סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(916)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

10/11/2018 23:54 יצחק לנתבע מותר לפנות לתובע לפני הדיון שנקבע ? לנתבע מותר לפנות לתובע לפני הדיון שנקבע ?
הגשתי תביעה קטנה נגד "הוט" והיא אמורה להתנהל בבית המשפט בעוד שבוע ימים. מותר להם לפנות אלי בכלל בנושא התביעה עם שאלות מוזרות ? ואם אסור והם כן פנו אלי טלפונית מה אני אמור לעשות ?

שלום,
כן החברה רשאית לפנות אליך (אין חוק שאוסר זאת) אלא אם כן ביקשת במפורש שלא יפנו אליך וממשיכים להטריד אותך לאחר בקשת המפורשת או אז עליך להגיש תלונה במשטרה בעניין זה לאסוף את כל הראיות ולהגיש תביעה על הטרדה.

11/11/2018 18:28 ו חיוב על משך שיחה שגוי חיוב על משך שיחה שגוי
שלום,
טסתי לחול ללא חבילה וביצעתי "צינתוק" למספר מקומי.
כשהגעתי לארץ קיבלתי חשבונית עם "תוספת" לא ברורה של כ350 ש"ח - שום פירוט רק סכום סופי לא הגיוני.
כאשר פניתי לפרטנר קיבלתי תשובה שהתבצעה שיחה באורך 12 דקות ללא תוכנית וזה הסכום לחיוב.
ציינתי בפניהם שעשיתי צינתוק ויש לי תיעוד של זה בטלפון שלי, וגם ביקשתי פירוט שיחות.
בפירוט כתוב 0 שניות שיחה וגם 0 שניות לחיוב אבל יש חיוב ל"מפעילים אחרים" בגובה כ350 ש"ח.
שוב פניתי אליהם והם אמרו שזו "טעות תצוגתית" ויש להם מערכת אחרת שמציגה שהייתה שיחה של 12 דקות.
ביקשתי דו"ח מהמערכת הזו והם אומרים שלא ניתן להנפיק דו"ח אלא אני יכולה לבוא לנקודת שירות ולהסתכל אצלם במחשב - זה נשמע לי בכלל לא חוקי..

אני לא יודעת מה לעשות, הם מתעקשים שהם עשו בירור ובוצעה שיחה של 12 דקות, ואני יודעת שזה לא קרה - מה אני יכולה לעשות עכשיו?

שלום,
נטל ההוכחה מוטל על החברה. עליהם להוכיח את טענותיהם בטרם גובים ממך כספים.
אני מציע לפנות באמצעות עו"ד לחברה כדי להגיע לפתרון בעניין.

13/11/2018 10:19 עדי סעד רכב פגום רכב פגום
אחותי רכשה רכב חדש לפני שנה וקצת ומהרגע שקיבלה אותו כל הזמן יש תקלות , היא במוסך בממוצע פעם בחודש כל פעם בגלל בעיה אחרת. מה עושים?

שלום,
תחילה יש לפנות לחברה שמכרה את הרכב ולהגיע איתם לעמק השווה. במידה ולא ימצא פתרון השלב הבא יהיה הגשת תביעה בבית המשפט.

19/11/2018 15:06 גיא נזק בעת העברת מקרר - מי אחראי ? נזק בעת העברת מקרר - מי אחראי ?
שלום

קניתי מקרר במחסני חשמל. לאחר כמה ימים יצרו אתי קשר מהיבואן י.שלום ותיאמו אספקה. ביקשתי פינוי של המקרר הישן עפ"י חוק.

ביום המיועד הגיע המוביל ששייך לחברה אחרת שמספקת שירותי הובלה ליבואן י.שלום
בזמן פינוי המקרר הישן הוא גרם נזק לרצפה.

אני עדיין מנסה לפתור את העניין איתם אבל במידה ולא יקחו אחריות ייתכן שאיאלץ לתבוע בתביעות קטנות. במקרה כזה את מי אני תובע ? את מחסני חשמל שאצלם הזמנתי ולהם שילמתי ? את י.שלום שתיאמו את האספקה והם ששכרו את חברת ההובלה ? את חברת ההובלה שאותה אני לא מכיר בכלל ולא היה לי שום קשר איתם ? מי האחראי לנזק שנגרם ?

שלום,
אני מציע להגיש תביעה כנגד כל הגורמים ולתת לבית המשפט להכריע בסוגיה.

22/11/2018 18:51 מרדכי פרסום מטעה פרסום מטעה
היי,
חברה שכותבת באינסטגרם ״רוצים לקבל x (מוצר) בחינם? מלאו את השלבים״
אך לאחר שמפורטים השלבים (לייק לעמוד, שיתוף, תיוג חברים וכו׳), כתוב אחרת ולא "חינם", אלא שמקבלים לינק ל200₪ בזבוז באתר ואין באתר מוצרים בשווי 200₪ כך שמוצר חינם בוודאי לא מתקבל.
בנוסף, לאחר שבתי בצעה את השלבים, גם לא נשלח לינק של 200₪ אלא נכתב שלהלן ההטבה: כנסי לקישור ותהני מ50% הנחה על הפריטים שמוצעים.
אז גם היה כתוב חינם מה שלא נכון, גם כתוב 200₪ לבזבוז ולמעשה לא ניתן שום לינק כזה אלא רק לינק לעמוד מבצעים. ובנוסף לכל זה, הקישור לעמוד המבצעים זמין בכל עת בדף האינסטגרם של האתר לכולם ובכלל לא רק למי שמילא את השלבים.
מה ניתן לעשות במקרה זה?
מובטח חינם, אחר כך הנחה, ובסוף מסתבר שהכל שטות.
הם טוענים שניתן לרכוש רק אם מבצעים את השלבים (למרות שאני משער שאין להם אפשרות כזו, הרי על סמך מה? שמות משתמשים באינסטגרם לא בהכרח תואמים לשם פרטי של האדם, ובנוסף אין שדה בעת הקנייה של "שם משתמש" או משהו רלוונטי לטענה הזו). כששאלתי מה בנוגע ל200 ש"ח שנטענו שיתנו לבזבוז, נאמר שזה מתקזז כשרוכים את המוצרים שבמבצע (אבל זה הרי לא מה שהובטח).
האם יש עילה לפיצוי? תביעה?
תודה מראש

