סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,333)

בית עסק או תאגיד אחר סיפק לך מוצר מקולקל ? סירב להחליף את המוצר או לבטל לבקשתך עסקת אשראי שביצעת ? חברת תקשורת גובה ממך תשלומים בניגוד למוסכם ? מצאת טעות בחיוב בתשלום אשר התבצע ע"י חברה קמעונאית ? נגרם לך נזק ולמרות היותו מינורי באופן יחסי, את/ה מעוניין לדעת מתי ניתן להגיש תביעה קטנה, בגין איזה סעד וכיצד ניתן לקבלו ? כפי הניתן לראות, פורום צרכנות ותביעות קטנות הוקם בפורטל המשפטי iLaw משום שהוא נוגע לכולנו, בפעולות צרכניות שונות אשר אנו מבצעים ביום יום. במסגרת פורום צרכנות ותביעות קטנות זה תוכל לקבל מידע וכלים משפטיים פרקטיים להבנת נושא משפטי צרכני ומימוש זכויותיך. תופתעו לגלות כי בחינה ובדיקה משפטית של עורך דין הבקיא בתחום, תקל עליכם. רוצים לבדוק ? הוסיפו שאלה, מפורטת במידת האפשר, ותשובות עורך הדין המנהל את הפורום לא תאחר לבוא.

קרא עוד

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

24/07/2024 08:04 דלית מכירת תוצרת חקלאית מכירת תוצרת חקלאית
שלום,
לאור המצב יש חקלאים מהצפון שמוכרים ישירות לצרכן. מגיעים עם טרנזיט ומוכרים את התוצרת שקטפו באותו יום. עד כה מדובר ב 3 חקלאים שונים שמגיעים ביום מסויים לחניון בית ספר בשעות אחהצ המאוחרות. לרוב מדובר בהזמנות מראש ואפשר גם לקנות ספונטני במקום. התוצרת טריה, איכותית ובמחיר שפוי ביחס לסופרים והמרכוליות. ההתאגדות היתה פרטית ובהתנדבות לטובת החקלאים והצרכנים. הכל דרך קבוצת וואטאפ. כעת הודיעו שהעירייה לא מאפשרת זאת יותר. אשמח לדעת האם העירייה יכולה למנוע מכירה זו? והאם נדרש היתר או משהו לקבל מהעירייה או מגורם ממוסד אחר?
נמסר לנומשהסיבה היא שזה פוגע בעסקים שמשלמים ארנונה.
האם מהלך זה של העירייה למנוע את האפשרות מהצרכן לא פוגע בשוק תחרותי?
תודה

שלום,
אינני הגורם המתאים לברר איתו את הסוגיות הללו. עליך לפנות לפורום המתאים לכך.

07/07/2024 10:59 שחר חיוב על אי החזרת מודם חיוב על אי החזרת מודם
שלום,
התנתקתי מהוט לפני שנתיים, הם המשיכו לחייב אותי שנה נוספתובסוף הצלחתי לסיים עימם את ההתקשרות. כמעט שנה אחר כך הם חייבו אותי, דרך הוראת הקבע שעדיין הייתה פתוחה, ב-600 ש״ח בטענה שלא החזרתי להם את המודם. כמובן שאין לי כבר את אישור ההחזרה כי מבחינתי ההתקשרות איתם הסתיימה מזמן. ביטלתי את החיוב דרך חברת האשראי והתקשרו אליי עכשיו לפני פתיחת הליך הוצאה לפועל - האם האופציה היחידה שלי היא לשלם על המודם ואז לתבוע אותם בחזרה? האם ייעשה בירור מסוים של הנושא לפני עיקול החשבון שלי דרך הוצאה לפועל בו אוכל לשטוח את טענותיי ואולי לא לשלם את החוב הזה?

שלום,
1. לא זו לא האופציה היחידה, אך לפני שבוחנים את כל האפשרויות יש צורך להכיר את סיפור המקרה והראיות שיש ברשותך להוכחת הטענות.
2. לא חובה. זה תלוי באיזו דרך תבחר החברה לפעול. יש כמה אפשרויות. אחת מהדרכים היא באמצעות הוצאה לפועל מבלי שינתן לך יומך להציג את טענותיך.

