סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

14/07/2022 02:14 אלה ביטול רישום לבית הספר של החופש הגדול ביטול רישום לבית הספר של החופש הגדול
שלום
רשמתי את ילדיי לבית הספר של החופש הגדול פלוס לצהרון שחלים ביולי - כשבוע לפני פתיחתו. ההרשמה בוצעה דרך המייל, שלחתי את האסמכתא להעברה הבנקאית וקיבלתי קבלה ולא מעבר.
ב30.6 כשבוע בלבד לאחר ההרשמה שלחתי מייל בבקשת ביטול הרשמה. בעיקר מצבו הרפואי של בני שמנוע מהשתתפות (מדובר במחלה כרונית שהתלקחה סמוך להתחלה) והחשש שלא אקבל החזר במידה ומצבו יתמשך כל יולי.
אציין בנוסף לרעתם שהם החליפו אחת מנשות הצוות שאני מכירה למישהי אחרת מעכשיו לעכשיו יום לפני הפתיחה, שאני לא סומכת עליה. גם בניגוד לנהלים הכניסו סייעת ולא גננת מוסמכת לחלק מהימים.
הם סיפקו לי קבלה שגויה בה מתואר תשלום עבור קייטנה במקום "ביס של החופש הגדול וצהרון". לקבלה יש משמעות כי זה חסם בפניי את האפשרות לקבל הנחה מעמותה שאינה מעניקה הנחה לקייטנות רק לצהרונים.
זכיתי לקבל אפס התייחסות לבקשותיי לתקן את הקבלה. אפס התייחסות לבקשת הביטול.
לצערי במשך שבועים לא קיבלתי מענה להודעת הביטול. למרות שזה מתועד במייל, למרות שפניתי טלפונית וכן דרך אשת קשר בעירייה.
היום 13 יום ממועד הביטול ורק לאחר פנייה לגורם בכיר - קיבלתי מייל מהם שאני לא זכאית להחזר כי לפי התקנון ביטול צהרון מותר רק עד ה15.6 וזה מצוין בתקנון. כאמור לא קיבלתי תקנון בזמן ההרשמה. שנית, נרשמנו רק ב23.6 לכן איך זה קשור.
מה שכן באתר שלהם רק עכשיו לאחר מכתבם אליי נכנסתי וראיתי שהם מציינים שביטול עד ה15מלחודש שלפני...
יצויין שמדובר בסכום גבוה, בני אינו יכול להשתתף מסיבה רפואית (יש אישורים) ואני מתקשה להביא את בני השני כשאני מטפלת בראשון.
מה אני יכולה לעשות?

שלום,
בהתאם למתואר - את רשאית להגיש תביעה בעניינך לבית המשפט.
השופט ידון בדברים ולבסוף יתן פסק דין.

17/07/2022 11:10 יחזקאל סחיטה באיומים סחיטה באיומים
קניתי מוצר ביטלתי את העיסקה ובית העסק לא החזיר לי את הכסף אמרתי לו שאם לא מחזיר לי בתוך כך וכך ימים אתבע אותו כולל פיצויים
הוא לא החזיר וכעת הגשתי תביעה והוא אומר לי שאם אני מוריד את התביעה אז הוא יחזיר לי את הקרן לא כולל פיצויים ואם אני לא מוריד את התביעה אז אפי' את הקרן הוא לא יחזיר לי
האם התנהגות בית העסק זה סחיטה באיומים

שלום,
לא. זה סוג של ניהול מו"מ.
אתה רשאי להמשיך בתביעתך כפי שהגשת אותה.

11/07/2022 09:27 עודד רגב האם אני זכאי לפיצוי על שליחות שתואמה ולא בוצעה האם אני זכאי לפיצוי על שליחות שתואמה ולא בוצעה
חברת פרטנר תיאמה איתי שליחות של סים
והשליח לא הגיע ולא הודיע.
זה חזר על עצמו פעמיים ובשני הפעמים
המתנתי 4 שעות כל פעם מאחר ואחרי
שעתיים שלחו לי מסרון שהשליח יתעכב
ושאמתין שעתיים נוספות.
כמובן שום מילת התנצלות..
*האם יש עילה לקבל פיצוי? *

תודה
עודד

שלום,
כן בהחלט
600 ש"ח פיצויים ללא הוכחת נזק בעבור כל פעם שהשליח לא הגיע ונאלצת להמתין לו.

