סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

14/07/2020 21:09 נאור יש לי חברה בעמ ושולחים לי המון דואר זבל למיילים של החברה יש לי חברה בעמ ושולחים לי המון דואר זבל למיילים של החברה
יש לי חברה בעמ ושולחים לי המון דואר זבל למיילים של החברה, האם אני יכול להגיש עשרות תביעות דרך חברה בעמ או שזה יראה מוזר בבית משפט?

שלום,
החוק מתייחס לנמען. נמען יכול להיות גם חברה בע"מ.
לפיכך החברה בע"מ לה שייכים המיילים רשאית לתבוע.

13/07/2020 17:34 יפים החזרת כיסאות לחנות החזרת כיסאות לחנות
שלום רב,

בתאריך 28.06.2020 רכשנו 8 כיסאות מתקפלים בחנות רהיטים, יום למחרת בתאריך 29.6.2020 התקשרו אלינו ואמרו שאפשר לבוא לקחת את הכיסאות מהחנות, אז באנו ואספנו. 6 כיסאות היו בתוך קרטון סגור, אני מאמין שככה הם הגיעו מחוץ לארץ, ועוד 2 היו פשוט עטופות בניילון ללא שום אריזה.

לאחר שהבאנו את הכיסאות הביתה ופתחנו את הקרטון 3 כיסאות היו עם ניילון ושלוש ללא ניילון.
לאחר בדיקת הכיסאות התגלה ששלוש מתוך 8 כיסאות מתנדנדים וחורקים.

התקשרנו לחנות ושאלנו לאן אפשר להחזיר את הכיסאות כי אנחנו רוצים לבטל את העסקה.
דיברנו עם עובדת החנות בשם בת חן שאמרה שבעיקרון אפשר להחזיר אותם לחנות אבל היא יכולה לדאוג שיחליפו לנו אותם.
בהתחלה הסכמנו, אבל לאחר כמה ימים שאף אחד לא דיבר איתנו כדי לתאם ולהחליף החלטנו בכל מקרה להחזיר את הכיסאות ולבטל עסקה.

בתאריך 12.7.2020 הגעתי עם הכיסאות לחנות כדי להחזירם. אחת המוכרות התקשרה למהל החנות ושמה אותו על רמקול כדי שנוכל לדבר. ביקשתי ממנו לקחת את הכיסאות בחזרה ולזכות אותי.
מנהל החנות אמר לי שאי אפשר להחזיר את הכיסאות וניתק את הטלפון.
בזמן הזה היו לקוחות בחנות וכאשר הם שמעו את היחס, הם עזבו (אישה אמרה לבעלה: "הוא ניתק לו בפנים, בוא נלך מפה").

שאלתי את המוכרת מה היא רוצה שאני אעשה עם הכיסאות והיא שוב התקשרה למנהל החנות, שמה אותו על רמקול וסיפרה שהלקוחות עזבו. מנהל התחיל לצרוח עלי, לקלל ולאיים שאני הולך לאבד הרבה יותר כסף עכשיו מהעלות הכיסאות.

שאלתי אותו מה הוא רוצה שאעשה עם הכיסאות, הוא ענה שמה שאני רוצה. אז השארתי את הכיסאות והלכתי.

היום קיבלתי הודעת ווטסאפ מהחנות:

