סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(976)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

22/02/2019 12:57 קלאודיה רזניק תמורה לשירות תמורה לשירות
שלום, הזמנתי אינסטלטור לטפל בסתימה וגם לראות נזילה בתקרה שלכל הנראה מגיעה מהדירה שמעליי. לאחר ביקור אצל השכנה מעל, חזר היום לעשות בדיקה טרמית, ואחרי 3 שעות בא אלי לגבות ממני עבור הבדיקה עצמה- וטען שהשכנה שילמה על תיקון הנזילה. גבה ממני 2400 ₪, נדהמתי מהמחיר ואמרתי לו שלא מקובל שמבצע בדיקה בעלות כה גבוהה בלי להגיד מחיר מראש (אתמול שאלתי אותו על עלויות ולא קבלתי תשובה). שילמתי לו ב 3 צ'קים, תוך כדי שאני בודקת עלות בדיקה באינטרנט ומופיע ממוצע 1400 ₪. האם כל האחריות עלי כי לא עצרתי אותו ללא קבלת הצעת מחיר? האם ביצוע העבודה מייד עם איתור הנזילה לא אמור דווקא לבטל או להוזיל את עלות הבדיקה? האם יש לי מה לעשות? תודה

שלום,
שאלתך אינה שאלה משפטית אלא שאלה של התנהלות. אינך יכולה להזמין איש מקצוע מבלי לברר איתו מחיר ולדעת כמה הוא גובה לפני העבודה ולא אחריה.
באם את חושבת שגבו ממך הרבה יותר מהמקובל והנהוג את רשאית לפנות בעניין זה למשטרת ישראל ולהגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות כדי שבית המשפט.

20/02/2019 21:13 שי שלמה תביעה קטנה נגד פלאפון ומשרד התקשורת-ייתכן? תביעה קטנה נגד פלאפון ומשרד התקשורת-ייתכן?
שלום רב,

במסגרת הבלגן ששורר בשוק הסלולר הכשר אני מתעד להגיש תביעה קטנה נגד חברת פלאפון ומשרד התקשורת.

יש אפילו כתבה בנושא:



במסגרת תביעה קטנה אשמח לקבל חוות דעתכם על השאלות הבאות:

1)האם אפשר לתבוע את משרד התקשורת לצד חברת פלאפון מפני שהוא מתעלם לכאורה מהפרת תנאי הרישיון שלה?

2)האם צריך לתמלל שיחות מוקלטות לצורך הצגתן כראיה ואם כן האם צריך גוף מוסמך או שכל אדם פרטי אחר יכול לעשות כן?
3)איזה סכום סביר לדרוש עבור קנס לדוגמא והוצאות משפט במסגרת תביעה קטנה?

אם אפשר לעיין בכתבה המובאת ולחוות את דעתכם על סיכויי הצלחתה בתביעה קטנה או ייצוגית זה יהיה נהדר.

בכבוד רב,

שי

בלינק לכתבה נמחק,כנראה עקב מדיניות האתר ואני מתנצל.

בכל מקרה חיפוש בגוגל "מי נמצא מעל משרד התקשורת" יוביל לכתבה המדוברת באתר טלקום ניוז

שלום
1. אפשר, אך אינני רואה את התועלת בעניין. לבית המשפט לתביעות קטנות יש סמכויות מצומצמות. כדי לתבוע את משרד התקשורת יש צורך בעילה לתביעה.
2. כן, צריך לתמלל. אפשר לעשות זאת בעצמך. אני ממליץ על תמלול בחברה מתמללת.
3. סכומי הפיצוי ופיצויים לדוגמא הם בהתאם לקבוע בחוק. לא ניתן לקבל פיצוי קנס שהמצאת באם אין סעיף חוק הקובע פיצויים לדוגמא.

19/02/2019 07:46 ענבר תשלום בגין שיעורי כינור תשלום בגין שיעורי כינור
שלום:) בספטמבר האחרון רשמתי את בתי בת השש לחוג כינור במרכז המוסיקה שבעירנו. כשנרשמנו במזכירות, שאלתי למחיר ונעניתי שהסכום הוא 340שח לחודש. החוג הינו פעמיים בשבוע למשך חצי שעה בכל פעם. לפני כשבועיים הגענו להחלטה מול המורה שנרד לפעם אחת בשבוע כי זה יותר מדי עבור הילדה. פניתי במייל למזכירות להודיע ולשאול מה המשמעות מבחינת המחיר אם ירדנו לפעם אחת. חוזרת אליי המזכירה בטלפון שחלה טעות נוראית ושהיא חשבה שבתי פעם אחת בשבוע ולא פעמיים וכי המחיר עבור פעמיים בשבוע הוא 680 שח. אמרה שנפלה טעות ושזה קצר בתקשורת. כמובן שנעתקה נשימתי ואמרתי לה שאם הייתי יודעת שזהו המחיר לא הייתי רושמת אותה לחוג כלל כי זהו סכום שאני לא יכולה לעמוד בו. כעת היא בודקת אך דורשת ממני להשלים את ההפרש. מה עושים?

