סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(1,319)

בית עסק או תאגיד אחר סיפק לך מוצר מקולקל ? סירב להחליף את המוצר או לבטל לבקשתך עסקת אשראי שביצעת ? חברת תקשורת גובה ממך תשלומים בניגוד למוסכם ? מצאת טעות בחיוב בתשלום אשר התבצע ע"י חברה קמעונאית ? נגרם לך נזק ולמרות היותו מינורי באופן יחסי, את/ה מעוניין לדעת מתי ניתן להגיש תביעה קטנה, בגין איזה סעד וכיצד ניתן לקבלו ? כפי הניתן לראות, פורום צרכנות ותביעות קטנות הוקם בפורטל המשפטי iLaw משום שהוא נוגע לכולנו, בפעולות צרכניות שונות אשר אנו מבצעים ביום יום. במסגרת פורום צרכנות ותביעות קטנות זה תוכל לקבל מידע וכלים משפטיים פרקטיים להבנת נושא משפטי צרכני ומימוש זכויותיך. תופתעו לגלות כי בחינה ובדיקה משפטית של עורך דין הבקיא בתחום, תקל עליכם. רוצים לבדוק ? הוסיפו שאלה, מפורטת במידת האפשר, ותשובות עורך הדין המנהל את הפורום לא תאחר לבוא.

קרא עוד

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

24/05/2020 20:12 פ.א. עיסקה שבוטלה עקב הקורונה עיסקה שבוטלה עקב הקורונה
שלום, אני מנהל אתר דרופשיפינג של מוצרים מסין. יש לי לקוח שהזמין מוצר בסוף מרץ. בתקנון האתר כתוב - " בעת הרכישה באתר הינך מודע לכך שהמוצרים אותם תבחר להזמין אינם מאוחסנים אצל האתר אלא אצל ספקים צד ג' אשר משלחים את המוצרים ממדינות שונות וזמני המשלוח הממוצעים הינם 30-11 ימי עסקים. אין בסעיף זה או בכלל התחייבות של האתר לגבי זמני המשלוח הצפויים בפועל. זמני אספקת המוצרים/שירותים כוללים רק את חישובם של ימי עסקים (ימי א' עד ה', לא כולל ימי שישי, שבת, ערבי חג וימי חג)". כמו כן ציינו באתר באופן בולט שעקב הקורונה יתכנו עיכובים ארוכים במיוחד בזמני האספקה. לאחר יותר מ 30 יום קלנדריים הלקוח שלח מייל וטען שעבר זמן האספקה המצוין. הסברנו לו שעדיין לא עברו 30 ימי עסקים ( היה פסח באמצע) אלא קצת פחות ושבנוסף יש עיכובים בזמנים בגלל הקורונה. הלקוח לא ענה. לאחר שחלפו 31 ימי עסקים הלקוח שלח מייל, טען שבמייל ששלחנו לו הבטחנו שהמוצר יגיע עד סוף ה-30 ימי עסקים ודרש לקבל את המוצר תוך כמה ימים או שיגיש תביעה. הסברנו לו שגם באתר וגם במייל ששלחנו ציינו שיתכנו עיכבים, ובכל מקרה אנו מוכנים לבטל את העיסקה. הסברנו שלבטל את העיסקה יקח זמן, ושאם מעוניין בזיכוי מיידי יותר שישלח פרטי חשבון ונבצע העברה. הלקוח לא מוכן לכך, אומר שחוץ מזיכוי מלא רוצה גם פיצוי עבור הזמן שהמתין. ושהבטחנו שהמוצר יגיע בתוך 30 הימים. הוא אינו מוכן לתת פרטים להעברה. עם מי הצדק? האם יש לו עילה לתביעה? האם אני יכול לבטל את העיסקה גם ללא הסכמתו?

