סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

25/12/2013 07:49 פז תיק שהתקלף. תיק שהתקלף.
רכשתי תיק עבודה. לאחר חודש התחילו קילופים. ברשת שבה נרכש תיק נאמר כי אין אחריות על קילוף מסוג זה. תיק עולה 700 ש''ח. האם יש טעם להתחיל מהלך משפטי במקרה כזה.
תודה

שלום,
תביעה קטנה נועדה בדיוק עבור המקרים הללו. לא מדובר בהליך פשוט וגם מאפשר לך סיפוק בידיעה שעשית מעשה ולא נוצלת לחינם.
בברכה,
דביר

20/01/2014 13:25 רועי תשלום כפול על שירות באוניברסיטה תשלום כפול על שירות באוניברסיטה
שלום,
אני לא בטוח שזהו הפורום המתאים לשאלתי, אבל לא מצאתי משהו קרוב יותר.

בהיותי סטודנט באוניברסיטה למדתי לשני תארים, כאשר באחד מהם קיבלתי הכרה אקדמית בקורסים מסויימים כדי שלא אצטרך ללמוד אותם שוב.
עתה, עם סיום לימודיי קיבלתי מכתב מהאוניברסיטה שההכרה היא אך ורק לצורך אקדמי והיא אינה הכרה כספית. כלומר עליי לשלם כאילו למדתי את הקורסים הללו.
ושאלתי היא האם יש בסיס לדרישה לשלם שוב על אותו השירות שכבר שילמתי עליו. הרי לאוניברסיטה לא היו הוצאות נוספות בגין ההכרה האקדמית, לא בדיקת מבחנים, לא בדיקת עבודות ואפילו לאתפסית מקום נוסף בכיתה. אז מדוע עליי לשלם פעמיים על שירות שקיבלתי רק פעם אחת?
בתגובה לתהיותיי הופניתי לתקנון האוניברסיטה שבו כתוב:
"סטודנט שאושר לו פטור מלימודי קורסים על סמך לימודים קודמים במוסד אקדמי אחר או מחלקה אחרת באוניברסיטה, אינו פטור בהכרח מתשלום שכ"ל בגינו, כל פטור שיקבל הסטודנט יבדק ע"י מדור חשבונות סטודנטים מול הפקולטה במעמד סגירת התואר."

מה אתם אומרים על כך?
תודה,
רועי

שלום רועי,
באופן עקרוני דו"ח ועדת מלץ שדן בנושא ההשכלה הגבוהה קובע שלא ניתן לגבות תשלום כפול לפי התיאור שלך. לאחרונה אף יצאה הנחייה חד משמעית של המל"ג.
זה לא חד משמעי ודורש בדיקה מעמיקה יותר - אתה מוזמן ליצור איתי קשר ואשמח לסייע.
בברכה,
דביר
[email protected]

07/02/2014 07:15 גואד האם אפשר לתבוע חברת קאנדי מה יוצא לי מהם? האם אפשר לתבוע חברת קאנדי מה יוצא לי מהם?
קניתי מכונת כביסה חדשה וארי 3 חודש היתלי תקלה במכונה שהתחילה לקרוע בגדים הזמנתי החברה אחרי 3 ימים באו לתקן ואמרי שצריך להחליף את הגומי ואין לא גומי עכשו אני חייב לחזור לחברה להביא גומי וזה לקחלו שבועיים עד שחזר תכנאי מטעמם וכל בעם שהיתי מתקשר לשאול מה עם הגומי היו עונים לי שהמחסנאי בחופש ואחרי זה אומרים שהזמינו עד שיגיע וארי שבועיים בא התכנאי להחליף והחליף את הגומי והפעיל את המכונה והלך ואמר אחרי שתסים המכונה אפשר להשתמש בה רגיל אבל הבעייה שהמכונה נשרפה והעשן התחיל להתפזר בתוך כל הבית ושני הילדם שלי בבית והאישה שפחדו מהמקרה וקבלו טראומה מהמקרה ויש לי תמונות בעת יצאת העשן מהמכונה והם רצו לפצות אותי ולהחליף לי את המכונה בהתחלה הסכמתי אבל חזרתי ואמרתי להם שאני לא רוצה כי האישה לא רוצה מכונה מסוג הזה .
תודה

שלום,
אתה יכול לדרוש את ביטול העסקה ואם יש צורך גם לתבוע זאת בביהמ"ש לתביעות קטנות.

