סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

24/08/2020 04:35 גקוב השארת פרטים באתר- הודעות ספאם השארת פרטים באתר- הודעות ספאם
שלום ,

השארתי פרטים אישים- מייל ושם באתר שבו היה מפורסם לקבלת סרטון הסבר אך... להזין פרטים.
לא קיבלתי גישה לסרטון ובהמשך קיבלתי הודעות למייל עם דברי פרסומת.

במעמד השארת הפרטים לא היה רשום שאקבל פרסומת וגם לא היה את הקופסא שמבינים אם רוצים או לא לקבל פרסומות. רק להזין פרטים לצורך קבלת גישה לסרטון הסבר.

פניתי למפרסם בדרישה להסרה ולפיצוי, המפרסם טען שעצם השארת הפרטים באתר כפי שעשיתי מהווה הסכמה לקבל דיוור ופרסומות , כמו כן אמר שבאתר יש תקנון או מסמך כלשהוא שאומר שמי שמשאיר פרטים המפרסם יהיה רשאי לשלוח אליו הודעות פרסום.
במעמד השארת הפרטים לא מצויין זאת ולא היה צורך לאשר תקנון או הפניה לתקנון.

האם המקרה הנ''ל מאפשר למפרסם לשלוח הודעות פרסומת? ראיתי שיש חריג בחוק הספאם שבו לא נדרשת הסכמה מראש ובכתב.

תודה מראש
יעקב

שלום,
מפרסם רשאי לשגר דברי פרסומת למי שנתן לו את הסכמתו המפורשת ומראש לכך.
בהתאם למתואר לא נתת את הסכמתך המפורשת ומראש לשיגור דברי פרסומת, אלא השארת את פרטיך לצורך קבלת גישה לסרטון. בשום מקום לא נכתב כי אתה מאשר שיגור דברי פרסומת לכתובת הדוא"ל שמסרת.

שלום ותודה על המענה,
האם בהגשת כתב תביעה מעבר להעתק של הודעות ספאם אני יכול להוסיף לכתב תביעה
צילום מדף השארת הפרטים של החברה כהוכחה לטענות שלי?
האם הדבר יכול להוות איזו שהיא עילה לטענה של החברה כנגדי?

תודה

שלום,
עליך להציג את כל הראיות הרלוונטיות להוכחת הטענות.
איך תוכיח בבית המשפט כי השארת פרטים אך לא לקבלת פרסומות ? בוודאי שאתה צריך להציג את הדף להשארת פרטים לצורך הוכחת טענותיך.

23/08/2020 14:31 דורון השכרת חנות השכרת חנות
שלום
אני משכיר חנות לצורך מספרה לפי חוזה שהוא סטנדרטי כתוב שהשוכר לא יכול ללהשכיר את המקום למישהו אחר או לא יכול להשכיר מקום בחנות למישהו אחר
האם ואיך יכול השוכר לעשות משהו ?
איך אני יכול למנוע מהשוכר להשכיר מקום בחנות במקרה הזה מספרה והשוכר רוצה להכניס עובדת לצורך מניקור כלומר השוכר המשנה ישלם לשוכר הראשי תשלום עבור השכרת כסא ספר או מניקור
מה עלי לעשות ?
תודה

שלום,
קראתי את הדברים אך לא הבנתי את סיפור המקרה (אתה המשכיר או השוכר ?)
כדי למנוע משוכר להשכיר בשכירות משנה לצד שלישי יש צורך להחתימו בעניין זה בהסכם.
כל הסכם שכירות סטנדרטי כולל סעיף זה.
מה שאני ממליץ לך לעשות זה לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ משפטי.
ככל שאתה מעוניין בהמשך קבלת ייעוץ משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

23/08/2020 17:30 דורון השכרת חנות

אני המשכיר

שלום,
אז כפי שכתבתי לך - הסכם טוב ומתאים ימנע שכירות משנה (עם סעיף רלוונטי בעניין).
כעת עליך לפנות בהודעה בכתב לשוכר ולהודיע לו כי אינו רשאי להשכיר את הדירה בשכירות משנה.

