סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

10/05/2013 03:49 אירית בעל מיקצוע בעל מיקצוע
בעל מיקצוע עשה לי גדר ולא סיים פינישים אחרונים האם זה עילה ליתבוע בתביעות קטנות ואיך עושים זאת תודה

כעיקרון הוא מחויב לסיים את עבודתו. בכמה את מעריכה את עבודתו של בוצעה? מדוע הוא מסרב לסיים?

12/05/2013 03:18 אורית סיום עבודה

הוא לא עשה פינישים לא שם פקקים בסוף העמודים ועוד משהו קטן פשוט לא בא האים יש מקום לתביעה קטנה וכיצד עושים זאת תודה

שבגינו את רוצה לתבוע. כלומר - מה הערך של אותם פקקים שלא הוכנסו - כמה עולה לעשות זאת; הימים שלא הגיע, מה השווי הכספי שלהם.
לאחר מכן, את מעלה את העובדות הללו על גבי טופס תביעה קטנה, מצרפת הוכחות לטענותייך ובעיקר לעניין הנזק, כי נזק שלא הוכח לא קיים מבחינת בהמ"ש.
את התביעה מגישה בבהמ"ש שבאזור מגורי הנתבע או מגורי עסקו או במקרה שלך, גם מקום מגורייך כי זה המקום שנועד לביצוע התחייבות.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

ניראה לי שהסכום לא גדול 300-400 שקל האים כדאי לתבוע ומהיכן לוקחים טופס לתביעות קטנות תודה

את הטופס ניתן לקחת במזכירות בית משפט לתביעות קטנות שגם שם את מגישה את התביעה.

16/05/2013 11:14 מיטל ביטול עסקה ביטול עסקה
שלום רב,
אתמול ביצעתי רכישה של טבעת יהלומים אשר לא עלתה על 3000 ₪. היום ביקשתי לבטל את העסקה עקב סיבות אישיות, אך נאמר לי כי איני יכולה לבטל את העסקה מאחר ומדובר בטבעת, דבר שלא חל בחוק הגנת הצרכן. האם נכון הדבר?

תודה מראש,
מיטל

מחריג תכשיטים שעלותם מעל 3,000 ש"ח. על פי ההגיון הזה, תכשיט שעלותו נמוכה מ-3,000 ש"ח, ניתן להחזרה ולהחזר כספי.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

15/05/2013 18:14 פיטר פרנקל תביעה נגד חברת ניטוח הפניקס ו חברת שחר תביעה נגד חברת ניטוח הפניקס ו חברת שחר
לכל מאן דבעי,


שמי פיטר פרנקל ת.ז:012641569 והנני מבוטח בביטוח מבנה של המשכנתה דרך חברת "הכי ישיר"-פניקס. פוליסה מספר:035045003351 מתאריך 01.07.2003.
אני מצרף לפנייה שלי את המכתב אשר בכוונתי לשלוח לחברת הביטוח. הייתי שמח לדעת האם יש סיכוי לתביעתי, ובמידה וכן מה הסכום שעלי לבקש.