12/07/2022 08:22 עודד רגב תודה רבה

תודה רבה

11/07/2022 12:48 אביטל קפלן ביטול עסקה ביטול עסקה
היי,
רכשתי עסקת ליסיניג של ארגז חול לחתולים מחברה שמספקת מוצרים. המוצר לצערי הרב לא בשימוש כי חשבתי שהוא יהיה גדול יותר והחתולות שלי לא משתמשות בו, ניסיתי לברר על ביטול עסקה אבל לא קיבלתי טופס על העסקה עצמה רק חשבונית. התקשרתי לבית העסק והם טענו שמה שרשום באתר(שתי שורות שאין בהם מידע מועיל) זה מה שיש ושהם לא מוכנים לבטל לי עסקה.ניסיתי לחפש באינטרנט והבנתי שאני צריכה להגיש טופס של בקשה לביטול עסקה ואם תוך 14 ימים אני לא מקבלת תשלום אני יכולה להגיש תביעה,לצערי אין לי ניסיון האם כדאי לי לערב עורך דין?
אשמח לעזרתך

שלום,
כמו בכל תחום, כאשר את צריכה לעשות משהו ואינך יודעת לעשות, עדיף וכדאי להשתמש בשירותי איש מקצוע.
כאשר מתקלקל לך הרכב, אם אינך יודעת לתקן בעצמך את פונה למכונאי / מוסך וכאשר את חולה את פנה לרופא כך גם בעולם המשפט. אם אינך יודעת לפעות בעצמך מומלץ לפנות לאיש מקצוע ובמקרה הזה עו"ד.
בכל מקרה וכדי שאוכל לתת לך ייעוץ משפטי - חסרים לי פרטים רבים באשר לסיפור המקרה.

10/07/2022 18:06 אלי חץ מכירת רכב שלא בתום לב עם תקלה שלא דווחה בזמן המכירה. מכירת רכב שלא בתום לב עם תקלה שלא דווחה בזמן המכירה.
שלום לעוה״ד.
מעוניין לתבוע מוכר רכב שלא גילה ליקוי חמור באוטו, הרכב אוכל שמן בהגזמה כליטר על כל אלף ק״מ.
הקושי כרגע שעברה כמעט שנה מאז הקניה בנסיון לטפל בבעיה מבלי להכנס לתביעה וחושש שאולי זה מה שיוריד התכנות לזכיה כרגע.
העובדות והראיות הן.
1. יש תיעוד של תלונה בפניו על הבעיה יומיים לאחר הקניה, מאז חייב להיות במעקב תמידי אחרי מפלס השמן.
2. כשהתלוננתי בפניו בהודעה הוא פתר אותי בהודעה ב ״שטויות אמרתי לך שקצת אוכל שמן ככה זה המנוע הזה הוא גדול וכנראה אתה לוחץ״ בזמן שממש לא ציין זאת במעמד המכירה כלל וגם אם ציין לשיטתו זה ממש לא מעט אלא באופן חריג מאוד לכל דעה ומוסך.
3. הרכב לא נבדק במכון בדיקה, אלא במוסך קרוב שבדק את האוטו ללא תיעוד לבדיקה לצערי.
4. הרכב נמכר כרכב במצב מושלם מכנית עם ק״מ נמוך מאוד יחסית לשנתון ללא שום תקלה או בעיה לכן שולם כאלף שח מעל המחירון למרות פגמים חיצוניים, חלק במזומן וחלק בהעברה סהכ 39,000₪. (יש תיעוד של המודעה עם המחיר המבוקש)
5. לבקשתי כמה פעמים בהודעות וכפי שסיכמנו לא נשלחו פרטי המוסך שטיפל באוטו וכל ניסיון מאז המכירה והתלונה על אכילת שמן נענו בהתעלמות מוחלטת להודעות או לשיחת טלפון (מתועד)

ניסיתי במשך זמן מה לראות אולי אפשר לפתור את התקלה ולא להכנס לתביעה אך החלטתי לתבוע כי הפתרון הוא רק החלפת מנוע לדעת רוב מוחץ של מוסכים או שיפוץ כללי בעלות של כ12000 שח.
יש גם קבלות של כל השמן שנקנה בשנה האחרונה.
בנוסף, בעיה כמו זו אי אפשר שלא לדעת עליה ועל חומרתה, גם במכוני בדיקה כמעט תמיד מציינים בטופס הבדיקה ״לבדוק תצרוכת שמן בנסיעה״ משמע זה נתון שרק בעל הרכב יודע ולא תמיד אפשר לבדוק כזה דבר במכון ולכן מציינים זאת.
אשמח לדעתכם איך לפעול כרגע והתכנות לתביעה כזאת וסיכויי הצלחה.
תודה רבה.