22/08/2020 22:44 מוטי תעודת אחריות על וילונות תעודת אחריות על וילונות
שלום, האם עוסק חייב לתת תעודת אחריות בגין וילונות עם מנגנון מכני ובגין התקנת הוילונות?
בתקנות הגנת הצרכן אין התייחסות לוילון אך חובה לתת תעודת אחריות לריהוט עם מנגנון מכני. האם וילון עם מנגנון מכני נכנס לקטגוריה הנ"ל?
בתודה מראש,מוטי

שלום,
אציג זאת ככה - פשוט אל תרכוש מוצר מחנות שאינה מספקת לך תעודת אחריות על מוצר.

בעל העסק הבטיח שתסופק אחריות לאחר קבלת המוצר והתקנתו אך כעת הוא לא מספק לי חשבונית מס/קבלה ותעודת אחריות למרות בקשות חוזרות.
האם הוא חייב לספק תעודת אחריות על וילון עם מנגנון מכני?

שלום,
החוק לא קובע כי בעל עסק מחויב לספק תעודת אחריות ו\או אחריות, אך באם הובטח לך וזה חלק מההסכם אז על בעל העסק לעמוד בתנאיי ההסכם.

22/08/2020 13:23 גיורא חויבתי בסכום גבוה משמעותית עבור ניתוח פלסטי ממה שסוכם עם המנתח חויבתי בסכום גבוה משמעותית עבור ניתוח פלסטי ממה שסוכם עם המנתח
שלום רב,

לפני כחצי שנה עברתי ניתוח בבית חולים פרטי, ניתוח אלקטיבי לתיקון ניתוח פלסטי. על ניתוח שילמתי מכיסי הפרטי

לפני הניתוח סוכם בעל פה עם המנתח על מחיר. המנתח התחייב מצדו כמה פעמים בשיחות טלפוניות בכמה מועדים - ש'כל הסיפור לא יעלה לך מעל- 15 אלף ש"ח.'

ביום הניתוח הגעתי בית החולים, ושם הופנתי לגזברות. בגזברות התבקשתי לומר מה הניתוח שאני צפוי לעבור באותו יום. להפתעתי הניתוח שאליו רשמה עוזרתו האישית של המנתח הוא לא הניתוח שהייתי צריך לעבור. כתוצאה מכך, הפקידות אמרו שהן לא יכולות לתת הצעת מחיר בשלב הזה ושאני אדע את המחיר של כל הטיפול רק לאחר הניתוח.
התקשרתי מיד לעוזרתו האישית של המנתח. היא מצדה הרגיעה אותי והבטיחה שהניתוח לא יעלה מעל מחיר שסוכם כבר כמה פעמים, והוסיפה שהניתוח שאליו היא רשמה אותי הוא ניתוח שווה ערך מבחינה כספית למה שאני לניתוח שאני צפוי לעבור, ושהסיבה לכך היא שהניתוח שאני צפוי לעבור חריג ולכן לא מופיע בקטלוג שלהם.

לאחר שהובטח לי מטעמו של המנתח שעלות הניתוח שאני צפוי לעבור לא תהיה מעל המחיר שסוכם, שילמתי אצל בית החולים שכר מנתח על סך 5,000 ש"ח בכרטיס אשראי. (שבאותו רגע התקבל אצלי הרושם שהסכום נלקח כפיקדון - משום שבמסמך עליו חתמתי לביצוע העסקי היה כתוב שאני סומך על בית החולים שיחזיר לי עודפי גביה לאחר שאשלם את המחיר המלא עבור הטיפול.)

