סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(1,323)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

19/05/2020 16:09 אילן אי הסכמה לגבי נזק בבניין מגורים אי הסכמה לגבי נזק בבניין מגורים
שלום,
לפני כמה חודשים ועד הבניין החליט לבצע איטום בגג המשותף.
הועד הזמין ושילם קבלן מקצוע שעשה את האיטום.
מי שעשה את האיטום פישל ועשה איטום על גבי הרגליים של חלק מהקולטים והדודים כך שהוא פגע ברכוש של הדיירים מבלי לבקש רשות ומבלי שיהיה אפשר להזיז אותם יותר (כי חלק מזה מתחת לאיטום).
לאחר כמה חודשים, הייתי צריך להחליף דוד וכחלק מהעבודה, המתקן היה חייב להזיז את הרגליים וכך האיטום נפתח.
הועד מסרב לקבל אחריות על הפשלה של האוטם ודורש ממני/מתקן הדוד לשלם על התיקון לאיטום. אני מוכן לשלם את החלק היחסי שלי בנושא אם צריך אבל לא את כל הסכום.
יש לי פה שתי שאלות
א. מי אחראי על הבעיה ? האוטם או מתקן הדוד?
ב. במידה וגוף אחר מאשר הואטם המרכזי יבצע תיקון - לא יהיה יותר אחריות לאיטום נכון? (שכן במקרה של נזילה כל אחד יוכל להפיל את הבעיה על השני)
תודה !

שלום,
1. מי שקובע אחריות הוא בית המשפט (השופט).
2. יש צורך לבחון מי התרשל בעבודתו - אם מי שהתרשל הוא האוטם - אזי לא חלה עליך ו\או על מתקן הדוד כל אחריות, אך באם האוטם ביצע מלכתו נאמנה (לא התרשל בעבודתו) אזי האחראי הוא מתקן הדוד. כפי שציינתי מי שקובע אחריות הוא בית המשפט.
3. לא הבנתי את השאלה השניה ששאלת.

19/05/2020 17:15 אילן המשך השאלה

תודה על העמנה המהיר.
שתי שאלות
האוטם ראה (ככל הנראה) שהוא אוטם על גבי הגליים של הדודים וכו מבלי לשאול את בעלי הדודוים. כך שהוא
1. מעבר לשאלת הרשלנות - הוא פגע ברכוש שלי מבלי לבקש אישור, זה לא מספיק כשלעצמו לקבוע את אחריותו?
2. איך בית המשפט יקבע אם היתה רשלנות או לא?
תודה !

שלום,
1. לא. אין זה מספיק כדי לקבוע אחריות.
2. בית המשפט בודק באם היתה רשלנות על סמך המידע והראיות הנמצאות לפניו. שופט הוא מי שעוסק במשפט. מכיר חוקים פסיקות וכו' ובנוסף - זו סמכותו על פי חוק. איך בית משפט קובע אם מישהו אשם או לא ? בדיוק באותה הדרך. זו עבודתו של בית המשפט.

19/05/2020 17:24 משה חתימה על חיוב להחזרת סחורה בכל תנאי חתימה על חיוב להחזרת סחורה בכל תנאי
אני קמעונאי שקניתי מעת לעת מיצרן, מוצרים שיוצרו במיוחד ע'פ הזמנתי.
החתמתי בזמנו את היצרן על חובה לקבל ממני בחזרה את כל המוצרים/חלקם בכל זמן ובכל מצב שיהיו?
חלק גדול מהמוצרים, מוצגים בחנות שלי כבר שנים רבות והתבלו מאוד מאוד...
חוקית, האם היה מותר לי להחתים אותו? היכן הגבול המותר?
אשמח לקישור לתקנה/פס'ד הכי רלוונטי לעניין הנ''ל...
ראיתי ב"חוק הגנת הצרכן" סעיף 4ג' סעיף קטן (ב) וגם סעיף קטן (ד) (3) .
לא יודע כמה זה רלוונטי ובכלל אם "חוק הגנת הצרכן" חל גם על יצרן/קמעונאי?
אגב, היצרן מסרב בתוקף, בטענה שהוא סיפק תקינים הבלאי נוצר אצלי ובעיקר שהוא לא יוכל למכור הלאה את המוצרים במצבם.
תודה

שלום,
1. צדדים יכולים להחליט כל שירצו בהסכם (כל עוד אינו בניגוד לחוק כמובן). לפיכך בהחלט היה ניתן לחתום על הסכם כפי שאתה מתאר.
2. חוק הגנת הצרכן מגדיר מיהו "צרכן" ומיהו "עוסק".
"צרכן" – מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי;

