סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(944)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

04/02/2019 15:01 מרגריטה גבית כסף נוסף גבית כסף נוסף
שלום, טופלתי אצל רופא שיניים בסיום הטיפול נאמר לי סכום של 900 שח שאכן שילמתי . לאחר יומיים מתקשר הרופא ומודיע לי שעלי לשלם לו עוד 1200 שח על טיפול נוסף שנעשה לי ללא בקשתי או ידיעתי כלל ומחיב אותי לשלם . לאחר שיחה עם הרופא נאמר לי שלא הבנתי אותו נכון .
חייבת לציין כי לא קיבלתי הצעת מחיר או ראיתי מחירון לפני התשלום הראשוני, האם ההליך הזה חוקי בכלל? ועלי לשלם לו את הסכום?

שלום,
לא.

04/02/2019 11:38 תודה מראש כיצד להילחם בחברת פלאפון? כיצד להילחם בחברת פלאפון?
שלום רב,
בתאריך 11/12/18 התחברתי לחברת פלאפון בתאריך 14/12/18 התנתקתי מכיוון שהייתה בפלאפון בעיית תקשורת בגלישה ושיחות דבר שבחברת פלאפון ניסו להכחיש ורק בסניף גיליתי כי היו עוד לקוחות עם אותה בעיה . להפתעתי בינואר קיבלתי חשבון מפלאפון על 45₪ כשבאתי לסניף חברת פלאפון כדי שיתנו לי זיכוי על חוב שהמציאו הנציגים התחילו לספר שזה על הוראת קבע ועל שימוש וניסו להתנער מזה שהייתה להם תקלה. מה עלי לעשות? האם יש עילה לתבוע את חברת פלאפון על ניצול ציני של לקוחות וניסיון לקחת תשלום בשיטת מצליח ? בפועל הייתי פחות מ3 ימים מלאים ולא הצלחתי להשתמש לא באינטרנט ולא בקו בגלל תקלה אני זאת שנגרם לה נזק

שלום,
באם נגרמו לך נזקים ועוגמת נפש בשל רשלנות חברה סלולארית ויש לך ראיות להוכחת טענותיך, את/אתה רשאים להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות כדי לקבל פיצוי בשל נזקיך.

שלום חיים,
הנזק שנגרם לי זה שחשבתי שאני משדרגת מנוי בחברה טובה יותר והתגלה שפלאפון רימו אותי וצירפו אותי כמנויה כשהייתה להם תקלה ונאלצתי ללכת לסניף פלאפון פעמיים פעם כדי להתנתק ופעם נוספת כדי לקבל ביטול חיוב כי לא קיבלתי שירות רק כאב ראש ופלאפון מסרבים לא רק להודות שהייתה להם תקלה אלא גם לבטל את החיוב של 45ש"ח . מה אני אמורה לעשות כדי שפלאפון יבטלו לי את החיוב? איזה הוכחות אני צריכה לתביעה קטנה במידה ולא מבטלים לי בפלאפון את החיוב?

23/01/2019 19:55 יהודה ביטול מנוי ללוטו ביטול מנוי ללוטו
קיבלתי שיחת טלפון עם הצעה עסקית לרכישת מנוי לוטו דרך חברה חיצונית. הבהרתי להם בצורה ברורה שאני מעוניין לחשוב ואני לא מאשר מיידית. בכל זאת הם ביקשו פרטים וסברתי לתומי שזה בשביל ייעול המערכת, או כדי שאוכל לקבל את ההטבה שהציעו לי (להיות לקוח פרסומי במחיר של כ-10% משווי העסקה המקורי - או שכן או שלא). מסרתי פרטים תוך כדי שאני מבהיר שאין בכוונתי לאשר בכך את העסקה. אחר כך הם ביקשו פרטי אשראי, ובלי מחשבה יתירה מסרתי אותם מתוך מחשבה שזה רק לצורך אימות פרטים. אחר כך הם גם אמרו לי את מס' הקבלה, וזה כנראה לא חדר לאוזניי כל כך. כעת 2 שאלות: 1) האם וכיצד אוכל להוכיח שלא התקיימה עיסקה ועל מי מוטלת חובת ההוכחה. 2) האם ניתן לעשות ביטול עיסקה. יצויין שכבר נערכה אתמול הגרלה אחת.

שלום,
1. נטל ההוכחה מוטלת עליך. הוכחה נדרשת תהיה הקלטת השיחה הטלפונית.
2. כן, בהתאם להסכם ביניכם והחוק.

