סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(916)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

26/08/2018 10:55 חופית תביעה נגד מתקין מורשה של קליל/חברת קליל תביעה נגד מתקין מורשה של קליל/חברת קליל
שלום רב,
במסגרת שיפוץ נרחב בביתנו - בוצעה עבודת אלומיניום על סך של 20,000 ש"ח - בתאריך 5.7.18 בוצעה ההתקנה - בסלון הותקן תריס חשמלי תקול, נעשה ניסיון אחד על ידי המתקין של קליל לתקן אותו - ללא הצלחה - ומאז נעלמו עקבותיו.
לאחר שפנינו לקליל - הגיע נציג מטעמם עם בנו של המתקין בתאריך 29.7.18 - נאמר לנו שיש צורך בהחלפה של שלבים בתריס, ושהדבר ייקח שבועיים - עבר חודש כמעט - אין תשובה מהמתקין וקליל טוענים שאין להם אפשרות לעזור כי המתקין לא עונה גם להם.
בשבוע שעבר, לאחר שהתקשרנו למתקין ממספר טלפון שהוא לא מכיר - ענה ואמר שיגיע היום - כמובן שאין קול ואין עונה -לא מגיע, לא נותן תשובות - וקליל בשלהם - טוענים שאין להם מה לעשות בנדון.
בנוסף, אין לנו אחריות להפעיל מכיוון שהמתקין המדובר עדיין לא הודיע לקליל על ביצוע העבודה אצלנו - לכן אין עדיין אחריות.
מה ניתן לעשות מבחינה משפטית - בתקווה שזה יעזור כי כל שאר הנסיונות עלו בתוהו.
תודה

שלום,
באם חברת קליל ו\או המתקין אינם מסיימים את העבודה (וממשיכים להתנהג כמתואר) אני מציע תחילה להוציא מכתב התראה לפני תביעה מעו"ד ובהמשך להגיש תביעה בבית המשפט.
ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

23/08/2018 18:52 תומר אי עמידה בזמנים של תיקון מחשב נייד ואספקת מחשב נייד מקולקל אי עמידה בזמנים של תיקון מחשב נייד ואספקת מחשב נייד מקולקל
שלום
אשמח לעזרתכם

המחשב הנייד שלי, היה נמצא בתיקון 26 ימי עסקים.
לפי מה שאני יודע למעבדה יש עשרה ימים לפתור את התקלה, כפי שהבנתי מהאגודה להגנת הצרכן.
כשפניתי לאחר עשרה ימים לשאול מה קורה, לנובו טענו כי הלוח אם חסר במלאי והרכיב הוזמן. הוצע לי להחליף את המחשב לאחד אחר אך הצעה זו הותנתה בתיקון סדק שנמצא על גבי המסך (למסך יש סדק אשר לא משפיע כלל על הביצועים ועל טיב המכשיר, ותיקונו לא כלול באחריות) בעלות של 1220 ש"ח.
סירבתי להצעה.
הרכיב בסוף הגיע והתיקון התבצע. היום המחשב חזר אליי, עדיין עם אותן בעיות שציינתי מלכתחילה.
חשוב להגיד כי החלפת המסך אינה קשורה כלל לתקלה, ולא ביקשתי את תיקונו מלכתחילה.
חשוב לי גם לציין כי התקלה של המחשב (ביצועים ירודים מאוד ורעשים חזקים) קרתה באמצע תקופת המבחנים והשפיעה מאוד על אופן הלמידה.
בנוסף, המחשב נמצא באחריות.

אשמח לעזרתכם מה ניתן לעשות.

שלום,
עליך לתת למעבדה הזדמנות לתקן את מחשב.
במידה ולא מצליחים עליהם לספק לך מחשב חדש.

