סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(826)

בית עסק או תאגיד אחר סיפק לך מוצר מקולקל ? סירב להחליף את המוצר או לבטל לבקשתך עסקת אשראי שביצעת ? חברת תקשורת גובה ממך תשלומים בניגוד למוסכם ? מצאת טעות בחיוב בתשלום אשר התבצע ע"י חברה קמעונאית ? נגרם לך נזק ולמרות היותו מינורי באופן יחסי, את/ה מעוניין לדעת מתי ניתן להגיש תביעה קטנה, בגין איזה סעד וכיצד ניתן לקבלו ? כפי הניתן לראות, פורום צרכנות ותביעות קטנות הוקם בפורטל המשפטי iLaw משום שהוא נוגע לכולנו, בפעולות צרכניות שונות אשר אנו מבצעים ביום יום. במסגרת פורום צרכנות ותביעות קטנות זה תוכל לקבל מידע וכלים משפטיים פרקטיים להבנת נושא משפטי צרכני ומימוש זכויותיך. תופתעו לגלות כי בחינה ובדיקה משפטית של עורך דין הבקיא בתחום, תקל עליכם. רוצים לבדוק ? הוסיפו שאלה, מפורטת במידת האפשר, ותשובות עורך הדין המנהל את הפורום לא תאחר לבוא.

קרא עוד

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

18/04/2018 13:25 אבי מדיניות החזרת עודפי ריצוף מדיניות החזרת עודפי ריצוף
שלום רב.
לפני כחודשיים רכשנו ריצוף מחנות מסוימת ובמעמד הרכישה בעל החנות הבטיח לנו(בעל פה)שאם ישאר לנו עודף ריצוף,הוא יהיה מוכן לקבל אותו בחזרה בתנאי שהוא שלם ויתן לנו זיכוי כספי עבור מה שנחזיר.
קנינו כמות מסוימת ולאחר שבוע הזמנו עוד כמות כי החלטנו לרצף את כל הדירה באותו הריצוף.
בעל החנות הבטיח שכל הכמות תגיע בהובלה אחת ושוב חזר והבטיח שאם ישאר עודף ריצוף הוא יהיה מוכן לקבל אותו בחזרה ולתת לנו זיכוי כספי עבורו.
לאחר תקופת המתנה,הגיע רק 97מטר ריצוף במקום 105מטר שהזמנו.
בעל החנות טען שבגלל שהזמנו בפעמיים חסרים לו ה-8מטר הנוספים והוא אמור לקבל אותם רק בעוד שבועיים.
8 המטר הנוספים האלו בדיוק היו הרזרבה שהיינו צריכים.
הקבלן התחיל לרצף וכשהוא סיים התברר שהוא כבר לא זקוק לשמונה מטר שהיו אמורים להגיע ואפילו נשארו לי 5 מטר רזרבה בבית.
לאחר יומיים התקשר אלי בעל החנות ואמר שהריצוף הגיע והוא רוצה לספק לנו אותו ואני אמרתי לו שאנחנו כבר לא זקוקים לריצוף ואנחנו מבקשים זיכוי כספי.
הייתי בהלם כשבעל החנות התחיל להמציא כל מיני תרוצים שהוא הזמין לי את הריצוף במיוחד מחו"ל(את השמונה מטר שהוא לא סיפק בפעם הראשונה)והוא לא מוכן עכשיו לתת לנו זיכוי כספי,בנוסף לכך הוא מאיים שאם לא נבוא לקחת את הריצוף תוך שבוע,הוא יחייב אותנו על כל יום שהסחורה תישאר אצלו ביום אחסנה.
שאלתי...מי צודק והאם אני יכול לתבוע אותו על כך ואיך כדאי לתבוע?הרי שמדובר בסכום קטן יחסית(1000שח)...
במיד ה ואני יכול לתבוע והצדק עימי,האם כדאי בינתיים למשוך ממנו את הסחורה כדי שלא יחייב אותי גם על יום אחסנה?
חשוב לציין שהריצוף לא יוצר במיוחד בשבילי אלא הוזמן במיוחד בשבילי מחו"ל.
הריצוף מוצג בחנות לכל המעוניין.

תודה רבה מראש

שלום,
עניתי על שאלתך כבר במקום אחר.

14/04/2018 11:43 מיכל אודה לעזרה אודה לעזרה
אולי זה ישמע מגוחך, אבל זה ממש חשוב לנו.
אני ובן זוגי משחקים במשחק מובייל ברשת השייך לחברה קוריאנית בשם נקסון.
לאחרונה הם הציעו אתגר עם פרס גדול בצורה יוצאת דופן, אנו משחקים בו כמעט שנתיים והפרס הזה היה עצום ושווה את המאמץ. עבדנו קשה ובזבזנו המון זמן להצליח בזמן והצלחנו, אפילו בזבזתי כסף כדי להצליח.
לאחר חלוקת הפרסים הם טוענים כי לא הגענו לשם בזמן, ואומרים שרק מספר שעות אחרי שבפועל יש לי צילום מסך עם חותמת זמן של האייפון שהגעתי בזמן.