שלום,
בהמשך לשאלתך עם מי הצדק - אומר כי אני עו"ד ואינני בית משפט. בית המשפט הוא הגורם החוקי הקובע עם מי הצדק ולא אני.
בהתאם למתואר יש לו עילה לתביעה (אך העובדה שיש למישהו עילה לתביעה לא אומר שהוא צודק ו\או יזכה בבית המשפט).
בכל מקרה ובתור בעל עסק, כדי שאוכל לענות על שאלותיך (מתן ייעוץ משפטי וחוות דעת משפטית באשר למצב המשפטי) עליי להכיר את האתר מכירות, תנאיי העסקה, תקנון החברה וכו', אחרת כל מתן תשובה בעניין תיהיה לא אחראית ולא רצינית (איך אפשר לענות על שאלת תנאיי חוזה מבלי לראות את החוזה)
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי ואשמח לעזור.

24/05/2020 11:31 משה החזר תשלום מחברת שירות מכונות כביסה CSB החזר תשלום מחברת שירות מכונות כביסה CSB
כלקוח ותיק של CSB פניתי אליהם להזמין שירות למכונת הכביסה (שאני משלם ביטוח עבורה) בחודש מרץ 2020
לא היה מענה בכלל בטלפון/מייל, (מדובר במכונת כביסה בתקופת פסח),
לכן נאלצתי לקבל שירות באופן פרטי מטכנאי ותיק ומנוסה והחב' הנ"ל לא מסכימה לשלם לי עבור הטיפול שהיא היתה אמורה לספק לי, (בדיוק בשביל זה אני משלם לביטוח)
אשמח לחוות דעתך
יום נעים משה

שלום,
באם יש לך ביטוח אחריות על מכשיר חשמלי, הזמנת שירות במסגרת הביטוח והחברה לא פעלה בהתאם להסכם הביטוח, אתה רשאי להזמין איש מקצוע מטעמך ועל החברה שלא פעלה בהתאם להסכם כתב האחריות, לפצות אותך בגין כל הוצאותיך. כמו כן אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה בגין הפרת הסכם כלפיך.

24/05/2020 13:49 משה החזר תשלום

גם בתקופת הקורונה ?

שלום,
באם היה צורך בשימוש בביטוח בגין תאונת דרכים או טיפול רפואי - האם גם אז היית תוהה?
אין רלוונטיות לתקופה, אך באם לא הגיעו אליך בשל מגיפת הקורונה (וכך אמרו לך בכל פנייה) אז בוודאי שאין לך כל עילה לתביעה וזה עלול להיות חוסר תום לב מצידך.
הרי על פי שיטה זו - כל אדם שהיה צריך לטוס בתקופת הקורונה ולא טס בגלל הסגר - לכאורה יכול לתבוע את חברת התעופה על כך שלא טס.
במילים אחרות - באם אי הגעת איש מקצוע בשל מגפת הקורונה וזה נאמר לך, אזי אין כל עילה לתביעה.

הקשר היחיד שהיה לי, היה במייל שקבלתי:
שאני נשאלתי בהמשך לפנייתי אליהם לקבל שירות, לאיזה מוצר אתה צריך שרות? תקלה? התקנה ?
וכשחזרתי אליהם ימים רבים לא היתה תגובה

20/05/2020 16:48 גל תביעה נגד פרטנר תביעה נגד פרטנר
היי שלום,
במהלך תקופת הקורונה היינו צריכים להחזיר ציוד טלוויזיה לפרטנר בעקבות התנתקות מהם. פרטנר הודיעו כי אין אפשרות להחזיר ציוד לאף סניף בתקופה זו וכי ההחזרה מתבצעת ע"י נציג שנשלח על ידם. שוחחנו עם פרטנר ותיאמנו מועד הגעת הנציג לקחת את הציוד. במועד הנציג לא הגיע. התקשרנו לפרטנר וקבענו מועד חדש. ושוב הנציג לא הגיע. אתמול קיבלתי את החשבון במייל וראיתי שחויבתי ב952.99 שקלים בגין אי החזרת ציוד. חברת פרטנר לא רק שלא כיבדה את ההסכמים בינינו ושלחה נציג כפי שהובטח על ידה פעמיים, אלא גם היא מחייבת אותי בסך כמעט 1000 שקלים בגין אי החזרת הציוד!!! הגשתי תביעה קטנה על סך 1,000 שקלים. בעיקר בגלל אי הגעת הנציג. את הסכום שגבו ממני הם אמרו שיזכו ברגע שיוחזר הציוד (הם שוב קבעו נציג שיגיע לקחת ב24.5.20, נראה אם יגיע בכלל) ורק אז החשבון יזוכה בתוך 14 ימי עסקים. האם התנהלתי בסדר?