07/07/2024 12:40 עודד ביצעתי עסקה והספק מסרב להוציא חשבונית ביצעתי עסקה והספק מסרב להוציא חשבונית
שלום וברכה,

ביצעתי עסקה בטלפון לפני מספר חודשים, בעסקה קניתי יעוץ בנושא פרסום.
התשלום בוצע במלואו באמצעות כרטיס אשראי אולם, הספק מסרב להוציא חשבונית.
הספק גבה את מחיר העסקה וכן את עלות המע"מ והוסיף עוד עמלה על ביצוע העסקה בתשלומים.

כעת יש לנו אי הסכמות לגבי היעוץ שהוענק במסגרת העסקה.
אני מעוניין לתבוע תביעה קטנה אולם, הספק לא מעביר חשבונית.

כיצד ניתן לאלץ את הספק לשלוח חשבונית כנגד עסקה זו ?

העסקה בוצעה בסוף ינואר 2024.

בתודה מראש,

עודד

שלום,
אין זו שאלה משפטית ובטח לא בפורום כזה.

02/07/2024 08:32 אלנה ביטול טיסה - החזר הוצאות הלנה ביטול טיסה - החזר הוצאות הלנה
שלום.. הייתי אמורה לחזור לארץ מאירופה ב9.10 עם חברת תעופה ישראלית. עם פרוץ המלחמה קיבלתי הודעה שהטיסה חזרה לארץ ב 9.10 -.בוטלה .. קיבלתי טיסה חילופית (ללא תשלום) לאחר5 ימים ממועד החזרה המקורי. הטיסה החילופית המריאה מארץ אחרת באירופה (העברה לארץ שממנה יצאה הטיסה החילופית בוצעה ללא תשלום על ידי חברת התעופה). שהיתי במלון עד מועד הטיסה החילופית(4 לילות) .חברת התעופה לא הסכימה לממן את ההלנה עד הטיסה החילופית, ולכן נאלצתי אני לשלם את הוצאות הלינה במלון (כמובן שיש לי קבלה). פניתי לחברת התעופה בדרישה להחזיר לי את הוצאות ההלנה עד הטיסה החילופית - אך הם מסרבים. מה אומר החוק בנושא של החזר הוצאות הלנה בגין טיסה שבוטלה והתקיימה רק 5 ימים לאחר המועד המקורי של הטיסה? האם אני זכאית על פי חוק שרותי התעופה לקבל מחברת התעופה את החזר הוצאות הלינה ששילמתי? תודה על תשובתכם

שלום,
החוק אינו מדבר על המקרה המתואר, בטח כאשר הטיסה בוטלה בשל מלחמה.
את מוזמנת לעיין בחוק - חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),
תשע"ב-2012. הוא די קריא וברור.

אינני מבקשת פיצוי אלא רק החזר הוצאות הלנה עד הטיסה החילופית.בעצתף עיינתי בחוק :" נוסע שהוצע לו כרטיס טיסה חילופי לטיסה שאמורה להמריא ביום שלמחרת ובחר לקבלו, זכאי לקבל גם שרותי לינה ושירותי הסעה". הטיסה החילופת שקיבלתי היתה כעבור 5 ימים, האם אני לא זכאית?.

שלום,
ככל שאכן קיבלת טיסה חלופית לעוד 5 ימים (על פי ההגדרה של טיסה חלופית) את בהחלט זכאית לתשלום / החזר לינה + שירותי הסעה.
לא ראיתי מסמכים ועל כן אינני יודע האם אכן מדובר בטיסה חלופית על פי הגדרת החוק.
(מעולם לא נתקלתי במקרה של טיסה חלופית כעבור 5 ימים ולכן אני בספק).

היינו אמורים להמריא חזרה מאלבניה והיות והטיסה בוטלה עקב המלחמה וחברת התעופ הודיעה לנו שטיסה חילופית תהיה רק ממונטנגרו, אכן העבירו אותנו למונטנגרו(ללא תשלום) וגם שם כל יום בוטלה הטיסה לארץ ורק אחרי 4 לילות אכן המריאה הטיסה של אותה חברת תעופה ישראלית. לא שילמנו עבור הטיסה החילופית ממונטנגרו וגם לא עבור העברה לשדה התעופה .. הדבר היחיד שלא סודר על ידי חברת התעופה זו ההלנה עד הטיסה החילופית, וסרוב החיברה להחזיר את הוצאות ההלנה.(כמובן שיש לי את כל המסמכים כולל כל ההודעות שבמשך 4 ימים בוטלו הטיסות ורק ביום ה 5 התקיימה הטיסה). האם בנסיבות אלה אני זכאית לתבוע את החזר הוצאות הלינה?