23/08/2018 14:41 אופיר דחיית בקשה לפס דחיית בקשה לפס"ד בהעדר הגנה
שלום,
נהג ערבי פגע ברכבי, הרכב שלו רשום על שם אימו. תבעתי אותו ואת האם.
לגבי הבן (הנהג) היה אצלו בבית שליח דואר 3 פעמים בשלושה ימים שונים ולאחר שלא היה איש בבית הדביק את התביעה על הדלת (כך לפי אישור הדואר)- השופטת דחתה לגביו בקשה למתן פסק דין בהעדר היות ושליח הדואר לא רשם באיזה שעות הוא ביקר בכל אחד מן התאריכים.
שאלתי הראשונה היא-האם יש חובה לרשום גם שעה מעבר לתאריך הביקור? האם זו עילה לדחיית בקשה למתן פסק דין בהעדר?
לגבי האם-כתובתה ברשם האוכלוסין היא כפר עקב-ללא רחוב או מספר. רק כפר עקב שכידוע ישראלים לא יכולים להכנס אליו. לדברי הנהג בתאונה האם לא גרה שם אלא גרה איתו ולכן גם לגביה שליח הדואר ניסה למסור בכתובת הבן ולבסוף הדביק. השופטת דחתה בקשה למתן פסק דין בהעדר כנגד האם ופסקה כי יש לבצע מסירה אישית לאם בכתובת כפי שמופיעה ברשם האוכלוסין-כלומר כפר עקב ומפה שאלתי השנייה- כיצד מבצעים המצאה כזו? לי כישראלי אסור להכנס לשם ואף אם אמצא שליח פלסטיני שכן מותר לו להכנס הרי שאין כתובת- איך הוא אמור למצוא אותה בתוך הכפר? תודה מראש-תובע מיואש.

שלום,

1. השופטת הדנה בתיק בהתאם לסמכותה בדקה והגיעה למסקנה כי לא בוצעו המצאות כדין. משכך אין לשאלתך כל רלוונטיות אליי כיוון שסמכותה של השופטת הוא מעל לסמכות. בכל מקרה באחריותו של השליח למלא את כל הפרטים הרלוונטים בדו"ח לרבות שעת ביקור ובסמכותה של השופטת שלא לקבל דו"ח שלא נערך כדין.
2. אני מציע לך לפנות לחברות המתמחות בביצוע מסירות מסוג זה.

23/08/2018 11:46 נאוה גת אחריות  למוצר פגום אחריות למוצר פגום
רכשתי מוצר פגום מחנות השייכת לרשת גדולה ואשר באותה עת היתה בחזקת זכיין. הזכיין עזב באותו חודש בו רכשתי את המוצר והחנות כיום בחזקת הרשת.
האם האחריות על המוצר הפגום מוטלת על הזכיין או על הרשת המספקת את המוצרים לחנות?

שלום,
האחריות מוטלת על כל הגורמים מהיצרן ועד המוכר.

22/08/2018 18:22 יוליה חוב חוב
שלום, פונה בשם של הידיד שלי.
אני אהיה מודה לכם אם תסבירו מה צעדים שצריך לעשות במקרה שאדם לקח כסף כי הלוואה מהידיד שלי והוא חתם על טופס שקיבל כסף, האדם הזה החזיר חלק מהסכום וכבר יותר משנה וחצי ממציא סיפורים כדי לא להיפגש ולא להחזיר כסף.
כל פעם יש תירוץ חדש.
האם שווה ללכת לבית משפת לתביעות קטנות? כי סכום שמדובר זה 10000 שייח, ואם צריך לקחת עורך דין וכמה הוא גובה על טיפול מסוג הזה.
תודה.

שלום,
בהתאם למתואר אני מציע להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות לצורך השבת הכסף.
מומלץ להתייעץ עם עורך דין טרם הגשת תביעה.

