סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,321)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

18/12/2022 21:40 דבורה החזרת מוצר ברכישה פרונטלית החזרת מוצר ברכישה פרונטלית
שלום,
רכשתי נעל לילד שלי ב 200 שקלים
ב 13.12
ב 16.12 חזרתי לחנות על מנת להחזיר את הנעל עקב אי התאמה במידה, ולקבל זיכוי .
והחנות טענה שלא ניתן על פי חוק להחזיר נעל לאחר יומיים בשונה מבגדים שזה 14 יום.
האם אכן זה החוק?
האם אוכל לבטל את העסקה באשראי?
איך אני מחזירה את המוצר בלא הסכמת החנות?
תודה

שלום,
החוק קובע לענייני נעלים : " – מיום הרכישה ועד תום שני ימים שלאחריו שאינם ימי מנוחה ובלבד שתווית המחיר על הטובין, אם ישנה, לא הוסרה".
לא אינך יכולה לבטל את העסקה באשראי. עליך לפעול בהתאם לחוק.

15/12/2022 15:42 רחי בל תביעה נגד חברת שליחויות תביעה נגד חברת שליחויות
היי. הזמנתי מאזמון משלוח שנרכש משני חנויות שונות בחו"ל.

בתחילת השבוע הנוכחי המשלוח הגיע לביתי עם שליח שמסר לידי 2 חבילות.

באחת החבילות היו המוצרים , אבל בחבילה השניה שהיו אמורים להיות בתוכה טושים מיוחדים בשווי 160 שח הגיעה מעטפת פצפצים פתוחה וריקה ללא המוצר בפנים!

הבחנתי שהמעטפה השניה הייתה ריקה כ 2 דקות אחרי שהשליח עזב . מיד התקשרתי אליו והתלוננתי 'אתה מסרת לי חבילה אחת ללא תכולה!' אז הוא אמר לי לפנות לחברה שילוח או לאמזון לבקש החזר כספי.

יש תיעוד בטלפון שהתקשרתי פעמיים לשליח כמה דקות אחרי קבלת המשלוח בגלל מה שקרה.

עוד באותו יום פניתי לחברה המשלוחים להתלונן. חברה שלא עונה טלפונית אלא רק בוואסאפ ושלחתי הודעות עם כל הפרטים לתאר מה קרה והם בסוף ענו שיבררו עם מנהל ההפצה שלהם ויחזרו אלי עם תשובה

עכשיו אחרי המתנה של יומיים קיבלתי מהם הודעת סמס לקונית שרשום בה ש'לאחר בירור מול מנהל הסניף והשליח החבילה יצאה תקינה'

וזהו. מבחינתם הם פטרו את עצמם מאחריות.

מה שענו לי זה שקר כי השליח ידע שהחבילה נמסרה לי ריקה . דיברתי איתו דקה אחרי שמסר לי אותה ועזב את הבניין. הוא בעצמו אמר לי לפנות לחברת שליחויות ואפילו אמר 'אני אגבה אותך שאת אומרת שקיבלת אותה ריקה'. כלומר הוא יודע היטב שכך היה ! אז איך עכשיו הם טוענים ש'השליחות יצאה תקינה' אם קיבלתי לידי מעטפה פתוחה וריקה?

אז איפה המוצר?

איפה המוצר שאמור היה להיות בתוך החבילה?

בניסיון לפנות לאמזון שאולי לפחות הם יפצו אותי על חבילה שהגיעה ללא תכולה של המוצר אמרו לי שאצלם מופיע שהחבילה נמסרה לידי במועד ושהם לא אחראיים לפצות על אובדן מוצר לאחר שהמשלוח כבר יצא ממתקני החברה ועבר לידי חברת שליחות של מדינת היעד והציעו שאפנה לחברת שליחויות שהעבירה לי את החבילה.

בקיצור אף אחד לא לוקח אחריות !!

אני נוטה לחשוב שמישהו בחברת משלוחים פה בארץ כנראה פתח והוציא את התכולה. אולי השליח בעצמו. אבל אין לי איך להוכיח את זה ובכל מקרה לדעתי חברת השליחויות צריכה להיות אחראית במקרים כאלה על מחדלים, בין אם מדובר באובדן מקרי או גניבה.