23/01/2019 15:20 יובל תביעת החזר כספי על קורס לא מוצלח תביעת החזר כספי על קורס לא מוצלח
שלום רב,
אני לקראת סופו של קורס בן 6 חודשים בתחום טכנולוגי כלשהו בשלוחה של אחת האוניברסיטאות הגדולות בארץ. הקורס עלה 14 אש"ח ונרשמתי אליו כדי לקבל יתרון מקצועי מבחינת הכלים הפרקטיים שהוא התיימר להנחיל. לא נעשו מבחנים בקבלה לקורס, אלא רק שליחת קורות חיים ו"ראיון" קצרצר של 5 דק'.
אני מאוד לא מרוצה מהרמה של הקורס, הוא מתנהל בצורה מאוד לא טובה לדעתי, והבעתי זאת בעיניי הצוות האדמיניסטרטיבי כמה פעמים, כולל בקשה (שנדחתה) להפסיק את הלימודים בערך במחצית הקורס. ברשותי התכתבויות שלי בנושאים הללו עם המוסד האקדמי.
הטענה המרכזית שלי היא שלא ניתנו מספיק תרגולים מסודרים בנושאים השונים ולא נעשתה בדיקה או וידוא שאכן החומרים הובנו כהלכה, ולמעשה רוב הלימוד התבסס על צפייה במרצה עובר ומסביר באמצעות קוד שהוא כבר כתב מראש.
אין מבחנים בקורס, אלא רק פרויקט גמר שאנו אמורים לעבוד עליו עכשיו, ואני לא מרגיש שיש לי מושג כלשהו איך לעשותו בלי להשתמש בגוגל ככלי המרכזי להתקדמות.
במסמך ה"שיווקי" של הקורס (לא בטוח מה המינוח הנכון), נטען שבתום הקורס נדע להשתמש בכלים השונים - ואני לא נמצא שם; וכמו כן שבמהלך הקורס יהיה ליווי אישי - דבר שלא קרה לחלוטין.
האם יש לי טענה או בסיס כלשהו לתבוע החזר/פיצוי כספי?
תודה רבה

20/01/2019 11:56 חני תוקף לזיכוי תוקף לזיכוי
שלום. האם בעל עסק יכול לתת זיכוי שתקף ל3 חודשים או שהזיכוי חייב להיות לשנתיים לפחות ?

שלום,
יש להעניק זיכוי לזמן סביר. 3 חודשי זיכוי אינם זמן סביר.

19/01/2019 10:21 יניב יש לי אפשרות לתבוע מישהו על משהו שהוא עשה נגדי יש לי אפשרות לתבוע מישהו על משהו שהוא עשה נגדי

יש לי אפשרות לתבוע מישהו על משהו שהוא עשה נגדי, האם אני יכול למכור את התיק לאדם אחר שיתבע במקומי וילך לדיון במקומי? כמו למכור את התיק?

שלום,
לא, לא ניתן לבצע פעולה זו. לא ניתן למכור לצד ג' זכויות משפטיות אלו.

16/01/2019 13:14 שלום פישר חיוב מופרז מחברת הוט מובייל חיוב מופרז מחברת הוט מובייל
אחד מבני משפחתי מחו"ל שבא ללמוד תקופה בארץ פתח קו סלולר בהוט מובייל התוכנית הייתה לשיחות בארץ ללא הגבלה ,ולשיחות לחו"ל 700 דקות, כנראה שהיתה חריגה רצינית לשיחות לחו"ל, בינתיים החברת סלולר לא עדכן שום דבר ורק כעבור שלשה חודשים הם חסמו את השיחות לחו"ל (וזה למרות שבינתיים החיובים עברו בלי שאשים לב בכלל).
לטענתי:
1. הכתובת של הקו היה על כתובת בירושלים, בזמן שאני בחיים לא גרתי שמה, לא יודע מאיפה הם הגרילו את הכתובת הזאת, וכנראה, אם שלחו מכתבים זה הגיע לשמה.
2. מספר הטלפון שלי גם לא היה מעודכן אצלם, ואני גם לא יודע מאיפה הוא הגריל את המספר הזה.
3. בחודש הראשון הם בכלל לא חייבו על החריגה, ורק לאחר חודש הם פתאום חייבו לחודשיים.
4. אף אחד לא הודיע שאני חורג בצורה כ"כ מוגזמת, האם הם חייבים להודיע?
5. מעניין שלשלוח לי מכתב תביעה מבית משפט פתאום היה להם את הטלפון והכתובת שלי, אז איפה הם היו בזמן שליחת חשבוניות?
6. למה הם חסמו שיחות לחו"ל לאחר 3 חודשים? התשלומים בינתיים עברו בהו"ק (אני בינתיים לא שמתי לב להחיובים), אז אם הם חסמו כי היה חריגה וזה הנוהל אז למה הם חיכו 3 חודשים? ואם זה לא הנוהל אז למה בכלל חסמו לי שיחות? אני הרי שילמתי כמו מטומטם?

עו"ד נכבד! האם יש לי טענה נגד החברת סלולר?

נא להודיע לי, אשמח לקבל את תשובתכם בהקדם

תודה
שלום

שלום,
אתה מתחיל את סיפור המקרה על מקרה של אחד מבני משפחתך מחו"ל ... ועל כן אינני מבין את הקשר בין המקרה לשאילת השאלות שלך.
אסביר : מה הקשר בין כתובתך ומס' הטלפון שלך למקרה של קרוב משפחתך ? כך גם עם יתר השאלות ששאלת.
אשמח שתסביר.