שלום,
אם כך, כן, בהחלט.

בהתייחס לתשובתך שאני זכאית להחזר הוצאות לינה יש בדעתי להגיש תביעה בנושא. בנסיבות אלה האם אז זכאית לפיצוי נוסף כגון עגמת נפש ,או פיצוי על כך שהעברה שביצעה חברת התעופה מאלבניה למונטנגרו שמשם המריאה הטיסה החילופית- היתה באוטובוס בנסיעה של למעלה מ 8 שעות ? או בגין סרוב החברה להחזיר את הכסף? תודה על תשובותיך

שלום,
את בהחלט רשאית לבקש בתביעתך פיצויים בגין נזקים, עוגמת נפש וכד'. בית המשפט הוא זה שיחליט בסופו של יום האם מגיע לך (האם את זכאית).
לידיעתך - החוק קובע פיצויים לדוגמא בגין סירוב החברה לפעול בניגוד לחוק, כך שבנוסף לפיצויים בגין נזקים ועוגמת נפש את רשאית לתבוע פיצויים לדוגמא.
לבסוף - אני מציע לך לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, בין היתר, על מנת שתביני את הסיכונים בתביעתך.

03/07/2024 10:49 ציון סירי קיבל חשבוני בוואטצפ ולא שילם קיבל חשבוני בוואטצפ ולא שילם
שלום. ביצעתי עבודה לקבלן משנה במבנה ציבור דיור מוגן ולא שילם. ביקש לשלם לי מזומן חלק מסכום שנקבע ודרש לא לרשום חשבונית והכל מתועד בוואטצאפ, הקלטות מתמללות בידי מוסמך, סכום שנקבע גם מתועד, אחרי לחצים ביקש לשלוח לו חשבונית בוואטצפ וגם לא שילם, יש לי טלפון נייד ושם, , לא כתובת ולא ת.ז, הקבלן הועסק על ידי חברה קבלנית שסרבה לתת לי פרטים עליו, מזכירות בית המשפט לא קיבלו את התביעה ללא פרטי החייב, משרד הפנים אין קטגוריה של איתור ת.ז לכן אי אפשר לבצע גו ויזית, איתור ת.ז בגוגל לא צלח, טאבו ישיר לא צלח ,אשמח לעזרתכם

שלום,
פנית לאתר עורכי דין. עורכי דין אינם עוסקים באיתור. עליך לפנות לגורמים הרלוונטים לצורך איתור פרטים של גורם כזה או אחר.

27/06/2024 05:19 שלום תיקון מזגן בדירה שכורה תיקון מזגן בדירה שכורה
שלום,
המזגן בדירה שלנו התקלקל ותרון התקלה לוקח המון זמן כי לא מוצאים את מקור התקלה
האם בזמן הזה בעל הדירה מחויב למציאת פתרון חלופי? החזר כספי?
תודה

שלום,
קראתי אך אני לא מבין את העניין של פתרון התקלה לוקח הרבה זמן.
תיקון תקלה במזגן זה משהו שאמור לקרות בתוך שעה.
אם איש מקצוע לא מצליח לפתור את התקלה, אזי או שהוא לא מקצועי או שיש צורך להחליף מזגן למזגן חדש. על בעל הדירה להחליף את המזגן למזגן חדש.

06/06/2024 08:09 אבנר הטעיה ואי אספקת מוצר ומוצר חליפי הטעיה ואי אספקת מוצר ומוצר חליפי
שלום,
רשת מוצרי חשמל גדולה פרסמה באולם התצוגה מקרר (לא מתצוגה חדש לגמרי) במחיר אטרקטיבי במיוחד בהנחה גדולה עם מספר דגם מדוייק (מצולם, מחיר ודגם).
לא מדובר בדגם מתצוגה, לגבי הדגם מהתצוגה ניתן היה לרכוש אותו עוד בפחות.
לאחר תשלום בעמדה וקבלת החשבונית התברר כי נרשם דגם אחר ולא זה שנרכש ולא זה בתצוגה דגם שממילא יכולתי לקנות בפחות ממה ששילמתי.
כמובן שאם לא הייתי עולה על זה לא היתה לי דרך להוכיח כלום.
מייד במעמד הרכישה לא הסכמתי לדבר ואז נאמר לי שמלאי חדש יגיע תוך שבוע וחצי ובהתאם אקבל את מה שקניתי.
גם הובטח לי מקרר חלופי עד אז, מדובר בבית חדש ואין לי מקרר בבית.
במשך שבועיים אני ממתין למקרר חלופי ומבטיחים לי ולא שולחים.
כל השיחות מוקלטות כבר שבועיים, כולל הבטחה לקבל חלופי והבטחות לקבל מקרר בדגם הנכון, לא זה שנרשם בחשבונית.
לאחרונה נאמר לי שלא יספקו לי מקרר חליפי כי המשלוח של המקררים החדשים מתעכב ומקרר חלופי הם לא נותנים לזמן לא ידוע.
גם נאמר לי שהמשלוח החדש יהיה במחיר גבוהה מאוד והם לא יעמדו במחיר שהופיע אצלם בתצוגה באולם.

