סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

12/09/2013 09:28 פרטוק משה עיכוב בקבלת הכבודה לאחר טיסת המשך בחו עיכוב בקבלת הכבודה לאחר טיסת המשך בחו"ל ב 10 ימים ונזק למזוודה. על מי האחריות? הספק הראשי אות לספק המשנה?
בטיסה למיאמי קיבלנו את המזוודה לאחר 10 ימים (כשבשבעת הימים האחרונים היינו בשייט). בפנייה לספק הראשי נעננו שעלינו לפנות לספק השרות המשני שהטיס אותנו בטיסת ההמשך. האם אני אמור לפנות המשני?? ולא הספק הראשי שממנו רכשתי את שרות הטיסה?

משה שלום! תפנה למי שהטיס אותך. הסכומים של הפיצוי מאד מוגדרים תחת אמנת ורשה הבינלאומית, אז אל תצפה לפיצוי גדול. בהצלחה .אבישי אוסטרייכר, עו"ד

15/09/2013 18:52 ארי פאשלות באספקת ארונות פאשלות באספקת ארונות
הזמנו שני ארונות מחנות רהיטים
הייתה התחייבות בעל פה וכן בכתב שיגיעו עד ראש השנה ה5 לחודש
כמה ימים אחרי כן נאמר לנו שהם יגיעו רק ב15 לחודש בשבע בבוקר, ביקשנו שישנו או את השעה לאחר הצהריים או את היום שלא יהיה לנו על חשבון העבודה, הם אמרו שא״א וזה היום היחידי שהם יכולים להגיע לבאר שבע
עשיתי שמיניות באויר כדי שאוכל להגיע לעבודה בכמה שעות איחור (עבודה מול לקוחות) וחיכיתי משבע
בתשע ורבע כשפתחו את החנות התקשרתי, המוכרת נתנה לי את המספר של המפעל ושם נתנו לי את המספר של המוביל, שאמר לי שהוא נתקע בגלל שהייתה תאונה ויהיה עיכוב של שלוש שעות, הוא לא טרח להרים טלפון לעדכן אותי.
המוביל הגיע ב11:40 בערך ותוך כדי שהוא חיבר את הארונות הוא גילה שחסר דיקט אחורי, מסילה של אחת המגירות ומדף, הוא טען שאין מה לעשות הוא צריך להגיע למפעל בצפון ושם להביא את החלקים מה שאומר שהוא יסיים את העבודה אחרי החגים, שילמתי לו את הכסף אבל הוא השאיר לי פתק שבו הוא כתב מה הם החלקים החסרים וחתימתו.
הארונות הגיעו מלוכלכים, נשארו הסימונים מהעפרון של המרכיבים, בנוסף הידיות הן לא הידיות שהזמנו, הן יותר גדולות מה שאומר שגם אם ימצאו ידיות בסגנון שבחרנו, הן יהיו גדולות יותר בגלל החורים שקדחו.
בעל החנות מציע לפצות אותי בשידה לאחד החדרים
מה שאני רוצה לדעת זה האם להסכים לזה? האם לדרוש יותר? מה לדרוש? האם אפשר חוקית לדרוש שיקחו את הארונות חזרה ואו שיביאו לנו חדשים או שיחזירו לנו את הכסף?

ארי שלום! בהחלט לא נעים. יש לך מגוון אפשרויות. אם אתה מסתדר עם מה שקיבלת תדרוש פיצוי. אם לא, באפשרותך לעתור לבית המשפט לביטול העסקה או החלפה היות וקבלת לא מה שהזמנת. בהצלחה . אבישי אוסטרייכר, עו"ד

