סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(1,070)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

10/10/2019 21:22 דניאלה החזר שכר לימוד החזר שכר לימוד
שלום,
נרשמתי ללימודי תואר שני ושילמתי את תשלום המקדמה בסך 3000 ש"ח ב9.19 .
ב9.27 הודעתי כי אינני מעוניינת ללמוד את התואר היות וזה בעייתי עבורי עם מקום העבודה שאעבוד
בו. הזמן שעבר בין מועד התשלום להודעת הביטול הינו שבוע ויום. הודעת על הביטול חודש
לפני תחילת הלימודים. (בתקופה בין התשלום לביטול שיבצתי את עצמי לקורסים באופן דיגיטלי
באתר האינטרנט של המכללה).
על פי החוזה, לאחר ה9.15 אין עליי לקבל החזר עבור המקמה.
יחד עם זאת, אני די בטוחה שלא נגרם שום נזק למוסד הלימודים.
כרגע ביקשתי לקבל החזר ומוסד הלימודים די מעביר אותי ממקום למקום.
האם יש לי עילה לתביעה?
במידה ויאשרו לי החזר רק חצי מקדמה או סכום שאינו הסכום המלא, האם עדיף שאתפשר, או
שמכיוון שלא נגרם שום נזק, עבר רק שבוע ממועד התשלוםלמועד הביטול ונשאר עוד חודש לתחילת הלימודים, עליי
לקבל החזר מלא?
קאתי שני פסקי דין שמצדדים בצד הצרכן ולא בצד מוסד הלימודים, מכיוון שהחוזה לא הוגן. אשמח לדעת מה דעתכם
במקרה שלי.
תודה רבה

שלום,
באם את מבקשת התייחסות לחוזה/הסכם לימודים, כדי שאוכל לענות עליי לעיין בהסכם.
בכל מקרה על הצדדים לפעול בהתאם לחוק וההסכם ביניהם.

10/10/2019 12:56 ארז ביטול קנייה ארון אמבטיה ביטול קנייה ארון אמבטיה
רכשנו ארון אמבטיה לפי מידות סטנדרטיות שנמצאות בקטלוג. עקב ביטול שיפוץ גדול שתוכננו לעשות ביקשתי לבטל את ההזמנה. בחנות טענו שאין אפשרות ואני לא יכול לבטל ארון שהוזמן והם לא מוכנים לתת לי זיכוי. ועוד השפילו אותי והתייחסו בזלזול. מה ניתן לעשות?

שלום,
חסר לי מידע רב כדי שאוכל לענות על שאלת, כמו כן, יש צורך לעיין בהסכם עליו חתמת מול החנות. לעניינך - חוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) מגדירים חלק מהזכויות שלך באשר לביטול העיסקה.

08/10/2019 10:47 רונן שליח הוט ביטל ברגע האחרון - האם מגיע פיצויי לפי חוק הטכנאים שליח הוט ביטל ברגע האחרון - האם מגיע פיצויי לפי חוק הטכנאים
שלום רב,
2 מימירים בביתי התקלקלו וחברת הוט קבעה לי שליח למקום העבודה בין השעות 9:00-12:00
ובשעה 12:23 התקשרו מחברת השליחויות בכדי להודיע שלא יגיעו ורצו לקבוע ליום אחר.
כמיטב הבנתי לפי חוק הטכנאים אני זכאי לפיצויי על הביטול
התקשרתי מייד לשירות הלקוחות של הוט אך לטענתם אנני זכאי לשום פיצוי (לטענתם כי המשלוח לא היה לבית אלא לעבודה)
שאלתי האם אני זכאי לפיצויי ולכמה פיצויי 300 ש"ח או 600 ש"ח
במידה ואני זכאי לפיצויי והם לא יהיו מוכנים לכך , האם אוכל לתבוע ועבור איזה סכום אוכל לתבוע
תודה מראש
רונן

שלום,
חוק הטכנאים (כשמו כן הוא) אינו חל על שליחים, אלא על טכנאים ולכן לא ניתן לדרוש פיצוי על כך ששליח לא הגיע מכוח חוק הטכנאים, אך בהחלט ניתן לתבוע פיצוי כספי מכוח חוקים אחרים.

03/10/2019 20:08 אחד ביטול עסקה באשראי כשהכרטיס אבד ביטול עסקה באשראי כשהכרטיס אבד
שלום רב
קניתי היום תכשיטים מחנות זהב בסך 2300 ש"ח. אשתי לא אהבה את התכשיטים והתקשרתי לחנות והודעתי שאני מביא מחר ומחזיר. הם סרבו והתעקשו שאבוא היום להחזיר או שהם לא מסכימים להחזיר. נאלצתי לצאת מוקדם מהעבודה ולנסוע לחנות ולהחזיר. מסרתי את התכשיטים וביקשתי זיכוי. אך להפתעתי גליתי שאבד לי כרטיס האשראי ששילמתי באמצעותו בבוקר. הם התעקשו שאציג הכרטיס או שלא מחזירים וסרבו לתת לי צ'ק במקום או מזומן או לבטל את העסקה מבלי הצגת הכרטיס.
מה ניתן לעשות?
כמובן דיווחתי לחברת האשראי שאבד הכרטיס אך אקבל כרטיס חדש רק בעוד שבועיים.

