סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(1,319)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

11/05/2020 12:38 משה אמזרי החלפת מוצר פגום(באחריות) החלפת מוצר פגום(באחריות)

שלום,
ביום שבת בבוקר המקרר שלי התקלקל. רכשתי אותו לפני כ8 חודשים והוא עדיין נמצא בתקופת אחריות. בתעודת האחריות כתוב שהמוצר תוקן בתוך יום עסקים אחד ממועד פתיחת הקריאה.
ביום ראשון בבוקר פתחתי קריאה לחברת התיקונים, הגיע טכנאי לאחר מספר שעות ואמר שהמקרר לא ניתן לתיקון.
היום(יום שני) יצרו איתי קשר במטרה לספק מקרר חלופי מדגם אחר. אמרו שהמקרר יגיע רק מחר(יום שלישי).

למיטב הבנתי אם פתחתי קריאה ביום ראשון בבוקר, ואני מקבל מוצר חלופי רק ביום שלישי (בשעה שטרם ידועה) - עבר יותר מיום עסקים אחד והחברה לא עמדה במה שמובטח בתעודת האחריות. אני צודק? האם מגיע לי פיצוי?
אציין שדרשתי מספר פעמים לאורך כל השיחות לקבל את המקרר החלופי היום לכל המאוחר והסברתי שהרבה אוכל מתקלקל ונגרם לי נזק.

מעבר לכך:
אני חייב להסכים למקרר מדגם אחר(משופר לטענת החברה)?
מה לגבי אחריות על המוצר החדש? אני זכאי לשנה של אחריות מחודשת או שרק לתקופה שנותרה באחריות על המוצר שהתקלקל?

שלום,
ראשית - כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי לעיין בכתב האחריות (יתכן שאתה מערבב בין מתן שירות בתוך יום עסקים אחד לבין החלפת המוצר). יש לבדוק סוגיה זו בכתב האחריות.
שנית, מדוע מחליפים לך מקרר לדגם אחר ? זה משהו שמקובל עליך ?
לבסוף - כן אתה רשאי לקבל פיצוי כספי בגין הפרת הסכם (כתב אחריות), הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך בשל כך.
בנוסף - אינך חייב להסכים למקרר מדגם אחר (אלא אם כן תנאי זה מצוי בתעודת האחריות).
לגבי האחריות - האחריות צריכה להיות על המוצר החדש לתקופה של (לפחות שנה).
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

11/05/2020 16:41 משה אמזרי תשובות

תודה על תגובתך!
על תעודת האחריות כתוב:
״אנו מתחייבים לתקן את המוצא תוך 7 ימים מיום הקריאה(למוצרים אותם יש לעיין במעונו של הצרכן), במקרים בהם הקלקול מונע את השימוש העיקרי שלשמו מיועד המוצר יבוצע התיקון במועדים כדלדקמן, מיום קבלת הקריאה:
א. מקררים ומקפיאים תוך יום עסקים אחד
...״

הדגם שונה כי הדגם שלי כבר לא במלאי. לא בדקתי עדיין לעומק מה ההבדלים בין הדגמים כך שטרם החלטתי שזה מקובל עליי.

שלום,
כפי שכתבתי לך עליי לעיין במסמך.
בהתאם למה ששלחת כאן אכן עליהם לתקן בתוך יום עסקים אחד.

11/05/2020 09:36 arn האם מותר למישהו לנסות לשכנע אותי בטלפון: האם מותר למישהו לנסות לשכנע אותי בטלפון:
האם מותר למישהו לנסות לשכנע אותי בטלפון:
לקנות ממנו מוצר מסויים?
להפוך מחיליוני לדתי?
להמיר את דתי לנצרות או לאיסלם?

שלום,
מצד אחד - החוק קובע שאין לפגוע בפרטיותו של אדם.
מצד שני, לקחתי מס' פעמים מקרים כאלה (אישיים שלי) לבית המשפט ולצערי בית המשפט קבע כי זה מותר.