12/09/2013 11:11 אליה חברת סלולר מטעה חברת סלולר מטעה
שלום וברכה
בבקשה תעזרו לי אני כבר נואשת!!!
אני גרה באילת, לפני שנה יצרתי קשר עם הוט מובייל וביררתי כמה יעלה לי מכשיר דרכם והעם זה יהיה עם או בלי מעמ.
דיברתי עם שלושה נציגים והשלושה אמרו שבוודאי שזה יהיה בלי מעמ. אני אקבל את המכשיר עם שליח עד הבית.
כעבור חודש ראיתי שחייבו אותי בסכום המלא כולל מע"מ!! מכאן התחיל גהנום. דיברתי איתם במשך שנה וכל פעם דרמה אחרת. שלחתי להם תדפיס של האשראי שלי, הם אמרו שלא קיבלו. דיברתי עם המנהלת שלהם שאמרה שהיא תדאג להכל ואני אזוכה. כעבור כמה חודשים לא קרה דבר, הגעתי לנקודת שירות שלהם. הנציג שם אמר שהם יבטלו את העסקה ויחייבו אותי מחדש אך במקום 24 התשלומים שנותרו לי מקסימום יחלקו לארבע! אמרתי לו שזה ממש לא מקובל עלי אין לי עכשיו סכומים כאלה, אז הוא פשוט אמר שזאת בעיה שלי, הם לא יכולים ליפרוס ליותר אפילו שעשו טעות!!! אחרי 40 דקות ושיחה שלו עם המנהלת הוא החתים אותי על טופס חלוקה ל24 תשלומים.
כעבור חודש אני בודקת את האשראי שלי ורואה שהחיובים ממשיכים. התקשרתי לשירות לקוחות והנציגה אמרה לי לא לדאוג חודש הבא אני אראה גם את הזיכוי וגם חיוב מחדש ( את השיחה הזאת כבר השכלתי להקליט). טוב נהדר עבר עוד חודש ושוב אותו החיוב, התקשרתי היום בבוקר והיתי איתם שעה ורבע על הקו!!!! ומה המנהל שם אמר לי בסוף?? אה בכלל לא מגיע לך זיכוי כי הזמנת שליח! אמרתי מה זאת אומרת כבר ארבע נציגים לפניך אישרו לי שאי צריכה לקבל זיכוי .
הוא אמר שזה מה יש!! טוב אז התקשרתי לטלמרקטינג של הוט מובייל ושאלתי בתמימות איך אני משלמת עם אני מזמינה מהם מכשיר לאילת, כמובן שהם אמרו ללא מ"מ!!! גם את השיחה הזאת הקלטתי.
בבבקשה תעזרו לי מה אני יכולה לעשות?? אני יכולה לתבוע אותם כי זה כבר פשוט עובר כל גבול

תודה מראש אלhה

אליה שלום! תוציאי מכתב התראה ותבקשי החזר על המע"מ ושימשיכו לגבות ללא מע"מ. היה ולא יענו, את יכולה לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות לבדך או לבית משפט שלום באמצעות עו"ד. בהצלחה אבישי אוסטרייכר, עו"ד

17/09/2013 05:51 יפית קניית מקרר קניית מקרר
שלום רב
קניתי מקרר בערב ראש השנה. המקרר הגיע לביתי ללא אריזה. קבלתי את המקרר כי היה ערב חג והמקרר הישן שבק חיים.
התחושה שלי שהמוכר ניצל את הלחץ שלי ומכר לי מקרר מתצוגה. בזמן ההזמנה כאשר הוא דיבר עם המחסן לברר אם יש את המקרר במלאי הוא קם והתרחק מאיתנו.
האם אני יכולה לעשות משהו בנידון ?