אם אגיש תביעה משפטית קטנה נגד חברת השליחויות בדרישה שישלמו לי כפיצוי את עלות המוצר שלא קיבלתי פלוס הוצאות משפט

מה סיכויי הזכיה שלי?

האם זה 'מילה נגד מילה' או שלפי החוק המשפטי חברת שליחויות צריכה לקחת אחריות ?

אשמח לשאול כאן עו"ד שמבין לחוות דעתו המקצועית יש טעם לטרוח בהגשת תביעה משפטית קטנה כנגד חברת השליחויות לאור כל מה שתארתי . אעשה זאת אם סיכויי הזכיה הם לטובתי.

שלום
בבית המשפט (בעולם המשפט) נטל ההוכחה הוא על התובע. משכך ככל שתוכל להוכיח טענותיך - בית המשפט יתן לך סעד.
בעבור 160 ש"ח לא הייתי טורח לתבוע.

13/12/2022 06:09 ליאור שאוליאן סיפוק הזמנה לא בזמן סיפוק הזמנה לא בזמן
ערב טוב
אני ואשתי קנינו מכם מקרר שבוע שעבר וביום חמישי באותו שבוע (08.12)נשלחה הודעת אסמס בה הובטח לנו שהמקרר יגיע היום(11.12) בהובלה בין השעות 13.30-15.30 כשהצפי הוא לשעה 14.00. בשעה 12.30 אשתי התקשרה למספר של השליח המצויין בלינק ונאמר לה שהמספר שגוי. בשעה 12.45 אשתי התקשרה לחברת מחסני חשמל וניתן לה המספר של סמיר המוביל. היא דיברה איתו לאוזני נציג חברת מחסני חשמל ושם סמיר צעק עליה דיבר לא יפה וניתק לה בפנים דבר אשר הפחיד אותה מאוד. נציג חברת מחסני חשמל אמר שימצא לה פתרון אחר, הבטיח שיתקשר בחזרה ולא התקשר. אחרי הסתכלות בלינק המעקב אחר המשלוח אשתי שפחדה להתקשר שוב לסמיר כדי לוודא שהמשלוח יגיע בזמן התקשרה שוב למחסני חשמל והנציג דיבר עם סמיר והוא ענה לו שיהיה בדירה בשעה 16.00(חצי שעה אחרי מה שהובטח) ויתן חצי שעה התראה מראש. עד השעה 16.00 לא קיבלנו שום התראה ואני יצאתי באמצע פגישת עבודה לדירה כדי לא להפסיד את השליח ובדרך התקשרתי אני אליו לראות מתי הוא מגיע. השליח לא דיבר אלי יפה ואמר שהוא עוד פחות מחצי שעה בדירה(דהיינו שעה אחרי סוף הזמן שנאמר לנו בהודעה) ואמרתי לו שאני אגיע תוך ארבעים דקות בגלל הפקקים. סמיר אמר לי שהוא לא מתכוון לחכות וניתק לי בפנים. במהלך הנסיעה דיברנו שוב עם נציג מחברת מחסני חשמל שאמר לנו שאין מה לעשות וזה אשמתינו שאנחנו לא בדירה(שעה אחרי הזמן כאשר כל היום שלנו סבב סביב זה), וגם דיבר בצורה לא מכבדת כלפי אשתי ואמר שהיא מתלהמת ועוד מילים כאלה. מה גם שהנציג הבטיח לחזור אלינו עם פתרון בתוך כמה דקות ולא חזר. אחרי שהגעתי התקשרתי אל סמיר השליח שוב והוא ענה לי שהוא כבר נסע וניתק שוב בפנים שלי. בסופו של יום המקרר לא הגיע

שלום,
קראתי את הדברים. מהי שאלתך ? איך אני יכול לעזור ?
לצערי בישראל אין עילה לתביעה על כך שנציג שירות אינו מדבר יפה, אך יש לכם עילה לתביעה בגין העובדה שהמקרר לא הגיע (הפרת הסכם, הפרת חוק "חוק הטכנאים), חוסר תום לב, נזקים ועוגמת נפש).

