סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

02/01/2017 11:19 אסף למי עובר שכר הטרחה אחרי זכייה במשפט? למי עובר שכר הטרחה אחרי זכייה במשפט?
שלום, סיכמתי עם העו"ד שלי על תשלום באחוזים מהזכייה, לאחרונה קיבלנו את פסק הדין שאומר שזכינו ב70 אלף שקל, ועוד 12 אלף שכר טרחה. העורך דין טוען שה12 אלף כלולים ב70 אלף של הזכייה אפילו שכתוב בפסק דין שזה בנוסף.

איך אני יכול לוודא שהוא לו עובד עליי? הוא הביא לי את התשלום של הזכייה במשפט, יכול להיות שאת הצ'ק של השכר טרחה הוא לקח לעצמו ?

שלום,
פנית לפורום של תביעות קטנות ודיני צרכנות. שאלתך לא קשורה לנושאים אלו ועליך לפנות לפורום המתאים.
עליך לבחון את ההסכם עליו חתמת מול עו"ד ועל הצדדים לפעול בהתאם להסכם זה.

26/12/2016 13:42 מאיה חוק טיבי - פיצוי על טיסה שבוטלה חוק טיבי - פיצוי על טיסה שבוטלה
רציתי לדעת בקשר האם חוק טיבי (חוק פיצוי על טיסה שבוטלה) חל על טיסה לישראל הכוללת קונקשן אך מבוצעת על ידי 2 חברות תעופה שונות? כלומר, אם תוכננו לי 2 טיסות, מארה"ב לבריסל ומבריסל לישראל, ושתי אלו בוצעו על ידי חברות תעופה שונות (הראשונה יונייטד אירליינס והשניה בריסל אירליינס), והטיסה הראשונה בוטלה - מה שהוביל לפספוס טיסת הקונקשן - האם חוק טיבי חל במקרה כזה?

שלום,
כן. ראה : חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה)

07/12/2016 08:31 קסניה מי עדן מי עדן
לפני כשנה החלטנו להתהתנק ממי עדן,לאחר הביטול עסקה עימם ודיבור עם המנהל לקוחות הובהר להם שאנו מתנתקים מהם ולא מעוניינים בשירותם יותר ושאנו מחליפים כתובת.אימי מקבלת טלפון מעו"ד מטעם מי עדן על כך שיש לנו חוב של 200 ₪ על מתקן כוסות שכביכול הוזמן לאחר הסיום עסקה איתם,מיותר לציין שלא קיבלנו את המתקן כוסות הזה לעולם וכמובן שלא הזמנו אותו.לאחר שיחה כם הנציג של מי עדן השנה נאמר לנו שאין להם מושג על מה מדובר כל התיק הועבר לעו"ד ואין להם שום מידע לתת לנו,איך זה קרה ולמה ומתי בוצעה ההזמנה המדומיינת הזאת.אגב העו"ד לא מעוניינצ למסור כתובת של המשרד על מנת להגיע ולבצע את התשלום שם ולקבל איזשהו מסמך המאשר את כל הפעולות.מה ניתן לעשות בעיניין ולמי לפנות? תודה מראש

שלום,
עליך לפנות לחברת מי עדן ולהסדיר איתם את הנושא.
אני ממליץ לפנות אליהם באמצעות מכתב מעו"ד. המכתב יהיה ממוען גם לעו"ד מטעמם.

17/12/2016 13:04 תומר מוצר פגום מוצר פגום
שלום רב,
לפני חודשים קניתי מכשיר פלאפון, המוצר הגיע פגום, הלכתי לסניף והבטיחו לתקן לי אותו תוך 14 ימי עסקים, החזירו לי את הפלאפון רק לאחר 18 ימי עסקים והוא עדין היה פגום, החברה לא מוכנה להחליף לי את המוצר או להחזיר לי את הכסף כי הם טוענים שהמוצר לא פגום.
האם יש לי עילה לתביעה? האם יש חוק שאומר שאם הם התחייבו לתיקון תוך 14 ימי עסקים והחזירו לאחר 18 יש לקבל פיצוי או שזה הבטחה בעל פה?

שלום,
יש לך עילה לתביעה בעניין זה על הפרת הסכם ורשלנות החברה ונציגיה.
הבעיה היא שלצערי בתי המשפט עלולים לראות את תביעתך כקטנונית ובשל כך לדחות את תביעתך.

