סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

30/06/2020 13:51 שרון שימוש לרעה בכרטיס אשראי שימוש לרעה בכרטיס אשראי

באוגוסט 18 התבצע שימוש לרעה בכרטיס האשראי שלי באלפי ₪- השימוש התבצע ברכישות אונליין.
איכשהו התפספסה אצלי בדיקת פירוט העסקאות ורק באפריל 19 התוודעתי לגניבה- מיד פניתי לשרות הלקוחות והובטח לי שיחזרו אליי.
המתנתי ולאחר חודש לאחרי פניותיי לחברת האשראי נעניתי שאינני זכאית להחזר מלא.
ביולי 19 קיבלתי מייל בו נאמר לי כי יזכו אותי באופן חלקי, במייל הפנו סעיף 13 לחוק כרטיסי חיוב קובע כי רואים מסירת הודעה כמבוצעת תוך 10 ימים מיום שדוור מכתב המכיל את ההודעה והנמען על המכתב תקין
וכן לסעיף 5 בחוק כרטיסי החיוב הלקוח יהיה אחראי לשימוש לרעה שנעשה לפני שנמסרה הודעה למנפיק, לפי הסכום הנמוך מבין שני אלה:
5.1. (1) סכום קבוע של 75 שקלים חדשים בתוספת של 30 שקלים חדשים לכל יום מהמועד שבו נודע לו על גניבת כרטיס החיוב, על אבדנו או על השימוש לרעה בו עד מועד מסירת ההודעה.
זיכו באופן חלקי בלבד.
חודשים ארוכים דעתי לא נחה מחוסר תם הלב של חברת האשראי ושאלתי היא:
האם סעיף 5 לחוק לפיו
"הודעה" – הודעה של הלקוח למנפיק אחרי שנודע לו על גניבת כרטיס החיוב, על אבדנו או על שימוש לרעה.
(ב) הלקוח לא יהיה אחראי בשום מקרה לשימוש לרעה שנעשה אחרי שנמסרה הודעה.
(ג) הלקוח יהיה אחראי לשימוש לרעה שנעשה לפני שנמסרה הודעה למנפיק, לפי הסכום הנמוך מבין שני אלה:
(1) סכום קבוע של 75 שקלים חדשים בתוספת של 30 שקלים חדשים לכל יום מהמועד שבו נודע לו על גניבת כרטיס החיוב, על אבדנו או על השימוש לרעה בו עד מועד מסירת ההודעה; על אף האמור לעיל, אם מסר הלקוח את ההודעה תוך שלושים ימים מיום שנעשה לראשונה שימוש לרעה, לא יהיה אחראי לסכום העולה על 450 שקלים חדשים; יום ההודעה לא ייכלל במנין הימים, אם נמסרה באותו יום שבו נודע ללקוח על האובדן או הגניבה;

לא מקנה לי הגנה ואת הזכות לזיכוי מלא?
שהרי מיד שהתוועדתי לגניבות הודעתי לחברת האשראי.

שלום,
שימי לב כמה זמן עבר מאז האירוע ועד הדיווח (הגילוי) וכמה זמן חלף מאז הודעת חברת האשראי ועד היום. להערכתי חברת האשראי נהגה פה בתום לב.
בכל מקרה ובאם אינך מסכימה עם החלטת חברת האשראי את רשאית להגיש תביעה לבית המשפט כנגד חברת האשראי ולבקש סעד מבית המשפט בעניינך.

29/06/2020 06:38 אנגול לוייב הודעת ספאם למייל הודעת ספאם למייל
שלום רב לפורום,

קיבלתי הודעת ספאם למייל, פניתי לחברה המפרסמת בבקשה להסיר אותי ולהפסיק לשלוח להבא.
החברה המפרסמת אמרה שלא מופיעה הנתונים שלי במאגרים שלה ושאלה האם הייתי לקוח או משהו, אמרתי שכלום.
הם אמרו שיבדקו הנושא מדוע קיבלתי הודעת מייל פרסומי.