עברתי בהצלחה את הניתוח שהייתי צריך לעבור. לאחר כמה שבועות התקשרו מבית החולים כדי לגבות את עלות הטיפול. בתחילת השיחה נשאלתי כמה סוכם שאני צריך לשלם. אמרתי את המחיר שסוכם עם המנתח. הם אמרו שהם צריכים לחזור אלי. לאחר כמה דקות חזרו אל, ונאמר לי שסכום דומה למה שסוכם (כ-15 אלף שקלים). העברתי לבית החולים לאחר כמה ימים את כל הסכום בהעברה בנקאית. כאשר התקשרתי כדי לקבל החזר עודף הגביה ששילמתי באשראי (כי התקבל אצלי רושם שאלו דמי פקדון), נאמר לי שאלו הם דמי המנתח ושהסכום שהעברתי בהעברה בנקאית הוא עבור עלות האשפוז וחדר הניתוח.

לסיכום:
*סוכם עם המנתח על מחיר של 15 אלף על סך כל הטיפול.
*ביום הניתוח התברר לי שהרישום הניתוח שגוי.
*כתוצאה מכך מטעם בית החולים (פרטי) נאמר שהם לא יכולים לתת הצעת מחיר ושאדע את מחיר הניתוח לאחר הניתוח.
* לאחר מכן עדכנתי בשיחה טלפונית את העוזרת האישית של המנתח שלא נכחה במקום.
* העוזרת האישית מטעם המנתח התחייבה בשיחה טלפונית לכך שעלות הניתוח לא תעלה מעל המחיר שסוכם.
*הניתוח עבר בהצלחה.
*חויבתי כ-5 אלף שקלים מעל מה שסוכם ( כ-33% מעל מה שסוכם)
*בית החולים והמנתח מסרבים להחזיר את הפער.
* יש לי ראיות תומכות של התכתבויות (אסאמס ו-ואטסאפ) עם המנתח והעוזרת האישית שהמחיר סוכם הוא 15 אלף לכל היותר.

האם יש לי קייס?
על מי לכאורה נופלת האחריות?
האם זוהי תביעה לבית משפט לתביעות קטנות?

תודה מראש!

שלום,
1. בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה.
2. על מי שמולו עשית את ההסכם (במקרה זה הרופא).
3. כן.

21/08/2020 07:00 עוז אי רישום פירטי עסקה, וקבלת מוצר שונה מהסיכום אי רישום פירטי עסקה, וקבלת מוצר שונה מהסיכום
שלום רב, הזמנתי מטבח דרך חברת מטבחים שיש לה היסטוריה עם לקוחות מאוכזבים, העסקה כללה מטבח קומפלט שיש, כיורים, ברזים.
בעת ההזמנה הובטח לי כי אקבל כיור בגודל מסויים, לאחר ההתקנה (כחודש) גיליתי שהכיור קטן ממה שהובטח לי, חיפשתי במסמכי ההזמנה ולא ראיתי בסיכום הזמנה פירוט של גודל כיור, מה שכן בעת קבלת הסחורה (4 חודשים לאחר ההזמנה) קיבלתי חשבונית ששם מפורט גודל הכיור שקיבלתי - קטן יותר מכפי שהזמנתי.
לחברה יש היסטוריה של לקוחות מאוכזבים כמו"כ ההזמנה לא יצאה מושלמת קיבלתי קלפה בגודל לא מתאים, אך מכיוון שבנושא זה יש לי "הוכחה" לפי המפרט של המעצבת תחילה החברה עשתה בעיות אך החליפה בסופו של דבר.

אציין כי על החשבונית שקיבלתי בנוגע לקלפה נרשם גודל שלא הוזמן, אך מכיוון שיש לי תיעוד אחר מהמעצבת הסותר את הכתוב על החשבונית, החברה לא יכלה להכחיש את דבריי, אשמח לדעת האם כדאי לי לגשת לתביעות קטנות בעקבות המקרה הנ"ל.

תודה רבה

שלום,
כדאי לפנות לבית המשפט (אין זה משנה אם תביעות קטנות או אחר) בתנאי שיש לך עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות (הוכחת התביעה).
באם אתה מעוניין שאבחן האם יש בעניינך עילה לתביעה וראיות להוכחת טענותיך - אתה רשאי לפנות למשרדי.
השירותים המשפטיים בתשלום.

