סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

07/09/2020 08:50 ארן פרסומות שגמאל שולח פרסומות שגמאל שולח
פנתי למס בנקים על שמקבל דםתח נחיתה. ענו שזה gmail שולח.לםי הגדרות חפוש. ולא הם.
או שזה מהרשת ותא הם שלחו אלי אימיל.
האם זה נחשב ספאם?
קראתי שבמידה והתביעה נדחית יש לשאת בעלות יעוץ משפטי
של צד הנתבע. באלפים

שלום,
לא הבנתי את פנייתך / שאלתך בפורום זה.
איתך הסליחה.

06/09/2020 10:59 ארן אי בטול הוראת קבע כי לא בדקתי דפי כ.א אי בטול הוראת קבע כי לא בדקתי דפי כ.א
בטלתי טריפל לפני 3 שנים. אבל לא שמתי לב. ולא בטלתי הוראת קבע מול ספק התשתית.
וחיבו אותי 25 שח לחודש ×36
כעת .מוכנים לזכות אותי רק 6 חודש ואולי 6 חודש נוספים.אמרו שאחריות לקוח לבטל.
האם יש סכוי לתבוע אץ השנץים הקודמות גם?? שהרי לא השתמשתי כלל. ואחרי בדיקה מול נציג השרות. הוא אישר שאכן נתקתי את הטריפל לפני 3 שנים.

שלום,
כן בהחלט.

אין זו אחריות של הצרכן אלא של החברה.

07/09/2020 05:50 ארן אי בטול

ספק התשתית הינו חברה בת.
ובטלתי טריפל רק מול חברת אם
שנותנת טלפון קוי
אנטרנט
וטליוזיה.
לא שמתי לב כי היה גפ הוראת קבע לסלולארי
קראתי בכול זכות.
שאחריות צרכן לבטל הק

06/09/2020 13:13 אמיר ראיות ואיסוף חומרים בתביעה קטנה ראיות ואיסוף חומרים בתביעה קטנה
שלום וברכה,

לפני מס' ימים הותקפתי ע"י שלושה עובדים בחנות כל שהיא (בעיקר אלימות מילולית ואיומים ופחות אלימות פיזית, אולם גם זאת היתה).

אני רוצה לתבוע אותם בבית משפט לתביעות קטנות.

הבעיה היא שאין לי שום עד לאירוע, כי בזמן ההתרחשות לא היה אף אדם באיזור מלבדי, ומלבד שלושת העובדים שתקפו אותי.

העדות היחידה שאולי יש לי היא שמספר דקות לאחר האירוע הגעתי הביתה ואיך שנכנסתי הביתה סיפרתי לאמא שלי את אשר התרחש (המרחק בין החנות לבית זה מספר דקות הליכה).

האם לדעתכם עדותה של אימי תוכל לשמש אותי בבית המשפט לתביעות קטנות?
מכיוון שגם אם היא לא הייתה נוכחת במקום בזמן האירוע, היא יכולה לתת עדות למצב הרוח שלי מיד לאחריו, סערת הרוחות בה הייתי, מצבי הנפשי וכיו"ב..?

בנוסף לכך, חשבתי להגיש תלונה במשטרה. ברור לי שהמשטרה לא תעשה דבר והתיק ייסגר בגלל חוסר עניין לציבור, אבל אם אגיש תביעה אולי המשטרה תאסוף את קלטות הווידיאו ממצלמות האבטחה בחנות, וכך אוכל להשיגם אולי יותר בקלות (במקום יש בוודאות מצלמות אבטחה, ואני יוצא מהנחה שהן עובדות וההקלטות עדיין שמורות במערכת).

האם אני יכול לדרוש מהמשטרה לאסוף הקלטות ממצלמות האבטחה ולהעבירן לידיי?

שלום,
מענה לשאלותיך :
1. אמך יכולה להעיד רק על מה ששמעה באוזניה וראתה בעיניה. במילים אחרות אמך אינה יכולה להעיד מה ארע בחנות, אלא יכולה להעיד אך ורק על המפגש איתך לאחר התקיפה. במילים אחרות אמך אינה יכולה לשמש כעדה לאירוע אלא רק למפגש איתך.
2. באם מדובר בתקיפה פיזית חובה עליך להגיש תלונה במשטרה.
3. אתה יכול לבקש מהמשטרה אך אינך יכול לדרוש (אין לך זכות חוקית בעניין זה ולמשטרה אין חובה חוקית להציג לך את הקלטות).
4. אתה בהחלט יכול לבקש מבית המשפט את הראיות שנמצאות בחזקת הנתבעת.

06/09/2020 16:23 אמיר המשך

והאם לעדות כזאת של אמא שלי על המפגש שלה איתי כשחזרתי הביתה, כלומר שהיא ראתה ושמעה אותי שהייתי נסער, מבוהל וכו' כשחזרתי הביתה.. האם יכול להיות לזה ערך כל שהוא בבית המשפט?