לא זוכר לי שאישרתי את קבלת דברי הפרסומת ומעולם לא רכשתי מוצר אצלם,
אני רוצה לדרוש מהם פיצוי כפי שמגיע לפי החוק 1000 שח בגין ההפרה
יחד עם זאת אני חושש שמה בעבר אישרתי קבלת דברי פרסומת ואני פשוט לא זוכר את המקרה.

האם למרות זאת אני יכול לדרוש פיצוי(לא בתביעה, אלא בפניה לנציגי החברה)?
האם מבחינתי קיים סיכון כל שהוא מכך שהחברה פתאום תוכיח או תטען שבעבר אישרתי באיזה שהוא אופן את קבלת דברי הפרסומת(דבר אשר לא זכור לי כלל)?

בכבוד
אנגול לבייביץ

שלום,
על החברה להציג בפניך את הסכמתך המפורשת לשיגור דברי פרסומת.
באם אין לחברה את הסכמתך המפורשת אזי יש לך עילה לתביעה.

30/06/2020 05:50 אנגול התייחסות

שלום לעורך הדין המכובד,
שוחחתי עם נציגת החברה במטרה להבין כיצד השיגו את כתובת המייל ובמטרה להבין האם קיבלו הסכמתי מראש ובמפורש בעבר, הם לא ידעו לענות על כך ותגובתם הייתה : " הפרטים שלך הגיעו דרך GOOGLE".

האם במצב כפי שתיארתי היית ממליץ לשלוח כתב התראה כדי שיסירו את פרטיי ולא ישלחו בעתיד ולדרוש פיצוי לפי חוק התקשורת.

בכבוד
אנגול

שלום,
כן בהחלט.

28/06/2020 19:25 M.c עילה לתביעה? עילה לתביעה?
שלום רב,

העיריה בעיר המגורים שלי לא משקיעה בשיחי נוי, פרחים, עצים בשכונה בה אני גר, לעומת זאת בשכונות סמוכות אשר בדירוג גבוה יותר מבחינת ארנונה ניכרת ההשקעה, בכיכרות, מזרקות, עצים , פרחים וכו.

ברצוני לדעת האם ניתן לתבוע אותם על כך?
באם כן, האם זה תהיה תביעה ייצוגית? או כיחיד?
והאם לשכור עורך דין לצורך כך? האם אתה מתעסק בזה?


בברכ
Mc Hamer

שלום,
לא. אין לך עילה לתביעה.

28/06/2020 11:41 יהושוע מיינדלבאום השני סיפורו של הקומקום סיפורו של הקומקום
שלום,

לפני כחודש רכשתי קומוקם נירוסטה בחנות שמוכרת מוצרי חשמל של חברות שונות.
קומקום נירוסטה עם 3 שנים אחריות.

היום הבחנתי בחלודה בחלקו הפנימי.
מנסיון עבר עם קומקומים נכוותי בכך שבמקרה אחר בחנות אחרת לא רצו לקבל הקומקום(שגם היה בו חלודה) ועשו צרות עד שאיימתי בהגשת תביעה.

1. מה המהלך הנכון מבחינה חוקית שעליי לעשות, האם לפנות לחנות? או לפנות לנותן האחריות שבתעודה?
2. האם לדעתך מגיע לי פיצוי במקרה הזה(מעבר לעוגמת נפש, לנסוע ולהחזירו, לקנות חדש)?
3. באילו מהלכים עליי לנקוט כעת כדי שאקבל הפיצוי ושהעסק ירוץ חלק?לבקש פיצוי בעל פה? לשלוח מכתב?

תודה

שלום,
1. עליך לפנות תחילה בעניין זה לחנות לצורך החלפת הקומקום. באם לא יחליפו לך השלב הבא יהיה להשתמש בתעודת האחריות (ככל שתעודת האחריות עוסקת בחלודה).
2. כן
3. לפנות בכתב לחנות.