10/05/2020 21:03 יענקל החזרת מוצר שנקנה מרחוק- בקשה להבהרה נוספת החזרת מוצר שנקנה מרחוק- בקשה להבהרה נוספת
שלום לעורך דין ומחילה על כך שזאת שאלה שלישית בנושא זהה.

סיכום קצר:
קניתי מוצר חשמלי מרחוק, ימים ספורים מקבלתו התגלו בו מספר פגמים.
פניתי לחברה מספר פעמים במייל כדי לבקש להחזיר או להחליף למוצר אחר אך נציג החברה מתעקש שאגיע לסניף של הרשת לבירור.

שאלתי היא פשוטה, אתה רשמת שאני צריך לשלוח המוצר חזרה אליהם והם כבר יזכו אותי על המוצר וישלמו על דמי המשלוח ששילמתי.
באתר של המועצה לצרכנות באחד הדפים יש טיוטה לשליחת מכתב לביטול עסקה ובו יש ציטוט של סעיף מחוק מסויים שאומר שעל החברה לאסוף את המוצר היכן שהוא נמסר.
האם חייבים לאסוף אותו מביתי או שלא מבחינת החוק?
החלק הרלוונטי סומן על ידי ####



לפיכך, הריני להודיעכם על ביטול העסקה בהתאם להוראות סעיף 14ג(ג) לחוק.
אבקשכם, לזכות אותי בשווי העסקה המלא ללא ניכוי דמי ביטול.בשל העובדה שהמוצר פגום כפי שתואר לעיל, אינכם רשאים לנכות מסכום העסקה דמי ביטול כלשהם בהתאם להוראות סעיף 14ה(א)(1) הקובע:
14ה. (א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב), עקב אי-אספקת הנכס או השירות במועד שנקבע לכך בחוזה או בשל כל הפרה אחרת של החוזה בידי העוסק –
(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;

##############
(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

בהתאם להוראות סעיף 14ה(א)(2) לעיל אני מודיעכם בזאת כי המוצר עומד לרשותכם, במקום שבו נמסר לי, כלומר ב__________ אודה לכם על יצירת קשר טלפוני לתאום איסופו על ידכם.

אני לא מבין - אתה שואל אותי האם החוק נכון?

שלום רב,

רק שאלתי את החוק לפרשנות. הבנתי מדברייך ש--נהוג-- בעסקת מכר מרחוק לשלוח חזרה מוצר שרוצים להחזיר בדואר\שליח ועל החברה לזכות אותי גם בעבור המשלוח.

הפרשנות שלי של אותו סעיף בחוק(אם הוא לא עבר שינויים או תוספות מאז) שעל בעל העסק לאסוף את המוצר היכן שהוא נמסר ללקוח, קרי, באם הוא נמסר ללקוח באמצעות שליח לבית הלקוח, המוצר יחכה לבעל העסק בבית הלקוח והלקוח לא יצטרך להגיע לחנות להחזיר\ללכת לדואר ולשלוח בדואר\לשכור שליח.

בכבוד,
יענקל
האם פרשנותי של החוק נכונה?

10/05/2020 10:08 יהושוע החזרת מוצר בעסקת רכש מרחוק החזרת מוצר בעסקת רכש מרחוק
שלום לעורך הדין המכובד,

מוצר חשמלי שנקנה בעסקת מכר מרחוק במרשתת, שולמו עליו דמי משלוח עד הבית.
נמצאו מספר פגמים במוצר, פניתי לשירות לקוחות עד 14 יום מקבלת המוצר בדרישה להחזירו.

שאלתי היא פשוטה: האם במצב הנ"ל החברה חייבת לקבל את המוצר הפגום ולבוא לאוספו מביתי או שהיא יכולה לחייב אותי להגיע עם המוצר לאחד מסניפיה.
במרשתת באתרי צרכנות וכדומה כתוב במספר אתרים שעליהם לאוספו מביתי.

מהי תשובתך המלומדת מכיוון שאינני סומך על כתבות כאלו או אחרות במרשתת?


שבוע טוב,
יהושוע

שלום,
בהתאם למקובל - עליך לשלוח את המוצר חזרה לחברה ועל החברה לבטל את העסקה להשיב את כספך ולשלם את הוצאותיך בגין המשלוח חזרה (הוצאותיך).