18/08/2018 23:57 עינב יעקובי כשל בזמן הספקת מוצר כשל בזמן הספקת מוצר
שלום ,
בתאריך 27.7.18(שישי) רכשתי סלון ובחנות נאמר שזמן הספקת המוצר 21 ימי עסקים. ביקשתי שיגיע לפני כי אני טסה והמוכר אמר שאין בעיה ומספק הרבה לפני. מאז אני במרדף טלפונים מולו וכל יום מבטיח שיבוא וכלום לא קורה! בפעם האחרונה הבטיח שיגיע ביום חמישי (16.7.18) בשעות אחה"צ והיתה לי הרגשה רעה והתקשתי שוב לוודא, אחרי אין סוף טלפונים בסוף המוכר ענה ואמר שאי אפשר בחמישי ושיגיע בראשון (19.8.18) ואפילו לא טרח להודיע על כך! מזל שיצרתי קשר. כמובן שכעסתי והוא מצידו צעק ואיים וניתק עליי את הטלפון בפנים. לאחר בירור מסתבר שהוא נוכל ושעקץ מלא אנשים! ואף היתה עליו כתבה בערוץ 14. התקשרתי ישירות לחברת אשראי והם הקפיאו את התשלומים העתידיים אך תשלום אחד כבר ירד.
שאלתי היא:
1. מתי התאריך של 21 ימי עסקים ? לציין כי החנות עובדת בימי שישי ומוצש.
2. מה אני יכולה לעשות כעת? הרי ברור לי שהוא לא יספק לי את הסלון.
תודה.

שלום,
את רשאית להגיש תביעה לביטול העסקה והשבה כספית בנוסף לפיצויים.
ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

14/08/2018 13:07 מאיר להעליב לקוח להעליב לקוח
שלום

פניתי לעסק השכרת רכב עם בקשה לפיצוי הוגן על קבלת רכב מלוכלך. נציג העסק השיב:

"פיצוי מצתייר כנצלנות וכחיפוש מה אוכל לנצל ובכל השכרה . ואכן כאלו לקוחות גם אנחנו לא מעונינים".

האם יש טעם להגיש תביעה נגד העסק?

תודה מראש.

בברכה

שלום,
לצורך הצלחה בהגשת תביעה יש צורך בעילה לתביעה ובראיות להוכחת הטענות.
בהתאם למתואר לא בטוח שיש לך עילה לתביעה וראיות להוכחתה.

09/08/2018 21:53 אלי הזמנה שולחן וכיסאות שהסתבכה. הזמנה שולחן וכיסאות שהסתבכה.
בחודש ינואר 2018 הבן שלי הזמין בחנות בתל אביב שולחן וכיסאות. לאחר חודש וחצי (כמובטח ע"י המוכר) הגיע שולחן פגום בלי הכיסאות. השולחן נלקח בחזרה לנגריה ומאז לא קרה כלום, אחרי הרבה טלפונים וביקורים חוזרים בחנות, המוכר כתב לנו מכתב ביטול עסקה והבטחה להחזר כספי מלא תוך 10 ימים. אך מאז הוא מושך עוד יום ועוד שבוע וכנראה שאינו מתכון להשיב את הכסף. אשמח לעזרה. תודה

שלום,
בהתאם למתואר מגיע לכם השבה כספית מלאה ופיצויים כספיים בגין הפרת הסכם, נזקים ועוגמת נפש.
אתם מוזמנים לפנות למשרדי לצורך קבלת סיוע משפטי בעניין.

08/08/2018 18:45 יהודה טסה החזר כספי החזר כספי
שילמתי מראש על קורס בפסגות נדלן פלוס שוק ההון 8,800 שח בתאריך 9/6/15 לא נגשתי ללמוד כי אני כבר לא מעוניין ואין לי גם זמן ! האם ניתן לעשות משהו או פשוט הלך הכסף!?

שלום,
בכללי ובהתאם לחוק - באם שילמת ולא קיבלת תמורה אתה רשאי לקבל את כספך בחזרה.

30/07/2018 11:34 טל ביטול צימר ביטול צימר
שלום, הזמנתי צימר בתאריך ה- 12.7 לתאריך ה- 14.8 שזה בעוד 16 יום
התקשרתי היום לבטל את הצימר מכיוון שלא מתאפשר לי להגיע ובעלת הצימר אומרת שתחייב את הכרטיס שלי במחיר מלא על הצימר.
חשוב לציין שהיא לא שלחה לי שום דבר על מידיניות ביטולים ובנוסף לא רשום דבר באתר שלה על מדיניות ביטול

האם היא יכולה לעשות זאת? ביקשתי לבטל 16 ימים לפני ההגעה

שלום,
בהתאם למתואר ועל פי החוק - בעלת הצימר אינה יכולה לחייב אותך לשלם בעבור מוצר/שירות שלא קיבלת.