21/08/2020 15:31 שמרית לוינשפייטימיציקץ שיחות מסוג 'קודם לקוח' שיחות מסוג 'קודם לקוח'
השארתי פרטים בעבר אצל חברה לחזרה באתר.
מאז וקרוב לחודש אני מקבלת מהם שיחות אוטומטיות
מסוג 'קודם לקוח' - לאחר בירור מסתבר שזאת שיטה ידועה שנועדה לחסוך זמן לחברה, מה שהשיטה עושה היא מחייגת ללקוח ומשמיעה לו תקליט, שלום הגעת לחברה איקס, מיד תועבר לנציג...בשיטה זו מחייגים ללקוח קודם שממתין על הקו לנציג שיתפנה ובנתיים משמיעים לו תקליט. לדעתי שיטה פסולה ולא ראויה.

שאלותיי:
1. האם הדבר עולה בקנה אחד עם חוק הספאם ועל החברה שמתקשרת ומשמיעה תקליט לאפשר הסרה דרך לחיצה על כפתור בטלפון?

2. ברוב השיחות ניתקתי לאחר מספר שניות כי לא הייתי מעונינת לחכות לנציג ולשמוע תקליט שהם שמו, בשיחה השלישית המתנתי יותר כדי לתפוס נציג ואמרתי לו שאני לא מעונינת כבר בשירות שלהם. השיחות המשיכו להגיע.
שלחתי מכתב התראה על כ-15 שיחות שקיבלתי בצורה הזאת לאחר שאמרתי שאני לא מעונינת. הם טענו שאחרי שהשארתי פרטים בפעם הראשונה השארתי עוד פעם פרטים במקום אחר , אחרי השיחה שבה ביקשתי להסיר.

האם התנהלותם תקינה? והאם ניתן לתבוע אותם על השימוש בחיוג מסוג זה- 'קודם לקוח' ללא אפשרות 'הסרה' כפי שרשום בחוק הספאם?

תודה ובריאות לכולם

שלום,
בהתאם למתואר מדובר בספאם לכל דבר ועניין אלא אם כן אישרת זאת ואז מדובר בדבר פרסומת מותר.

22/08/2020 07:14 שטיסל מינמיצל עדכון תביעה קטנה עדכון תביעה קטנה
שלום
הגשתי תביעת ספאם כנגד חברה, במאגר מידע למשל כמו תולעת המשפט , לא רשום שסוג התביעה זה ספאם
רשום משהו אחר, ברצוני לדעת אם אפשר לחייב את בית המשפט שיעדכן את התיק שיהיה רשום תביעת ספאם בחיפוש .

האם ניתן? האם ניתן לפנות לתועלת המשפט?
מה עליי לעשות כדי שזה יעודכן במאגר מידע כתבי עת ספאם ולא כמשהו אחר

שלום,
לא ניתן לחייב בית משפט לעשות דבר. בית משפט הוא הגורם הקובע. אם כבר אפשר לבקש.
אתה רשאי לפנות לגורם הרלוונטי (אני מניח שאתה מתכוון לתולעת המשפט - מדובר בחברה פרטית המפרסמת את המידע) ולבקש מהחברה את שאתה מבקש.
הסיבה שכתב תביעתך אינו תחת קטגוריה של ספאם היא בגלל שאתה לא הגדרת אותה בעת הגשת התביעה כי מדובר בתביעת ספאם.

20/08/2020 05:00 שילה מוצר באיכות ירודה ופגומה מוצר באיכות ירודה ופגומה
רכשתי 3דלתות בסיום העבודה שמתימלב, (וגם אנשים שהיו בביתי הסבו את תשומת ליבי) לכךשהעבודה לא אסטטית(גימורים , דלתותלא חלקות שבר קטן בליסט ודלת שירותים שלא נינעלת. כברחודשיים או יותר רודפת אחריהם ללא הועיל . מבטיחיםולא מגיעים האם יש לי עילה לתביעה בתביעות קטנות

שלום,
כן.