שלום,
כן, אך אין די בכך כדי להוכיח את טענותיך המשפטיות.
עדות זו רק יכולה לחזק.

05/09/2020 17:03 שחר המלון ביטל לי את העסקה במרמה המלון ביטל לי את העסקה במרמה
סגרתי 2 לילות במלון באילת ב-900 ש"ח ולאחר שהכנסתי את פרטי האשראי קיבלתי אישור הזמנה. לאחר מכן שלחו לי מייל מהמלון ואמרו שהאשראי שלי לא עבר וביטלו את העסקה. אמרו שאם ארצה לסגור מחדש את החדר זה יעלה לי כבר 1900 ש"ח. האם יש לי עילה לתביעה?

שלום,
כן, ובתנאי שלא היתה כל בעיה עם כרטיס האשראי שלך.

לא הייתה כל בעיה עם האשראי, אני בפלוס של מעל 10,000 ש"ח
מה העילה שלי?

שלום,
לצד השני אין זכות שבדין לבטל עסקה.
בהתאם לחוק הגנת הצרכן אתה רשאי לפיצוי של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
כמו כן מדובר פה בהפרת הסכם.

תודה
האם תוכל להפנות אותי לסעיף הספציפי בחוק הגנת הצרכן? ברצוני לפנות אליהם עם פנייה רצינית שכוללת את סעיף החוק שהופר.

סעיף 31א(א)(5) לחוק.

03/09/2020 13:50 רות ביטול קורס לפני שהתחיל ביטול קורס לפני שהתחיל
שלום וברכה, נרשמתי לקורס אפיה הכולל 15 מפגשים בעלות 8500 שקל, סיכמתי עם ההנהלה שהיות ולא בטוח שאוכל להשתתף בכל הקורס, לכן אשלם על כל מפגש בנפרד, אחרי המפגש הראשון הודעתי שאבוא למפגש השני ושילמתי עליו, יום קודם התקשרתי והודעתי על ביטול, האם אני זכאית לקבל את התשלום ששילמתי על מפגש זה?

שלום,
זה לא שחור או לבן. זה תלוי בהסכם (בכתב או בעל פה) שיש בינך לבין מקום הלימודים.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי, אני לרשותך.

03/09/2020 22:35 ליאת רהיט פגום רהיט פגום
שלום רב , רכשתי פינת אוכל שסופקה לפני כחצי שנה לאחר 3 חודשים הכיסא שישבתי עליו התנדנד והראית שרגל של הכיסא התנתקה חלקית בדקתי את שאר הכיסאות והבחנתי בקילופים ובסדקים על הבסיס של הכיסאות , ישר יצרתי קשר עם החנות והם לאחר כמה שיחות ושאני הלכתי לחנות הבטיחו לתקן את זה ושזה יקח בערך כשבועיים לאחר מכן זה התעכב שוב וכך עד שעבר חודש ואז שלחתי מכתב לבית העסק בבקשה לתקן את זה בהקדם האפשרי המנהל התקשר אלי ואמר שיחזור אלי עם תאריך מדוייק ואז פשוט נעלם . לאחר כבערך חודשים אחרי פנייה שלי למועצה לצרכנות הוא התקשר והסביר שהוא היה בטוח שכבר סידרו לי את הכיסאות לאחר מכן טען שהנגרייה פשטה רגל בעקבות הקורונה ולכן זה לא קרה והתחייב שעכשיו הוא ייצר לי חדש כי ישלו נגרייה חדשה וזה יקח עד חודש . השאלה שלי אם אני חייבת להסכים לזה לאחר שחיכיתי כבר כ 3 חודשים והאם מותר לי לדרוש לבטל עסקה במצב הזה ?

שלום,
אינך רשאית לבטל את העסקה לאחר חצי שנה מאז הרכישה, אלא בתנאים מסוימים.
לא ציינת האם יש לך אחריות על הרהיטים ולאיזה תקופה.
עליך לאפשר לתקן את הרהיטים הפגומים. באם לא יתוקנו אז את רשאית לתבוע.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדיי.