בתאריך ה-12.01.2013 הפעלתי את הביטוח בעקבות פיצוץ שאירע בצינור המים במטבח הביתי. למחרת, הגיע נציג מחברת "שחר", המטפלת בנזקי צנרת מטעם הביטוח. לאחר בדיקה, נאמר לי שעלי לשלם השתתפות עצמית כפולה, 1000 ש"ח, היות ובצינור יש שני חורים המופרדים זה מזה על ידי חיבור T. לאחר שהבעתי התנגדות לשלם סכום גבוה זה, נאמר לי שבמידה ואני לא אשלם לא ימשיכו לטפל בנזילה. יש לציין כי בפוליסת הביטוח שלי, לא מצוין דבר על כך שבמקרה של שני חורים אני אצטרך לשלם השתתפות עצמית כפולה.
בבירור טלפוני מול חברת "פניקס" התברר כי זוהי המדיניות של חברת "שחר" ולא שלהם. אין זה ברור מדוע אני, בתור מבטוח של חברת "פניקס", צריך לשלם לפי מדיניות של חברת "שחר". בנוסף, בפוליסה נכתב שבמקרה של נזקי מים (נזקי צנרת) המבוטח צריך לשם השתתפות עצמית בגובה של 450 בכל אירוע. מהכתוב לא משתמע שכל חור בצנרת הוא בגדר אירוע. לכך, יש להוסיף את העובדה שגם במידה וכל חור הינו אירוע, הסכום שעלי לשלם הוא 900 ש"ח ולא 1000 ש"ח.
כאשר ניסיתי לברר כיצד חברת "פניקס" מגדירה אירוע, הם שלחו אותי לברר מול חברת "שחר", ששלחו אותי חזרה ל"פניקס". היחס שקיבלתי במהלך השבועות האחרונים היה מזלזל ומשפיל.
ברצוני להוסיף ולציין כי הטיפול שקיבלתי מנציג חברת "שחר", שהגיע לתקן את הנזילה, היה מאוד לא מקצועי. הוא הרכיב מרצפות שבורות באופן עקום. לאחר שדרשתי שיגיעו לתקן את אשר נעשה, ולאחר שקבעתי עם הנציג יום ושעה, הוא לא הופיע בטענה שלא עניתי לטלפון. יש לציין כי השעה שנקבעה היא 14:00 והוא התקשר בשעה 10:00.
לאחר תקרית זו, דרשתי כי בפעם הבאה יגיע הנציג בליווי מפקח אזורי. הביקור נקבע ליום רביעי ה 13.03.2013, אך גם לביקור זה הם לא הגיעו מבלי להודיע לי על כך. שבוע לאחר מכן, הנציג הגיע ללא ליווי המפקח האזורי ותיקן את המרצפות.

להשתלשלות האירועים הזו יש להוסיף את העובדה כי גם ארבעה חודשים לאחר ששלחתי לחברה קבלות עם עלות המרצפות והנסיעות, טרם קיבלתי החזרים. אחרי הרבה טלפונים לחברת "פניקס", קיבלתי השבוע טופס שעלי למלא לפני קבלת ההחזרים. הבעיה בטופס זה, היא שהם דורשים ממני לחתום על כך שאין לי שום דרישות אחרות משתי החברות.
אני מבקש להגיש תביעה גם לחברה הפניקס וגם לחברת השחר על:
א) השתתפות עצמית לא חוקית.
ב )אובדן ימי עבודה לפי "חוק הטכנאים".
ג )עוגמת נפש.


בכבוד רב,
פיטר פרנקל

אני לא יכולה לחוות דעתי על מכתב כשכל המסמכים נשוא המכתב אינם בפניי. עם זאת, עולה מפנייתך כי אכן טורטרת כהוגן על ידי החברה וכי יש בידך עילה לדרשו מהם פיצוי. הפיצוי על פי חוק הטכנאים בגין איחור של שעתיים הוא 300 ש"ח ובגין 3 שעות 600 ש"ח. מעבר לכך, איני יכולה בפלטפורמה הזו לכמת לך את גובה הפיצוי.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

15/05/2013 17:18 דמיד קוסטנקו מכשיר טלפון לא עובד מכשיר טלפון לא עובד
שלום,
אשמח להתייעץ בנושא כדאיות הגשת תביעה בגין אי תקינות של מכשיר טלפון שקנינו דרך אתר השוואת מחירים, חברת דור מובייל.
1. בשלב ראשון לקח זמן עד שמכשיר הגיע עד בית הלקוח (מעל שבועיים).
2. לאחר מכן קיבלנו את המכשיר עם סוללה לא נטענת כלל (מכשיר לא עבד).
3. דיווחנו ושלחנו את הסוללה לא תקינה חזרה בדואר וקיבלנו אחרי שבוע שוב סוללה אינה תקינה.
4. נסענו אליהם לחנות ובמקום ויידאנו לקבל סוללה תקינה.
5. בשלב הסופי מכשיר טלפון לא עובד תקין (יש רעשים ברקע בקו שני-לא שומעים מי שמתקשר ב-80% מהזמן) לכן אי אפשר להשתמש במכשיר זה. היינו בחנות בפעם השנייה הם הסכימו לקבל מכשיר לתיקון אך ללא מתן טפון חילופי-אני לא הסכמתי למהלך זה וביקשתי להחזיר את כספי חזרה.
6. כל התהליך לקח כארבעה חודשים ומכשיר טלפון עדיין לא עובד, מה סיכויים שלנו לזכות בבית המשפט? מה כדאי לעשות? מה תהליך הכולל ותוך כמה זמן אפשר לסיים את הנושא מול החברה?
תודה והערכה רבה לפורום חשוב זה.
חג שמח!