תודה

שלום,
עליך להראות לחנות כי אכן כרטיסך נגנב (על ידי כך שתציג בפניהם את המסמכים לגבי אובדן כרטיס אשראי אותם שלחת לחברת האשראי).

04/10/2019 00:46 יהודית תביעה קטנה-בקשת ביטול פסק דין ע תביעה קטנה-בקשת ביטול פסק דין ע"י הנתבע לאחר 45 יום
שלום רב, שופטת פסקה בהעדר תגובת הנתבע, רק כאשר פתחתי תיק בהוצא לפועל הנתבע הגיב בבקשה לשופטת לביטול פסק דין בסיוע עו"ד .
האם לו"ז לתגובות בתהליך אין להם ערך, והאם אני אמורה/רשאית גם לענות בסיוע משפטי אשמח לחוות דעתך בהקדם תודה

שלום,
1. לצערי ישנם בתי המשפט אשר אינם מתייחסים לזמנים הקבועים בחוק ועושים מה שהם רוצים. לצורך כך ניתן להגיש ערעור על ההחלטה.
2. אינני יודע האם את אמורה/רשאית לענות בסיוע משפטי. עליך לפנות אל הסיוע המשפטי ולשאול אותם. בכל מקרה במידה ואת מעוניינת בשירותיי המשפטיים, את מוזמנת לפנות למשרדי.

26/09/2019 14:10 סבטלנה מדובוי ביטול עסקה (אחרי 14 יום) מוצר לא תואם לסיכום בעל פה ביטול עסקה (אחרי 14 יום) מוצר לא תואם לסיכום בעל פה
שלום רב.
הזמננו ארון מחברת יבוא 4 u.
המוכר הבטיח לנו שארון יהיה עם מסילות בצבע לבן.
זה היה תנאי להזמנה.

בפועל קיבלנו ארון עם מסילות ללא צבע.
סירבנו לקבל את הארון אך החברה עדיין לא מוכנים להחזיר לנו את הכסף ששולם עבור הארון בטענה כי צבע מסילות לא רשום ההזמנה.
מה ניתן לעשות?

תודה מראש

שלום,
תחילה עליכם לשלוח הודעה מפורטת ובכתב לחברה כדי להודיע על ביטול העסקה. יש לעשות זאת כמה שיותר מוקדם.
בהמשך יש להוציא מכתב התראה לפני תביעה לחנות לצורך ביטול העסקה, השבה כספית ותשלום פיצויים.
באם מכתב התראה לא יעזור השלב הבא יהיה הגשת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות בעניין זה.

25/09/2019 19:18 קובי הטעיה צרכנית בגודל האותיות הטעיה צרכנית בגודל האותיות
מה החוק אומר בנוגע לגודל האותיות בפרסום לצרכן (ספציפית אני שואל לגבי שלטי פרסומת בסופר)?.

בחלק מהמקומות אני רואה שכתוב שגודל האותיות הקטנות יהיה לפחות בגודל של 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר במודעה, ואילו במקום אחר אני רואה שכתוב שגודל האותיות הקטנות לא יפחת מ-2 מ"מ.

מה הוא הנכון?

שלום,
אני מפנה אותך לתקנה 2א לתקנות הגנת הצרכן (האותיות בחוזה אחיד ובתנאי הכלול במידע אחר המיועד לצרכן), תשנ"ה-1995

25/09/2019 21:14 רון הגשת תגובה לכתב הגנה הגשת תגובה לכתב הגנה
שלום.
הגשתי כתב תביעה עקב סכסוך בעסקת נדלן.
הנתבע הגיש כתב הגנה מופרך ומלא שקרים.
בראשותי עדויות והקלטות שלא מותירות מקום לספק שכל כתב ההגנה מבוסס על שקרים והטעייה מכוונת.
האם כדאי לי לעלות את העדויות במערכת משפט נט כתגובה לכתב התביעה או שעדיף להגיע עם הכל לדיון ?

החשש הוא שבדיון לא יהיה זמן או יכולת להציג בבהירות את כל העדויות המפריכות את כתב ההגנה ואף מוכיחות שיבוש הליכי משפט על גבול ביזוי בית המשפט

אשמח לעצה

שלום,
אם אתה חושש שלא יהיה לך זמן להציג את כל ראיותיך, אז בהחלט מומלץ להגישם לבית המשפט במסגרת כתבי הטענות בין הצדדים, ככתב תשובה לכתב ההגנה.