שלום,
לא. לא התנהלת בסדר.

21/05/2020 20:37 גל למה?

למה לא התנהלתי בסדר?

שלום,
לדעתי לא, כיוון שהמקרה שלך אינו בשל להגשת תביעה.
לא רצים להגיש תביעה לפני שמנסים להסדיר את העניין מול החברה
בעניין אי הגשת טכנאי החוק קובע פיצוי (ללא צורך בבית משפט) בסכום של 600 ש"ח על כל פעם שלא הגיע טכנאי.
אני מעריך שבית המשפט יורה לצדדים לדבר ביניהם ולהגיע להסדר (דבר שהיה אפשר לעשות ללא בית משפט).
בנוסף - כאשר יש בעיה משפטית רצוי להתייעץ עם עו"ד (כפי שכאשר יש לך בעיה ברכב אתה פונה למוסך ובבעיה בריאותית אתה פונה לרופא).
כמובן שאני מאחל לך בהצלחה. .

20/05/2020 20:04 שרית ואהוד דוידי רכישה מאתר סחר שלא סופקה רכישה מאתר סחר שלא סופקה
רכשתי מאתר סחר כפפות (אני בן 71 שנה) ע"מ להיות מוגן בזמנים אלו,היה מחיר טוב רכשתי במבצע 10 חבילות והמתנתי לאספקה, עד- 10 ימי עסקים
בינתיים היו לי הזדמנויות לרכוש בסופרים אך לא רכשתי כי כפי שאמרתי המתנתי לאספקה.
כאשר זמן האספקה התארך מעבר ל20 יום,ניסיתי לרכוש כפפות בסופרים אך לדאבוני אזל המלאי בכולם,(סופרפארם,רמי לוי,ויקטןרי ועוד)
אחר 33 יום נשלחה לי הודעה לאסוף את המשלוח מבוקסיט,ניגשתי לבוקסיט,אך לא הייתה חבילה,פניתי לאתר הסחר בטענה שהם עושים צחוק ממני אין ולא הייתה חבילה ,הבטיחו לבדוק , בינתיים סוף סוף חזרו המלאים בסופרים והצלחתי לרכוש .ביום ה44 הודיעו לי שהחבילה בדרך,הודעתי להם שלאור ההתנהלות שלהם ,הספקתי לרכוש כפפות,והעסקה בטלה ודרשתי פיצוי. הכסף הושב לחשבון אך פיצוי לא קבלתי ,עקב חוסר הכפפות נשארנו בהסגר בבית ללא יציאה, לתקופה של 34 יום עד שרכשנו כפפות, לא רצינו לקחת סיכון להדבקות אנו ברמת סיכון גבוה בנוסף לגיל גם סובלים ממחלות רקע
האם אנו יכולים להגיש תביעה ?
תודה מראש
משפחת דוידי

שלום,
כן, אתה רשאי להגיש תביעה ולבקש פיצויים בגין הפרת הסכם, נזקים ועוגמת נפש.