בתביעה קטנה, אך קודם לכן, הייתי מציעה שתוציאו מכתב התראה מעו"ד. מכתב טוב עשוי לחסוך לכם את הטירחה שבהגשת תביעה ואם זה לא ילך, תפנו לתביעה קטנה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

15/05/2013 10:16 רוני נרבונה תביעה נגד חברת פלאפון תביעה נגד חברת פלאפון
שלום,
אני לקוח של חברת פלאפון מזה כבר 15 שנה, בתאריך 13.05.13 לאחר שהפלאפון היה בתיקון במשך שבוע שלם, חזר המכשיר ללא מספרי הטלפונים שהיו בטלפון (אני רוצה לציין שהמכשיר הוכנס עקב פלסטיקה וחוסר קליטה) והמכשיר הוכנס פעיל לגמרי ללא בעיות אחרות.
בתאריך 13.05.13 הלכתי לקבל את המכשיר מתחנת שירות- הנציג שכח להעביר את מספרי הטלפונים ואיפס את המכשיר החלופי ,
ברצוני לציין שאני בעל חברה אחזקת מבנים וכל ועדי הבתים איתם אני עובד היו בתוך זכרונות הפלאפון (כמעט 900 מספרי טלפונים).
כיום לאחר וויכוח עם חברת פלאפון הצליחה החברה להחזיר לי כ 400 מספרי טלפונים.
יש אפשרות לתבוע את חברת פלאפון על מזיקין ועוגמת נפש?
אודה לך על תשובה בהקדם. תודה מראש.

שיהיה בהצלחה.

14/05/2013 09:33 א. ש האם אני צודק האם אני צודק
שלום רב ותודה על העזרה.

בחודש יוני שעבר טסתי לחול והקפאתי את מנוי האינטרנט שלי בחברת נטויזן. נאמר כי ההקפאה לשלושה חודשים והמנוי מופשר אוטומטית. אני חזרתי מחול ולא יצרתי קשר עם החברה לשם ניתוק וזאת בעקבות מעבר דירה.
כחודש וחצי לאחר מכן התקיימה שיחת טלפון עם אמא שלי (ולא איתי כבעל המנוי) וללא הסכמתה שודרג המנוי שלי למחיר גבוה בעשרה שקלים מהמחיר שהיה.
בשבוע שעבר קיבלתי עוד שיחת טלפון לגבי שידרוג והתבלבלתי.. לא זכרתי באיזו חברה אני מחובר וכו'. ואז עליתי על הטעות. אז גם לראשונה שמעתי כי התקיימה שיחה עם האמא שלי. טענתי כי אם השיחה הייתה מתקיימת איתי כלקוח לא הייתי נשאר מחובר כל התקופה, והייתי משלם על אותו חודש וחצי עד אותה העת. בחברה חושבים אחרת. נתייחס למקרה כאילו השיחה לא קרתה ונזכה אותך על ההפרשים- אמרו. אני אמרתי להם שמדובר בתרגיל מלוכלך של הנציגה ששוחחה עם אמא שלי ואני מבקש זיכוי מלא מאותו היום בו התקיימה השיחה. הם לא מוכנים בשום אופן. חשבתי ללכת לבית משפט עם העניין. האם אני צודק?
איציק

אסור לנותן שירות לשוחח עם מי שאינו בעל המנוי. אם אתה צריך עזרה בדרך, פנה אליי גם במייל.

בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

13/05/2013 14:18 אלכסנדר צוקרמן האם ניתן להגיש תביע קטנה נגד מזכירות הישוב? האם ניתן להגיש תביע קטנה נגד מזכירות הישוב?
מזכירות הישוב בו אני גר גבתה ממני תשלומים גבוהים מדאי על מיים במשך 3 שנים, עקב כך שלא עדקנו שנולד לי ילד נוסף . אחרי שסמתי לב לטעות ביקשתי להחזיר לי את הסכומים המגיעים אבל קיבלתי החזר רק עבור שנה 2012 למרות שמגיע לי החזר גם עבור 2010 ו 2011
האם ניתן וכדאי להגיש טביע קטנה נגד הישוב/מזכירות הישוב?
בתודה מראש
א.צוקרמן

הקלד את תגובתך

13/05/2013 10:06 אלמונית הזמנת מוצר אחד וקבלת מוצר אחר הזמנת מוצר אחד וקבלת מוצר אחר
שלום,
הזמנתי מוצר מאתר אינטרנט אשר היה אמור להגיע עד 21 ימי עסקים.
לאחר ויכוחים חוזרים עם העסק למצוא איפה נמצא המוצר ומדוע לא קיבלתי אותו , המוצר הגיע ביום העסקים ה 38.
המוצר היה מתנה לחמותי , היא לא ידעה מה אני מביאה לי.
לאחר שיחה עם בעלי מסתבר שהמוצר שהגיע הוא לא המוצר שביקשתי.
דיברתי עם החברה והם אמרו שישלחו לי שליח שיחליף את המוצר שקיבלה במוצר האמור.
אך לצערי חמותי כבר פתחה את המוצר.
במידה ויש הפרשים בין המוצרים, האם הם יכולים לחייב אותו בחשבון הבנק ללא אישורי?

מה שנעשה במקרה שלך זו הפרה כפולה של ההסכם איתך - גם אספקה שלא במועד וגם אספקת מוצר שגוי. ברור במצב שכזה של הספק לא למהר ולחייב אותך בהפרש שבין המחירים אלא אם המוצר שהזמנת מלכתחילה יקר יותר מזה שסופק לך. אני הייתי מציעה להם לספוג את ההפרש ולוא בשל התנהלותם הכושלת שמזכה אותך בפיצוי.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

16/05/2013 04:14 כרמלה אני גרה בבקעת הירדן במושב גיתית אני גרה בבקעת הירדן במושב גיתית
רוצה להגיש את התביעה בפ"ת , שזה הכי קרוב , אבל אמרו לי שאני שייכת גיאוגרפית לירושלים
האם אני יכולה בכ"ז להגיש בפ"ת???

על פי מקום מגוריו של הנתבע או מקום עסקו של הנתבע או מקום יצירת ההתחייבות או שנועד לכך. על כן, אני לא מבינה מדוע בשיקולייך את מביאה את מקום מגורייך...
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

17/05/2013 14:23 אמיתי מסיבה שלא הוכנסתי אליה בגלל דת מסיבה שלא הוכנסתי אליה בגלל דת
שלום לך אני לפני מספר שבועות הלכתי למסיבה עם חברים שהשנתון שם היה 93 אבל כולם נכנסים לשם בלי קשר לשנתון אני חייל בהנדסה קרבית השנתון שלי 94 ושל עוד כמה חברים אך לעומת כל החברים שלי לא הוכנסתי חברים שלי נכנסו דיברו עם יחצנים שם שאת חלקם אנחנו מכירים והם אמרו שלא הוכנסתי כי אני נראה כמו "ערס" ובגלל הכיפה וכשחבר שלי אמר לו שאני לא ערס היחצן אמר שהוא לא יכול לעשות כלום ובעל המועדון לא מכניס כיפות ההודעה שבה חבר שלי דיבר עם היחצן שמורה אצלי בטלפון ואני דיברתי יחצן שהוא אח של חבר והוא אמר הוא יכל להכניס כל אחד גם ילדים בני 14 אבל בגלל שחבשתי כיפה ובגלל המראה לא הכניסו אותי
אני מציין שאתמול הלכתי למסיבה שוב ללא כיפה והכניסו אותי
אני מעוניין לדעת מהם אחוזי ההצלחה לתביעה ועם הראיות עמידות אשמח עם תחזרי אלי לאימייל

הקלד את תגובתך

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.