10/05/2020 20:48 ש שאלה חשובה

באתר של המועצה לצרכנות רשום משנו אחר. שעליהם לאסוף את המוצר היכן שנוא נמסר ראה ציטוט החוק כפי שמופיע בדף שלהם, האם זה נכון?

לפיכך, הריני להודיעכם על ביטול העסקה בהתאם להוראות סעיף 14ג(ג) לחוק.
אבקשכם, לזכות אותי בשווי העסקה המלא ללא ניכוי דמי ביטול.בשל העובדה שהמוצר פגום כפי שתואר לעיל, אינכם רשאים לנכות מסכום העסקה דמי ביטול כלשהם בהתאם להוראות סעיף 14ה(א)(1) הקובע:
14ה. (א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב), עקב אי-אספקת הנכס או השירות במועד שנקבע לכך בחוזה או בשל כל הפרה אחרת של החוזה בידי העוסק –
(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;
(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

בהתאם להוראות סעיף 14ה(א)(2) לעיל אני מודיעכם בזאת כי המוצר עומד לרשותכם, במקום שבו נמסר לי, כלומר ב__________ אודה לכם על יצירת קשר טלפוני לתאום איסופו על ידכם.

שלום,
אתה שואל אותי האם החוק נכון ?

10/05/2020 17:11 עירן מה חובותיי במקרה הבא מה חובותיי במקרה הבא
התחברתי לסלקום, הם אומרים לי על סמך תקליט טלפוני שיש לי חוב ב013 שהיא חב החברה בקבוצת סלקום , ולכן הם לא יכולים לפתוח לי את השיחות לחו"ל.
בקשתי מהם שיקשרו אותי עם 013 והם סרבו
אני לא יכול להיות שעות בטלפון כדי להשיג את הנהח של 013, לי לא ידוע על כל חוב ל 013.
מה החובות החלות עליי בסיטואציה ?
ככל שלא אפנה ל 013 (גם הם לא פנו אליי). האם אני חושף עצמי לתביעה?
תודה רבה

שלום,
מתנצל אך אינני מבין את שאלתך (החובות החלות עליך בסיטואציה).
באם יש לך חוב בחברה מסוימת, החברה רשאית להגיש תביעה כנגדך, אך טרם הגשת תביעה עליה להציג לך את החוב הקיים והמוכח.

10/05/2020 10:18 רועי ניר התנהלות קלוקלת ואי הגעת מוצרים התנהלות קלוקלת ואי הגעת מוצרים
ב 21.2.20 רכשתי מוצרים בחנות "השולחן הראשון שלי" בסך 4000 שח פינת אוכל. 4 כסאות ו 2 שולחנות סלון.
ב2.3 חזרתי שוב לחנות אחרי שסופק לי 2 השולחנות כיסאות ושולחן האוכל שהיה טעות בצבע. ביקשתי להחליף את הצבע וביצעתי רכישה נוספת בסך 4000 שח של סלון ו 2 כוראסות סלון. כל ההזמנה החדשה ו פינת האוכל בצבע המתוקן היו צריכים להגיע בהובלה לקרית אתא. מאז ועד היום מישי שבוע אמי מצלצל לברר סטטוס ההזמנה. וכל פעם מקבל תשובה שבגלל המצב זה מתתעכב . וקיבלתי והבנתי. לפני שבועיים. הובטח לי שהרהיטים יגיעו עד סוף השבוע. בסוף השבוע אמר לי תחילת שבןע הבא. בתחילת השבוע הובטח לי שיגיע בחמישי בערב. ובחמישי בערב הבטיח בראשון. היום אני מצלצל והבעלים אמר לי שזה לא בחנות בכלל ועדיין מחכה להגעת הסלון. שונה לגמרי ממה שאמר בשבועיים האחרונים.
ביקשתי לבטל את ההזמנה והבעלים אמר לי תגיד לי אתה דפוק? לא היית בארץ בחודשיים האחרונים ? לא ראית את המצב בארץ??? עוד קילל אותי בגלל נטייתי המינית. אמרתי לו שאני לא מאמין לו ושאני רוצה לקבל תאריך ברור למתי יגעו הרהיטים.וקראתי לו שקרן. הבעלים קילל אותי וניתק לי את הטלפון ומאז לא עונה.
סך הקניה 8000 שח. קיבלתי 4 כיסאות פינת אוכל ו 2 שולחנות סלון. יתר הרהיטים לא סופקו לי מעוניין להגיש תביעה ולבטל את העיסקה. אשמח לדעת מה זכויותיי

