סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(1,243)

בית עסק או תאגיד אחר סיפק לך מוצר מקולקל ? סירב להחליף את המוצר או לבטל לבקשתך עסקת אשראי שביצעת ? חברת תקשורת גובה ממך תשלומים בניגוד למוסכם ? מצאת טעות בחיוב בתשלום אשר התבצע ע"י חברה קמעונאית ? נגרם לך נזק ולמרות היותו מינורי באופן יחסי, את/ה מעוניין לדעת מתי ניתן להגיש תביעה קטנה, בגין איזה סעד וכיצד ניתן לקבלו ? כפי הניתן לראות, פורום צרכנות ותביעות קטנות הוקם בפורטל המשפטי iLaw משום שהוא נוגע לכולנו, בפעולות צרכניות שונות אשר אנו מבצעים ביום יום. במסגרת פורום צרכנות ותביעות קטנות זה תוכל לקבל מידע וכלים משפטיים פרקטיים להבנת נושא משפטי צרכני ומימוש זכויותיך. תופתעו לגלות כי בחינה ובדיקה משפטית של עורך דין הבקיא בתחום, תקל עליכם. רוצים לבדוק ? הוסיפו שאלה, מפורטת במידת האפשר, ותשובות עורך הדין המנהל את הפורום לא תאחר לבוא.

קרא עוד

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

07/04/2020 14:26 מיכל סירוב החנות לבקשת ביטול רכישת מכונת כביסה סירוב החנות לבקשת ביטול רכישת מכונת כביסה
רכשתי מכונת כביסה באינטרנט, לאחר שהפעלתי אותה נוכחתי שלכביסה אין ריח בכלל קרי אין ריח טוב של כביסה,
השירות יעצו לי להחליף אבקת כביסה ומרכך אך זה לא פתר את הבעיה.
פניתי לחנות בבקשה לבטל את העיסקה אך הם אמרו לי שלא ניתן לבטל עסקה בגלל שחיברתי את המכונה לחשמל.

מה הכללים בביטול עסקה בנסיבות שתארתי?

תודה רבה

שלום,
באם מכונת הכביסה נרכשה בעסקה מקוונת (עסקת מכר מרחוק) אזי אתה רשאי לבטל עסקה בתנאים אלו :
בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן לבטל את העסקה –מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס, או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר מביניהם.
לפיכך אין רלוונטיות לעובדה שמכונת הכביסה חוברה לחשמל, אלא רק הזמנים הם אלו שקובעים.
החוק קובע לעניין החיבור לחשמל רק אם רכשת את מכונת הכביסה ברכישה רגילה (ולא מקוונת).

01/04/2020 11:31 ר עילה לתביעה בעקבות אי הצלחה של טיפול אסטטי עילה לתביעה בעקבות אי הצלחה של טיפול אסטטי
שלום רב. עברתי טיפול אסטטי בעלות של מעל 15 אלף שקלים. הטיפול הוא טיפול הזעת יתר במכון מוכר שמטפל בבעיה כבר 10 שנים. ביררתי הרבה וגם במכון עצמו אמרו לי שהטיפול עוזר לצמיתות. לצערי 4 חודשים אחרי הטיפול ההזעה חזרה ובעצם הטיפול ירד לטמיון. במכון אמרו לי לבוא לטסט שיבדוק את המצב. אבל אני מכירה את עצמי וההזעה פשוט חזרה. האם במצב כזה יש עילה לתביעה של החזרת הכסף. אני חוששת שהם יתנערו ויגידו שנפלתי בסטטיסטיקה שזה לא מצליח. אך לי הם אמרו שהטיפול תמיד מצליח רק אחרי שביררתי שוב ושוב הלכתי על הטיפול. תודה מראש

שלום,
במקרה המתואר נולדת עילה לתביעה כאשר ישנה הפרת הסכם, כלומר כאשר הבטיחו לך משהו שיקרה והוא לא קרה כפי שהובטח.
אפשרות נוספת לעילה לתביעה כאשר מקיימת רשלנות בטיפול שנעשה.
לפיכך - באם ישנה הפרת הסכם ו\או רשלנות - את רשאית להשבת כספך.