06/09/2020 04:19 רוני יונתני ביטול לימודים ביטול לימודים
שלום
נרשמתי לקורס שילמתי את כל הכסף ובגלל סיבות לא ידועות הם דחו את המועד הקורס המשיך כמעט חצי שנה , טענו כי הם משפרים את סילבוס של הקורס , אחרי כמה חודשים אמרו מתחילים אחרי החגים (אפריל/מאי) ואז התחיל כל הבלגן הזה של הקורונה , הנציגה חזרה אלי ואמרה שמתחילים את הקורס אבל בגלל כל הנחיות של משרד הבריאות בנתיים אין אפשרות לעשות פרונטלי אז עושים 5 מפגשים ראשונים בזום ואז חוזרים לכיתות , עניתי ששילמתי לפרונטלי ולא בזום, אמרה אל תדאג כמה שיעורים הראשונים יהיה בזום ואז חוזרים לכיתות,התחלנו את הקורס ואחרי בערך חודש וחצי חודשים החליפו לנו מרצה כי כל התלמידים התלוננו שהמרצה לא יודע ללמד , אחרי הפסקה של שלוש שבועות בערך הביאו מרצה חדש והמשכנו ללמוד, אחרי חודש ראיתי שממש קשה לי ולא מצליח להבין דרך זום ולא יהיה שיעורים פרונטלי כי גם חלק מהתלמידים הם בכלל מצפון והמכללה בתל אביב אז פניתי למכללה בשביל לבטל את הקורס , הם אמרו אין החזרת כסף רק אפשר להקפיא לך את הלימודים למועד הבא שיהיה פרונטלי בדצמבר, אמרתי ועד אז אם גם לא יהיה בגלל המצב ? היא אמרה. עד אז נדע !חשוב גם לציין בזמן שנרשמת לקורס עשיתי לעצמי תוכניות לטוס לחו"ל לענייני עבודה אבל עכשיו הכל נדפק לי.

לא מעוניין יותר ללמוד , לא יכול לחכות ולקוות שיהיה בסדר , פשוט מרגש שאני מבזבז את הזמן שלי ושהם מכריחים אותי להשאר !

שלום,
בהתאם למתואר אתה רשאי לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

02/09/2020 14:00 דורון שאלה שאלה
שלום
קבלתי החלטה מהשופט של בית משפט לתביעות קטנות וזה לשונה
לאחר עיון בכתב התביעה המתוקן מצאתי לברר את הבקשה בדיון הקבוע בפרט בהינתן הנזק הלא ממוני הנטען
אבקש להבין במילים פשוטות ובעברית קלה
למה מתכוון השופט
רוצה לציין שהגשתי בקשה למתן גזר דין ללא העדר כתב הגנה הנתבע לא שלח כתב הגנה במועד
תודה

שלום,
כוונת השופט היא שבמועד הדיון שנקבע בין הצדדים, השופט יעסוק ויחליט גם בנושא הבקשה שהוגשה למתן פסק דין בהעדר הגנה.

02/09/2020 14:16 דורן שאלה

בהמשך לתשובתך
אני יכול לבקש ולשאול את כבוד השופט מדוע הוא לא נותן פסיקה אם הנתבע לא משתף פעולה
האם אני יכול לעשות משהו אחר

שלום,
אתה יכול, אך אין זה נהוג, מכובד ומתאים.
עליך להתייצב ביום הדיון להוכיח את טענותיך בדיון והשופט יתן פסק דין בסיומו.

29/08/2020 12:21 ולדימיר ספה פגומה ספה פגומה
שלום רב.רכשתי 2 ספות בחנות רהיטים.כאשר הביאו לי אותם הביתה,שמתי לב שבאחת היה חור קטן בבד על הצד.ישר צילמתי ופניתי למוכר.הוא אמר שזאת לא פגם גדול,והוא לא מוכן להחליף אותה.והציעה לי פיצוי.אמרתי שזה לא מתאים לי.הוא אמר שמעביר את זה למנהל ושיצרו איתי קשר.כל יומיים אני מתקשר ומקבל מהם אותה תשובה-זה בטיפול.מה אני יכול לעשות?

שלום,
באם קיבלת מוצר פגום עליך לאפשר לחנות להחליף את המוצר או לתקנו.
באם לא מחליפים או מתקנים לך - אתה רשאי להגיש תביעה לצורך החלפת המוצר או ביטול העסקה, השבה כספית ותשלום פיצויים.

28/08/2020 15:36 נירי התיישנות על רהיטים התיישנות על רהיטים
רכשנו פינת אוכל אשר ניתנת לפתיחה/ הרחבה.
לאחר שנה פתחנו/הרחבנו אותה ומתברר שהחלקים לא מתחברים יש לי זכות כלשהי לחזור בדרישה לתיקון מהחנות בה רכשתי את הפינת אוכל? אילו זכויות יש לי ביחס לרכש של רהיטים?

שלום,
לא. היה עליכם לבדוק את השולחן בעת קבלתו.
מאיפה החנות יודעת לאחר שנה, שפינת האוכל לא התקלקלה בשל שימוש לא נכון שלכם.

אין בכלל אחריות לרהיטים?

שלום,
נדמה לי שעניתי על שאלתך.
אם את חושבת אחרת את רשאית להגיש תביעה כנגד החנות.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.