23/09/2019 18:34 מירי נזילה אצל השכנה נזילה אצל השכנה
שלום,
השכנה שמתחתיי התלוננה בדצמבר שעבר על רטיבות בתקרה שלה בשירותים שלטענתה נגרמת ממני. הוזמן על ידי אינסטלטור דרך חברת הביטוח אך היא סירבה לתת לו להכנס. בנוסף היא הגישה תביעה קטנה בנושא זה עם בקשה לפיצוי על הנזק (ללא הערכת שמאי וללא בדיקה של אינסטלטור).
פסק הדין שניתן היה שנזמין אינסטלטור שמקובל על שתינו, על חשבוני, ובמידה והנזק לא ממני, היא תישא בהוצאות. לאחר שיחה איתה ואישור ממנה בעל פה, הוזמן שוב אינסטלטור דרך חברת הביטוח. הוא בדק את 2 הדירות וקבע שהנזק אינו ממני. בנוסף, נכון להיום אין רטיבות בדירת השכנה וקיימים סימני התפוררות של הצבע. המסמכים הוגשו לבית המשפט.
השכנה לא היתה מרוצה מהאבחנה שלו והגישה בקשה למשפט חוזר בטענה שהאינסטלטור שהוזמן לא היה מוסכם עליה והוא הוזמן לטענתה על סמך הכרות אישית (כמובן שאת הכסף לא ראיתי ממנה..).
סירבתי למשפט חוזר, אך השופט קבע שאם לא נגיע להסכמה לגבי זהות האינסטלטור, בית המשפט יכריע לגבי זהותו. וכך היה- ההחלטה האחרונה של השופט מבטלת את הביקור של האינסטלטור מטעם הביטוח בעקבות כך שהשופט מקבל את גרסת התובעת שהוזמן אינסטךטור שלא הוסכם על ידה. עקב כך הוא קבע שאני אזמין שוב (פעם שלישית) אינסטלטור שנקבע על ידו ואפקיד בקופת בית המשפט 1800 ₪ + מע"מ. במידה ויתברר שהנזק אינו ממני, היא תישא בהוצאות. ברור לי, שגם אם הבעיה היא לא בדירה שלי, אני לא אראה את הכסף בחזרה.

מה אפשר לעשות? מדוע חוות הדעת של הביטוח לא מתקבלת רק על סמך טענתה של התובעת שהיא לא הסכימה לביקורו? אם כך, למה הכניסה אותו לבדוק את הדירה שלה?
האם יש אפשרות לבקש משפט חוזר?
תודה

שלום,
את נמצאת בנקודה שבה אני ממליץ לך להתייעץ עם עו"ד בעניינך. זה לא המקום לקבל ייעוץ משפטי כיוון שכל מה שאייעץ לך כאן גם הצד השני יקרא ולמעשה ידע מהי האסטרטגיה שלך.
במידה ואת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי. את כמובן רשאית לפנות לכל עו"ד אחר לצורך קבלת ייעוץ משפטי בעניינך.
השירותים המשפטיים בתשלום.

19/09/2019 19:38 שמואל נזק למעלית על ידי מוביל נזק למעלית על ידי מוביל
שלום רב.
אני שוכר דירה בבית משותף עם מעלית. הזמנו ספה מחברת רהיטים והם שלחו אותה עם שליח. השליח דחף את הספא בכח למעלית וגרם נזק למעלית.
ועד הבית רוצה שאני אשלם בגין התיקון . אני חושב שאין לי שום אחריות בעניין שכן כל מה שעשיתי זה לחיצת כפטור באינטרנט להזמנת הרהיט ואני לא יכול להיות אחראי לנזק שהמוביל של החברה עשה.
האם אני צודק וכיצד עלי לפעול בקשר לתשלום על תיקון המעלית ?
תודה רבה מראש

שלום,
אתה אחראי על הדברים מול ועד הבית, אך מי שגרם לנזק הוא זה שבסופו של יום יצטרך לפצות בגין נזקיו.
לפיכך יהיה עליך לתבוע את חברת ההובלות ו\או במידה ויוגש כנגדך תביעה תוכל לצרף את חברת ההובלות כצד ג' להליך המשפטי.

20/09/2019 13:23 שמואל נזק למעלית

האם לצרף צד ג זה יותר קל מלהגיש תביעה נפרדת? תודה רבה

שלום,
אין מקום להגיש תביעות נפרדות.

20/09/2019 15:16 שמואל נזק למעלית

כלומר אתה מתכוון שאופציה הכי מתאימה זה שהועד בית תובעת אותי ואני מצרף את חברת ההובלות כצד ג לתביעה?

זו אחת האופציות.