תודה על תשובתך. איך אפשר לדעת אם יש כאן הפרת הסכם? אעבור על המסמכים שחתמתי, הם בקליניקה... ממה שזכור לי חתמתי שמותר לי לקבל זריקות הרדמה ושידוע לי תופעות לוואי (כגון נפיחויות וכו). בהסכם כתוב רק התהליך שאני הולכת לעבור (נקרא מירה-דריי) לא כתוב מה מטרתו ומה אחוזי ההצלחה. האם ניתן בכל זאת לדרוש את הכסף על סמך מה שמפרסמים באתר שלהם למשל, מהו הטיפול הזה ומה מטרתו. או שהמכון יכול להסתייג שאין אף פעם 100 אחוזי הצלחה בטיפול כזה או שלא הובטח שתהיה הצלחה? אין לי הוכחה מוקלטת מהיועצת העסקית שלהם שאיתה דיברתי לפני הטיפול. אבל ברור שלא הייתי הולכת לטיפול ככ יקר אם לא היה מובטח לי שהטיפול עובד

שלום,
נדמה לי שעניתי על כל שאלותיך בעניין.
באם את מעוניינת ייעוץ וסיוע משפטי נוסף - אנא פני למשרדי.

01/04/2020 00:41 אלחנן גינו השכרת רכב השכרת רכב
שלום וברכה
השכרתי רכב בליס פור יו ירושלים
לאחר 22יום(בערך) החזרתי את האוטו בסניף פת שילמתי קבלתי קבלה
לא היתי ממש מרוצה מהאוטו ולכן רציתי שיחליפו לי .לא היה להם משו אחר רציתי ללכת לחברה אחרת.בסופו של דבר לא הסתדר לי
וחזרתי לאחר כמה דקות לפקידה בפת ואמרתי שאני יקח את האוטו שהיה לי חזרה
היא אמרה אין בעיה
שאלתי אותה על התנאים שאלתי אותה אם זה חוזה חדש כמובן אחרי ששלמתי
היא אמרה זה דף חדש
לאחר שבועיים (בערך.אפשר לבדוק זמנים מדויקים בקבלה)החזרתי את האוטו לחברת ליס פור יו ראשל"צ
והמנהלת אומרת שאני צריך לשלם 11ומשו אלף שח מאחר וחרגתי מהקלומטרז שנתנו לי
חריגה של 9אלף קמ שווה 1 ומשו שח לכל קמש
שאלתי מדוע?
והרי מי שלוקח אצלהם רכב לחודש מוגבל 4000קמ
ושבועי זה ללא הגבלה(גם בשבועי יש הגבלה אולי גם 4000לשבוע בקיצור קשה מאוד עד בלתי אפשרי לחרוג משבועי)
המנהלת בליס פור יו ראשלצ אמרה לי האוטו אצלך 44 יום וחרגת תשלם
אמרתי לה והרי אני שילמתי באמצע והחזרתי את האוטו
ולקחתי מחדש לאחר מכן
היא אמרה אותי זה לא מעניין אתה עשית לנו קטע שנסיתי להרוויח עוד קמ
ואתה תשלם עלו
טענתי שלא עשיתי קטע וגם עשיתי היא יכולה לא להשכיר לי יותר אבל לא לחייב אותי על פדיחה שלהם
לאחר שבקשתי הארחה של יומים
התקשרו אלי ושאלו מה עם תשלום
אמרתי להם שאני לא מאשר להם לגעת באשראי שלי ואם רוצים את הכסף זה רק עי בית משפט
חיבו אותי 11אלף שח ועוד כמה שקלים
מה הדין מה עלי לעשות?
אשמח לתשובה
סליחה אם היתי ארוך מידי...
תודה

שלום,
בהתאם למתואר ועל מנת להשיב את כספך,כעת יהיה עליך להגיש תביעה לבית המשפט בעניינך.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

31/03/2020 20:48 גלעד עסקה שבוטלה ללא אישור עסקה שבוטלה ללא אישור
שלום רב,

בחודש אוקטובר 2019 סגרנו אני ומספר חברים חבילת סקי בצרפת, לתאריך 15.03.20, על מנת לבצע את העסקה דרשו מאיתנו לשלם פרטנית, כל אחד על עצמו בעזרת כרטיס אשראי אישי וצילום דרכון, לקראת ההגעה לתאריך החופשה ובעקבות נגיף הקורונה, חלק מהחברים ביטלו את הטיסה, ואחד מהחברה גם ביקש לבטל את הטיסה בשביל כולם (ללא אישור כלל המשתתפים), כשהתקשרתי לחברה ב12.03 על מנת לוודא כי החבילה אינה בוטלה מכיוון שברצוני לטוס, תחילה תירצו הנציגים כי "לא כדאי לי לטוס" ולאחר שזה לא עבד ודבקתי ברצוני לטוס טענו כי "הטיסות יבוטלו" רק לאחר שטענתי שברצוני לטוס כך או כך, הודו שביטלו את העסקה והחזירו את הסחורה לצרכן, ואני כלקוח שרצה לטוס, לא יכול כבר.