06/12/2016 11:02 טליה האם יש עילה לתביעה? האם יש עילה לתביעה?
שלום רב.
רציתי לשאול.
קניתי פאה מפאנית בעלת שם גדול פאה שעלתה 12 אלף שקל. שיש לה אחראיות לשנה בלבד.
מאז שביצעתי את ההזמנה וששילמתי את המקדמה על סך 2000 שקל. ועד שקיבלתי את המוצר עבר חצי שנה.
ז״א שהאחריות התחילה מאז אותו תשלום סופי לאחר חצי שנה.
הסיבה שבגללה קיבלתי את הפאה לאחר ככ הרבה זמן מאז ביצוע ההזמנה כי היה שירות לקוי.
אני גרה מחוץ לעיר והפאנית נמצאת בירושלים. במשך החצי שנה הזאת נסעתי עשרות פעמים בשביל להגיע לתוצאה הרצויה
למרות שביקשתי דברים מסויימים כמו צבע שיער מסויים ושמו לי שיער אחר לגמרי בקיצוניות שלו. או שהיו משקרות לי
או שגרמו לי לבוא סתם בגלל שלא ביצעו את עבודתם כמו שצריך
אני רוצה לציין שהזמנתי שיער בצבע חום ושילמתי תוספת כסף של עוד 1400 שקל על שיער בהיר
שמסתבר שהיה צבוע בכלל. אחרי חצי שנה של פינג פונג והלוך ושוב קיבלתי את הפאה מרוצה.
אחרי כמה חודשים של שימוש (בחודשי הקיץ) הפאה הפכה את הצבע שלה לצבע גינגי!! וליבש מאוד ובלונדיני.
שיער שאמור להיות ממש משובח!!! גם הבלונד.
למרות שחפפתי אותה כל שבוע גם ע״י פאניות מומחיות שחפפו לי וגם אני בעצמי שלמדתי את אומנות החפיפה.
אחרי יום של חפיפה השיער נורא יבש ולא נעים למגע בלי קשר שנראה נורא צהוב ולא בצבע המתאים בכלל.

פניתי לסלון לקבל שירות. התקשרתי לסלון ואמרתי שאני מעוניינת בתיקון. אמרו לי להגיע .כאשר הגעתי במיוחד לירושלים
אמרו לי שלא יכולים לטפל בי כי הבחורה שמטפלת בי כרגע נמצאת בחו״ל ושאני אחכה שבוע שהיא תחזור. חיכתי שהיא תחזור.ושלחתי עם בעלי את הפאה ובביקשתי שיחזרו אלי (הבחורה שטיפלה בי כבר חזרה מחו״ל) התקשרתי כמה פעמים למחרת ואפחד לא רצה להעביר לי אותה. בנוסף ביקשתי ממש נחרצות ואמרו לי שהיא תחזור אלי אח״כ..
נשאר לי עוד חודש אחריות
כמו שאני מכירה את המקום וההתנהלות הם שוב יטרטרו אותי. העיקר להיפטר ממני.
.
השאלה שלי היא כזאת קניתי מוצר ב12.000 שקל שאמור להחזיק לפחות שנתיים. אני לא מרוצה מהשירות ומההתנהלות.
ומפחדת ששוב ינסו לבזבז את החודש שנשאר ולא להוציא אותי מרוצה.

האם עלי לתבוע?? היום יש לי פאה שממש נהרסה מהקיץ ואני לא מרוצה ממנה ברמה בסיסית.
ומפחדת שהענין שוב יחזור על עצמו ולא באמת יתנו לי שירות כמו שצריך. ושוב ינסו לשים לי שיער ׳דפוק׳ בצבע אחר. ואחרי שיגמר האחריות יסלקו אותי מעליהם.

מה עלי לעשות??

שלום,
תחילה אציין כי האחריות היא מיום קבלת המוצר לידך ולא ביום ההזמנה.
שנית, באם המוצר עדיין תחת אחריות, על החברה לפעול במסגרת האחריות ולתקן את המוצר בהתאם.
לאור הדברים שאת מתארת אני חושב שיהיה הכי נכון לבטל את העסקה, לקבל את כספך בחזרה ולסיים את הסאגה איתם.

27/11/2016 15:04 אלי הפרת חוזה לאספקת מוצר רהיטי קורל הפרת חוזה לאספקת מוצר רהיטי קורל
עשיתי הזמנה ברהיטי קורל להזמנת מוצר ריהוט ושילמתי מקדמה
זמן האספקה כבר עבר והם לא טורחים להודיע לי מה קורה עם ההזמנה
איזה פיצוי אני זכאי לקבל מהם על הפרת החוזה?

שלום,
הפיצוי הוא בהתאם להסכם /חוזה ביניכם.

03/12/2016 07:31 אלי תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות - רשימת תובעים תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות - רשימת תובעים
שלום,
הנני מתכנן לתבוע את חברת הקבלן שסיפקה את הדירה שלי בגין פיצוי על איחור- התביעה תוגש בבית המשפט לתביעות קטנות.
מעוניין לדעת האם בכתב התביעה מול חברת הקבלן , התובעים הם אני ואישתי או שניתן להגיש את התביעה רק על שמי?
חוזה הרכישה והנכס רשום על שנינו.
תודה,
איליה

שלום,
עניתי על שאלתך זו בפורום אחר.