יפית שלום! ראשית עלייך להיות בטוחה שהמקרר מתצוגה. תפני אליהם ותבקשי החזר כלשהו. כמו כן ניתן לפנות לבית המשפט, עדיף בימ"ש לתביעות קטנות. בהצלחה אבישי אוסטרייכר, עו"ד

23/09/2013 19:03 עינת אטיאס בעיה באספקת מטבח חדש בעיה באספקת מטבח חדש
הזמנו מטבח חדש במטבחי טופז לבית חדש דרך קבלן (הקבלן עובד עם טופז ) , התקנת המטבח היתה באיחור של חודשיים ולאחר שהותקן ראינו שאינו תואם למה שהזמנו (בעיקר במידות וביחידה אחת שהעומק שלה 40 במקום 60 והותקנו 2 מגירות במקום 3 . מאז התקלה שקרתה בעכבות טופז לא קיבלנו מענה בסניף ממנו הזמנו את המטבח אלא הפנו אותנו לשרות לקוחות , שם אמרו לנו שמחר יגיע בודק לשטח לראות במה מדובר ( לאחר כשבוע וחצי מה התקנה), בסוף החודש אנחנו צריכים לקבל מפתח מהקבלן אך המטבח לא מותקן כראוי , הקבלן נמצא כבר באיחור של חודשיים , האם ישלם לי שכירות עבור עיכוב בחודש הנוסף. למרות שזה לא באשמתו? בנוסף איך אני מקבלת פיצוי הולם מהמטבחים , על איחור במועד האספקה , התקנת מטבח לא לפי מידות נכונות ויחידה שלא תואמת להזמנה? אבקש את עזרתכם בייעוץ איך עליי לפעול ע״מ לקבל את מה שמגיע לי (כמובן גם ועגמת הנפש , הלחצים ובמרדפים שלא הועילו).

עינת שלום! הקבלן לא ישלם לך על האיחור שכן אין הדבר באחריותו. לגבי פיצוי תכתבי מכתב שאת מבקשת פיצוי, היה ולא ישלמו פשוט יש לפנות לבית המשפט בצירוף המכתב . בהצלחה אבישי אוסטרייכר, עו"ד

24/09/2013 13:51 רן פלטה מקום הגשת תביעה קטנה מקום הגשת תביעה קטנה
שלום רב,

אני מתגורר בת"א ומעוניין להגיש תביעה לפי "חוק הספאם" כנגד מלון במצפה רמון.
קראתי שאת התביעה יש להגיש במקום מושבו של הנתבע. כמו כן קראתי שלפי פסיקות עבר בבית הדין לתביעות קטנות, כאשר העסקה מתבצעת באינטרנט, כלומר כאשר אין צורך פיזי מבחינתי כלקוח להגיע אל העסק, ניתן להגיש את התביעה בכל בית משפט לתביעות קטנות.

השאלה שלי היא האם במקרה זה, של תביעה בשל הודעות ספאם אני זכאי להגיש את התביעה בכל בית משפט לתביעות קטנות שארצה?

תודה רבה,
חג שמח

רן פלטה

רם שלום, את תשבור יותר מדי את הראש. תגיש בתל אביב, מקסימום יורו לך להעביר את התיק, אני מאמין שלא. בהצלחה

27/09/2013 19:15 חגית עזיבת דירה שכורה בטרם גמר חוזה השכירות עזיבת דירה שכורה בטרם גמר חוזה השכירות
שלום. אנחנו משפחה צעירה. לפני שלושה חודשים עזבנו את הבית המושכר הקודם שלנו ועברנו למקום מגורים אחר בו שכרנו בית חדש. מהבית הקודם יצאנו לפני תום חוזה השכירות (יצאנו באוגוסט והחוזה הוא עד אפריל). חודשיים לפני עזיבתנו פרסמנו הודעה לגבי הבית. עשרות אנשים באו לראות את הבית אך לא מצאנו שוכר שיכנס במקומנו. בעלת הבית מתעקשת שעלינו לשלם על הבית עד תום החוזה. למרות שאנו לא גרים שם ואנשים ממשיכים לבוא לראות את הבית אך מאיזשהי סיבה (לא ברור) לא בוחרים בו.
מבחינת החוזה יש משהו בדבריה ישנם שני סעיפים שמדברים על עזיבה לפני תום החוזה:
"אם יפנה השוכר את הדירה לפני תום התקופה הקצובה, יהא חייב לשלם את דמי השכירות עד סוף התקופה הקצובה ולא יהיה זכאי לקבל מהמשכיר כל סכום מתוך דמי השכירות המוסכמים לעיל עד סוף התקופה הקצובה"
אך יש גם סעיף נוסף , " למרות האמור לעיל כל אחד מהצדדים יהא רשאי להביא הסכם זה לכלל סיום ובלבד שימסור הודעה מוקדמת מראש ובכתב לצד השני שלושה חודשים מראש."
בהקשר לסעיף השני יש שלושה דברים שצריכים להאמר. 1. הודענו לבעלת הבית עוד בכניסתנו כי נעזוב בסביבות אוגוסט.
2. בעלת הבית ידעה על חיפושי הדירה שלנו כחמישה חודשים לפני העזיבה
3. אמנם הודענו לבעלת הבית סופית שאנו עוזבים חודשיים לפני העזיבה אך שילמנו את דמי השכירות גם עבור החודש השלישי שבו לא שהינו בדירה אפילו יום אחד!