שלום,
קראתי את הדברים.
על מנת שאוכל לבחון את סיכויי ההצלחה שלך בתביעה זו, עליי להכיר את סיפור המקרה במלואו ולעיין בכל הראיות שיש לך להוכחת הטענות.
לדוגמא לא ציינת האם רכשת את הרכב מאדם פרטי או מגרש מכוניות (סוחר רכב) ואילו מסמכים ומידע קיבלת מהמוכר בעת הרכישה.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

09/07/2022 14:55 יונת רז קרוז שהוזמן ולא יבוצע בשל רשלנות של סוכן נסיעות קרוז שהוזמן ולא יבוצע בשל רשלנות של סוכן נסיעות
בחודש מאי הזמנתי דרך סוכן נסיעות קרוז משפחתי (5 נפשות) לחודש אוגוסט.

שילמתי את מלוא הקרוז ב3 תשלומים, 2 מתוכם בוצעו, וקיבלתי קבלה, קיבלתי מס' הזמנה כולל פירוט

הנופש ומספר החדר באונייה.

השבוע, במקרה, התברר לי כנכנסתי לאפליקציה של חברת השייט - שההזמנה אינה קיימת כלל.

בעקבות שיחה עם הסוכן שעשה את ההזמנה , לדבריו נעשתה טעות מצידם ולא בוצעה ההזמנה.

האם במצב כרגע - שאין לנו נופש משפחתי שהתכוננו אליו מראש- מגיע לי פיצוי כלשהוא? בנוסף להחזרת הכסף ששילמתי?

והאם אני יכולה לתבוע בתביעות קטנות? תודה

שלום,
כן בוודאי.
בהתאם למתואר מדבור פה ברשלנות שגרמה לנזקים ועוגמת נפש ועל כן יש לך עילה לתביעה בגין האמור.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי - את מוזמנת לפנות למשרדי.

07/07/2022 14:09 יחזקאל כשל חמור בתמורה האם יש סיכוי לקבלת פיצויים וקבלת תשלום נזקים עקיפים כשל חמור בתמורה האם יש סיכוי לקבלת פיצויים וקבלת תשלום נזקים עקיפים
רכשתי מחסן יד שניה מאת עוסק מורשה שזה תחום המסחר שלו
במשך חודשיים מלאים הוא סחב אותי קבע לי 11 פעמים יום שהוא יבוא ולבסוף לא בא
אתמול היה הפעם ה 12 הוא הגיע וטוען שקשה להרכיב את המחסן שם וניכר היה מהתנהלותו שהוא מחפש תירוצים כל אחד שיראה את השטח מבין שאין בעיה להרכיב שם מחסן
ניזוקתי מזה בנזקים עקיפים למשל ציוד שעומד בשמש ומתקלקל , מחיר באתר כתר ישראל למוצר דומה התייקר מהזמן ההוא ביותר מ 1000 שקל ועוד
כמו כן לפי חוק הטכנאים הוא מחוייב בקנס 600 שקל על כל פעם שהוא לא הגיע
כמו כן לפי החוק לבית משפט לתביעות קטנות יש סמכות להטיל עליו פיצוי על עגמת נפש עד גובה של 10 אלף שקל ,
אני צריך לדעת מה הסיכויים שלי בדבר הנ"ל
ומי עו"ד שמתמחה בזה להכין את הכתב תביעה ולהדריך אותי בתביעה

שלום,
על מנת שאוכל לתת לך ייעוץ משפטי והעריך את הסיכויים שלך לזכות בתביעה עליי להכיר את סיפור המקרה ולעיין בראיות שיש ברשותך להוכחת הטענות.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