20/05/2020 17:15 עומרי החזר מקדמה עקב ביטול אירוע החזר מקדמה עקב ביטול אירוע
שלום,
אני וחברה שלי התכוננו להתחתן באולם אירועים ב- 25.05.20 (שבוע הבא...).
חתמנו עם האולם בחודש ספטמבר 2019 ואף שילמנו (בשני צ'קים) את עלות החתונה.
צ'ק ראשון היה מקדמה (15,000 ש"ח) וצ'ק שני היה היתרה עבור יתר ההוצאות.
בשל מגיפת הקורונה וסגירת אולמות האירועים, האולם לא יכול היה לקיים לנו את האירוע במועד וביקש מאיתנו לדחות אותו.
בחוזה מצויין רק מה קורה אם הביטול הוא מצידנו.
סירבנו, כיוון שמסיבות דתיות אנו לא דוחים חתונה ונתחתן ביום שנקבע במקום חלופי.
האולם מצידו החליט לקנוס אותנו (לאחר שדחינו את בקשת דחיית החתונה מצידם) בסך המקדמה ששילמנו!!!
חשוב לציין כי לא ביטלנו או דחינו את החתונה מצידנו והיה זה יוזמת האולם בשל המצב.
האם אנו יכולים לתבוע מהאולם את החזר המקדמה ששולמה (15,000)???
במידה וכן, האם נוכל לתבוע זאת בביהמ"ש לתביעות קטנות?
תודה,
עומרי

שלום,
בהתאם למתואר האולם פעל שלא כדין (בכך שקנס אתכם בסכום מלא של המקדמה).
הצדק הוא אתכם.
כן - אתם רשאים להגיש תביעה בעניין זה בבית משפט לתביעות קטנות.

תודה רבה על תשובתך.

רק שאלת המשך קטנה:
האם אוכל לבטל את הצ'ק השני (שמועד פרעונו חל בחודש הבא) והדבר לא ייחשב לי כהפרת הסכם או משהו כזה?

תודה.

שלום,
לפני ביטול הצ'ק עליך לבטל את העסקה.
בכל מקרה כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי לעיין בחוזה עליו חתמת.

19/05/2020 18:04 מיכאל ביטול לימודים עקב מעבר לאונליין ביטול לימודים עקב מעבר לאונליין
שלום
נרשמתי למכללה ללימודי אנגלית
תוכנית הלימודים מחולקת לשניי קורסים
הקורסים שונים במשך הקורס ובעלות הקורס
אך משולם כיחידה אחת .
חלק מהכסף שולם במזומן וחלק בצ'קים שעדיין לא ניפרעו.

* עד שהתחילה הקורונה הלימודים התקיימו פיזית בכיתה

את הקורס הראשון סיימתי לפני הקורונה .
* את הקורס השני לא התחלתי כלל .

עקב הקורונה המכללה נקלע לקשיים כספים וסוגרים את כל הסניפים בארץ
ועוברים ללימודים באונליין .

אני לא מעוניין ללמוד אונליין .

* מה האפשרויות העומדות בפני ?
* האם אני יכול לבטל את הצ'קים שעדיין לא ניפרעו ?
* האם אני יכול לבטל את הלימודים ולקבל את כספי חזרה ?
( סכום הכסף ששלום עד כה הרבה יותר מעלות הקורס הראשון שסיימתי ) .
תודה .

שלום,
בהתאם למתואר המכללה שינתה את תנאי ההסכם ועל כן אתה רשאי לבטל את ההסכם וכפועל יוצא לקבל את כספך בחזרה.
עליך לפנות למכללה באמצעות מכתב התראה ולהודיע על ביטול ההסכם וקבלת כספך בחזרה.
באם המכללה לא תפעל בהתאם למכתב תהא רשאי לבטל את הצ'קים והתשלומים ולאחר מכן להגיש תביעה כנגד המכללה בגין האמור.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

