סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(1,108)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

24/10/2019 14:51 אור רכישת מחסנית מכשיר  טכנולוגי מחברה רכישת מחסנית מכשיר טכנולוגי מחברה

1.בתאריך 8 בנובמבר2016 רכשתי מכשיר המסייע לצמיחה מחודשת של השער ולהפסקת נשירה(להלן:המכשיר).
2.השימוש במכשיר נמשך למשך שנה שלמה ללא צורך בהחלפת המחסנית .
3בהסכם ביני לבין החברה ברכישת המכשיר ב8לנובמבר 2016 הוסכם על מחיר של390 ₪ לרכישת המחסנית.
4.ברכישה הבאה של המחסנית אותה רכשתי ב-300ש"ח להפתעתי תוקפה פג כעבור חצי שנה.
5.לאחר מו"מ עם החברה בו דרשתי לקנות מחסנית חדשה למשך שנה במחיר
390ש"ח כאמור בהסכם החברה התנגדה לכך בתוקף ואמרה שהמחסנית
מספיקה למשך חצי שנה בלבד.
6.לאחר שחקרתי עם הנציג שמכר לי את המחסנית מה בעצם קרה שהמחסנית
הספיקה לי למשך שנה ולא חצי שנה הוא אמר לי שהנציג שנפגש איתי אחרי
חצי שנה כדי לבדוק מה היה מספר שערותי לאחר השימוש כנראה צרב את
המחסנית והתחל אותה מחדש(שיחה מוקלטת).
7.משיחה שהייתה לי עם אותו נציגׁׁ(עליו דובר עם הנציג שהוזכר בסעיף6 לעיל)
הוא טוען שהוא לא זוכר מה היה רק הניח הנחות כאשר הנחת העבודה שלו
כדי לתרץ את מה שקרה היא שהמחסנית הייתה תקולה ולכן הוא החליף אותה
(שיחה מוקלטת).
8.לטענתי המחסנית לא הייתה תקולה כי הנורה האדומה שדלקה להתרות מפני
סיום תוקפה דלקה ולכן למעשה סיימה את תוקפה(לאחר חצי שנה).
כמו כן לא יכול להיות שהוא החליף לי את המחסנית כי זכור לי היטב שהוא
אמר לי לנקות את המחסנית עם קיסם ומחסנית חדשה לא זקוקה לניקוי.
9.לאחר דין ודברים שהיו לי עם נציג החברה שמכר לי את המכשיר הוא הנפיק לי
את המחסנית בעלות250ש"ח,אך כיום הוא כבר לא עובד בחברה.
10.חזרתי לנציג המוזכר בסעיף 7 לעיל ודרשתי ממנו את המחסנית
בעלות250ש"ח כמו ששילמתי על האחרונה הוא אמר שלא כל פעם הוא יכול
לעשות לי הנחה.
11.לאחר שפניתי למנהלת לרכוש את המכשיר ב-390 ₪ היא אמרה לי שהיא יכולה למכור לי
אותו במחיר 500ש"ח בערך מאחר והבטחת בחברה בהסכם אינו מלווה בחותמת החברה
אלא בחתימת הנציג.
12.שאלותי מה סיכויי התביעה נגד החברה ואם הסיכוי נמוך מה כדאי לעשות?

שלום,
כדי להצליח בתביעה יש צורך ב 2 - עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות.
לדוגמא : באם יש לך הסכם בכתב בו החברה מתחייבת למשהו מסוים, אך אינה מספקת את התחייבותה בהתאם להסכם, אזי יש עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות.
מקריאת הדברים שכתבת יש הרבה טענות סובייקטיביות שלך (הסתכלות אישית שלך על דברים) בעניין.
כדי שאוכל להעריך את סיכוייך לזכות עליי להכיר את סיפור המקרה לעומק ולעיין בראיות שיש בידך להוכחת טענותיך. יש אפשרויות נוספות לפעול גם באם אין לך את כל הראיות להוכחת הטענות (אך יש בידך עילה לתביעה).

24/10/2019 14:11 אבי רכשתי רכב, והתגלה לי לאחר מכן פגיעה שלא ידעתי על קיומה רכשתי רכב, והתגלה לי לאחר מכן פגיעה שלא ידעתי על קיומה
העניין הוא שהחברה שמכרתי לה את הרכב מסרבת לתת לי תשובות מאוד פשוטות , איך נוצרה הפגיעה והאם הם ידעו על כך.
ניסיתי לפנות לפניות קטנות על מנת להגיש תביעת בירור, ונאמר לי שאני חייב לכמת את זה בכסף , העניין הוא שאני לא תובע כסף כרגע , אלא רוצה לקבל נציג מטעמם שיספק לי תשובות,
השאלה היא האם אין דרך לפנות לתביעות קטנות על מנת לקבל תשובות בלי להגדיר סכום תביעה ?
תודה רבה

שלום,
לבית המשפט לתביעות קטנות יש סמכויות מצומצמות הקבועות בחוק.
לפיכך בית המשפט לתביעות קטנות אינו מכריע בסוגיות עקרוניות.
בהחלט שיש מספר דרכים לפעול בעניין. אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.

