סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(976)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

12/05/2019 09:53 יניב לפעמים יוצא מצב שאני שולח הודעה לאתר מסויים ולמרות שלא אישרתי להם ולא סימנתי שום קוביה ב-V אני מקבל מהם לפעמים יוצא מצב שאני שולח הודעה לאתר מסויים ולמרות שלא אישרתי להם ולא סימנתי שום קוביה ב-V אני מקבל מהם
לפעמים יוצא מצב שאני שולח הודעה לאתר מסוים ולמרות שלא אישרתי להם ולא סימנתי שום קוביה ב-V אני מתחיל לקבל מהם דואר זבל, אני בסך הכל התעניינתי במוצר מסוים ופתאום החברה על דעת עצמה מוסיפה אותי לרשימת התפוצה שלה ומתחילה לשלוח לי אימיילים, האם אני יכול לתבוע על המיילים הפרסומיים שהם שולחים לי?

שלום,
חוק הספאם קובע בצורה ברורה וחד משמעית מהו ספאם ומהי הודעת פרסומת שנשלחה כדין.
בהתאם למתואר חסר לי מידע רב כדי לקבוע האם מדובר בספאם או לא (האם יש לך עילת תביעה).

איזה מידע אתה צריך?

שלום,
יש צורך לבדוק כיצד ומדוע נשלחים אליך דברי פרסומת והאם דברי הפרסומת נשלחים אליך בהתאם לחוק.
לדוגמא החוק מאפשר לשלוח דברי פרסומת גם ללא הסכמתך כאשר מתקיימים מס' תנאים מצטברים ויש לבחון האם תנאים אלו מתקיימים.

03/05/2019 07:59 ואדים תשלום עבור מוצר תשלום עבור מוצר
שלום רב,
רציתי להתייעץ לגבי בעיה עם אלקטרה. רכשתי תנור בטלפון ולמחרת התקשרו אלי ואמרו לי שאין אותו במלאי ושיזכו אותי. אני מחכה לזיכוי מהתאריך 4/4/19 עד היום 3/5/19 לא רק שלא זיכו אותי אני מתקשר ולא נותנים לי מענה. רשמתי להם כמה פעמים פנייה והם כל פעם אומרים שיחזרו אלי וככה מושכים אותי חודש. אשמח אם תיתן לי פתרון

שלום,
אני מציע לך לפנות אל החברה בכתב לצורך קבלת כספך בחזרה.
באם לא יושב כספך, תהיה רשאי להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות.

01/05/2019 18:33 ניר ארגמן אנחנו תובעים את דואר שליחים על חבילה שלא קיבלנו . חבילה של עסק מורשה שבבעלותינו . אנחנו תובעים את דואר שליחים על חבילה שלא קיבלנו . חבילה של עסק מורשה שבבעלותינו .
כבר עברו חודשים מאז שבית המשפט שלח את התביעה עם אישור מסירה והם עדין לא אישרו שקיבלו . אך לדאוג שיחתמו שהתביעה התקבלה עלידם ?
האם אפשר לגשת באופן עצמאי לטבריה (אנחנו נמצאים בצפת ) למשרדים שלהם ולימסור ?
לצלם שקיבלו ?

שלום,
כן ניתן לבצע מסירה אישית כפי שאתה מתאר.
אפשרות נוספת להיעזר בחברת מסירות לצורך ביצוע מסירה כדין.

25/04/2019 13:19 שחר תביעת ביטוח נסיעות תביעת ביטוח נסיעות
טסתי לחו"ל עם ביטוח נסיעות של פספורטקארד. מכשיר האייפד בוטח על סך 1500$. כשחזרתי המכשיר נגנב בנתב"ג, כשהשארתי את התיק לבד לרגע קצר בזמן ביקורת דרכונים. הגשתי תביעה והיא נדחתה משום שלפי הפוליסה היא לא תקפה אם המכשיר הושאר ללא השגחה. האם יש טעם/סיכוי לתבוע את החברה בבית משפט לתביעות קטנות?

שלום,
יש סיכוי לתבוע את החברה בבית המשפט ובתנאי שתיהיה לך עילת תביעה שונה מהעילה שבגינה נדחתה.

29/04/2019 15:16 שחר הבהרה

כדי להיות בטוח שהבנתי את תשובתך: רק אם התביעה לא תהיה קשורה לעובדה שהשארתי את התיק ללא השגחה?