שלום,
יש לנהל מו"מ כדי להשאיר את הסכום הראשוני שנאמר לך. הרי זהו המחיר שנאמר לך טרם ההרשמה.

16/02/2019 15:39 יובל פירסום  ללא תמורה פירסום ללא תמורה
הי, שמי יובל עוסק בתחום הצבע כ 20 שנה.... אשמח לדעת האיים כדאי ללכת לתביעה? לפני כפחות משנה הגיע נציג מחבת פירסום "דפי זהב"הציע בעלות של 4000 ש עבודה ללא הפסקה וכו,,, בתכס לא קיבלתי עבודה אחת קיבלתי פניות ספורות של לקוחות לא רלוונטיות כלל,,, בברכה יובל

שלום,
באם שילמת ולא קיבלת את התמורה שהובטחה לך, אתה רשאי להגיש תביעה.

12/02/2019 17:01 ליטל ענייני שוכר משכיר ענייני שוכר משכיר
הייתה אצלי נזילה בתיקרת הגבס לפני כחצי שנה, מאז היה בעל מקצוע שהגיע מספר פעמים ולא תיקן את הבעיה, פניתי לבעלת הדירה (יחידת דיור) והיא אמרה שהיא תביא בעל מקצוע אחר. עד כה לא הגיע בעל מקצוע אחר , כל פעם אני שומעת תירוץ אחר ״הוא לא הספיק לבוא״/״הוא צריך לבוא כשהגג יבש ״וכ׳. בחוזה השכירות מצויין במפורשות שאם היא לא פותרת תקלה תוך 5 ימים החוזה מבוטל (הבעיה לא טופלה מזה 5 חודשים) האם יש באפשרותי לתבוע בתביעות קטנות ואם כן מהו הסכום שאני יכולה לקבל

שלום,
בהתאם למתואר ההסכם נותן לך פתרון טוב יותר.
באם בעלת הבית פעלה בניגוד להסכם את רשאית להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות. את סכום הפיצוי קובע השופט.

16/02/2019 02:40 ליטל תגובה

ומי כותב את כתב התביעה ?, עליי להיעזר בעו״ד לשם כך ?

שלום,
את רשאית לכתוב כתב תביעה בעצמך (אם את יודעת לעשות זאת) ואם לא, להיעזר בעו"ד.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי, את מוזמנת לפנות למשרדי.

12/02/2019 16:22 אורן נעליים פגומות ללא החזר כספי נעליים פגומות ללא החזר כספי
שלום רב,
אתמול רכשתי נעליים בסכום של 180 שח" מחנות נעליים צנועה באזור אלנבי תל אביב. נעלתי את הנעליים והלכתי איתן במשך היום, לפתע, הסוליה של אחת מהנעליים נפלה לגמרי! הנעל הייתה פגומה.
חזרתי היום עם הקבלה לחנות, והמוכרת (שאמש הייתה נחמדה מאוד וגם ניסתה למכור לי קורס כלשהו על הדרך) יחד עם בנה, סירבו להחזיר לי את כספי בטענה שכבר עשיתי בהם שימוש. שוב אני מזכיר, רק יום אחד חלף והסוליה של הנעל נפלה לגמרי.
היחס שלהם היה משפיל ביותר ואני די משוכנע שהחוק עומד לצדי במקרה הזה. השאלה שלי, למי אני פונה? האם ישנה דרך לקבל את כספי חזרה? ואיך אני יכול להוכיח שהנעל הייתה פגומה ברגע שקניתי אותה למקרה שיעבור זמן רב עד שהפרוצדורה תתחולל ואליבי שלהם ישתנה?
תודה רבה

שלום,
1. מה כוונתך למי אתה פונה ? כאשר ישנה עוולה משפטי כמו במקרה שלך, יש לפנות לבית המשפט (הגשת תביעה). אתה רשאי לעשות זאת בעצמך או באמצעות עו"ד.
אתה רשאי גם לפנות לגופים מטעם המדינה כדוגמת המועצה הישראלית לצרכנות או סחר הוגן.
2. עליך לצלם ולתעד את מצב הנעל עכשיו ולהראות בבית משפט שרכשת את הנעל יום לפני.

12/02/2019 11:37 שני משה וויתור סודיות רפואית בתביעות קטנות וויתור סודיות רפואית בתביעות קטנות
בכתב הגנה בתביעות קטנות, הנתבעים מבקשים מהשופט אישור על ויתור סודיות והזמנת תיק הרפואי של התובעת . האם זה חוקי בתביעות קטנות ?

שלום,
זו לא בדיוק השאלה הנכונה. השופט הוא הגורם שקובע מה יקרה בדיון וכיצד התנהל. לפיכך באם בשופט מאשר ויתור סודיות אז זו ההחלטה.
בכל מקרה תיק רפואי הינו משהו סודי שרק את/אתה יכולים להחליט באם לוותר על חסיניותו ולהציגו או לא להציגו בפני בית המשפט.
באם זו הדרך היחידה להוכחת טענותיך, כנראה שלא תהיה ברירה בעניין.

תודה על המענה, הוויתור סודיות על תיק רפואי רק במה שנוגע במקרה שתבעתי או ויתור סודיות על מצב רפואי כללי ?