שלום,
בהתאם למתואר יש לך זכות להגיש תביעה בעניינך.
ממליץ לך להגיש תביעה רק כאשר יש לך את כל הראיות להוכחת טענותיך (הסכם בכתב, שיחות טלפוניות מוקלטות וכד').
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

10/05/2020 09:22 יהושע עסקת מכר מרחוק עסקת מכר מרחוק
שלום,

קניתי מוצר חשמלי באינטרנט ושילמתי באשראי עבורו ועבור דמי משלוח לביתי.

המוצר התקבל באיחור ולאחר מספר ימים התגלו בו מספר פגמים (פחות מ14 ימים מקבלתו).

פניתי לשירות לקוחות של החברה במייל בבקשה להחליף/להחזיר המוצר, נציגי החברה מסרו שעליי להגיע לאחד מחנויות הרשת כדי שנציג יבחן הנושא והפגמים, אמרתי להם שהעסקה בוצעה מרחוק ואני מבקש להחזיר את המוצר ולקבל כספי בחזרה מרחוק ללא הגעה לשום סניף.
נציגי החברה מסרבים לבקשתי ואני נמצא עם מוצר פגום כבר במשך שבוע ימים וכל יום מתכתב איתם במייל ללא הועיל ולא ניתן ליצור איתם קשר טלפונית אלא תקשורת של הודעת מייל אחת ביום.

1. האם החברה חייבת להסכים לבקשתי להחלפה מרחוק בלי הגעה לסניף? האם עליי לשלם דמי ביטול/קנס כלשהוא על מוצר פגום?

2. באם החברה תתעקש שעליי להגיע פיזית לסניף ולא תאפשר החזרה מרחוק וזיכוי מרחוק, האם אני יכול לתבוע אותם? מה הסכום המרבי לתביעה ומה סיכויי ההצלחה לפי הנסיבות והנסיון שלך?

תודה מראש

שלום,
1. הכיצד החברה תדע כי קיבלת מוצר פגום באם לא תאפשר לה לבצע בדיקה ?
באם יתברר כי מדובר במוצר פגום, לא זו בלבד שאינך צריך לשלם דמי ביטול או קנס אלא החברה היא זו שצריכה לפצות אותך בעניין. בכל מקרה ובהתאם לחוק הגנת הצרכן - בעסקת מכר מרחוק אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך (בלי קשר לעובדה שקיבלת מוצר פגום).
2. כן. באם החברה פעלה בניגוד לחוק - אתה רשאי להגיש תביעה. חוק הגנת הצרכן קובע פיצויים של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק בנוסף להשבה הכספית ותשלום פיצויים בגין הנזקים, בזבוז הזמן ועוגמת הנפש שנגרמה לך.
על מנת שאוכל להעריך את הסיכויים בעניינך - עליי להכיר את סיפור המקרה לעומק ולעיין בראיות שיש בידך להוכחת הטענות. לא ניתן להעריך סיכויים על סמך סיפור מקרה (בכל זאת מדובר בהליך משפטי).
2.

10/05/2020 10:00 יהושוע הבהרה

תודנ על התשובה המקיפה, רשמתי את מספרך ואני אפנה עלייך אם אגש לבית המשפט.

שאלה נוספת, רשמת אך החברה תדע שהמוצר פגום? אני יכול לשלוח תמונה או סרטון/היא יכולה לשלוח נציג לבית.
השאלה מרכזית בפניה שלי אלייך היא, האם בעסקת מכר מרחוק ביטול העסקה דורש ממני לנסוע לאחר מסניפי הרשת כדי להחזיר המוצר? זה נשמע לי הזוי ולא נכון!


