סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(1,319)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

16/05/2020 20:26 א.י טיסה שבוטלה-השבת תמורה (עמלת שינוי כרטיס) טיסה שבוטלה-השבת תמורה (עמלת שינוי כרטיס)
שלום רב,

בחודש ינואר רכשתי זוג כרטיסי טיסה לדצמבר.
בתחילת החודש (מאי), שיניתי את תאריכי הכרטיסים לתחילת יוני.
לפני מספר ימים הודיעו לי שהטיסה התבטלה וישיבו לי את הכספים ששילמתי, למעט עמלת שינוי הכרטיסים בסך 140$ סה"כ.

סעיף 3(א)(2) לחוק שירותי תעופה מורה:
"השבת תמורה בסכום ששולם בעד כרטיס טיסה, לרבות כל תשלום ששולם בעד כרטיס הטיסה"

לאור הוראות הסעיף הנ"ל, ולאור זאת שחברת התעופה ביטלה את הטיסה, האם לא מגיע לי החזר גם של עמלת שינוי הכרטיסים?

שלום,
סעיף החוק ממנו אתה מצטט לא רלוונטי לעניין. כותרת הסעיף סוגי הטבות.
כאשר חברת התעופה מבטלת עליה להשיב לך את כל כספך.

17/05/2020 09:50 א.י תגובה

החזר כספים לרבות עמלת השינוי כפי שציינתי?

13/05/2020 18:35 שמעון האם  זו עילה לתביעה או פיטורים? האם זו עילה לתביעה או פיטורים?
אני עובד בחברת תקשורת, ועלתה מולי לקוחה ומתחילה לקלל ולרדת לפסים אישיים, אחרי שאמרתי לה בפירוש כי אני רוצה לעזור לה , היא ממשיכה להשפיל ולנבל את הפה האם אני מוגן על פי חוק מפני פיטורין או תביעה מצד לקוחה, אם אני מנתק לה את השיחה ?

שלום,
לא. אינך מוגן.

13/05/2020 11:52 ליאת משיח ביטול קורס ביטול קורס
שלום רב,

בתי נרשמה לקורס איפור ותסרוקות ביולי 2019.
קורס האיפור סיימה ללמוד. את קורס התסרוקות טרם ממישה, ביקשה לבטל ולקבל החזר כספי מפאת היותה משרתת בצבא קבע, שעות עבודתה השתנו ונהיו יותר תובעניים עד שעות הערב המאוחרות, כמו כן הנה סטודנטית הלומדת פעמיים בשבוע יום שלישי ערב ושישי., בית הספר לא מסכים להחזיר לה כסף טוען שביטול נעשה עד 14 ימי עסקים. בהסכם ביטול החזר כספי נמצא באחד הסעיפים באמצע ההסכם, ממש לא מודגש ולא ברור לכן לא שמה לב לסעיף זה. סעיף זה היה צריך להיות בהתחלת ההסכם או בסוף ההסכם בהבלטה/מודגש לעין. אציין כי גם תקופת הקורונה גרם למצב כלכלי לא טוב, וכן היותה סטודנטית שמממנת את עצמה. אודה להתייחסותך מה ניתן לעשות?

שלום,
קראתי את סיפור המקרה וטענותיך.
לצערי טענותיך אינן רלוונטיות לצורך ביטול העסקה.
כמו כן, הצגת טענות עובדתיות הסותרות אחת את השניה (שירות בצבע קבע ומצב כלכלי לא טוב בשל הקורונה). למיטב ידיעתי אנשי קבע לא נפגעו בשכרם בשל הקורונה.
לאור סיפור המקרה והטענות - לא ניתן לבטל את העסקה, אך כדי שאוכל לענות האם ניתן לבטל את הקורס עליי לעיין בהסכם עליו חתמה בתך.