02/02/2014 15:57 ג''ימס ביטול הזמנת פנס רכב יד שנייה בטלפון ביטול הזמנת פנס רכב יד שנייה בטלפון
הזמנתי בטלפון אצל סוכן חלקי רכב משומשים פנס משומש לרכב. הוא אמר שהזמין את החלק ויעדכן אותי באותו יום אחרי שהחלק יגיע. היות ולא עדכן אותי, וכבר נתקלתי בהבטחות של הזמנה שלא מומש, ובינתיים מצאתי את אותו החלק חדש במחיר אפילו זול יותר, לא חזרתי איליו. עכשיו, אחרי 12 ימים, הוא דורש שאפצה אותו (כנראה הוא התקשר פעם אחת 3 ימים אחרי ההזמנה שלי, אבל לא שמעתי את הצילצול). האם אני חייב לו כסף? בתודה,

ג'ימס

31/01/2014 09:48 ג'וני טענת שווא טענת שווא
א.נ.
האם דברי תובע/נתבע בבימ"ש או בכתב תביעה/הגנה שהם שקריים (והשופט שוכנע בכך), נחשבים "עדות שקר", אשר עליה צפוי עונש עפ"י החוק (חוק הגנת הצרכן, חוק העונשין, או חוק אחר כלשהו)?
בברכה, ג'וני

30/01/2014 11:09 עינת בר-לב איך מבטלים עסקה שבוצעה דרך טלפון? איך מבטלים עסקה שבוצעה דרך טלפון?
חברה שלי, אישה פנסירונרית (בת (75) רכשה חבילת נופש דרך העסקה של המדינה ב-20/02/2013 דרך ישראכרט. התשלום בוצע והיא קיבלה חשבוניות. לאחר שסיימה את התשלומים באמצעות ישראכרט הופתעה לגלות כי חב' העסקה של המדינה ממשיכה לחייב מדי חודש בחודשו עסקאות שהיא בכלל לא חתומה עליהם. משבניסתה לברר את הדבר, נמסר לה מעסקה טובה כי למרות שלא חתמה על אף מסמך כלשהו לחידוש הרכישה, הם מחייבים אותה כאילו רכשה מהם עסקה נוספת מדי חודש בחודשו בבנק (יש בידה תדפיסי בנק עדכניים המפרטים חיובים שונים).
שאלתי היא כזו: האישה הינה פנסיונרית, חולה כרונית עם בעיות רפואיות קשות (יש אישורים רפואיים) מבקשת לבטל את ההתחייבויות השונות מדי חודש בישראכרט, אלא שנמסר לה כי אין אפשרות לבטל עסקה שנעשתה דרך טלפון. היא פנתה לחב' ישראכרט בניסיון לבטל את החיובים השונים על שמה בבנק אך נמסר לה כי יש לפנות ישירות לעסקה של המדינה ולבקשם לבטל, אלא שכאשר פנתה לעסקה של המדינה נמסר לה כי אין באפשרותה לבטל עסקה שבוצעה בטלפון ואם יש לה השגות על כך, שתפנה או אליכם או לתביעות קטנות בבימ"ש.
מצבה של האישה הולך ומחמיר מיום ליום, נקלעה למצב כלכלי קשה מאחר והיא חיה לבד ובקושי מצליחה לעמוד בחיוביה השונים בבנק לצורך רכישת תרופות שלא נמצאות בסל הבריאות ועל כן ניסהת לבטל את החיובים השונים כדי שמצבה ישתפר במעט ותוכל לרכוש תרופות.
מדי חודש עסקה של המדינה מחייבת את חשבונה בסכומים גבוהים שמסתכמים לא פחות מ- 500 ש"ח והיא מתחננת לבטל את העסקה שכנראה עשתה באמצעות טלפון דרך נציג שפנה אליה, מאחר והיא אינה שולטת היטב העברית שאינה שפת אם. האם יש לכם אפשרות לתת מענה ולעזור לאישה להביא לביטול העסקה שכן מצבה הכלכלי קשה מאד ואינה יכולה לעמוד עוד בתהחייבויות אלו?
חשוב לציין כי כל פעם שנשלחת אליה חבילה כלשהי בדואר היא לא ניגשת לסניף הקרוב להוציאה והחבילה מוחזרת לעסקה של המדינה. כמו-כן חשוב לציין כי היא לא מעוניינת בחיודש או בשליחת חבילות מסוג כלשהו, אלא מעוניינת לבטל לאלתר את העסקה שהם טוענים שבוצעה באמצעות שיחה טלפונית.
אודה לכם מאד על עזרתכם הדחופה בעניין, מדובר באישה פנסירונרית חולה מאד אשר אין לה עזרה מאף אחד ועצוב שעסקה של המדינה מנצלת קשישים וחסרי ישע במצבה כדי ל"סחוט" מהם כספים שבקושי מספיקים למחיייתם.
מבקשת מאד את עזרתכם האדיבה והפניה לגורם הנכון על מנת שנדע איך לטפל בעניין הנ"ל ואיך להביא סופ-סוף לביטול העסקה שללא בוצעה בכלל על ידה, למעט שיחת טלפון שנאמרה לה דרך הנציגים שיווק ומכירות של עסקה של המדינה.