מה הם זכויותי ומה עלי לעשות?
אני מחזיק בהרבה הקלטות שמאשרים את כל מהלך העניינים והמוכר של הרשת לא מתכחש לעובדות, פשוט אלו הדברים.

שלום,
אתה זכאי (מבחינת החוק) לקבל בדיוק את מה שהזמנת (ומה שהובטח לך לאורך כל הדרך).
בעניין המקרר / המקרר החלופי שלא קיבלת - בשלב זה על החברה לפצות אותך בגין הפרת ההסכם, הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
לסיכום אתה זכאי מבחינה חוקית למקרר חלופי עד שיגיע המקרר שהזמנת + תשלום פיצויים כספיים.

מדובר במחסני חשמל, כרגע עימתתי אותם עם כל הנתונים, הם מודים שטעו, הם לא רוצים לספק מקרר חלופי כי הם לא יודעים כמה זמן הוא יישאר אצלי ועכשיו גם שינו את הנרטיב, הם טוענים שמקרר כזה לא יחזור יותר למלאי ולכן הם רוצים לבטל עכשיו 3 שבועות אחרי העסקה את העסקה ושאבוא לקחת את הכסף.

במצב זה, למעשה מה אני תובע?
האם כדאי לרכוש את המקרר בדגם שרציתי במחיר מלא אצל רשת אחרת ואז לתבוע את ההפרש?

חג שמח

שלום,
אתה תובע את החברה בגין הפרת הסכם, חוסר תום לב, הפרת מס' הוראות חוק הגנת הצרכן.
בנוסף - אתה רשאי לתבוע פיצויים שאינם תלויים בנזק בסך של עד 10,000 ש"ח.

15/05/2013 11:49 אסיה תביעה נגד מי עדן תביעה נגד מי עדן
.
לפני שנה רכשתי אצלם בר מים.
במשך השנה קרו 4 תקלות במכשיר
עבור כל תקלה לקח להם עד שבועיים לבוא ולטפל בתקלה כאשר אנו מדברים על מי שתייה חמה/קרה

הפעם באמת הגזימו
לפני שבוע דיווחתי על תקלה שמכשיר בזמן רתיחה מרעיש
נאמר לי שתוך 3 ימי עסקים חוזרים אלי משירות טכני

עבר שבוע ואף אחד לא חזר אלי
התקשרתי אליהם שוב ואמרו שנפלה טעות ובקשה לא הועברה למקום נכון ושעוד היום חוזרים אלי בוואדות

ושוב לא חזרו
למחרת המכשיר קיצר והשבית לי חשמל בכל הבית
ב 8 בבוקר כבר דיווחתי להם על התקלה וביקשתי שיטפלו בי דחוף כי אין לי מים לא חמים ולא קרים

נאמר לי שחוזרים אלי ושהטיפול עבר למנהל בכיר

במשך היום התקשרתי עוד 3 פעמים וקיבלתי כל הזמן אותה תשובה ,מנהל בכיר חוזר אליך ומטפל בך

אף אחד לא חזר אלי ולא התקשר אלי

ועבר כבר 24 שעות

נאלצתי להתתארגן עם קומקום ובקבוקי מים

יש לציין שכבר בתקלה שלישית ביקשתי להחליף מכשיר אך נאמר לי שזה בלתי אפשרי

האם יש לי סיכוי לזכות? לקבל ההחזר של מכשיר + עוגמת נפש

כל שנדרש במקרים כאלה הוא מכתב חריף מעו"ד ובו דרישה להחזר כספי או החלפת מכשיר בחדש. מנסיון, פניה כזו מניבה תוצאות. ואם גם זה לא יעזור, תביע קטנה.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

10/05/2018 07:22 דבי מה המחיר?