13/05/2020 18:26 ליאת ביטול קורס

מצב כלכלי בגלל הקורונה בתי עוזרת כספית בבית. ולאיזה מייל מעבירה לך את ההסכם וטלפון. תודה

שלום,
כתובת המייל : tviaktana@gmail.com

13/05/2020 14:21 איליה סכסוך שכנים סכסוך שכנים
הקיר של הבית שלי הינו חלק מהגבול בין והמגרש שלי והמגדש של השכן. השכן חיבר לקיר הזה (בצד שלו) פרגולה - כמובן ללא הסכמתי. כתוצאה מזה יש לי סדקים בקיר הזה. האם אני יכול לחייב אותו להתנתק מהקיר שלי דרך התביעות הקטנות?

שלום,
לא. לא ניתן באמצעות הליך תביעות קטנות להוציא צו עשה, אלא רק לתבוע פיצויים בגין נזקים.

13/05/2020 14:09 אבנר tpkhv cfbhxv kebhui tpkhv cfbhxv kebhui
אתמול בכניסה לקניון המאבטח התעקש לבדוק את חפציי והתעקש שאני אעבור דרך השער המגנומטרי, זאת למרות ששנייה לפני זה הוא הכניס קבוצה של כ-5 אנשים ללא שום בידוק בטחוני, ומבלי שיעברו דרך השער המגנומטרי אלא מסביב. אני בתגובה ביקשתי גם להכנס מבלי לעבור דרך השער המגנומטרי, והמאבטח סירב.

כששאלתי מדוע האפליה, המאבטח ענה שמדובר בחברים שלא והוא מכיר אותם, ולכן לא בדק אותם.

לטענתו יש לו שיקול דעת והוא מחליט.

אני סרבתי לעבור דרך השער המגנומטרי ועזבתי את המקום, כשאני מרגיש מושפל, מבוזה ושכבודי נרמס.

לדעתי מדובר באפליה אסורה ולא בהפעלת שיקול דעת. שיקול דעת זה לא להעביר דרך השער המגנומטרי אשה בהריון לדוג', ולא לפעול בנפוטיזם ו"חברותיזם". למאבטחים יש כוח רב וכשהם עושים איפה ואיפה זה יוצר מצג של הפליה, ופגיעה שרירותית בצנעת הפרט ובכבוד!

האם לדעתכם יש לי עילה לתביעה משפטית?

..

שלום,
החוק העוסק באפלייה קובע כי : "מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, לא יפלה בהספקת המוצר או השירות הציבורי, במתן הכניסה למקום הציבורי או במתן שירות במקום הציבורי, מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטיה מינית, השקפה, השתייכות מפלגתית, גיל, מעמד אישי, הורות או לבישת מדי כוחות הביטחון וההצלה או ענידת סמליהם".
באם המקרה שלך נכנס תחת אחת מהאפשרויות הללו - אזי מדובר באפליה (מבחינת החוק) ועל כן תהא לך עילה לתביעה משפטית.