21/01/2014 15:45 ניקול אי קבלת חבילה בזמן אי קבלת חבילה בזמן
שלום רב,
המקרה הוא כזה, רכשתי מכונת גילוח חשמלית דרך האינטרנט מחנות בארץ , בעיר פתח תקוה . תאריך הרכישה היה לפני כחודש. החברה התחייבה לשלוח לי את ה מוצר תוך 14 יום ואכן שלחה תוך יומיים. העניין הוא שהחבילה אבדה איפשהו בדרך. העדכון האחרון באתר דואר ישראל הוא שהחבילה התקבלה בסניף פתח תקוה בתאריך 27.12.13
באתר של החברה רשום שהם לא אחראים לעבודת חברת הדואר.
היום קיבלתי מכתב מהדואר שהעניין בבירור.
שאלתי היא האם אני זכאית לקבל פיצוי כלשהו מחברת הדואר?

תודה מראש

29/10/2013 03:43 bafi תצוגה של טאבלטים וטלפונים תצוגה של טאבלטים וטלפונים
רציתי לדעת האם לפי החוק חנות שמוכרת טאבלטים וטלפונים חייבת להציג אותם או חלקם בתצוגה שתאפשר ללקוח להתרשם ולקנות את המוצר שבו הוא מעוניין, הייתי בחנות מחשבים , אין להם שם אפילו מוצר אחד בתצוגה, הם הודיעו לי שאם אני רוצה מוצר מסויים עלי לקנות פשוט את הקופסא ולאחר שאשלם הם יפתחו משום שאסור להם למכור מוצר שנפתח, לא יכולתי להתרשם , לראות, לבחון אם זה בדיוק מה שאני מחפשת , חשבתי שהטאבלט שרציתי לקנות סגור בסגירה הרמטית שאינה מאפשרת פתיחה , אך התברר לי שהקופסא סגורה בסך הכל בארבעת צדדיה בסילוטייפ קטן . , רציתי לדעת מה החוק אומר תודה רבה