שלום,
אינני יודע. אני לא מכיר את התיק והמקרה. אין זה מקצועי לענות על שאלה שאינני יודע דבר לגביה.

11/02/2019 21:40 תודה מראש יש חוק שמגן על לקוח? יש חוק שמגן על לקוח?
במידה ועשיתי מנוי בחברת פלאפון והתנתקתי תוך 3 ימי עסקים לא מלאים האם זאת לא זכותי להתחרט ? האם חברת פלאפון יכולה לדרוש ממני תשלום על חודש מלא ? יש חוק שמגן עלי? (איך אני יכולה להוכיח שהייתה תקלה ...מה הייתי צריכה לאסוף עדים שהיו , עוד לקוחות שנפגעו מתקלה? הוידיאו שמאשר תקלה זה רק בצו בית משפט בטח אפשר לקבל
מחברה לא? )

שלום,
קראתי את הדברים.
על הצדדים לפעול בהתאם לחוק וההסכם.
באם את חושבת אחרת, את רשאית להגיש תביעה קטנה כנגד החברה לצורך ביטול העסקה.

11/02/2019 14:26 ענת מהו הסכום שכדאי לתבוע בהגשת תביעה נגד אתר שלא סיפק מוצר מהו הסכום שכדאי לתבוע בהגשת תביעה נגד אתר שלא סיפק מוצר
שלום רב,
בתאריך 23.11.18 הזמנתי מאתר ישראלי המוכר מותגי ביגוד והנעלה מחו"ל נעלי ניו באלאנס במחיר 568ש'ח והסכום הורד לאלתר מחשבוני. מאז ועד היום לא קיבלתי את המוצר, למרות ש- 30 ימי העסקים שצוינו כגבול המקסימלי לאספקתו חלפו כבר לפני כחודשיים. שלחתי מספר רב של מיילים לאתר זה,שברובם לא נענו (ואלו שכן סיפקו תשובה מתחמקת, בנוסח "המוצר בשליחה"), וניסיתי להתקשר לטלפון המופיע באתר אך השיחות מופנות לחברה המקבלת הודעות. במקביל, לאחר כל פניה שלא נענתה נשלחו אלי הודעות סמס, לכאורה מדואר ישראל (אולם ללא ציון מספר החבילה והמשלוח), שהודיעו לי שבשבוע הבא המוצר יגיע לבית הדואר הסמוך למקום מגורי (אך הדבר מעולם לא התרחש בפועל).
לצערי נראה כי מדובר בהונאה בידי אתר הגובה כספים מלקוחות תמימים ואינו מספק את הסחורה שהבטיח.
לפני כשבועיים, ע"פ מידע מאתר המועצה לצרכנות, שלחתי למייל של האתר דרישה לביטול עסקת מכר מרחוק, בהתאם לסעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן וביקשתי לזכות אותי בשווי המלא של העסקה, אך למותר לציין כי לא קיבלתי כל התייחסות לפנייתי זו.
לאור זאת ברצוני להגיש תביעה כנגד האתר בבית הדין לתביעות קטנות. השאלה היא האם לבקש את הסכום המדויק אותו שילמתי או לתבוע יותר (כפיצוי על עגמת הנפש, ההתעסקות הרבה, היעדר המוצר וכד'), ואם כן - כמה כסף? האם את מלוא 10,000 ש"ח שהחוק מציין?
תודה רבה מראש על ההתייחסות.

שלום,
יש לתבוע בהתאם לסכום ביטול העסקה + הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו
בנוסף ניתן לתבוע פיצוי בהתאם לסעיפי חוק ספציפיים לדוגמא : פיצויים בשל הפרת הסכם ; חוסר תום לב ; תרמית וכד'. כמו כן, במידה ויש סעיף העוסק בפיצויים ללא הוכחת נזק ניתן גם לתבוע על פי סעיפים אלו.

10/02/2019 17:18 תודה מראש איזה הוכחות צריך? איזה הוכחות צריך?
שלום רב,
במידה וחברת פלאפון לא מוציאה לי זיכוי על דרישה לחיוב חודש מלא כשבמציאות הייתה בחברת פלאפון תקלה ונאלצתי לנתק מנוי אחרי 3 ימי עסקים לא מלאים. איזה הוכחות אני צריכה לתביעה קטנה? ( החברה מכחישה שהייתה תקלה אבל ביום שבאתי לבטל מנוי אפשר לראות בוידאו בבירור בסניף של חברת פלאפון שהיו הרבה מנויים שבאו לברר למה אין אינטרנט ויש בעיות בשיחות וגם הוידיאו בסניף רואים ששני נציגים של חברת פלאפון בלית ברירה לאחר ניסיונות טיוח מודים שיש תקלה)

שלום
נטל ההוכחה מוטל על התובע (עליך) ולכן יש צורך בראיות להוכחת טענותיך.
עליך להוכיח כי היתה תקלה וכי התקלה היתה כל כך משמעותית שהגיעו מים עד נפש ונאלצת לנתק מנוי. להראות ניתוק מנוי.