13/05/2020 13:27 תומר דרישת תשלום על עבודה ללא אישור שלי דרישת תשלום על עבודה ללא אישור שלי
הגשתי נגד מעסיק תביעה לבית הדין לעבודה בעזרת משרד עו"ד (לקחתי הלוואה ושילמתי אלפי שקלים מקדמה).הדיון הבא הוא שלב ההוכחות.העו"ד שמטפל בתיק אמר שההקלטות שהעברתי אליו חשובות וצריך לתמלל אותן.הצעתי לתמלל בעצמי בגלל המצב הכלכלי שלי והעו"ד ענה שאי אפשר וצריך תמלול מחברה וזה יעלה לי כמה מאות בערך 300 ש"ח והוא מכיר
חברה/בעלים ויעשו לי הנחה.הסכמתי והעו"ד אמר שיעביר את הפרטים שלי ויצרו איתי קשר,חיכיתי וחיכיתי ואף אחד לא דיבר איתי,אחרי כמה זמן התקשר אליי הבעלים של החברה ואמר שהתמלול באורך 40 דפים והמחיר 600 ש"ח וביקש כרטיס אשראי, הסברתי לו שהעו"ד אמר שזה יעלה בערך 300 ש"ח.אחרי השיחה חיפשתי את השם של החברה בגוגל וראיתי שכמה לקוחות התלוננו על תמלול לקוי,אי קבלת קבלה/חשבונית וניפוח גופנים ודפים כדי לקבל יותר כסף.
כתבתי למתמלל שאני מוכן לשלם 300 ש"ח בלי לקבל קבלה/חשבונית כי זה מה שהסכמתי בהתחלה וזה מה שאני יכול והמתמלל ענה בהקלטת ווטסאפ שלא אבלבל לו את המוח ושלא אחרטט אותו והוא רוצה את התשלום וגם טען שהם פועלים לפי החוק ולא מקבלים תשלום בלי חשבונית והוסיף שהוא הסכים לפנים משורת הדין לרדת ל-500 ש"ח אחרי בקשה של העו"ד.
העו"ד דיבר איתי שוב ואמר שהוא לא אשם והוא רק קישר ביננו ושאני לא צריך לתפוס אותו במילה והוא התכוון לכמה מאות שקלים ועניתי לו שאני התכוונתי ל-300 ש"ח ושאם אני זה שצריך לשלם ישירות למתמלל הם היו צריכים להתקשר אליי לפני העבודה ולקבל ממני אישור על העבודה ועל הסכום הסופי ולא להתקשר אליי בסוף ולדרוש ממני איזה סכום שבא להם מבלי שדיברו איתי והסכמתי.

הודעתי לעו"ד שאני לא רוצה את המתמלל הזה ושאני אתמלל לבד או נגיש את כל ההוכחות שיש חוץ מההקלטות.המתמלל דורש תשלום על העבודה-אני לא חייב לשלם אם לא הסכמתי,נכון?

שלום,
צר לי אך בהתאם לכללי לשכת עורכי הדין - ברגע ששכרת שירותי עו"ד אינך יכול לפנות לעו"ד אחר על מנת לקבל ייעוץ (ולי כעו"ד אסור להתערב כאשר אתה מיוצג ע"י עו"ד).
איתך הסליחה.
עליך לפנות לעו"ד שלך על מנת להסדיר את הדברים.

12/05/2020 12:30 Orly Amarilyo ביטול עסקה ביטול עסקה
האם ניתן לבטל עסקה של רהיטים ( 2 כסאות- המוכר טוען שזו הזמנה ״מיוחדת״) בגלל הקורונה? המוצר הוזמן ב3/3/20 ולא סופק לי עד היום. בית העסק טוען שאי אפשר לבטל ושהכסאות מוכנים ויגיעו בעוד שבוע

שלום,
באם בית העסק הפר את ההסכם ביניכם (לדוגמא לא סיפק לך את המוצר בזמן ובהתאם להסכם) - אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה + פיצויים בגין הפרת ההסכם.
אין שום קשר ורלוונטיות להזמנה מיוחדת.
בכל מקרה לא ניתן לבטל עסקה בגלל הקורונה (הקורונה אינה תירוץ לביטול עסקה), אך ניתן לבטל עיסקה בשל הפרתה.

12/05/2020 15:26 שגית מוצר שלא הגיע מוצר שלא הגיע
שלום,
הזמנתי מוצר מחברה גדולה ומוכרת דרך גרופון בתאריך ה3.4. המוצר היה אמור להגיע תוך 14 ימי עסקים ולא הגיע.
חברת גרופון מסירה אחריות כי לטענתם הכסף הועבר לחברה השנייה. מהחברה אין מענה. כשמתקשרים הם מבקשים להשאיר הודעה ומתחייבים לחזור תוך 24 שעות. השארתי מעל 7 הודעות ואף אחד לא חזר אלייך במשך שבועיים.
ביום חמישי האחרון הצלחתי לתפוס אותם והנציג אמר שהוא מעביר את זה למחלקת אספקה שגם הם לא חזרו אליי.
רק כשכתבתי להם בפייסבוק הם התייחסו וביקשו מספר הזמנה ואמרו שהם בודקים אך שוב נעלמו. לאחר יום של העלמות, כתבתי להם שוב והם אמרו שהשליח בדרך אליי. השליח שלח לי הודעה וכתב שהוא בדרך עם "מיטת שיזוף" מוצר שכלל לא הזמנתי ולכן ביקשתי ממנו שלא להגיע.
שוב כתבתי לחברה אתמול בערב, הם התנצלו והבטיחו שיחזרו אליי היום מה שלא קרה.
מה ניתן לעשות? האם אפשר/ כדאי לתבוע את החברה?
בינתיים הכסף שולם ולאף אחד אין תשובות היכן הכסף שלי או מה קורה עם המוצר.