שלום,
לא אמרתי רק, אלא כדי להצליח בתביעה יהיה עליך לחפש עילת תביעה אחרת (אחרת בית המשפט ידחה את תביעתך ועלול לחייב אותך בהוצאות וחבל)

24/04/2019 10:12 אירה תביעה בתביעות קטנות נגד חברת סלולר תביעה בתביעות קטנות נגד חברת סלולר
לאיזו מחלקה בחברות הסלולר עלי להפנות תביעה?
תודה

שלום,
אינני עו"ד של חברה סלולארית ואינני מייצג אותה.
נא לפנות לחברה עצמה ולשאול אותם למי להפנות את התביעה.

17/04/2019 16:54 איטקין דמיטרי מוצר פגום שהחברה לא מוכנה להחליף מוצר פגום שהחברה לא מוכנה להחליף
שלום רב, סבי רחש קלנועית, כשהגיעה ראינו בה מספר פגמים וביקשנו שייטופלו. נאמר להו שיגיע טכנאי לטפל בהם. הטכנאי הגיע ואמר שייקח אותה לצורך תיקון או החלפה. היום החזיר את הקלנועית אך עדיין עם םגמים. סרבנו לקבל את המוצר אך השליח השאירה ליד הבית עם חלונות פתוחים ומפתחות בפנים. בעל החברה טוען שאנו קטנוניים ומצדו שנפנה למשפט. כיצד עלינו לפעול?

שלום,
שוחחנו בטלפון והנחיתי אותך מה יש לעשות.

17/04/2019 09:53 ביטול טיול ביטול טיול ביטול טיול
הזמנתי טיול מאורגן להודו לשבועיים.
שילמתי על הטיול ב – 12 המחאות דחויות.
לאחר פחות משבוע, מדריך הטיול התעמת איתי בנושא מסויים, והחליט על דעת עצמו ,
שאני "השתעגתי",.
דיבר עם בעלי, שאמר לו לעשות מה שהוא מבין.
הוא הזמין מיוזמתו רופא, ובכוח פיזי הרדימו אותי, לא עזרו כל תחנוני, לעזוב אותי במנוחה להירגע בשקט, למרות "ההילולה שנוצרה סביבי".
שלח אותי רדומה ועל חשבוני, לבית משוגעים, בג'יפור בהודו.
והפעיל את הביטוח הרפואי של הראל.
הקבוצה המשיכה בטיול.
אדם אחד התנדב להיות איתי, עד שהגיעו מחלץ ופסיכיאטרית, כעבור יום לקחת אותי חזרה לישראל.
המחלץ והפסיכיאטרית, הציעו לי כדור הרגעה לשינה וזהו.
ובזאת תם הטיול שלי.
לדעתי, ההתנהגות השמחה, אולי הרגשית שלי לא התאימה לו.
בארץ חזרתי, נחתי 4 ימים בבית והכל חזר לשיגרה רגילה.
ברור שאינני משוגעת ואף אחד גם לא טוען ככה.
דו"ח של הפיסיאטרית מציג, רק את סוג הכדורים שהיא נתנה לי והסכמתי. כדי לא לעורר מהומה, ולזרום עם המצב שאליו נקלעתי.
בנתיים הפסדתי יותר מחצי טיול :
יש לי שתי שאלות לשאול :
1. המדריך טוען שעלי לשלם את הוצאות המיוחדות שנוצרו : כרטיס טיסה לאדם שהיה איתי יום 170 דולר, מונית " לבית המשוגעים " 160 דולר וארוחות.
2. להמשיך ולשלם לו עוד 10 ההמחאות, עד דצמבר 2019 על סך 535 ₪ כל אחת.
כי יש לו הוצאות, על ההזמנות שהוא ביצע, אך אני לא השתמשתי בהן.

א. האם אני רשאית לבטל את הצ'קים שנתתי לו ?
ב. לא שאלך לתבוע אותו ... אבל האם יש כאן בסיס לתביעה ?
בברכה,

שלום,
אני מציע לך לפנות בעניין זה באופן אישי לעו"ד.
מתן ייעוץ בפורום עלול לפגוע בפרטיותך.