15/11/2016 14:37 משה גבייה- ביטוח לאומי גבייה- ביטוח לאומי
היי
שאלה- אולי קצת מצחיקה? אבל אותי זה מעצבן, ביטוח לאומי חייב לי 3 שקלים על הפרשי גבייה, כבר 3 שנים,
יש לציין שפניתי וקיבלתי תשובה שפחות מ50 שח הם לא מחזירים, נשמע לי חוצפה שאם אני הייתי חייב להם החוב היה גודל ל3000 שח, האם ניתן לתבוע על כך? בנוסף איך אני יודע מה הריבית שהם צריכים לשלם לי על האיחור בזיכוי שמגיע לי

שלום,
זהו לא הפורום המתאים לשאלתך. עליך לפנות לפורום עו"ד העוסקים בביטוח לאומי.

06/11/2016 19:51 אר עבודות בלילה עבודות בלילה
שלום,

בחודש האחרון מתבצעים בשכונה שלי עבודות בכביש דרך העירייה בשעות הבוקר עד אחר הצהריים.

היום פתאום החליטה משעה 9 בערב להגיע עם דחפורים וטרקטורים ולהתחיל לקדוח חזק ועם המון המון רעש.

לאחר שקראתי את חוק הרעש הבנתי שאסור לעבוד בשעות 9 בערב עד 7 בבוקר.

התקשרתי למוקד העירייה והמוקדנית טענה שקיבלו היתר מיוחד מהיועץ המשפטי וממנהל ההנדסה.

יפה שהם נתנו היתר אבל שיבואו ויגורו בסביבה ויבינו איזה רעשים עושים כל הלילה.האם ניתן לתבוע אישית ו/או ייצוגית בשם כל השכונה שסבלה מזה?

התשובה לשאלתך היא כן.

03/11/2016 19:56 דוד סגירת ספא בשעה מוקדמת מהרגיל סגירת ספא בשעה מוקדמת מהרגיל
שלום

תיאור המקרה:

הגעתי לספא בשעה 20:30, (המקום פתוח עד השעה 23:00( ע"מ לבלות שם במשך שעתיים וחצי.
הנסיעה לשם כרוכה בנסיעה ארוכה הלוך וחזור, והן מבחינת עלויות של דלק.
כשהגעתי נאמר לי ע"י פקידת הקבלה - "היום אנחנו סוגרים ב 22:00". לשאלתי איך זה יכול להיות? היא ענתה שההנהלה החליטה על כך הערב עקב מיעוט המבקרים באותו ערב.
ציינתי בפניה שזה לא תקין, אנשים מגיעים מרחוק על סמך ידיעה שזה פתוח כרגיל, ומבלי שיידעו שפתאום החליטו לסגור הערב מוקדם יותר.
כמובן שלא הייתי טורח לשרוף ערב שלם בנסיעה ארוכה הלוך וחוזר, וכן להוציא סכום לא מבוטל על דלק, בכדי להגיע לשעה וחצי.
בשעה 22:00 הייתי כבר מחוץ למתחם, וביציאה ראיתי את האחראי, ושאלתי אותו אם הוא מודע לכך שאמרו לאנשים שסוגרים שעה מוקדם יותר בניגוד לפרסומים וכו', הוא התחכם (הוא כבר קיבל עדכון מפקידת הקבלה הבין שיש בעיה)וענה תשובה מקוממת וחצופה, שאמנם פקידת הקבלה אמרה שסוגרים שעה מוקדם יותר, אך למעשה לא הוציאו אף אחד בכוח.
כמובן שהתשובה המקוממת והמתחכמת הזו הרגיזה, וכשתיעדתי את זה, הוא ניגש לעברי באגרסיביות תוך איום לשבור לי את הסלולרי.
ברצוני לשאול:

1. האם זה חוקי להחליט על שינוי שעות הפעילות באותו ערב כשאנשים מגיעים?
2. מה ניתן לעשות מבחינת תלונה, פיצוי וכדו'?

תודה

שלום,
1. לגבי שאלתך הראשונה - זו לא שאלה של חוקי או לא. אין חוק שעוסק בעניין זה ומדובר במקום פרטי, אך בהחלט ניתן להתייחס לעניין כפרסום מטעה ושקרי, הפרת הסכם, רשלנות, התנהגות בחוסר תום לב ועוד ועוד.
2. אתה רשאי להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בעניין זה, כמו גם רשאי לפנות לקבוצות העוסקות בצרכנות ולהגיש שם תלונה ( כדוגמת המועצה לצרכנות ישראלית)

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.