20/05/2020 09:21 טופז בן צבי גביית חוב משנת 2006 האם חלים ככלי ההתיישנות? גביית חוב משנת 2006 האם חלים ככלי ההתיישנות?
בתאריך 17.5.20202 חשבון הבנק שלי עוקל בטענה כי קיים לי חוב על סך 4000 ₪ לזכות רשות השידור, זאת לאור חוק רשות השידור. לטענת הנציגה החוב ניתן לי בגין אי עמידה בתשלום משנת 2006. עוד טענה הנציגה כי חוב זה הובא לידיעתי באמצעות דואר רשום אך כאשר ביקשתי לראות את חתימתי על אותו מסמך דואר או אסמכתה כלשהי היא ענתה כי עלי לפנות לאתר האינטרנט של המוקד ולנסות להתחקות אחר מסמכים משנת 2006 זאת על אף העובדה שהסברתי לנציגה שאני לא יודעת איך להשתמש באינטרנט ואין לי אפשרות לאתר את מסמך. ראשית, ברצוני לציין כי החוק שאיזכרתי לעיל בוטל בשנת 2014. שנית, במדינת ישראל קיימים כללי התיישנות, לא ניתן להגיש תביעה שלא הוגשה עליה תובענה במידה וחלפו מעל 7 שנים ובענייננו מדובר ב- 14 שנים. שלישית, מצבי הכלכלי אינו מאפשר לי לשלם את הסכום המבוקש על אחת כמה וכמה כאשר למיטב זכרוני חוב זה מעולם לא הובא לידעתי (באפשרותי להציג מסמכים מהבנק אשר תומכים טענה זו). נכון לעכשיו חשבון הבנק שלי מעוקל אבקש את עזרתכם בנושא. בברכה,

שלום,
קראתי את הדברים ואת צודקת ב 100%.
חלה התיישנות על חוב ועל כן אין לא ניתן להטיל עיקול ולגבות כספים על כך.
ביקשת עזרה. איך אוכל לעזור ?

20/05/2020 13:02 רנדה עיכוב משמעותי בסיפוק עסקת ריהוט התעלמות ואי פירוט הפרטים שנרכשו בהזמנה עיכוב משמעותי בסיפוק עסקת ריהוט התעלמות ואי פירוט הפרטים שנרכשו בהזמנה
שלום רב,
רכשנו מבטבח וריהוט לבית חדש בעסקה שעלתה לנו 125000, הספק קיבל את מלוא הכסף באמצעות העברה בנקאית ישירה בעסקת מימון. עברה כמעט שנה ולא קיבלנו שום ציוד. כל הזמן הבטיח לנו מועדי התקנה ולא עמד בהם. בנוסף הוא מתעלם משאלות מהותיות כמו סוג העץ, ומסרב לפרט את המפרט הטכני בהזמנה שמסר לנו.
יש לנו הודעות שמורות ושיחות מוקלטות שמוכיחות את ההתנהלות הלא כשרה שלו.
האם יש עילה לביטול העסקה ולקבלת את הכסף שלנו בחזרה? איך מומלץ לפעול במצב כזה.
תודה

שלום,
בהתאם למתואר בוודאי שיש פה עילה לביטול העסקה, קבלת כספכם בחזרה + תשלום פיצויים בנוסף.
ממליץ לך לשכור שירותיו של עו"ד בעניין זה.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם, אתם מוזמנים לפנות למשרדי ואשמח לסייע.

18/05/2020 18:41 אחמד טיזי פיצוי הולם? פיצוי הולם?
שלום רב,

רכשתי מוצר חשמלי מרחוק. המוצר שהתקבל היה פגום, לאחר התכתבות ממושכת עם השירות לקוחות והתעקשותם שאגיע פיזית לסניף להחזיר המוצר במקום שיאספו אותו מהבית ויזכו אותי, הגעתי לסניף ולאחר כ30 דקות המתנה המוצר הוחזר והכסף יועבר לאשראי "עד 14 ימים" לטענתם.

שלחתי מייל לשירות בו דרשתי פיצוי בסך 1000 שח על הטרטור הרב בהתכתבות, עוגמת נפש, טרחה וזמן.

להלן תשובת מנהל השירות לקוחות שלהם, מהי דעתך על הפיצוי המגוחך וטענותיו (שהם בסך הכל מוכרים מוצר של ספק צד ג') של המנהל? האם להמשיך ללחוץ ולהגיש תביעה?

בהמשך לפנייתך,

ברצוננו לציין כי חברתנו אינה מייצרת את המוצר ורק מספקת אותו ללקוח לאחר קבלתו מהיבואן.
המוצר שסופק לך הינו חדש כפי שמגיע ישירות מהיבואן באריזתו האטומה והמקורית. נדגיש כי המוצר אינו נפתח טרם מסירתו אליך.