שלום,
הגשת תביעה אינה שאלה של כדאיות. וכן, בהתאם למתואר אפשר לתבוע את החברה.
לדעתי אפשר ורצוי לפתור את העניין ללא תביעות (הגשת תביעה תתברר רק בעוד שנה) בעוד שמכתב התראה מעו"ד יכול לסיים את העניין הרבה יותר מהר ויעיל.
באם רכשת מוצר והמוצר לא הגיע אליך והחברה מתעלמת ממך - אתה רשאי לתבוע את החברה.

10/05/2020 10:04 חנה כורסת TV שהגיעה שונה מההזמנה ומהתוגה בחנות כורסת TV שהגיעה שונה מההזמנה ומהתוגה בחנות
קניתי כורסת טלויזיה. לאחר שבדקתי בתצוגה מספר פעמים. מה שקבלתי לחלוטין אינו תואם. המושב קמור ולא קעור. נגרמו לי כאבי גב ועורף בלתי נסבלים. הספק מכיר בכך שהכורסה איננה מה שראיתי בחנות ומה שהזמנתי.
הספק מוכן רק להחליף הכורסה באחת אחרת. ובמחיר שהם יחליטו. לא מוכן לקבל חזרה הכורסה אלא רק במעמד ההחלפה B2B
הכורסה מונחת בקרטון ארוזה. תופסת מקום, והקרטון מעלה אבק.
האם עלי לקבל הצעתם להחלפה או זכותי להחזיר ללא רכישת כורסה אחרת?
בינתיים אני בבידוד, בגלל הגיל.

שלום,
לא. מבחינת החוק אינך חייבת לקבל את הצעת החנות להחלפה.
לא זו אף זו, בהתאם למתואר - החנות היא זו שצריכה לפצות אותך בגין הפרת הסכם (הספקת מוצר שלא הזמנת והתנהלות בלתי חוקית מולך).
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמנת לפנות למשרדי.

אני גרה בפ"ת, האם רלבנטי?

שלום,
כן בהחלט.

12/05/2020 09:31 אחמד טיזי הזמנה לדיון- הזמנה לדיון-
הי

שלחתי לצד הנתבע בתביעה קטנה 2 צילומים בווטפס:
1. צילום הזמנה לדיון.
2. החלטה מבית המשפט.
נציג הנתבעת אישר קבלתם עי סימון עם אגדול "לייק".

1.האם זאת נחשבת מסירה בדין לפי החוק?
2. אם לא מדובר במסירה כדין לפי החוק הישב, האם בכל זאת ביהמש עשוי לקבל זאת כמסירה חוקית?

תודה

שלום,
מענה לשאלותיך :
1. לא. אין זה נחשב למסירה כדין על פי החוק
2. כיוון שמדובר בתביעות קטנות בית משפט יכול לקבל זאת כמסירה כדין. בכל מקרה בית המשפט לתביעות קטנות שולח את ההזמנה לדיון והחלטותיו לצדדים בדואר רשום (גם אליך וגם לנתבע).

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

קרן הר-צבי
עו"ד קרן הר-צבי

בעלים של משרד עורכי-דין המציע שירותים בתחום צוואות, ירושות ועיזבונות, הסכמי ממון, שכירויות, סכסוכי שכנים, לשון הרע, תביעות קטנות.