שלום,
בהתאם למתואר אכן מדובר בהטעיית הצרכן. אני מציע לפנות בעניין זה למועצה הישראלית לצרכנות, לדווח על המקרה ולאפשר להם המשך טיפול.

26/11/2018 11:20 שי תביעה קטנה ועו תביעה קטנה ועו"ד שמייצג
שלום האם בתביעה קטנה בשל תאונת דרכים בו תבעתי את הנהג ואת חברת הביטוח שלו( הנהג לא הודיע על המקרה בו פגע מס' חודשים לחברת הביטוח שלו ועדיין אחרי הגשת התביעה אין הודעה מטעמו)
את כתב ההגנה הגישה חברת הביטוח שלו עו"ד מטעם הפוגע וחברת הביטוח
האם עו"ד מטעם חברת הביטוח יכול לייצג את הפוגע בתביעה הקטנה לציין שהוא עו"ד חיצוני שמייצג את חברת הביטוח ולי יש חשש שאני אזרח והם מיוצגים ויכולים לעבוד על השופט

שלום,
עו"ד בתביעות קטנות יכול לייצג רק לאחר בקשה ואישור של בית המשפט (השופט הדן בתיק).
לפיכך לא ניתן לחברה להיות מיוצגת ללא אישורו של בית המשפט, אך עו"ד יכול לכתוב כתבי טענות בשם החברה (להבדיל מייצוג).

28/11/2018 12:59 כוכבה האם אפשר לתבוע עבור מקרר פגום בתיקון שחוזר על עצמו מס פעמים בשנה האם אפשר לתבוע עבור מקרר פגום בתיקון שחוזר על עצמו מס פעמים בשנה
ואם אני צריכה להשאיר את המוצר אצלי בזמן התביעה או להוציאו מהבית.כי אני מקרר חדש

שלום,
כן בהחלט וזאת במידה ותוכיחי כי מדובר על מקרר פגום (מלכתחילה).
יתכן ויהיה צורך למסור בחזרה את המקרר הפגום כדי לקבל החזר כספי ועל כן יש צורך לשמור את המקרר הפגום.

15/10/2018 11:54 תומר סיון פרפר חי בתוך שקית שיבולת שועל פרפר חי בתוך שקית שיבולת שועל
שלום,
לפני כחודש ימים רכשתי שקית של שיבולת שועל מחברה מוכרת ולהפתעתי גיליתי פרפר חי בתוך השקית הסגורה. האם כדאי לי לתהוע ישירות או לדבר תחילה עם החברה לקבלת פיצוי?

שלום,
תמיד מומלץ לפנות לחברה בטרם מגישים תביעה.

היי חיים, פניתי אליהם והם שלחו לי כרטיס לקניה ברשתות סופר בשווי 30 ש"ח זה פיצוי הולם בעינייך?

שלום,

ממש לא. מניסיוני ובהתאם לפסיקה מדובר על פיצוי של כמה אלפי שקלים (סביב 3000 ש"ח).

16/10/2018 09:16 אבי תביעה נגד פרטנר תביעה נגד פרטנר
שלום
אני לקוח של פרטנר, והייתי בברלין לפני כמה חודשים והיה לי פלאפון שלא השתמשתי בו בכלל [היה לי חבילה בפלאפון אחר] הוא היה בתיק כל זמן הנסיעה לאחר הנסיעה אני מקבל חיוב על סך של 3800 על שחיה אחת שבוצעה למספר בישראל שלא קיים,
אני יש לי עדים שלא עשיתי את השיחה במשך 121 דקות שבאותו זמן הייתי עם אנשים אינני יודע מה השיחה או שזה תקלה או שהתקשרו אלי ונלחץ בתיק בטעות .
גם החברה מאמינה לי שלא השתמשתי כי לא סביר רק שיחה אחת לשעתיים שאין לי בכלל בכל ההיסטוריה שלי בפרטנר שיחה כזאת אך הם אומרים שזו אחריות שלי לנתק פלאפון בחו"ל יש לי מה לעשות ?
תודה רבה .

שלום,
אני מעריך שיש מספר דברים לעשות בעניין.
אפשרות אחת היא לפנות לחברה באמצעות עו"ד (איש מקצוע) כדי שינהל מו"מ בשמך .
אפשרות נוספת להגיש תביעה בבית המשפט כנגד החברה במטרה להוכיח את טענותיך בעניין.

12/10/2018 18:51 שמוליק מחיר המוצר לענין אחריות היצרן מחיר המוצר לענין אחריות היצרן

תקנות הגנת המוצר חלות על טובין שמחירם 150 ש"ח ומעלה, נכון לשנת 2006. האם הסכום המקורי נכון גם היום בשנת 2018 או שהסכום עלה עקב הצמדות וכו'? אם הסכום גבוה יותר, איך מחשבים אותו?

שלום,
כן הסכום נכון גם להיום.