אנא התייחסותך בבקשה לנקודה

שלום,
בעסקת מכר מרחוק - ביטול העסקה אינו דורש ממך לנסוע לאחר מסניפי הרשת כדי להחזיר המוצר. הרי לשם כך עסקינן בעסקת מכר מרחוק (זו המהות של העסקה).

09/05/2020 20:22 יענקלה "עוגמת נפש"
שלום לעורך הדין המכובד,

תחילה אבקש התייחסות כללית:
לפי מה שמופיע במרשתת נראה כי בתי המשפט לא נוטים לפסוק על עוגמת נפש בתביעות קטנות. האם נכון הדבר?
באם כך, כיצד ניתן לכמת עוולות צרכניות/התנהלות שאינה תקינה/טרטור של גורם כלשהו נניח חברה שרכשתי ממנה מוצר מסויים וכל ההתנהלות אחר כך לא תקינה ואינה לשביעות רצוני.

לגופו של עניין:
קניתי קומקום באינטרנט.

א. זמן המתנה למוצר היה מעבר למה שהובטח באתר, הגיע לכמעט שבועיים.

ב. קבלתי מוצר פגום חיצונית ובעיה בטיחותית בטרמוסטט.

ג. אין מענה טלפוני בשירות לקוחות, אלא הכל בהתכתבות בהמשכים במיילים בתדירות של הודעה ליום, במשך 4 ימים מתכתב איתם ומנסה להסביר שברצוני להחזיר מוצר פגום ולקבל מוצר אחר ללא הצלחה.

4. מההתכתבות שנגררת בהמשכים נראה שהשירות לקוחות רוצה ומכוון שאגיע עם המוצר הפגום(קומקום שעלה כ300 שח) לחנות כלשהיא פיזית, זאת למרות שהמוצר נקנה באינטרנט ושילמתי דמי משלוח עד הבית.

כל ההתנהלות של החברה הגדולה מקוממת אותי ביותר.
ברצוני לתבוע אותם.
מהם הסעיפים לפי החוק שאני יכול לתבוע אותם וכיצד ניתן לכמת את העוולות שנגרמו כתוצאה מהתנהלותם מתחילה(זמן אספקה ארוך) ועד הסוף(מוצר פגום) התכתבות בהמשכים של הודעה ביום במשך שבוע בלי לטפל בפניה בתכלס(כרגע אני תקוע עם המוצר הפגום).
כמובן שאת הכסף הם חייבו שלוש שניות אחרי ביצוע העסקה.

אשמח אם אפשר לקבל תשובה פרטנית ולא כוללנית לחלק השני של הסעיפים עליהם אני יכול לתבוע את החברה ומה סכום הכסף המרבי והריאלי לתביעה.



תודה מראש

שלום,
אכן בתי המשפט אינם נוטים לפסוק פיצויים בגין עוגמת נפש.
ובכל זאת, כאשר נגרמת עוגמת נפש אני מציע להכניס מידע זה לכתב התביעה ולבקש עוגמת נפש בגין האמור (מקסימום זה יצליח).
מערכות החוקים הרלוונטיות הם חוק הגנת הצרכן, חוק מוצרים פגומים ופקודת הנזיקין.
לצורך קבלת תשובה פרטנית (כפי שאתה מבקש) הנך מוזמן לקבוע פגישה במשרדי. אני גובה שכ"ט עו"ד בעבור כך.