שלום רב ובוקר טוב,

שוחחתי עם נציג החנות, הוא אמר שבגלל שביקשתי להחליף הקומקום וביקשתי גם פיצוי על עוגמת הנפש עליי לפנות ליבואן של הקומקום.

א. האם היבואן של הקומקום הוא הכתובת להחלפת הקומקום?
ב. האם היבואן הוא הכתובת לדרישת הפיצוי בגין הטרחה ועוגמת הנפש?

בכבוד רב
יהושוע

שלום,
אם החנות הפנתה אותך ליבואן אנא פנה ליבואן בעניין זה.
עליך למצות את הכל בטרם מגישים תביעה לבית המשפט.
בהצלחה.

28/06/2020 08:21 חוני פשרה טרם הגשת תביעה ספאם פשרה טרם הגשת תביעה ספאם
שלום,
לאחר שליחת מכתב התראה טרם הגשת תביעה, הצד השני הודה באשמה ולקח אחריות על הספאם, הציע פשרה על חצי מהסכום שדרשתי בכתב ולא מעבר, למרות שהתעקשתי.

באם היית במקומי היית מסכים או הולך לתביעה.

תודה

שלום,
אינני יודע במה דברים אמורים (כמה דברי פרסומת נשלחו אליך, מה אתה הצעת ומה הוצע לך).

28/06/2020 08:37 חוניאל התיחסות

הודעה 1, דרשתי 1200 שח במכתב התראה. הם הסכימו רק לחצי מזה.
מה המהלך הנכון לדעתך?

להסכים.

27/06/2020 11:58 ד. ב. תביעה יצוגית? תביעה יצוגית?
שלום
תבעתי חברה בע''מ על ספאם.לאחר פסק דין לטובתי גיליתי שאותה חברה שולחת ספאם סידרתית.

1.האם אני יכול להגיש עוד תביעה יצוגית כנגד החברה?
2. באיזה ביהמש מגישים?
3. מה העלות הגשת הכתב תביעה?
4. האם צריך/עדיף לשכור עורך דין?

שלום,
אנא הפנה שאלה זו לפורום תביעות ייצוגיות. אינני עוסק בתביעות ייצוגיות.

27/06/2020 09:19 Dan Lavin פיצוי נוסף בהתאם לחוק הגנת פרטיות? פיצוי נוסף בהתאם לחוק הגנת פרטיות?
שלום רב,

האם בנוסף לפיצוי המוגדר בחוק על הודעות ספאם ניתן לתבוע גם פיצוי נוסף על פגיעה בפרטיות בהקשר של שימוש במידע אישי(טלפון , שם וכו')?
באם כן, האם בית המשפט מקבל תביעות שמבקשות בנוסף תביעה על פגיעה בפרטיות?

תודה

שלום,
לא. אין כפל פיצויים.

26/06/2020 10:22 וסילי איבנוב עלויות הליך תביעות קטנות עלויות הליך תביעות קטנות
שלום רב,

אני קיבלתי הודעות ספאם לנייד ,לאחר בדיקה עומד בקריטריון לפי החוק.

1. מכתב התראה לפני כתב תביעה שאני מכין(אינני עורך דין) ושולח לנתבעת , האם אני יכול לדרוש עליו כסף בנוסף לפיצוי החוקי עבור הודעה?
באם כן מהו סכום המריבי (ריאלית) שאני יכול לדרוש על המכתב?

2. כמה הוצאות משפט עליי לדרוש בבית המשפט בעיר שלי(במקרה ויגיע להגשת תביעה) עבור שיקלול של:
הכנת כתב תביעה והגשתה, הגעה לדיון והכנה לדיון וכו.
אנא רשום סכום מירבי(ריאלית) שאני יכול לדרוש.