זה אומנם נשמע מגוחך אבל בזבזנו ימים ושעות, המון אנרגיה כדי לה להצליח, בזבזנו כסף ותיעדנו את ההצלחה. בשרת האירופאי יש עוד המון שחקנים כמונו שמתלוננים על אותו הדבר, בגלל שיש רק מעט שחקנים מישראל אני אבודה ולא יודעת איך בכלל להתחיל להתמודד חולם. אבל לא רוצה לוותר כי עשיתי הכל בשביל זה כל מה שיכולתי אפילו לבזבז כסף!
איזה מן עורך דין עוסק בזה? עם מי לדבר? יש מה לעשות?

שלום,
אינך יכולה לתבוע חברה הרשומה בחו"ל בבתי משפט בארץ (החוק בארץ לא חל על חברות בחו"ל) ולכן יהיה עליך לפנות לעו"ד במדינה בה רשומה החברה ולתובע אותה שם בהתאם למערכת החוקים המקומית.

10/04/2018 20:10 ישראל האם יש קייס לתביעה קטנה האם יש קייס לתביעה קטנה
שמלה יקרה עם שרוולים לבנים שלא היה עליה תווית עם הוראות כביסה, וכובסה לבד בתוכנית הכי עדינה , הצבע השחור עבר ללבן. ( לא היה אפשר להתקשר לחנות לשאול כי זה היה חול המועד וסגור). בחנות טוענים שכל השמלות עם תווית ואם לא היה - לא היינו צריכים לכבס...
האם הם אמורים לקחת אחריות ולהחליף את הבגד? והאם יש טעם לתבוע אותם?
תודה רבה

שלום,
חסרים נתונים רבים כדי שאוכל לקבוע האם החנות אחראית.

08/04/2018 21:03 יבגני חריגה ממועד הקבוע לתיקון המוצר שבתקופת אחריות חריגה ממועד הקבוע לתיקון המוצר שבתקופת אחריות
שלום רב,
רכשתי משור אנכי. שנת אחריות מסתיימת ב-14.04.18. המשור התקלקל וביום 07.03.18 מסרתי אותו לתיקון דרך חנות בה רכשתי ומהחנות המשור נמסר ליבואן, על כן, יש ליבואן שבועים לתקן לפי התקנות. נכון ל-08.04.18 המשור עדיין לא תוקן. דיברתי עם היבואן ונאמר לי שהם ממתינים לאיזה חלק שחסר.
עברו יותר משבועים (בלי לספור שבתות, כניסת פסח ושביעי של פסח). אם אני מבין נכון, לפי סעיף 31א(א)(8) לחוק הגנת הצרכן במקרה כזה אפשר להגיש תביעה לפיצויים לדוגמא עד 10,000 ש"ח.
אודה על דעתך לגבי 2 השאלות הבאות:
1) האם אני יכול לפנות ליבואן במכתב ולדרוש הספקת משור חדש תחת זה שהתקלקל או החזר כספי מלא שאם לא, אפנה לבימ"ש בתביעה לפיצויי לדוגמא ?
2) אם תשובה לשאלה קודמת חיובית, אז במידה ולאחר פניה כזאת מצדי, היבואן יציע למחרת לאסוף את המשור שכבר תוקן (אני משער שזה מה שיקרה), מה תהיה המלצה במקרה זה? כנראה שלסרב לקבל מוצר מתיקון אני לא יכול, אבל מצד שני הם לא עמדו במועד הקבוע לתיקון. בנוסף גם אם התיקון יהיה לא רציני הרי שלא יישאר לי זמן לגלות זאת, כי שנת האחריות אוטוטו נגמרת ואם יצטרך תיקון נוסף, אז הוא כבר יהיה בתשלום.
תודה רבה.

שלום,
1. בהתאם למתואר אין לך עילה לתביעה לפי סעיף 31א(א)(8) לחוק הגנת הצרכן.
2. באם לא יסכימו לתקן לך את המסור למרות תקופת האחריות (אתה עדיין בתקופת האחריות) אזי תהיה לך עילה לתביעה (שלצערי בתי המשפט לא מתייחסים לסעיף זה).

תודה לך על תגובה מהירה.
אפשר בקצרה להתייחס לתשובה 1 - מדוע אין עילה לפי סעיף 31א(א)(8) לחוק הגנת הצרכן?
הרי הסעיף קובע לא רק שמוצר לא תוקן אלא לא תוקן "בתוך התקופה שנקבעה לכך לפי אותו סעיף" (סעיף 18א אומר שמועדים ייקבעו בתקנות, ובתקנות נקבע 14 יום אם מוצר נמסר לחנות).

שלום,
אתה מוזמן לעשות ניסוי ולהגיש תביעה בעניין זה לבית המשפט.