20/05/2020 13:46 מיכאל תודה

תודה רבה

19/05/2020 16:09 אילן אי הסכמה לגבי נזק בבניין מגורים אי הסכמה לגבי נזק בבניין מגורים
שלום,
לפני כמה חודשים ועד הבניין החליט לבצע איטום בגג המשותף.
הועד הזמין ושילם קבלן מקצוע שעשה את האיטום.
מי שעשה את האיטום פישל ועשה איטום על גבי הרגליים של חלק מהקולטים והדודים כך שהוא פגע ברכוש של הדיירים מבלי לבקש רשות ומבלי שיהיה אפשר להזיז אותם יותר (כי חלק מזה מתחת לאיטום).
לאחר כמה חודשים, הייתי צריך להחליף דוד וכחלק מהעבודה, המתקן היה חייב להזיז את הרגליים וכך האיטום נפתח.
הועד מסרב לקבל אחריות על הפשלה של האוטם ודורש ממני/מתקן הדוד לשלם על התיקון לאיטום. אני מוכן לשלם את החלק היחסי שלי בנושא אם צריך אבל לא את כל הסכום.
יש לי פה שתי שאלות
א. מי אחראי על הבעיה ? האוטם או מתקן הדוד?
ב. במידה וגוף אחר מאשר הואטם המרכזי יבצע תיקון - לא יהיה יותר אחריות לאיטום נכון? (שכן במקרה של נזילה כל אחד יוכל להפיל את הבעיה על השני)
תודה !

שלום,
1. מי שקובע אחריות הוא בית המשפט (השופט).
2. יש צורך לבחון מי התרשל בעבודתו - אם מי שהתרשל הוא האוטם - אזי לא חלה עליך ו\או על מתקן הדוד כל אחריות, אך באם האוטם ביצע מלכתו נאמנה (לא התרשל בעבודתו) אזי האחראי הוא מתקן הדוד. כפי שציינתי מי שקובע אחריות הוא בית המשפט.
3. לא הבנתי את השאלה השניה ששאלת.

19/05/2020 17:15 אילן המשך השאלה

תודה על העמנה המהיר.
שתי שאלות
האוטם ראה (ככל הנראה) שהוא אוטם על גבי הגליים של הדודים וכו מבלי לשאול את בעלי הדודוים. כך שהוא
1. מעבר לשאלת הרשלנות - הוא פגע ברכוש שלי מבלי לבקש אישור, זה לא מספיק כשלעצמו לקבוע את אחריותו?
2. איך בית המשפט יקבע אם היתה רשלנות או לא?
תודה !

שלום,
1. לא. אין זה מספיק כדי לקבוע אחריות.
2. בית המשפט בודק באם היתה רשלנות על סמך המידע והראיות הנמצאות לפניו. שופט הוא מי שעוסק במשפט. מכיר חוקים פסיקות וכו' ובנוסף - זו סמכותו על פי חוק. איך בית משפט קובע אם מישהו אשם או לא ? בדיוק באותה הדרך. זו עבודתו של בית המשפט.

19/05/2020 17:24 משה חתימה על חיוב להחזרת סחורה בכל תנאי חתימה על חיוב להחזרת סחורה בכל תנאי
אני קמעונאי שקניתי מעת לעת מיצרן, מוצרים שיוצרו במיוחד ע'פ הזמנתי.
החתמתי בזמנו את היצרן על חובה לקבל ממני בחזרה את כל המוצרים/חלקם בכל זמן ובכל מצב שיהיו?
חלק גדול מהמוצרים, מוצגים בחנות שלי כבר שנים רבות והתבלו מאוד מאוד...
חוקית, האם היה מותר לי להחתים אותו? היכן הגבול המותר?
אשמח לקישור לתקנה/פס'ד הכי רלוונטי לעניין הנ''ל...
ראיתי ב"חוק הגנת הצרכן" סעיף 4ג' סעיף קטן (ב) וגם סעיף קטן (ד) (3) .
לא יודע כמה זה רלוונטי ובכלל אם "חוק הגנת הצרכן" חל גם על יצרן/קמעונאי?
אגב, היצרן מסרב בתוקף, בטענה שהוא סיפק תקינים הבלאי נוצר אצלי ובעיקר שהוא לא יוכל למכור הלאה את המוצרים במצבם.
תודה