הקלד את תגובתך

15/01/2014 08:12 שמרית אי אספקת מטבח חדש אי אספקת מטבח חדש
אי אספקת מטבח (סליחה על פרסום ההודעות פשוט טעיתי במייל)
שלום רב, אני רכשתי בית מקבלן ולפני כחצי שנה סגרתי בחברת המבטחים טופז אשר סופקה לי ע"י הקבלן מטבח. תאריך הספקת המטבח חלף ואני לא קיבלתי את המטבח. כידוע החברה נתונה לקשיים כלכלים ויש בעיות באספקת המטבחים. לפני כחודש בהמלצת מנהלת סניף אשדוד עצרתי את תשלומי האשראי. לפני יומיים קיבלתי מכתב מהקבלן אשר מיידע אותי בבעיות של החברה ומטיל עלי את מלוא האחריות בעיכוב בדירה ובכל ההתנהלות מול חברת טופז תוך כדי שהוא מציע לי חלופות אחרות אך בתנאי שאני חותמת על מסמך שאני לוקחת את מלוא האחריות להתנהל מול חברת טופז וכמובן לחץ מצידו כי מועד קבלת הדירה הינו בעוד 4 חודשים. ברצוני לדעת :
א. האם עלי לדווח לחברת המטבחים טופז על הפסקת עסקה, על מנת שלא יורידו את המטבח לביצוע ובסוף יגבו ממני את מלוא הסכום או לחילופין אקבל תביעה.
ב. במידה ואני מפסיקה את העיסקה האם עלי לקבל מהחברה אסמכתא לכך ואיך אני דואגת לכך שלא אחוייב בעתיד מחברת האשראי
ג. האם יש איזה שהיא אפשרות לקבל את הכסף ששולם עד כה. מבחינת חברת טופז אני לא ביצעתי ביטול עסקה אלא מפסיקה אותה עכב בעיות אי אספקה ואי עמידה בזמנים.
ד. האם הקבלן רשאי לחייב אותי לדברים כאלה ומה עלי לעשות?

תודה

15/01/2014 08:10 שמרית אי אספקת מטבח אי אספקת מטבח
אי אספקת מטבח
שלום רב, אני רכשתי בית מקבלן ולפני כחצי שנה סגרתי בחברת המבטחים טופז אשר סופקה לי ע"י הקבלן מטבח. תאריך הספקת המטבח חלף ואני לא קיבלתי את המטבח. כידוע החברה נתונה לקשיים כלכלים ויש בעיות באספקת המטבחים. לפני כחודש בהמלצת מנהלת סניף אשדוד עצרתי את תשלומי האשראי. לפני יומיים קיבלתי מכתב מהקבלן אשר מיידע אותי בבעיות של החברה ומטיל עלי את מלוא האחריות בעיכוב בדירה ובכל ההתנהלות מול חברת טופז תוך כדי שהוא מציע לי חלופות אחרות אך בתנאי שאני חותמת על מסמך שאני לוקחת את מלוא האחריות להתנהל מול חברת טופז וכמובן לחץ מצידו כי מועד קבלת הדירה הינו בעוד 4 חודשים. ברצוני לדעת :
א. האם עלי לדווח לחברת המטבחים טופז על הפסקת עסקה, על מנת שלא יורידו את המטבח לביצוע ובסוף יגבו ממני את מלוא הסכום או לחילופין אקבל תביעה.
ב. במידה ואני מפסיקה את העיסקה האם עלי לקבל מהחברה אסמכתא לכך ואיך אני דואגת לכך שלא אחוייב בעתיד מחברת האשראי
ג. האם יש איזה שהיא אפשרות לקבל את הכסף ששולם עד כה. מבחינת חברת טופז אני לא ביצעתי ביטול עסקה אלא מפסיקה אותה עכב בעיות אי אספקה ואי עמידה בזמנים.
ד. האם הקבלן רשאי לחייב אותי לדברים כאלה ומה עלי לעשות?

תודה

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.