18/08/2020 08:52 נתן ביטול עיסקה ביטול עיסקה
שלום, ברצוני לדעת האם ביכולתי לבטל עיסקה עם חברה לבנייה וקידום אתרים?
העיסקה היא עיסקה מרחוק באשראי מחולקת ל-12 תשלומים.
החתימה על ההסכם נעשה ב-3/8. החברה התחייבה לסיים את העבודה עד ה-16/8, ודרשה שאגיע להחלטה מיידית לגבי החתימה על ההסכם, משום שלטענתה אם לא אעשה זאת לא אהיה זכאי למחיר המיוחד לחבילה.
מתחילת ההסכם העברתי לחברה תכנים לפי דרישתם, והייתי במרדף מתמיד אחריהם על מנת לקדם את בניית האתר, אולם הם התעלמו, דחו תשובות ובסופו של דבר טענו שלא העברתי את התכנים בזמן.
עד לתאריך זה סירבו להעביר לי סקיצה של האתר.
כשביקשתי תאריך סיום עבודה סופי ומוגדר...טענו שהתאריך יכול להשתנות...כך שמבחינתי אין לי שום תאריך יעד.
אתמול ביקשתי מהם לבטל את ההסכם...והם מבקשים 850 ש"ח דמי ביטול.
שאלתי היא: האם דמי הביטול כוללים את התשלום הראשון שכבר שולם?
האם באפשרותי לתבוע אותם על אובדן הכנסה עתידית ועוגמת נפש?
כיצד עלי לתבוע אותם, דרך תביעות קטנות, או פתיחת תלונה במועצה לצרכנות?
סליחה שהארכתי בדברים...ואשמח לקבל תשובה בהקדם.

שלום,
מענה לשאלותיך :
1. האם דמי הביטול כוללים את התשלום הראשון שכבר שולם? אינני יודע. עליך לשאול אותם בנושא. אני לא מייצג אותם.
2. האם באפשרותי לתבוע אותם על אובדן הכנסה עתידית ועוגמת נפש ? כן אך בתנאי שהעוולה שהם גרמו לך (כמו למשל הפרת הסכם) אכן גרמו לך לאובדן הכנסות ועוגמת נפש (זאת יש להוכיח בבית המשפט).
3. אין הליך משפטי של הגשת פתיחת תלונה במועצה לצרכנות. עליך להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות.

16/08/2020 20:52 בנימין אחריות מזגן אחריות מזגן

שלום רב

רכשתי מזגן של האייר לפני כחודש וחצי לאחר שבוע התחיל לטפטף.

הטכנאי בדק את המזגן בלבד (ולא את המנוע) וטען כי צואת יונים על המנוע היא הבעיה אך במזגן הקודם ששכב שם לפני בדיוק באותו
מקום לא הייתה בעיה דומה וכן במזגנים של יתר דיירי המקום, בנוסף לכך הטכנאי שהתקין לנו את המזגן טוען כי זו לא הבעיה וזו התחמקות.


כאשר ביקשנו מניופן שישלחו טכנאי נוסף הוא הגיע אך סרב לבדוק את המנוע בטענה כי המיקום מלוכלך וביקש כי נזמין חברה שתנקה (עלות של כ-1,200 ש"ח).

זה פשוט מקומם שהם משאירים אותך עם מזגן חדש דולף ומתנערים מאחריות.

שלום,
קראתי את הדברים. איך אני יכול לעזור ?
מהי שאלתך ?

הקלד את תגובתך

שלום,
לא ציינת האם יש לך אחריות על המזגן.
באם ישנה אחריות - על החברה לשלוח טכנאים מטעמה על מנת לתקן את המזגן בהתאם לכתב האחריות שבידך.
ככל שהחברה אינה פועלת במסגרת כתב האחריות היא למעשה מפרה הסכם ולפיכך, יש לך עילה כנגדה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.