04/07/2022 12:10 מוטי האם יש עילה לתביעה האם יש עילה לתביעה
ב-1/11/2020 רכשתי ספת ספר שנפתחת למיטה בעלות 3350 ש"ח, וכעבור כשנה וחצי נקרע הבד בחיבורים כלומר במקום שבו הספה מתקפלת. טענת החברה שאין אחריות על הבד וכך כתוב בתעודת האחריות. הטענה שלי היא, שזהו תנאי מפלה כי כל הייעוד של ספה זו הוא להיפתח למיטה ולהתקפל לספה והבד שסופק לא היה חזק מספיק כדי לעמוד בייעוד זה.
לא הגיוני שאצטרך להחליף ספה כל שנה וחצי. החברה הציעה לרפד את הספה במחיר של שליש מעלותה.
האם יש עילה לתבוע את החברה בדרישה לתקן את הבד ללא עלות?
אודה לתשובה.

שלום,
בהתאם למתואר אין עילה לתביעה כיוון שנכתב במפורש שהאחריות לא חלה על הבד, אלא אם כן תצליח להוכיח את טענותיך בבית המשפט ואז תוכל לגבור על האמור בתעודת האחריות. כלומר יהיה עליך להוכיח כי מדובר ב"תנאי מפלה" וכי אין כל הגיון שהרי זה ייעוד המיטה, כמו גם שהבד אינו מתאים לייעוד שנבחר.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

03/07/2022 12:49 Noni האם יש עילה לתביעה? האם יש עילה לתביעה?
לקוחה סגרה תאריך לארוע והתאריך שוריין. לא גבעתי מקדמה.
שבועיים לפני הארוע הזיזה לתאריך אחר. תאריך שהייתי אמורה לטוס לחול אבל בגלל שטענה שהילדה דלה חולה באתי לקראתה וביטלתי את הטיסה.
לא נלקח דמי ביטול. והפסדתי תאריך יום עבודה.
ביטלתי את הטיסה עם המשפחה כדי לנסות כמה שיוצר לרצות את הלקוחה.
יום לפני הארוע תאריך חדש נשלחה ללקוחה מסגרת לאישור. הלקוחה טענה כי איננה מעוניינת שלוגו יופיע על מסגרת המגנט. הסברתי ללקוחה כי מזה אני מתפרנס ואני מוכן לבוא לקראת. ולהקטין עד כמה שאפשר.
אך בכל זאת הלקוחה לא ממש זרמה. ואמרה שתחזור יותר מאוחר. כתבתי לה הודעה שתחפש צלם אחר מאחר ואני לא מוכן לעבוד תחת תנאים אלו הלקוחה בתגובה ניפגש בבית משפט.
ניסיתי לבוא לקראתה כמה שאפשר לפני הברית של הבן לא לקחתי מקדמה ולא דמי ביטול ישבתי ועיצבתי מסגרת. ביטלתי טיסה הפסדתי יום עבודה. ובסוף היא רוצה לתבוע על זה שלא הסכמתי לעבוד בתנאים שלה ואמרתי לה שתחפש צלם.

שלום,
השאלה הנשאלת היא האם יש לך עילה לתביעה או האם יש לה (ללקוחה) עילה לתביעה ?
הצעתי היא - על מנת למנוע דברים כאלה בעתיד - להחתים על חוזה ושם יופיעו כל התנאים מלכתחילה.

30/06/2022 08:22 יהודית להב ביטול טיול מאורגן ביטול טיול מאורגן
השתתפותי בטיול מאורגן בוטלה כי שמי לא הופיע ברשימת הטיסה על אף שסוכנות הנסיעות הנפיקה לי כרטיס טיסה אלקטרוני ושמי מופיע ברשימת המטיילים בטיול הנדון.

שלום,
קראתי את הדברים.
מהי שאלתך ? איך אני יכול לסייע ?

מה גובה הפיצוי במקרה כזה.- ? מה אומר המחוקק.? הטיול לפורטוגל והטיסה לליסבון.תודה מקרב לב

שלום,
כיוון שאינני מכיר את סיפור המקרה, לא אוכל לענות לך לגבי גובה פיצוי ו\או מה אומר המחוקק.
מזמין אותך לעיין בחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),
תשע"ב-2012 וחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 בעניינך.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.