ע"פ תקנון החברה אם ישנו ביטול עסקה כ14 יום ממועד מימוש העסקה אין החזר והתשלום מלא, העניין הוא שאני כלל לא ביטלתי את העסקה וכך גם טענתי בפני החברה, החברה מסרבת לזכות אותי ומבקשת ממני לחתום על "ויתור זכויותי" לתבוע את החברה תמורת שובר בסך רבע מגובה העסקה, כמו כן השובר ניתן למימוש אך ורק מול אותה חברה ספציפית.

האם יש לי עילה לתביעה? בגין אילו חוקי צרכן? אזכיר שהטענה המרכזית של החברה היא שאחד מחברי הקבוצה טען שכולם רוצים לבטל, בעוד שאני טוען שבשביל לשלם על העסקה דרשו מכל לקוח לשלם עצמאית בעזרת כרטיס אשראי אישי ותמונת פספורט בעוד על מנת לבטל, אפילו לא יצרו עימי קשר.

שלום,
בהתאם לחוק הגנת הצרכן מי שרשאי לבטל עסקה הוא הצרכן (בניגוד לנותן השירות).
כמו כן, באם אתה ביצעת הזמנה ושילמת עליה בעצמך באמצעות כרטיס אשראי, אזי רק אתה רשאי לבטל את העסקה (ולא מישהו אחר בשמך).

31/03/2020 21:55 גלעד המשך לשאלה

האם אפשר לקבל סימוך חוקי לסיפא של התשובה?

שלום,
ראה בעניין זה חוק הגנת הצרכן.

26/03/2020 09:08 מיכאל חיוב במוסך חיוב במוסך
חיים שלום,
הרכב שלי אחרי תאונה קלה, התקשרתי למוסך לקבלת הצעת מחיר, נאמר לי 1500 שח. הגעתי למוסך, אם הוראות ברורות, להחליף כנף ופנס קדמי. באותו היום חזר אלי בעל המוסך, ביקש שאשלם לו 1600 שח כלל מעמ עבור חלקים שצריך לקנות, שילמתי.
יומיים אחרי הגעתי לקחת את הרכב, החשבון שהוצג לי היה כמעת 6500 שח (כולל את מה שכבר שולם).
ביקשתי פירוט על המחיר והעבודה, נאמר לי שנעשה מה שהיה צריך לעשות, וזה המחיר. שילמתי.

בחיפוש קצר באינטרנט מצאתי חלקים חילופיים שכמעת חצי מן העלות שחוייבתי.
חוייבתי 1500 שח על עבודת צבע שלא ביקשתי ולא שאלו אותי אם אני רוצה.
בחשבונית מפורט חיוב אחד של 800 שח על עבודה ועוד 600 שח על עבודה ולא קיבתי הסבר מדוע.
יש לי הקלטה ברורה ללא שינוי שעשיתי בטלפון שלי בזמן סגירת העסקה.

האם יש פה תביע, אם כן אילו ממצאים עלי להציג בפני בית המשפט ?


תודה.

שלום,
בהתאם למתואר בהחלט יש פה עילה לתביעה. יש פה ניצול ציני ולא חוקי.
כדי להצליח בתביעה עליך להוכיח את כל טענותיך בבית המשפט ולצורך הוכחת הטענות יש צורך בראיות להוכחתם.

חיים שלום,
האם נדרש לתמלל הקלטה שאני רוצה להגיש כראיה ?
כיצד מגישים את קובץ ההקלטה ?

תודה

שלום,
כן - יש צורך לתמלל שיחות טלפוניות כדי להגישן כראיות בבית המשפט.
אין צורך להגיש את קובץ ההקלטה אלא רק את התמלול. כמובן שיש צורך לשמור את ההקלטה המקורית ולהביאה לבית המשפט ביום הדיון.

29/03/2020 11:48 לא עורך דין תודה לעורך דין חיים תודה לעורך דין חיים
שלום רב

ברצוני להביע תודה לעורך דין חיים שמקפיד לענות תשובות מלומדות ומלאות לשאלות הפורום.

תודה רבה לך בשם כולם

בברכה

27/03/2020 13:24 רונן סיכול חוזה סיכול חוזה
שלום
אני משכיר חנות לצורך מספרה בגלל משבר הקורונה יש הוראה לסגור את החנות ולכן הם לא עובדים השוכרת מבקשת לא לשלם בנתיים שכר דירה עד היא תתחיל שוב לעבוד במספרה.
האם סיכול חוזה מיתייחס לקורונה
האם אני צריך ללכת לקראתה מבחינת תשלוום
לפי חוזה השוכרת צריכה לשלם לשנה שלמה
מה דעתך ?