09/04/2018 18:56 יוגב שאלה שאלה
היי, תבעתי אדם על שירות שנתן לי והוא טען בכתב הגנה שהוא לא נתן לי שירות. בהמשך ההליך הוא הגישה הודעה האומרת שדוד שלו נתן לי שירות ולא הוא. האם חובה עליו לבקש רשות שליחת הודעה לצד ג' לבית המשפט או ניתן לוותר על זה בתביעה קטנה? מדובר בתביעה קטנה.

שלום,
אני לא מבין, אינך יודע מי נתן לך את השירות ?
על איזה שירות מדובר ? האם יש הסכם ביניכם ? איך הגעת דווקא לתבוע את הגורם שבחרת לתבוע ולא מישהו אחר ?
זה שנתבע טוען שהוא לא נתן את שירות, עליו להוכיח זאת (לאחר שאתה הוכחת שהוא הגורם שנתן את השירות).
משהו בכל ההתנהלות המשפטית נשמע לי תמוה.

08/04/2018 11:07 אלכסנדר עיכוב קביעת מועד דיון בתביעות קטנות עיכוב קביעת מועד דיון בתביעות קטנות
שלום!
בית משפט לתביעות קטנות ברחובות למרות בקשות חוזרות כחודשיים לא קובע מועד דיון
מה לעשות?
בברכה אלכסנדר

שלום,
איך אתה פונה לבית המשפט לצורך קביעת מועד דיון ?
מגיש בקשה בכתב לבית המשפט ?

27/03/2018 23:41 דינה מחשב מרעישש מחשב מרעישש
שלום
לפני חודש קניתי מחשב לפי המלצתו של המוכר... לאחר שימוש התחיל רעש מהמאוור התקשרתי לשרות לקוחות של החב ניסו לסדר דרך הטלפון בשליטה מרחוק..לאחר כמה ימים שוב היה רעש התקשרתי שוב ענו לי זה בסדר בגלל שהמחשב מתאמץ הוא מרעיש... לא קילתי את זה התקשרתי לחנות והמוכר אמר ליכו שמעתי מלקוח אחר שבדגם הזה המחשב מרעיש והוא לא החזיר לי אותו...
האם במצב כזה חוסר התאמה של המוצר שלא לדבר על מטרד שהוא מהווה יש לי זכות.בחוק לבקש ביטול עסקה
נ.ב בעל החנות אמר לי תתכתבי עם החברה שיהיה לי תעוד של השיחות איתך אך הם לא עונים...

שלום,
מבלי להיכנס לעניין המשפטי (אין פה מטרד), את זכאית לתיקון ו\או החלפת מחשב ו\או ביטול עסקה.
לצורך כך יהיה עליך לצרף חוות דעת מומחה.

20/03/2018 13:08 איריס שגיב האם זו עסקת מכר מרחוק? האם זו עסקת מכר מרחוק?
לקוח חתם אצלנו על הזמנה של מערכת בית חכם. הוא טוען שזו היתה עסקת מכר מרחוק.
היו התכתבויות מיילים של שאלות, תשובות, הצעות מחיר והזמנה. הלקוח חתם על ההזמנה ושלח אותה במייל.
היתה גם פגישה אחת לפחות איתו אך אין לנו עליה תיעוד.
האם יש ממש בטענתו?

שלום עסקת מכר מרחוק הינה עסקה היא רכישה שבמהלכה אין מגע ישיר בין המוכר לקונה, והקונה לא יכול לראות ולבדוק את המוצר המוצע. הצרכן מסתמך רק על המידע שפורסם באתר או בקטלוג, ועשוי להתברר פער בין תיאור המוצר או השירות לבין מה שנרכש בפועל.

15/03/2018 08:09 שני מוצר פגום מוצר פגום
שלום, רכשתי שטיח, ברשותי חודשיים, המוכר אמר שזהו שטיח דוחה כתמים. מספר פעמים נשפך על השטיח טפטופי משקה נס קפה ואלו הפך לכתמים בולטים ואף חומר ושיטות הניקוי לא הסירו כתמים אלו.
בנוסף בכל טיטוא של השטיח או שאיבה ניראה חומר פלומה כמו צמר גפן שיוצא מהשטיח ויש אזורים שהדוגמא של השטיח דוללה.
בקשתי להחזיר את השטיח בטענות אלו
המוכר לא לוקח באחריות לפגמים אלו.
לדעתך מי צודק? מה באפשרותי לעות?
אשמך לדעתך

שלום,
באם יש לך הוכחות / ראיות לעובדה שהובטח לך שהשטיח דוחה כתמים, את רשאית להגיש תביעה בבית המשפט כנגד החברה ממנה רכשת את השטיח לצורך ביטול עסקה והשבה כספית.

12/03/2018 08:19 אמיר תביעה קטנה בירור תביעה קטנה בירור
רוצה לתבוע חברת דלתות על שירות ועוגמת נפש. אשמח לפרטים ומה התהליך בדיוק?
אמיר-0544810426

שלום,
אינני יכול ליצור איתך קשר. אנא צור עמי קשר טלפוני או באמצעות הדוא"ל.