כמה עולה מכתב מעורך דין?

שלום,
לא ניתן לפרסם שכ"ט עו"ד כאן. ניתן לפנות אליי טלפונית.

בשנה האחרונה בתדירות גבוהה כדי מי עדן לפתע מתרוקנים גואים במתקן ומציפים הסביבה … לאחר מבוכה הזמנתי טכנאי שהסביר לי כי במערך כדי החברה יש עיוותים ופגמים הגורמים לתופעה .. כמובן שבכך מתייתר השירות כלא אמין ומבקש אני לסיים ההתקשרות בת 35 השנה אך גם זה לא ניתן על נקלה … מה עושים ??? וכיצד נוהגים ?

שלום,
אין דבר כזה שלא ניתן להתנתק משירות.
ראה בעניין זה חוק הגנת הצרכן.
עליך לפנות לחברה בכתב, להודיע על סיום ההתקשרות והחזרת הציוד.
ככל שאינך מצליח לעשות זאת בעצמך - תוכל לפנות לעו"ד לצורך סיוע בעניינך.

06/06/2024 07:57 אבנר הטעיה ואי אספקת מוצר ומוצר חליפי הטעיה ואי אספקת מוצר ומוצר חליפי
חיים שלום,
רשת מוצרי חשמל גדולה פרסמה באולם התצוגה מקרר (לא מתצוגה חדש לגמרי) במחיר אטרקטיבי במיוחד בהנחה גדולה עם מספר דגם מדוייק (מצולם, מחיר ודגם).
לא מדובר בדגם מתצוגה, לגבי הדגם מהתצוגה ניתן היה לרכוש אותו עוד בפחות.
לאחר תשלום בעמדה וקבלת החשבונית התברר כי נרשם דגם אחר ולא זה שנרכש ולא זה בתצוגה דגם שממילא יכולתי לקנות בפחות ממה ששילמתי.
כמובן שאם לא הייתי עולה על זה לא היתה לי דרך להוכיח כלום.
מייד במעמד הרכישה לא הסכמתי לדבר ואז נאמר לי שמלאי חדש יגיע תוך שבוע וחצי ובהתאם אקבל את מה שקניתי.
גם הובטח לי מקרר חלופי עד אז, מדובר בבית חדש ואין לי מקרר בבית.
במשך שבועיים אני ממתין למקרר חלופי ומבטיחים לי ולא שולחים.
כל השיחות מוקלטות כבר שבועיים, כולל הבטחה לקבל חלופי והבטחות לקבל מקרר בדגם הנכון, לא זה שנרשם בחשבונית.
לאחרונה נאמר לי שלא יספקו לי מקרר חליפי כי המשלוח של המקררים החדשים מתעכב ומקרר חלופי הם לא נותנים לזמן לא ידוע.
גם נאמר לי שהמשלוח החדש יהיה במחיר גבוהה מאוד והם לא יעמדו במחיר שהופיע אצלם בתצוגה באולם.

מה הם זכויותי ומה עלי לעשות?
אני מחזיק בהרבה הקלטות שמאשרים את כל מהלך העניינים והמוכר של הרשת לא מתכחש לעובדות, פשוט אלו הדברים.

01/06/2024 13:55 אור ביטול כרטיסיית כניסה לחוג ביטול כרטיסיית כניסה לחוג
רכשתי כרטיסיית כניסה לחוג ע"ס 400 שח ,ללא פג תוקף, בשל החלפת בעלויות של האולם ,ניתן ללקוחות חלון זמן של 3 חודשים להחליף את הכרטיסיות ,אני פניתי להנהלה והודעתי שלא אוכל להגיע בחלון הזמן שקבעו ,ובקשתי הארכה שלא נענתה, האם הבעלים ראשיי לא להשיב לי את התמורה ,בגלל שלא עמדתי בחלון הזמנים שקבע? האם אקט שכזה הוא בכלל חוקי?

שלום,
כאשר חברה או בית עסק מחליף בעלים - עליו לפעול בהתאם להתחייבויות הקודמות ועל כן על הבעלים החדש לקבל את הכרטיסיה שאותה רכשת לפני החלפת הבעלים.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.