המוצר סופק לך באמצעות שליח מכיוון שבתקופה זו החנויות היו סגורות לקבלת קהל בהתאם להנחיות משרד הבריאות וחברתנו עבדה במתכונת מצומצמת, לכן לא היה ניתן לגשת סניפים לרכוש את המוצר ישירות. בהתאם לתקנון האתר ותנאי הרכישה והאחריות ככל וקיימת בעיה/תקלה במוצר יש לפנות עימו לנותן האחריות לקבלת שירות.

אך על מנת להקל ולסייע לך חברתנו הציעה לך להביא את המוצר לחנות וככל וקיימת בעיה תזוכה בעבור המוצר.
למרות שאין ביכולתה של חברתנו לדעת כיצד משימוש במוצר חדש נגרמת לו חלודה ולמרות שהיה עליך למסור את המוצר לנותן האחריות לטיפול דרכם בהתאם לתעודת האחריות,
חברתנו פעלה ללא דופי וזיכתה אותך בעבור המוצר - זיכוי כספי מלא.

כאשר הגעת לחנות , מכורח המציאות והנסיבות הקיימות בעקבות הקורונה שמאלצות את חברתנו לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ניתן להכניס לחנות
אך ורק לקוח אחד לכל עמדה מיוחדת עם הפרדה.


אנו מצרים על תחשותיך ועל זמן ההמתנה הארוך בסניף, אך אין חברתנו יכולה לפעול בניגוד להנחיות משרד הבריאות וזאת על מנת לשמור על בריאותם של עובדי החברה ולקוחותיה.


למרות כל האמור לעיל חברתנו כשירות טוב מוכנה להציע לך קופון 50 שקלים לרכישה עתידית בחברתנו.

שלום,
בהתאם למתואר החברה התנהלה והתנהגה כדין.
לא הייתי ממליץ על הגשת תביעה.

18/05/2020 18:16 מיטל אי שביעות רצון ואי תוצאות ממכון אסטטיקה אי שביעות רצון ואי תוצאות ממכון אסטטיקה
שלום,
שילמתי 7000 שח בשטרות מזומן כשכל תשלום 3500 שח. לקוסמיטיקאית שלי עבור המסת שומן בקור. לא קיבלתי קבלה ויותר מזה שמטריד אותי מאוד היא שאין תוצאות. מה עליי לעשות?

שלום,
ממליץ לך לפנות לעורך דין לצורך בחינת העניין בעין משפטית.
ככל שתהיה לך עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות, תוכלי לתבוע לצורך השבת כספך ותשלום פיצויים.
באם את מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי.

18/05/2020 15:45 ענת אפרתי ביטול קורס ביטול קורס
נרשמתי ללימוד קורס פאנות ב-11/19,עלות הקורס הינה:13000 ש"ח,ששולם 10000 במוזמן והיתרה ב-3 צקי'ם דחויים,
במעמד ההרשמה ניתן לי במתנה עקב שסגרתי באותו שבוע,קורס פאנות דיגיטלי בחינם,ששוויו כ-4000 ש"ח,הוצאו קבלות על הנ"ל,הקורס הדיגיטלי התחלתי ללמדו אך לא סיימתי אותו כנדרש,וביינתיים הקורס הרגיל לא החל,וכעת אני רוצה לבטל,מהם זכוייתי החוקיות בהקשר לכך?

שלום,
באם נרשמת לקורס, שילמת עליו והקורס טרם החל - את רשאית וזכאית לבטל את הקורס ולהשיב לידיך את מלוא התשלום בעבור הקורס. אין בעניין זה רלוונטיות לקורס הדיגיטלי שהרי מדובר במתנה.

17/05/2020 19:23 חן ס חיוב כפול על הובלה חיוב כפול על הובלה
שלום, הזמנתי מיטה, ביקשתי לשלם את ההובלה במזומן לשליח. על הקבלה שקיבלתי, בשורה של תשלום להובלה מצוין 0 ובסך הכללי מצוין סכום המיטה בלבד כך שמבחינתי היה ברור שהתשלום להובלה הוא לשליח במעמד ההגעה. המיטה הגיעה ואימי המבוגרת קיבלה אותה , שילמה ולא חשבה לבקש קבלה. בבדיקת החיובים ראיתי שחייבו אותי על הובלה בנוסף. לאחר בירור הסתבר שכ25 דקות לאחר ביצוע ההזמנה הנציג ביצי חיוב על הובלה למרות שבמפורש ביקשתי שלא ולכן שילמתי. השליח אמר לחברה שלא קיבל כסף מצד שני לנו אמר שלא זוכר ולכן מןכן להחזיר לנן כי החברה לא תחזיר. ניהלתי שיחות עם הנציג ועם מנהל השירות שטוענים שבתוקף שאני זאת שטועה. אני מודה שהטעות הייתה לא לקחת קבלה אבל האם זה חןקי? האם מותר להם ליייב אותי על דעת עצמם כחצי שעה לאחר ביצוע העסקה ובקבלה לא לציין זאת?
איך אוכל לקבל את כספי בחזרה ויותר מכך למנוע שמצביםכאלו לא יקרו שוב אצלם?
תודה רבה
תודה

שלום,
באם חייבו אותך חיוב כפול על השירות, עליהם להשיב לך את כספך בעניין זה.
ככל שיש לך ראיות להוכחת הטענות את רשאית להגיש תביעה כנגד החברה בעניין זה.