מה ניתן לעשות? האם הסעיף השני בחוזה מציל אותנו באיזשהי צורה? אנו משפחה קשת יום ולא נעמוד בתשלומי שכירות עבור שתי דירות.
האם פניה לבית משפט לתביעות קטנות תוכל לפתור את הבעיה?

תודה מראש

שלום רב, על פניו נראה כי אתם צודקים. תכתבו מכתב בעניין המסביר את את עמדתכם. לכם אין מה לתבוע אלא אם היא זו שתתבע, תגישו כתב הגנה ותצרפו את המתב שציינתי לעיל. בהצלחה אבישי אוסטרייכר, עו"ד

01/10/2013 06:50 יפית האם להגיב לכתב הגנה לפני המשפט? האם להגיב לכתב הגנה לפני המשפט?
הגשתי תביעה קטנה נגד שכנתי, שכנתי הגישה כתב הגנה. האם כדאי להגיב לכתב הגנה בכתב או לכבות למשפט?

יפית! כעקרון בבית משפט לתביעות קטנות לא מגישים כתב תשובה. אבל היות ובית המשפט אינו כבול בפרוצדורה, תגישי כתב תשובה, לא נראה לי שתיהיה בעיה עם זה. בהצלחה אבישי אוסטרייכר, עו"ד

01/10/2013 20:49 אור המעסיק מחייב אותי לשאת בתשלום הסלולרי העסקי לאחר התפטרותי המעסיק מחייב אותי לשאת בתשלום הסלולרי העסקי לאחר התפטרותי
התפטרתי מעבודה בה עבדתי חמש שנים. בתקופת עבודתי קיבלתי מכשיר מהמעסיק עליו חוייבתי דרך המשכורת החודשית וקיבלתי החזר כספי חלקי מהעבודה. התפטרתי מהעבודה והמעסיק מחייב אותי לקחת איתי את המכשיר העסקי ולשאת ביתרת התשלומים עליו ואף הוריד לי את הסכום מהתלוש האחרון של דמי ההבראה וימי החופשה. האם זה חוקי?

אור שלום! את לא חייבת לקחת את המכשיר אם לא התחייבת מראש לקחת. אסור לקזז מימי החופשה וההבראה ללא הסכמת העובד וללא התראה מראש. בהצלחה אבישי אוסטרייכר, עו"ד

02/10/2013 04:29 [email protected] Rozia@bk.ru [email protected]
בשהות בחו״ל גלשתי מספר שעות ב- wifi של מלון. לפי טענתה של אונרנג׳ השתמשתי באינטרנט סלולרי. אורנג׳ גבה ממני 3314 ₪ ללא שום אתראה. נגרם לי נזק רב ולא רק כלכלי. מה דרך הכיי עילה להיאבק עם אורנג׳?

לשלוח אליהם פניה בכתב, היה ולא יעזור ולא חתמת על הסכם, יש להגיש תביעה לבית משפט לתביעות קטנות. אבישי אוסטרייכר, עו"ד

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.