09/05/2020 10:41 שמעון שאלה לגבי נושים שעבודים וסדר פירעונות שאלה לגבי נושים שעבודים וסדר פירעונות
בתחילת 2020 ניתן צו פתיחת הליכי חדלות פירעון נגד החברה פרטית שנקלעה לחובות ובה יש דירקטור יחיד .בית המשפט הורה על פירוק החברה. במועד מתן הצו מצבה של החברה היה כך:
א.החברה חייבת לבנק לאומי 350,000 ₪. ביום 1.1.18 החברה חתמה לבנק על אגרת חוב, בה נאמר שהחברה משעבדת לבנק בשעבוד שוטף את המגרש שלה ברחוב אחוזה 2 בדימונה. השעבוד נרשם אצל רשם החברות ובטאבו.
ב. החברה חייבת לחברת מימון ישיר בע"מ 150,000 ₪. זאת בגין הלוואה שהחברה קיבלה לשם רכישת ג'יפ . להבטחת ההלוואה, שעבדה החברה את הג'יפ בשעבוד קבוע לטובת חברת המימון ביום 1.6.18. השעבוד נרשם אצל רשם החברות.
ג. החברה חייבת לבנק דיסקונט 450,000 ₪. ביום 1.1.19 החברה חתמה לבנק על אגרת חוב, בה נאמר שהחברה משעבדת את כל רכושה מכל מין וסוג שהוא לטובת הבנק בשעבוד שוטף. החברה התחייבה לא לשעבד את הנכסים שלה בשעבוד נוסף כלשהו, ללא הסכמת הבנק מראש ובכתב. השעבוד נרשם אצל רשם החברות.
ד. החברה חייבת לעובדים השונים משכורות בסכום כולל של 100,000 ₪.
ה.החברה שכרה משרדים והיא חייבת דמי שכירות בסך 100,000 ₪. המשכיר לא קיבל שעבוד כלשהו מהחברה.
ו. החברה חייבת לאדם פרטי 120,000 ₪ בגין הלוואה שנתן לחברה ביום 1.6.2019 כאשר מצבה החל להתדרדר. המלווה לא קיבל מהחברה שעבוד כלשהו להבטחת ההלוואה.
ז. בית המשפט אישר לנאמן שכר טרחה בסך 50,000 שח.

הנאמן הצליח למכור את כל רכוש החברה.
הסכום שהתקבל עבור המגרש בדימונה הוא הוא 350,000 ש"ח, ועבור הג'יפ של המנכ"ל – 100,000 ש"ח. שאר נכסי החברה נמכרו ב 600,000 ₪.
הנאמן מצא שאחת הסיבות העיקריות להתדרדרות במצבה של החברה הייתה העובדה שהדירקטור השקיע בחברה מלכתחילה סכום כספי מינימלי שלא הספיק לביסוס כלכלי ראוי שלה ולעמידה בהתחייבויותיה.

כיצד ייפרעו הנושים השונים?

שלום,
לא פנית לפורום המתאים. פורום זה עוסק בתביעות קטנות ודיני צרכנות.
אנא הפנה שאלתך לפורום המתאים.

07/05/2020 19:48 שרה אי כיבוד עסקה עקב הצגת מחיר שגוי אי כיבוד עסקה עקב הצגת מחיר שגוי
הזמנתי צימר באתר בוקינג במחיר זול ממחיר הרגיל. קיבלתי אישור הזמנה למייל
למחרת בוקינג הודיעו כי הם מבטלים את העסקה מאחר והמחיר נכתב בטעות או לחילופין לשלם את המחיר האמיתי
העסקה בוטלה
האם חוק הגנת הצרכן יועיל לי לתבוע בגין הפרת ההסכם שאושר על ידם? או שטענתם כי המחיר נמוך ולא הגיוני מוכיח כי מדובר בטעות סופר והם רשאים לבטלה?
תודה רבה

שלום,
נקבע בבית המשפט כי חוק הגנת הצרכן חל על חברת בוקינג והחברה חייבת לפעול בהתאם לחוק הישראלי.
לפיכך ומשהפרו את חוק הגנת הצרכן אתה רשאי לתבוע את החברה בגין כך.
לידיעתך - חוק הגנת הצרכן קובע בעניין זה פיצויים ללא הוכחת נזק עד לסכום של 10,000 ש"ח.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

קרן הר-צבי
עו"ד קרן הר-צבי

בעלים של משרד עורכי-דין המציע שירותים בתחום צוואות, ירושות ועיזבונות, הסכמי ממון, שכירויות, סכסוכי שכנים, לשון הרע, תביעות קטנות.