12/12/2022 17:44 מרים הנשיא אי סיפוק מלוא ההזמנה משוק העיר און ליין אי סיפוק מלוא ההזמנה משוק העיר און ליין
שלום רב
ביום רביעי 7.12 עשיתי הזמנה של סל מוצרים במחיר של 1195 ש"ח, משוק העיר און ליין, דרך האפליקציה שלהם. קיבלתי את המוצרים יום למחורת באיחור של 5 שעות. כאשר הנחתי אותם בארון הופתעתי לגלות שחסרים הרבה מוצרים אשר הזמנתי בשווי כולל של 475 ש" ח. זה תקע אותי לקראת בישולים לשבת. פניתי מספר פעמים לשירות הלקוחות של שוק העיר און ליין וכל הזמן עונים לי שהנושא יטופל מחר ושוב מחר וכך ממשיך. בינתיים לא קיבלתי פיצוי או את המוצרים החסרים. מה אפשר לעשות בנושא? האם כדאי לתבוע במקרה זה. למעשה אין לי כל הוכחה שלא קיבלתי את מלוא הסחורה כי אין דרך להוכיח זאת מלבד עצם העובדה שהינני אזרחית שומרת חוק ומעולם לא התלוננתי בנושא דומה כאשר קניתי מוצרים און ליין. ראוי לציין ששלחתי לשירות הלקוחות את החשבונית עם המוצרים החסרים מסומנים כדי שידעו בדיוק מה חסר. גם אם אצלם את המקרר אין בזה תועלת ואפשר לטעון שכן קיבלתי את המוצרים. אינני יודעת האם כדאי לתבוע במקרה כזה או פשוט לוותר.
מודה לך מראש על המענה,
מרים

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה ככל שיש לך ראיות להוכחת הטענות.
במקרה המתואר אני מציע לך לפנות להנהלת החברה בעניין ולבקש את כספך היחסי בחזרה בשל איחור באספקה ואי קבלת כל המוצרים.

08/12/2022 15:47 נועה מזרחי ביטול כרטיסי טיסה ובקשה להחזר ביטול כרטיסי טיסה ובקשה להחזר
רכשנו 3 כרטיסי טיסה להולנד מחברת תעופה הולנדית לתאריך 24.12.22. לפני כשבוע ביקשתי לבטל את הכרטיסים אך חברת התעופה סירבה להחזיר לי את התשלום. גם כשביקשתי להעביר למועד אחר גם סירבה. מה ניתן לעשות?

שלום,
ככל שרכשתם כרטיסים מחברת תעופה זרה, יש צורך לבדוק האם יש לחברה סניף / נציגות בישראל ולבחון את ההסכם ביניכם לעניין ביטול או שינוי מועד טיסה.

07/12/2022 12:23 דניאל ב שתי שאלות לגבי תביעה שהולך להגיש שתי שאלות לגבי תביעה שהולך להגיש
שלום, רציתי בבקשה לדעת איך אני מחשב תביעה ?
ישלי מקרה עם עילות של עוגמת נפש, הטעית הצרכן, הפרת הסכם , התנהגות בחוסר תום לב, ונזקים. איך אני מחשב את הסכום תביעה?

ושאלה שניה זה האם אני צריך לעשות משהו בנוגע לזה שעדיין לא החזירו לי את הכסף ? או לחכות לתביעה ?

שלום,
כל מקרה נבחן לגופו. אין כללי אצבע בעניין זה.
לצורך כך לומדים משפטים מס' שנים וקוראים פסקי דין.
אינני מבין את שאלתך השניה. באיזה עניין צריך לעשות משהו בנוגע לזה שעדיין לא החזירו לי את הכסף ? או לחכות לתביעה ??

07/12/2022 17:12 דניאל ב תשובה

בקשר לשאלה השניה עשיתי הזמנה מאתר ואמרו שיזכו אותי על הזמנה שעשיתי, אבל לא זיכו אותי. אותו אתר שאני הולך לתבוע על מה שרשמתי למעלה..

שלום,
ככל שלא השיבו לך את כספך אתה רשאי לתבוע.

29/11/2022 13:29 י פיצוי בגין ביטול הרצאה פיצוי בגין ביטול הרצאה
היי

הרצאה שעלתה 120 שח. התקבלה הודעת ביטול על ידי המארגן 6 שעות לפני תחילתה שהיא בוטלה בגלל סיבות אישיות של המרצה. בוצע החזר כספי.

האם עפ החוק אני זכאי לדרוש פיצוי נוסף על עוגמת נפש וביטול תוכניות וכו

שלום,
כן וככל שנגרמו לך נזקים ועוגמת נפש ואתה יכול להוכיחם.