14/04/2019 11:28 אביבית תביעה מול חברת לנובו תביעה מול חברת לנובו
שלום,
טאבלט של לנובו שנמסר לתיקון במעבדת החברה במסגרת האחריות (פקד ההדלקה שלו נתקע לאחר כחודש וקצת שהיה אצלנו), חזר מתיקון כשבטופס המעבדה צויין שהוא הגיע עם עם מעיכה בפקד ההדלקה (שאותו תיקנו). בהסתכלות על המכשיר נראה שיש פגיעה בפלסטיק מחפץ חד שכנראה קרתה כשניסו לחדור כדי לתקן את פקד ההדלקה, ושבר קטן באותו אזור. המכשיר נמסר למעבדה דרך חברת שליחויות שחברת לנובו הפנתה אותי אליה (כחלק מהשירות שלהם). למיטב ידיעתי כשמסרתי את המכשיר הוא היה ללא פגיעות אלה והן נגרמו במעבדה או בדרך אליה.
נציג חברת השליחויות צילם את המכשיר לפני המסירה וגם תיעד בטופס שהיתה "שריטה קלה במסך ומכות קלות בפינות המכשיר". לא צויין כלום על פקד ההדלקה.
מאז לא הצלחתי לקבל הוכחה מחברת לנובו שאכן המכשיר יצא ממני עם המכות שצויינו, למרות שבהתכתבויות שונות כולל מכתב התראה ששלחתי להם ציינתי שהמכשיר צולם טרם המסירה ושיבדקו מול חברת השליחויות ויוכיחו שהוא התקבל למשלוח עם פגיעה. בנוסף הם לא תיקנו תקלה נוספת שדיווחתי עליה והמכשיר חזר עם תקלה נוספת שלא הייתה קודם במיקרופון שהפסיק לעבוד וכעת הם מציעים רק תיקון בתשלום ולא מוכנים לתקן במסגרת האחריות את שני הליקויים הנ"ל.

השאלה שלי היא האם יש עילה לתביעה והאם אני צריכה לתבוע רק את חברת לנובו או גם את חברת השליחויות? לפי הבנתי לנובו הם הלקוחות של חברת השליחויות ולא אני ובמידה והנזק קרה בעת המשלוח, זה עדיין באחריות לנובו לפצות אותי ולהתחשבן אחר כך עם חברת השליחויות אם ירצו.
תודה מראש,
אביבית

רק לחדד: כשהטאבלט חזר מתיקון צויין בטופס המעבדה שהוא הגיע אליהם עם מעיכה באזור פקד ההדלקה ושאם התקלה תחזור הוא יישלח להצעת מחיר. בנוסף הם לא מוכנים כעת לתקן גם את הליקויים שלא קשורים למעיכה זו ושאחד מהם היה קיים גם טרם המסירה (נעילת מסך שלא משתחררת בפעם הראשונה) והאחר הגיע מתיקון לקוי (מיקרופון שהפסיק לעבוד).

סליחה על החפירה אבל שכחתי לציין שהמכשיר נקנה בחנות KSP במת"מ באוקטובר 2018. לאחר שגילינו את התקלה פנינו אליהם לתיקון והם הפנו אותנו למעבדה שמספר הטלפון שלה רשום על גבי החשבונית. מאז לא פניתי אליהם שוב בנושא. האם יש לי עניין כלשהו לתבוע אותם או להוסיף אותם לתביעה?

שלום,
נדמה כי לא שלחת את סיפור המקרה, אנא שלחי שוב את סיפור המקרה המלא כדי שאוכל להשיב על שאלתך.