17/05/2020 19:48 חן תשובה

אז לצערי השליח לא השאיר קבלה כל המזומן. הבעיה העיקרית מבינתי זה החיוב שנעשה ללא ידיעתי לאחר מכן

שלום,
כפי שציינתי נטל ההוכחה מוטל עליך. עליך להוכיח בבית המשפט את הטענות.

18/05/2020 08:18 ממשלה שמנה וחזירית חוק 3 דקות /6 דקות או אך שלא קוראים לו חוק 3 דקות /6 דקות או אך שלא קוראים לו
שלום רב.

בנושא חוק המתנה מרבי בהמתנה למענה טלפוני למשל מחברת תקשורת(אך הוא נקרא היום 3דקות או 6 דקות?)

1.מה אומר החוק בקצרה?
2.אילו סנקציות ניתן בתור לקוח להפעיל על החברה?
3. יש לך דוגמאות לתביעות/סנקציות שהוטלו על חברות?

תודה

שלום,
מזמין אותך לקרוא על כך ברחבי הרשת - ראה תקנות הגנת הצרכן (מתן שירות טלפוני), תשע"ב-2012.
החוק לא כולל סנקציות.

08/02/2018 13:30 שירה חברה שלא מוכנה להחזיר כסף חברה שלא מוכנה להחזיר כסף
שלום, רכשתי מכשיר המיועד (כביכול) להצמחת שיער מחברת דימדיקו, הם מבטיחים ביצועים או שיוחזר הכסף במלואו, השתמשתי במכשיר 4 חודשים ולא ראיתי שום שיפור במצב השיער שלי, כשבאתי להחזיר את המכשיר שמעתי אותם עושים בדיקה חוזרת ללקוח אחר שלא היה מרוצה וביקש את כספו בחזרה והם טענו שיש שיפור הוא פשוט לא רואה אותו, מאותו רגע דרשתי את כספי בחזרה, הם לא היו מוכנים להזחיר לי את הכסף וכשלא הייתי מוכנה לעזוב הם הזמינו משטרה, לדעתי הם פשוט מצאו דרך חוקית לרמות אנשים, ומדובר בסכום לא פעוט בכלל המתקרב ל5000 ש"ח, יש לי טלפון של בחור נוסף שנפגע מהם, מה אפשר לעשות?

שלום,
אני מציע לך לפנות לפגישה עם עו"ד להציג בפניו את כל הראיות שבידיך ולבדוק האם יש מקום להגשת תביעה. מהדברים המתוארים כאן לא ברור האם יש לך עילה לתביעה.
במידה ואת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי.

היי, קרה לי אותו דבר בדיוק דברי איתי בבקשה 050-8455752

אני מעונינת לדבר עימך ובטוחה שישנם עוד אנשים שמרגישים כמוני לפתיחת קבוצה לתביעה ייצוגית

שלום,
אינני עוסק בתביעות ייצוגיות אלא רק בתביעות קטנות.
ככל שאת מעוניינת להגיש תביעה ייצוגית אנא פני לעו"ד המתאים.

חובה להגיש תביעה ייצוגית נגד דימדיקו הם נוכלים בתחפושת וכולם צריכים לדעת את זה.

גם אני השתמשתי במכשיר כחמישה חודשים ועל פי מה שאני רואה ותגובות בני משפחתי, המכשיר עשה לי רק נזק. ביקשתי להגיע בדחיפות ולהחזיר את המכשיר. במידה ולא ישיבו לי את הכסף, אתבע אותם על עלות המכשיר + הנזק שנגרם לי . מקווה שלא אאלץ לתבוע

הקלד את תגובתך

התחרטתי לאחר הפגישה וחייבו אותי בחצי מהסכום בכל זאת לא הסכימו להחזיר את כל הסכום

היי אני מכיר 4 אנשים שנפגעו מכך באם אתם מעוניינים לפתוח תביעה ייצוגית - אם פתחתם לכך קבוצה ברשתות החברתיות אנא הפנו אותי ונצרף את כולם

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

קרן הר-צבי
עו"ד קרן הר-צבי

בעלים של משרד עורכי-דין המציע שירותים בתחום צוואות, ירושות ועיזבונות, הסכמי ממון, שכירויות, סכסוכי שכנים, לשון הרע, תביעות קטנות.