שלום,
1. צדדים יכולים להחליט כל שירצו בהסכם (כל עוד אינו בניגוד לחוק כמובן). לפיכך בהחלט היה ניתן לחתום על הסכם כפי שאתה מתאר.
2. חוק הגנת הצרכן מגדיר מיהו "צרכן" ומיהו "עוסק".
"צרכן" – מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי;

20/05/2020 09:21 טופז בן צבי גביית חוב משנת 2006 האם חלים ככלי ההתיישנות? גביית חוב משנת 2006 האם חלים ככלי ההתיישנות?
בתאריך 17.5.20202 חשבון הבנק שלי עוקל בטענה כי קיים לי חוב על סך 4000 ₪ לזכות רשות השידור, זאת לאור חוק רשות השידור. לטענת הנציגה החוב ניתן לי בגין אי עמידה בתשלום משנת 2006. עוד טענה הנציגה כי חוב זה הובא לידיעתי באמצעות דואר רשום אך כאשר ביקשתי לראות את חתימתי על אותו מסמך דואר או אסמכתה כלשהי היא ענתה כי עלי לפנות לאתר האינטרנט של המוקד ולנסות להתחקות אחר מסמכים משנת 2006 זאת על אף העובדה שהסברתי לנציגה שאני לא יודעת איך להשתמש באינטרנט ואין לי אפשרות לאתר את מסמך. ראשית, ברצוני לציין כי החוק שאיזכרתי לעיל בוטל בשנת 2014. שנית, במדינת ישראל קיימים כללי התיישנות, לא ניתן להגיש תביעה שלא הוגשה עליה תובענה במידה וחלפו מעל 7 שנים ובענייננו מדובר ב- 14 שנים. שלישית, מצבי הכלכלי אינו מאפשר לי לשלם את הסכום המבוקש על אחת כמה וכמה כאשר למיטב זכרוני חוב זה מעולם לא הובא לידעתי (באפשרותי להציג מסמכים מהבנק אשר תומכים טענה זו). נכון לעכשיו חשבון הבנק שלי מעוקל אבקש את עזרתכם בנושא. בברכה,

שלום,
קראתי את הדברים ואת צודקת ב 100%.
חלה התיישנות על חוב ועל כן אין לא ניתן להטיל עיקול ולגבות כספים על כך.
ביקשת עזרה. איך אוכל לעזור ?

20/05/2020 13:02 רנדה עיכוב משמעותי בסיפוק עסקת ריהוט התעלמות ואי פירוט הפרטים שנרכשו בהזמנה עיכוב משמעותי בסיפוק עסקת ריהוט התעלמות ואי פירוט הפרטים שנרכשו בהזמנה
שלום רב,
רכשנו מבטבח וריהוט לבית חדש בעסקה שעלתה לנו 125000, הספק קיבל את מלוא הכסף באמצעות העברה בנקאית ישירה בעסקת מימון. עברה כמעט שנה ולא קיבלנו שום ציוד. כל הזמן הבטיח לנו מועדי התקנה ולא עמד בהם. בנוסף הוא מתעלם משאלות מהותיות כמו סוג העץ, ומסרב לפרט את המפרט הטכני בהזמנה שמסר לנו.
יש לנו הודעות שמורות ושיחות מוקלטות שמוכיחות את ההתנהלות הלא כשרה שלו.
האם יש עילה לביטול העסקה ולקבלת את הכסף שלנו בחזרה? איך מומלץ לפעול במצב כזה.
תודה

שלום,
בהתאם למתואר בוודאי שיש פה עילה לביטול העסקה, קבלת כספכם בחזרה + תשלום פיצויים בנוסף.
ממליץ לך לשכור שירותיו של עו"ד בעניין זה.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם, אתם מוזמנים לפנות למשרדי ואשמח לסייע.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

קרן הר-צבי
עו"ד קרן הר-צבי

בעלים של משרד עורכי-דין המציע שירותים בתחום צוואות, ירושות ועיזבונות, הסכמי ממון, שכירויות, סכסוכי שכנים, לשון הרע, תביעות קטנות.