שלום,
טאבלט של לנובו נקנה בחנות KSP במת"מ באוקטובר 2018. לאחר כחודש וקצת פקד ההדלקה שלו נתקע. פנינו ל-KSP לתיקון והם הפנו אותנו למעבדת CPM של לנובו שמספר הטלפון שלה רשום על גבי החשבונית. הטאבלט נמסר לתיקון במעבדת לנובו במסגרת האחריות וחזר מתיקון כשבטופס המעבדה צויין שהוא הגיע עם מעיכה בפקד ההדלקה (שאותו תיקנו) ושאם התקלה תחזור הוא יישלח להצעת מחיר. בהסתכלות על המכשיר נראה שיש פגיעה בפלסטיק מחפץ חד שכנראה קרתה (לדעתי) כשניסו לחדור כדי לתקן את פקד ההדלקה, ושבר קטן באותו אזור. המכשיר נמסר למעבדה דרך חברת שליחויות זיגזג שחברת לנובו הפנתה אותי אליה (כחלק מהשירות שלהם). למיטב ידיעתי כשמסרתי את המכשיר הוא היה ללא פגיעות אלה והן נגרמו במעבדה או בדרך אליה.
נציג חברת השליחויות צילם את המכשיר לפני המסירה וגם תיעד בטופס שהיתה "שריטה קלה במסך ומכות קלות בפינות המכשיר". לא צויין כלום על פקד ההדלקה.
מאז לא הצלחתי לקבל הוכחה מחברת לנובו שאכן המכשיר יצא ממני עם המכות שצויינו, למרות שבהתכתבויות שונות כולל מכתב התראה ששלחתי להם ציינתי שהמכשיר צולם טרם המסירה ושיבדקו מול חברת השליחויות ויוכיחו שהוא התקבל למשלוח עם פגיעה. הם שלחו תמונה עם מכה שצולמה במעבדה אבל מטושטשת מעט ולא ברור אם צולמה לפני או אחרי התיקון וזו גם לא תמונה שצילם הנציג במעמד המסירה.
בנוסף הם לא תיקנו תקלה נוספת שדיווחתי עליה (נעילת מסך שלא משתחררת בפעם הראשונה) והמכשיר חזר עם תקלה נוספת שלא הייתה קודם -המיקרופון הפסיק לעבוד. כעת הם מציעים רק תיקון בתשלום ולא מוכנים לתקן במסגרת האחריות אפילו את שני הליקויים הנ"ל וממשיכים לטעון שהמכשיר הגיע עם המכות.
השאלה שלי היא האם יש עילה לתביעה והאם אני צריכה לתבוע רק את חברת לנובו או גם את חברת השליחויות? לפי הבנתי לנובו הם הלקוחות של חברת השליחויות ולא אני ובמידה והנזק קרה בעת המשלוח, זה עדיין באחריות לנובו לפצות אותי ולהתחשבן אחר כך עם חברת השליחויות אם ירצו.
לחברת KSP לא פניתי שוב מאז שהפנו אותי למעבדת CPM. האם יש לי עניין כלשהו לתבוע אותם או להוסיף אותם לתביעה?

תודה מראש,
אביבית

שלום,
1. כן בהתאם למתואר יש לך מספר עילות לתביעה (הפרת הסכם, רשלנות, הפרת חוק הגנת הצרכן).
2. אם לדעתך חברת השליחויות היא זו שגרמה לנזק - עליך לתבוע גם את חברת השליחויות. אכן הכל באחריות החברה החתומה על כתב האחריות מולך.
3. שוב, באם לדעתך חברת KSP או מעבדת CPM התרשלו - הן צריכות להופיע כנתבעות בתביעה.

1- אני לא יודעת אם חברת השליחויות או המעבדה גרמו לנזק- רק טוענת שלמיטב ידיעתי מסרתי אותו תקין וקיבלתי עם פגיעה. אז לתבוע את שתיהן או רק את לנובו ושיריבו ביניהן אחר כך?
2- האם מעבדת CPM ולנובו הן שתי ישויות נפרדות מבחינתי או שאני צריכה לתבוע רק את לנובו שהמעבדה תחת אחריותה?
3- באם אגיש תביעה ועד למועד התביעה חברת לנובו כן תטרח ותשיג צילומים מחברת השליחויות ונניח בסופו של דבר יתברר שטעיתי ואכן הפגיעה הייתה שם לפני שמסרתי את הטאבלט (סיכוי נמוך). האם אז אהיה בבעיה מבחינה משפטית או לחילופין האם עדיין אוכל לקבל פיצוי בגין הטרטור שאותו עברתי מפני שלא בדקו זאת קודם במהלך ההתכתבויות שלנו?
תודה מראש,
אביבית

שלום,
1. עליך להוכיח כי מסרת את המחשב ללא פגיעה, שאחרת באם אין לך ראיות להוכחת טענותיך לא הייתי מגיש תביעה.
2. לכל חברה יש ישות משפטית נפרדת בהתאם למידע שנמסר לרשם החברות.
3. במקרה כזה תחויבי לשלם פיצויים לחברות אותן גררת לבית המשפט.

איך אפשר להוכיח כזה דבר?לא צילמתי אותו לפני.יש מישהו שעובד איתי ושהסתכלנו יחד לפני כן על הטאבלט וגם הוא זוכר שלא הייתה פגיעה אבל הצילומים שצילם נציג חברת השליחויות לפני המשלוח לא מגיעים לידיי מכיוון שהם טוענים שהלקוח זו המעבדה...מכיוון שהמעבדה לא משתפת פעולה בנושא וכל מה ששלחו לי זה צילום מטושטש שבהתחלה כתבו שצולם לפני הכניסה למעבדה (ולא רואים בו את מהות הנזק בכלל) ולאחר מכן כתבו שכך המכשיר יצא מהמעבדה (סתרו את עצמם), כל מה שיש לי זה הזיכרון שלי להסתמך עליו.
בנוסף יש את שני הליקויים האחרים שאמורים להיות במסגרת האחריות שהם מוכנים כעת לתקן רק בתשלום. גם על זה אני אמורה לוותר?