שלום,
נדמה כי בימים אלה יש להפריד בין החוק היבש לאנושיות.
מבחינת החוק היבש יש הסכם ועל כן יש לקיים הסכמים. מבחינת אנושיות - אני מציע להתחשב .

27/03/2020 23:35 לא עוד ספאם לטלפון ספאם לטלפון
שלום לעורך דין,

הנני מקבל מדי יום הודעות מבנק מסוים בסגנון המצורף, אינני לקוח הבנק, ולאחר 2 הודעות פניתי לנציגה בפייסבוק בדרישה להפסיק והיא אמרה שזה יטופל.
מאז קיבלתי עוד 3.

האם הודעות כגון דוגמא זו עונים להגדרת חוק הספאם:

לקוחות יקרים,
אנחנו כאן בשבילכם ועושים את מירב המאמצים על מנת להמשיך ולספק לכם את מלוא השירותים גם בתקופה זו, בלי צורך להגיע לסניף.
האפליקציות של הבנק מתעדכנות בימים אלה, וכדי שתוכלו להמשיך ולקבל באמצעותן מידע ולבצע פעולות, אנא הורידו את הגרסאות המעודכנות מהחנויות.
אנו מאחלים לכם בריאות שלמה וימים רגועים,
בנק ##########



תודה מראש

שלום,
אם אינך לקוח של הבנק זה יכול להיחשב לספאם (למרות שאין במטרת ההודעה להוציא ממך כספים). אציין כי טיפלתי בעבר במקרה דומה ובית המשפט פסק (בניגוד לחוק) שאין מדובר בספאם.

26/03/2020 18:09 יחיאל גוטליב פרטנר ממשיכה לחייב אחרי הודעת התנתקות פרטנר ממשיכה לחייב אחרי הודעת התנתקות
הודעתי לפרטנר על סיום ההתקשרות בינינו ביום 18/12/19 הם המשיכו לחייב אותי ואני בשל בעיות של עבודה במקום חדש (שבגילי המתקדם - 72 - היה לי לא קל למצוא אותו) לא עקבתי במדוקדק ופרטנר המשיכה לחייב אותי. הודעתי לפני כמה ימים לחברת האשראי לבטל את ההרשאה (מקווה שהם לפחות יקיימו את בקשתי), קיבלתי במשך הזמן לפחות 3 שיחות על מנת לנסות ולהחזיר אותי ובכל אותן שיחות הודעתי שאינני מעוניין וביקשתי שיבואו לאסוף את הציוד וכלום לא קרה...
שלחתי לפרטנר פקס תזכורת ב-7.2.20 ולא הסתייע בידי להשיג את מבוקשי.
מה לדעתך אדוני עוה"ד הכי נכון לעשות עכשיו?
תודה על השירות. חודש טוב ומבורך ובריאות איתנה לך אדוני, למשפחתך ולכל עם ישראל!

שלום,
אני מציע לך לפנות לחברה על מנת לנהל מו"מ בעניינך לצורך ביטול העסקה והשבה כספית מלאה מאז הודעתך על סיום התקשרות.
ככל שאינך מצליח לעשות זאת בעצמך, אתה מוזמן לפנות אליי ואשמח לסייע - לטפל בדברים בשבילך ולייצגך מול החברה.

26/03/2020 15:19 נועם רותם החלפת מוצר החלפת מוצר
הזמנתי נעליים שלא מתאימות לי ויש לי7 ימים להחליף ושלחתי מייל לאתר שקניתי בו אבל הם לא עונים כבר כמה ימים. האם כשהם יענו הם יכולים לבוא אליי בטענות שעברו כבר 7 ימים כשבעצם זאת הבעיה שלהם כי אם הם היו משיבים כבר ביום ששלחתי תמייל לא היו עוברים 7 ימי החלפה? מי צודק כאן?

שלום,
באם פנית אליהם בתוך 7 הימים ויש לך את כל הראיות לכך, הצדק במקרה זה הוא איתך.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

קרן הר-צבי
עו"ד קרן הר-צבי

בעלים של משרד עורכי-דין המציע שירותים בתחום צוואות, ירושות ועיזבונות, הסכמי ממון, שכירויות, סכסוכי שכנים, לשון הרע, תביעות קטנות.