3. באם עליי(ללא עזרת עורך דין) לרשום ולשלוח מכתב תגובה לבקשה של נתבעת בתיק, האם אני יכול לדרוש על מכתב זה הוצאות?
באם כן , אנא רשום מה הסכום המרבי(ריאלית) שאני יכול לבקש לדעתך?

שלום,
1. אתה יכול, אך אין זה נהוג כיוון שאינך עורך דין (אין חוק שקובע שזה אסור).
2. בתביעות ספאם לרוב בית המשפט פוסק פיצוי גלובלי הכולל את כל מה שציינת.החוק קובע פיצוי של עד 1,000 ש"ח לכל דבר פרסומת. בפועל בית המשפט משכלל סכום כולל הכולל את יתר הטרחה. בכל מקרה אתה רשאי לבקש את כל הוצאותיך בכתב התביעה כל עוד אתה גם מוכיח אותן.
3. אתה רשאי לבקש. לרוב בתי המשפט אינם פוסקים. ראה הערותיי הקודמות.

25/06/2020 13:48 יהושוע קלצן האם עילה לתביעה ספאם? האם עילה לתביעה ספאם?
שלום,

בעבר התקשרתי לחברת שמספקת שירותי מים לצורך השוואת מחירים של בר מים ביתי.

מעולם לא הסכמתי לקבלת מידע שיווקי, מעולם לא סגרתי שום עסקה או קניתי מהם מוצר, מטרת השיחה הייתה להשוואת מחירים.

קיבלתי בימים אחרונים הודעת פרסומת, שאומרת:

פנית אלינו לאחרונה להצטרפות לשירות מים,
החל מהיום,במבצע ללא התחייבות וללא דמי ביטול!
3 חודשים המים עלינו (עד 4 כדים)
וגם 72 בקבוקי 0.5 ל' ספורט במתנה!
התקשרו עכשיו להצטרפות 2929*
או השיבו "כן" ונחזור אליכם
בתוקף עד 30.6.20
להסרה השב "הסר"


1.האם לפי הסיפור שרשמתי אני יכול לתבוע אותם על ספאם?




שלום,
כן.

רציתי לשאול בנוסף, האם במכתב התראה שאני רושם אוכל בין היתר לדרוש בנוסף לקבל את עלות כתיבת ושליחת מכתב ההתראה לחברה ששלחה הספאם, אם כן מה הסכום המקסימלי אותו אוכל לבקש?

שלום,
אתה יכול לבקש מה שאתה רוצה, אך אין זה נהוג. אינך עו"ד וזו לא עבודתך.

25/06/2020 08:47 שרי רוזנטל ביטול עיסקה ביטול עיסקה
רכשתי השבוע מקרר האייס רגבה. , אתמול הוא סופק לי כשהמובילים הלכו התבוננתי ומצאתי שהמקרר הורס לי את כול היופי של המטבח החדש והמעוצב. הוא נראה מפלצתי בגודלו.מיד התקשרתי שאני רוצה לבטל עיסקה ולרכוש במקומו מקרר אחר. נאמר לי שאי אפשר לעשות ביטול עיסקה ושאם אני רוצה שאקח מקרר אחר אך מהתצוגה. הבעייה שהוא שחור ורציתי לבן. המקרר שקיבלתי לא נכנס לשימוש כול המגירות הפנימיות עדיין באריזתן ולא נפתחו. ונמצאות בתוך המקרר כמו שהגיעו. אני מבינה שאשא בהוצאות הובלה ואולי עוד משהו קטן אך הם טוענים שעכשיו זה סוג ב וירד בערכו כ40 אחוז. מה עלי לעשות? יש לי את כול ההקלטות והתכתובות בנושא זה.

שלום,
בהתאם לחוק אינך יכולה לבטל את העסקה. את רשאית למכור את המקרר שקנית ביד 2 ולקנות חדש.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.