שלום,
זוהי לא תוכנית מתן יעוץ משפטי בהתכתבות.
תחום המשפט הוא תחום רציני. בדיוק כפי שאינך מתייעצת עם מכונאי רכב בהתכתבות כיצד לתקן את המנוע ששבק חיים או אינך מתייעצת עם רופא בהתכתבות כדי לרפא מחלה, כך גם בעולם המשפט.
אם את רוצה להצליח בתביעה, מן הראוי להתייחס ברצינות, לקבוע פגישת ייעוץ מסודרת במשרד עו"ד ולאחר קבלת ייעוץ משפטי מלא להחליט האם את מגישה תביעה או לא.

08/04/2019 10:16 יוני זכות לבטל עסקה בגין החלפת מלון זכות לבטל עסקה בגין החלפת מלון
1. הוריי אזרחים וותיקים הזמינו חבילת נופש באילת באמצעות סוכנות נסיעות גדולה במסגרת "אירוע הצדעה לפנסיונרים"
2. ההזמנה בוצעה כ-3 חודשים מראש, וכשבוע לפני הנסיעה החלו להסתובב שמועות בקרב הפנסיונרים כי לחלק מהם הוחלף המלון.
3. הוריי התקשרו לברר האם הם ברשימת האנשים שהמלון שלהם הוחלף והדגישו כי אינם מעוניינים במלון אחר ובמידה והמלון הוחלף הם לא מעוניינים לנסוע כלל.
4. נציגי הסוכנות הרגיעו אותם והודיעו שהם לא הועברו.
5. עם הגיעם לבית המלון, התברר כי כפי שחששו, אין הזמנה על שמם במלון וכי הם הועברו למלון האחר (מרוחק, לא ניגש לאנשים עם מגבלות תנועה)
6. לאחר לילה אחד (מתוך 5) דיברתי עם נציגי הסוכנות וביקשתי מהם לבטל את העסקה, ולארגן הסעה בחזרה להוריי בחיפה, אך הם סירבו והציעו להעביר את הוריי למלון שלישי.
7. בסופו של יום, הסוכנות לא דאגה להסעה חזרה ואני ניצלתי קשרים אישיים על מנת לערב את מנכל המלון ולהעביר את הוריי למלון המקורי להמשך השיהות.

השאלות שלי:
1. האם על פי החוק הוריי היו זכאים לבטל את העסקה?
2. האם עצם הסירוב של סוכנות הנסיעות לבטל את העסקה מקים עילה לפיצוי לדוגמא ללא הוכחת נזק?
3. בשורה התחתונה ועל מנת להקטין את הנזק (מכיוון שהסוכנות לא הסכימה לבטל העסקה) אני הצלחתי להעביר אותם למלון המקורי. האם עדין ניתן לתבוע בגין הסירוב לבטל את העסקה?
4. לא ניתן להעריך את הנזק שנגרם להורים שלי, אבל עגמת הנפש היא עצומה והתנהלות (התעלמות) הסוכנות מכל הפניות בזמן אמת זועקת לשמים. האם ואיך ניתן לתבוע פיצויים ללא הוכחת נזק?

1. האם על פי החוק הוריי היו זכאים לבטל את העסקה ?

כן בהחלט. לא רק לבטל את העסקה הוריך רשאים לקבל פיצויים כספיים בשל הפרת הסכם, התנהגות בחוסר תום לב וכו'

2. האם עצם הסירוב של סוכנות הנסיעות לבטל את העסקה מקים עילה לפיצוי לדוגמא ללא הוכחת נזק?

לא. בהתאם לחוק והפסיקה יש צורך תחילה לפנות לצד השני ולדרוש פיצויים לדוגמא. רק לאחר סירוב הצד השני לפיצוי ניתן לדרוש פיצויים ללא הוכית נזק בכתב תביעה.

3. בשורה התחתונה ועל מנת להקטין את הנזק (מכיוון שהסוכנות לא הסכימה לבטל העסקה) אני הצלחתי להעביר אותם למלון המקורי. האם עדין ניתן לתבוע בגין הסירוב לבטל את העסקה?