23/10/2019 17:59 גרי האם כדאי לתבוע את פרטנר האם כדאי לתבוע את פרטנר
שלום רב
לפני 8 ימים ניסיתי לניד את המספר הסלולרי שלי מפלאפון לפרטנר הניוד הצליח חלקית -התחברתי לפרטנר עם מספר טלפון זמני את המספר שלי הם הצליחו להחזיר אלי היום לאחר אין ספור שיחות עם נציגי שרות (8 ימים המספר שלי היה מנותק ואנשים שחיפשו אותי לא יכלו להשיג אותי או לשלוח אלי הודעות) דרשתי פיצוי והם הציעו לי זיכוי על 8 הימים האלה.. (שווי שקלים בודדים)וחוספת גלישה בארץ שאיני זקוק לה
האם כדאי לתבוע בגין הניתוק הזה ועוגמת הנפש והעצבים והזמן שבזבזתי בהמתנה על הקו ובשיחות אינסופיות עם הנציגים שלהם?
ואם כן לתבוע על איזה סכום?

שלום,
שאלת כדאיות אינה שאלה משפטית אלא שאלה של כסף.
יש מי שיהיה כדאי לו ויש מי שלא.
באם תצליח להוכיח בבית המשפט את הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך, בית משפט רשאי לפצות אותך בגין נזקים אלו. ועל כן כפי שאתה מבין הסכום נגזר מהנזקים שנגרמו לך בעניין.

23/10/2019 18:50 גרי ,הבהרה

תודה על תגובתך המידית לא נגרם לי נזק ישיר מוכח האם בכל זאת יש סכום סביר ליום על עגמת נפש?

שלום,
לא. החוק אינו קובע דבר כזה. זהו סכום מוערך.

17/10/2019 13:34 מוטי מידע אישי sma מידע אישי sma
שלום רב,
האם מותר למפעיל סלולרי לשמור את תוכן תכתובות הsms שלי?
ידוע לי כי הוא שומר אותן.
האם ישנו הבדל בין מפעיל סלולרי לאפליקציה למספר טלפון נוסף?

שלום,
עליך להפנות שאלות אלה לפורום בנושא פרטיות.

15/10/2019 00:00 אנונימית דרישת פיצוי כספי על השחתת רכוש בבידוק בטחוני בשדה תעופה דרישת פיצוי כספי על השחתת רכוש בבידוק בטחוני בשדה תעופה
אני אמורה לטוס בקרוב לחו''ל, ושמעתי שכחלק מהבדיקה הגופנית לנשים, הבודקת קורעת וגוזרת החזיה כדי לחפש חפצים חשודים. במידה והחזיה שלי מושחתת בבדיקה כזאת, האם יש לי זכות לתבוע זיכוי כספי ששוה לעלות החזיה שלבשתי? האם זה תקף בכל נמל בארץ ובחו''ל?

שלום,
כן.

האם יש הגבלה לזיכוי גם אם מחיר החזיה הוא גבוה? וכיצד ניתן לתבוע את התשלום?

שלום,
כאשר יקרה מקרה שכזה (אם יקרה), אני מעולם לא שמעתי על דבר כזה, אז תפני לעו"ד בעניין.
בהצלחה.

תודה
אני מתבססת על מקרים שקרו לנוסעות בעבר ואפילו סוקרו בתקשורת. האם יש סיכוי שתביעת הזיכוי לא תתקבל?

כן תמיד יש סיכוי כזה.
יש צורך בעילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות כדי לזכות בתביעה.

איזו עילה ואילו ראיות צריך להציג?

15/10/2019 13:12 אלכסנדר הטעיית הצרכן הטעיית הצרכן
המקרה כזה : נכנסתי לסניף מגה ספורט כרמיאל לצורך לקנות מעיל , ראיתי מבצע "פריט שני ב 50%" , פרטי המבצע היו רשומים בגדול על דף מבצע על סטנד מעל המוצרים . תנאי המבצע היו רשומים כולם חוץ מזה שהפריט השני צריך להיות הזול מבינהם ,כלומר יותר זול מהפריט הראשון .לא ציינו עובדה זו בתנאי המבצע לכן לקחתי מעיל ב 150 שקל והשני היה יקר כ פי 3 מהמוצר הראשון , המוכר כמובן סירב לעשות 50% הנחה על המוצר היותר יקר .השאלה האם אני יכול לעשות משהוא בעניין , לטבוע בגין הטעיית הצרכן ?