16/01/2019 17:47 שלום חיוב מופרז

נכון שלא הסברתי מספיק, אחיין שלי הגיע לכאן מחו"ל כסטודנט, מכיון שאין לו אמצעי תשלום וכו' נתתי לו פרטי אשראי לפתוח קו,הוא נכנס לחנות שנותן שירות של הוט מובייל, לא החתימו אותו על שום מסמ, מכאן ואילך הסיפור...

שלום,
שאלותיך הם עובדתיות ולא משפטיות ועל כן עליך להפנות את שאלותיך לחברה הסלולארית על מנת לקבל תשובות.
אני יכול לפנות בשמך לחברה על מנת לקבל את המידע אותו אתה שואל.

16/01/2019 13:27 מלי חוק הספאם חוק הספאם
שלום רב, שלשום קיבלתי חשבונית קבלה על קניה מסויימת מסופר מרקט און ליין. החשבונית כתובה על שמי וכן הפרטים האישיים שלי מופיעים בה. לאחר בירור מול בית העסק קיבלתי מענה כי הייתה תקלה במערכת והחשבונית נשלחה אלי בטעות. יום אחרי קיבלתי עוד 12 חשבוניות מס/קבלה על שמי עם פרטי האישיים על סכומים שונים ומגוונים בגין קניה של מוצרים שונים. פניתי לבית העסק שוב, הסברתי שזה לא תקין בעיני וזה מטריד אותי והם מצידם הבטיחו כי יחזרו אלי תוך שעה- שעתיים. כמובן שלא חזרו. גם היום קיבלתי 8 חשבוניות מס קבלה על שמי. מה ניתן לעשות כדי שיפסק? חשוב לציין כי בחודש אפריל ביצעתי רכישה אחת דרכם, כך היה להם את הפרטים שלי, וכי ניכר שאין שימוש בפרטי האשראי שלי (בדקתי מול חברת האשראי) עם זאת זה מטריד אותי עד מאוד. תודה!

שלום,
באם אינך מצליח לעצור את שטף ההודעות בעצמך, אני מציע לך לעשות זאת באמצעות איש מקצוע (עורך דין).
אין מדובר בחוק הספאם, אלא פגיעה בפרטיות והטרדה.

01/01/2019 10:37 צביה גדליהו חוסר טיפול בהחזרי מס הפסד שנת החזר ותשלום חוסר טיפול בהחזרי מס הפסד שנת החזר ותשלום
יצרתי קשר עם חברה המתמחה בהחזרי מס סוכם על טיפול בשבע שנים אחורה זה היה באפריל 2018 עד היום לא עשו כלום ולקחו ממני תשלום של מעל 4000 ש"ח והפסדתי שנת החזר מאחר והחלפה שנה הם לא עונים לבקשותי

שלום,
קראתי את הדברים.
אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת יעוץ וסיוע בעניינך.

הקלד את תגובתך

שלום,
כן. יש עילה לתביעה.

27/12/2018 12:13 יוסי שניידר הליך תביעות קטנות בגין נזקי רטיבות לדירת הוריי הליך תביעות קטנות בגין נזקי רטיבות לדירת הוריי
שלום, אבא שלי לא צלול אמא שלי צלולה אך אינה מתקפדת כמעט פיזית.
בדירת הוריי שהושכרה ארעו נזקי רטיבות בתקופה של 4 שנים כתוצאה מפיצוצי צנרת שלא תוקנו 4 שנים - אני רוצה ליתבוע בתביעות קטנות את הדייר מעל יש לי את כל פרטיו. הנתבע גר באלפי מנשה האם אני יכול להגיש את התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות שבפ"ת? אמא שלי חתמה לי על יפוי כוח נוטרייני ליפעול בשמה כולל הליכים משפטיים, בשלב הראשון היא תחתום על התביעה אבח אבא שחי לא יכול לחתום (למרות שהדירה גם על שמו) האם לצרף ליפוי כוח נוטרייני גם מסמך יפוי כוח פרטי. האם לאחר הגשת התביעה בית המשפט אמור לישלוח לי לי אישור שאני מיופה כוח חוקי? בטופס מילוי של תביעות קטנות אני מניח שרק אמי אמורה לחתום - האם זה נכון שאני לא חותם כתובע אלא רק מחכה שבית המשפט יאשר שאני מיופה כוח לאימי. אימי מוגבלת פיזית וסובלת ממספר רב של מחלות...

שלום,
בבית משפט לתביעות קטנות יש צורך להגיש בקשה מסודרת ונפרדת לצורך קבלת אישור ייצוג משפטי של הוריך בעניין זה. לפיכך לאחר הגשת כתב תביעה יש להגיש בקשה לייצוג עם הסבר מלא לסיבת בקשת הייצוג ומסמכים רלוונטיים להוכחת הטענות. לאחר החלטת בית המשפט בעניין לבקשה תוכל להמשיך בייצוג המשפטי של הוריך.