כן, בהחלט.

4. לא ניתן להעריך את הנזק שנגרם להורים שלי, אבל עגמת הנפש היא עצומה והתנהלות (התעלמות) הסוכנות מכל הפניות בזמן אמת זועקת לשמים. האם ואיך ניתן לתבוע פיצויים ללא הוכחת נזק?

באמצעות הגשת תביעה בבית המשפט.

ככל שאתם מעוניינים בייעוץ וסיוע משפטי בעניינכם, אתם מוזמנים לפנות למשרדי.

תודה על התשובות. שאלה נוספת:
1. מכיוון שמדובר באזרחים מבוגרים, ידוע לי שניתן לתבוע פיצויים לדוגמא על סך 50000 שח.
2. יחד עם הוריי, מדובר בעוד זוג פנסיונרים שנעברו כלפיהם אותם העבירות.

השאלה היא:
האם מומלץ להגיש את התביעה בהליך רגיל (לא תביעה קטנה)?
אם כן, אשמח העזר בשירותך.

תודה,
יוני

שלום,
1. העובדה שמדובר באזרחים מבוגרים אינה עילה לתביעת פיצויים לדוגמא על סך 50,000 ש"ח . ראה שוב חוק הגנת הצרכן.
2. בעניין המלצה - עליכם לדעת מה ההשלכות של כל אחד מסוגי התביעות ולבחור בעצמכם.
באם אתה מעוניין לקבל מידע בעניין, פנה למשרדי.

לפי החוק:
על אף הוראות סעיף קטן (א), רשאי בית המשפט לפסוק בשל הפרה כאמור באותו סעיף קטן פיצויים לדוגמה בסכום העולה על 10,000 שקלים חדשים ובלבד שאינו עולה על 50,000 שקלים חדשים, אם מצא כי ההפרה היא הפרה חוזרת או הפרה נמשכת או שהיא נעשתה בנסיבות מחמירות כהגדרתן בסעיף 23א(ב).

23א(ב)
(4) העבירה נעברה או היתה מכוונת כלפי קשישים, חסרי ישע או קטינים, או כלפי ציבור של צרכנים הנתונים במצב של חולשה שכלית, נפשית או גופנית, או כלפי מי שאינם יודעים את השפה שבה נקשרה העסקה במידה מספקת לשם הבנת העסקה;


בכל מקרה אצור איתך קשר למשרד על מנת לברר כיצד נוכל להתקדם.

תודה.

שלום,
אתה מערבב עבירות פליליות עם עוולות אזרחיות.
שים לב שהסעיף שציינת הינו עבירה פלילית. פיצויים ללא הוכחת נזק נגזרים מעוולה אזרחית.

אחד התיקונים האחרונים לחוק הגנת הצרכן מתייחס לעבירות על החוק שמבוצעים כנגד קשישים.
על פי החוק במידה ומדובר בעבירה שחוזרת על עצמה או שנעשתה בנסיבות מחמירות, אז גובה הפיצויים לדוגמא שרשאי בית המשפט לפסוק הוא עד 50000 שח.

בהמשך חוק הגנת הצרכן מגדיר מה הן אותן נסיבות מחמירות ואחת ההגדרות היא עבירה שנעשתה נגד קשישים.

כתבתי לך את דעתי בעניין. זה בסדר שהדעות שלנו שונות.

09/04/2019 02:09 הראל החזרת קרמים (קוסמטיקה) החזרת קרמים (קוסמטיקה)
שלום,
קניתי קרם לפנים בחנות קוסמטיקה. הקרם זה מיכל סגור עם מכסה בהברגה. המיכל בתוך קופסת קרטון והקופסת קרטון הייתה ארוזה בנייר צלופן.
פתחתי את הצלופן. לא פתחתי כלל את קופסת הקרטון ולא השתמשי כלל בקרם.
בחנות סירבו לקבל את זה בחזרה כי לטענתם מדיניות החזרת מוצרים היא אך ורק אם הם בתוך צלופן אטום.
האם זה חוקי? האם זה נכון על פי תקנות החוק להגנת הצרכן?
תודה רבה

שלום,
אני מציע לך לעיין בחוק - תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) צורך מענה על שאלתך.
הכל כתוב שם בצורה ברורה.
אני מפנה אותך לחוק כיוון שיש מס' ניואנסים בעניינך.