13/10/2019 11:07 אלירן ק עסקת מכר מרחוק -הטעיית צרכן לגבי דמי ביטול עסקת מכר מרחוק -הטעיית צרכן לגבי דמי ביטול
שלום רב,

רכשתי כרטיסי טיסה דרך הדקה ה-90. אתחיל בזה שהנציג קודם כל העביר את הכרטיס לחיוב ורק לאחר מכן ציין את תנאי העיסקה שלא ניתן לבטל וכי עסקה זו לא מוגנת בחוק הגנת הצרכן.
יום למחרת רציתי לבטל ופניתי שוב לאותו נציג ישירות למספר הנייד שלו, לשם שלחתי צילום דרכון וכו'. הוא טען נחרצות שלא ניתן לבטל וכי דמי הביטול יהיו מלאים כי טיסה זו לא מוגנת בחוק הגנת הצרכן. עשיתי שיעורי בית ופניתי לנציגים מטעם המועצה לצרכנות. הם הסבירו לי שזו עסקת מכר מרחוק ובגלל שסגרתי את זה מולם ולא מול חברת התעופה אז אני רשאי לבטל. התקשרתי שוב לדקה ה-90 וביקשתי לבטל מתוקף החוק. הם מיד נענו וביטלו.
מרגיז אותי שהם מטעים את הצרכן ומישהו אחר היה משלם על שינוי השם עוד כמה מאות שקלים. זו התנהגות מגעילה שבטוחני שרבים מהצרכנים פשוט משלמים בגלל חוסר הידיעה למה הם זכאים. הכל מוקלט ומתועד.

האם ניתן לתבוע על הטעייה?

תודה מראש,
אלירן

שלום,
כן.

12/10/2019 23:35 יואל תביעה להחלפת מקרר ופיצוי תביעה להחלפת מקרר ופיצוי
שלום רב. רכשנו מקרר בשנת 2014 ועשיתי לו הארכת אחריות.
התלוננתי רבות על כי המקרר לא מקרר היטב ולבסוף הוחלף חלק. אבל התלוננתי שוב והתייאשתי. לפני כחודש אחי גילה שהגומיה שאמורה לאטום את דלת המקרר היא לא סגורה בחלקה ופתחתי קריאה .חזרו אלי ותיאמו הגעת טכנאי אך ביטלו בטענה שהוא בכנס. נשאלתי אם ארצה שיגיע ביום רביעי בלי גומיה או בראשון עם גומיה וביקשתי שיגיע עם גומיה. הגיע בלי וטען ששלחו אותו ככה.ביקש מייבש שיער אך החום פתח עוד יותר את הגומיה. חייגתי וביקשתי דחוף שיגיע טכנאי עם גומייה
ואמרו לי רק שבוע הבא.לאחר שאיימתי שאתלונן עליהם הנציגה אמרה שתבדוק. קיבלתי הודעה שיגיע טכנאי באותו יום אך לאחריה חייג טכנאי ואמר שזו טעות ואין את החלק.
לאחריו נקבע הגעת טכנאי והפעם היה משחק . הגיע טכנאי כביכול עם חלק מתאים אך היה רשום על החלק במפורש שהוא שייך למקרר אחר. ניסה לסדר ללא הצלחה והלך. פתחתי קריאה ראשונה 27/08/2019. אנחנו כבר 12/10/2019.
הם מורתים את העצבים ללקוחות.
אין חוק שצריך להחזיק מלאי באופן קבוע? אני רוצה לתבוע אותם גם שיתנו מקרר חדש וגם פיצוי כספי.
זה עבר כל גבול. אני ממש מתפוצץ מעצבים.

שלום,
כן בוודאי שקיים חוק.
ראה חוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה).

12/10/2019 01:13 גל רשת לא מקבלת את  הזיכוי לחנות רשת לא מקבלת את הזיכוי לחנות
היי , לפני מספר חודשים הוצאתי זיכוי ברשת ביגוד ידועה , אך כאשר ניסיתי להשתמש בו
היום נאמר לי שהזיכוי מומש כבר ( למרות שהוא אצלי פיזית ) המוכר בקופה טען שאין מה לעשות
אילו צעדים אוכל לקחת בנדון ?

שלום,
עליך לפנות בעניין זה להנהלת החברה ולהציג בפניהם את הנושא.

11/10/2019 18:57 משה כהן ביטול עסקה על ידיי הספק ביטול עסקה על ידיי הספק
הייתי במוסך שהחליף/שיפץ לי את הגיר ( שהיה טוטל-לוס ) ואחרי יומיים הודעתי לו שיש בעיה.
מדובר במוסך עם סגנון דיבור אלים . אני הקלטתי את כל שיחות הטלפון ועוד...
במקום לתקן המוסך מעדיף לבטל את העסקה כלומר להתקין את הגיר המקולקל ולהחזיר את הכסף.
מכיוון שמדובר בסוג של נוכל אני מפחד שלא יתקין לי את הגיר שבאתי איתו ויתקין גיר לא מתאים שאי אפשר לשפץ במקום אחר. או יקלקל לי דברים אחרים בזמן שהאוטו אצלו .

האם אני יכול לא להסכים לביטול העסקה ולדרוש תיקון ? באם יגיד שלא יכול לתקן, לא להסכים לביטול עסקה ?

שלום,
לא אינך יכול לכפות על מישהו לא לבטל עסקה ולדרוש תיקון.
עליך לקחת את הרכב כמו שהוא למוסך אחר.