29/11/2022 14:02 צחי האם מגיע תשלום מלא? האם מגיע תשלום מלא?
סגרתי עם עורך על הגשת 2 תביעות, כל תביעה x שח, לאחר סיום התביעה הראשונה החלטתי לבטל את השניה, העורך דין טוען שהוא כבר ערך את התביעה השניה, האם מגיע לעורך דין תשלום מלא עבור התביעה השניה או רק חלקית? מיכוון שהוא לא הגיש את התביעה והופיע בבית משפט וכו. תודה

שלום,
שאלתך תלויה בעיקר בהסכמים עליהם חתמת מול עו"ד.
כל עו"ד והדרך שלו. אין כללים בעניין זה.

28/11/2022 12:37 רז פיצוי על טרטור ועוגמת נפש פיצוי על טרטור ועוגמת נפש
שלום. הגשתי תביעה קטנה על סך 750 שקל נגד הדואר על חבילה שהם איבדו. חצי מהסכום הוא עלות הפריט ואגרת בית המשפט, והחצי השני הוא על הטרטורים ועוגמת הנפש שנגרמו לי - טלפונים למוקד הדואר, התכתבויות, בירור פיזי בסניפים שלהם, עמידה בתורים וכו'.

אתמול התקשרו אליי מהלשכה המשפטית של הדואר והציעו לשלם לי רק על הפריט ואגרת בית המשפט.

האם כדאי לקבל את הצעת הפשרה הזאת או בכל זאת ללכת למשפט? מה הסיכוי שבית המשפט יאשר לי גם פיצוי על טרטור, אובדן שעות עבודה וועוגמת נפש בסך 400 שקל בערך (בנוסף לעלות הפריט ואגרת בית המשפט)?

שלום,
שאלתך תלויה לאיזה שופט התיק הזה יגיע (כן זה תלוי במדיניות של השופט הספציפי שידון בתיק).
אם תשאל דעתי ואפ כבר הוגשה תביעה - אני מציע להמשיך הלאה לדיון.

28/11/2022 14:13 רז תודה רבה!

הקלד את תגובתך

28/11/2022 09:13 דרור הטעיה בפרסום הטעיה בפרסום
הי,
בחברה מסויימת פרסמו בגדול באתר החברה את המשפט הבא: "רוכשים **** ומקבלים GiftCard בשווי 100 ש"ח לרכישה הבאה"
המשפט חזר על עצמו בגדול במספר מקומות באתר האינטרנט של החברה.

בתקנון האתר מסתבר שכתוב תחת סעיף כמעט אחרון המשפט הבא: " הטבת שובר מתנה לרוכשים תשלח לזכאים תוך 24 שעות לאחר קבלת המוצר ותהיה תקפה למימוש בסניפי הרשת ולמשך 90 ימים מיום קבלת השובר."

כאשר ניסיתי לממש את השובר ברכישה הבאה - הוא לא התקבל והם טוענים שהוא תכף רק לחנויות הפיזיות של החברה.


א. זה לא הופיע בשום שלב במהלך הרכישה (למעט בתקנון האתר)
ב. היה כתוב בגדול בכל מקום "רוכשים **** ומקבלים GiftCard בשווי 100 ש"ח לרכישה הבאה" - רכישה הבאה, ללא ציון מקום או סייגים. כמו כן הבאה מציינת שהייתה קודמת - ואם הקודמת נחשבת באתר אז גם הבאה באתר.
ג. בתקנון כתוב סניפי הרשת - האם האתר הוא לא סניף ווירטואלי?

אין ספק שהם מסתירים את העובדה שניתן לממש את השובר רק בחנויות הפיזיות שלהם בכל דרך אפשרית אך לאחר פנויות חוזרות לשירות הלקוחות שלהם הם לא מוכנים לקבל את השובר בחנות בה רכשתי את המוצר המקורי - כלומר אתר האינטרנט.

אשמח לקבל חוות דעת מקצועית
תודה

שלום,
בהתאם למתואר מדובר פה בהטעיה צרכנית והם פועלים בניגוד לחוק הגנת הצרכן.

או רק תלונה למועצה לצרכנות?

שלום,
יש לך עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות ועל כן יש מקום להגיש תביעה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.