"על מנת לתעד את השתלשלות האירועים : 1.בתאריך 29.6.20 סופקו לכם כיסאות שהובאו במיוחד עבורכם ממחסן קריית גת על מנת שתוכלו לאסוף אותם בנוחות מהחנות בנתניה .
2. התקבלה פנייה שישנה בעיה עם 3 כיסאות שהינם מתנדנדים וחורקים .
3. הובטח למר יפים שהכיסאות יוחלפו בביתו על אף שסופקו בהובלה עצמית יקבל הנ"ל שירות לביתו של החלפת הכיסאות ללא כל ויכוח מצדנו .
4. בתאריך 12.7.20 מגיע מר יפים ללא כל התראה מוקדמת וללא כל הזמנה אל החנות בנתניה יחד עם הכיסאות שהזמין ומבקש בכל תוקף לקבל החזר כספי על אף שלא סיכם זאת עם אף גורם ולא הודיע על כך .
5. מר יפים טוען באותו מעמד שנאמר לו ע"י הנציגה בת חן להחזיר את הכיסאות לחנות במידה והוא רותה לבטל וברשותו שיחות מוקלטות על כך - אנו מכחישים זאת בכל תוקף שכן אין אלו הנהלים שלנו בנוגע להשבת טובין. החנות בנתניה הינה אולם תצוגה ולא מחסן .
6. יש לציין שכאשר מר יפים הגיע לחנות נאמר לו שלא סיכם עם אף אחד את הבאת הכיסאות לחנות ולמרות שהיו בחנות לקוחות פוטנציאליים התנהג בצורה מבישה והחל לעשות "שיימינג " בפני אותם לקוחות , דבר שהסב לנו נזק רב ועל כן התבקש יפים באותו רגע לעזוב את החנות באופן מיידי על ידי בעל העסק.
7. היום 13.7.20 הגענו לחנות על מנת לבדוק את המצב בהם הוחזרו 3 כיסאות מתוך 8 הגיעו ללא אריזה ואחרי שנבדקו - 2 מתוכם פגומים ( פגמי שימוש - שריטות ומכות ). יש לציין שכל התהליך מצולם במערכת של החנות ומתועד .
8. כדי להמנע מויכוחים מיותרים אנחנו מוכנים לזכות באופן חלקי עבור הכיסאות הפגומים וכל שאר הכיסאות זיכוי מלא . כלומר 175 שח לכל כיסא - 350 שח פחות 2080 1730 שח הוא סכום הזיכוי .
נשמח לתגובתך המהירה"

אף פעם לא היה לי מקרה כזה ואיני יודע מה צריך לעשות. אשמח לתגובה.

שלום,
יש לך 2 אפשרויות :
1. להסכים להצעת החנות
2. להגיש תביעה לבית המשפט בגין ביטול העסקה, השבה כספית מלאה ותשלום פיצויים בשל מוצרים פגומים שנמכרו לך.

13/07/2020 18:46 טוני זיכוי שלא נתקבל זיכוי שלא נתקבל
שלום רב,
בחודש מרץ רכשנו דרך האתר של הום סנטר 2 מוצרים בעלות של 440 שקלים. לאחר השבוע התקשרו להגיד שאין את אחד המוצרים במלאי ואם נרצה אפשר לבטל את ההזמנה. ביקשנו לבטל את ההזמנה שעשינו ב2 תשלומים רק שמאז ועד היום אנחנו לא מצליחים לקבל את הזיכוי או התייחסות מצידם .
חברת האשראי הצליחה לבטל תשלום אחד שלא ירד אך את התשלום שירד לא יכולים להחזיר.
דיברתי איתם בטלפון, שלחתי מייל וגם הגעתי פיזית לסניף אבל עברו 4 חודשים וכלום.
האם אפשר להגיש תביעה להחזר הכסף ופיצוי?
תודה

שלום,
כן.

13/07/2020 15:57 אסי נזקי רטיבות נזקי רטיבות
שלום,
לפני מס' ימים הבחנתי ברטיבות ונזקי עובש מתקרתי.
פניתי לשכנה שמעל שתבדוק, אך לאחר שסירבה, הבאתי מומחה נזילות מטעמי.
המומחה ערך בדיקה בדירת השכנה אך לא הצליח להשלימה כיוון שהיא לא הסכימה שייבדוק בכל המקומות שביקש לבדוק.
האם אוכל לדרוש ממנה לתקן את הליקויים ואת עלות המומחה?
במידה ותסרב, האם אוכל לתקן בעצמי ולדרוש את הוצאותיי במסגרת תביעות קטנות (ולא המפקח על הבתים המשותפים)?
תודה,
אסי

שלום,
בוודאי שעל השכנה (מקור וגורם הנזק) לשלם בעבור עלות המומחה ותיקון הליקויים.
הכיצד אתה יכול לתקן את הליקויים ללא הסכמת השכנה ? אינך יכול להיכנס לדירת השכנה בכוח כדי לתקן.
ישנו הליך מסודר במקרים אלו.
אתה מוזמן לפנות למשרדי בעניין זה ואשמח לתת יעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך.

תודה על תשובתך המהירה.
רק כמה נקודות לחידוד הבעיה:
התכוונתי לתקן את התקרה אצלי - הסרת העובש וצביעה מחדש. את הבעיה אצל השכנה לא אוכל לצערי לתקן ללא שיתוף פעולה מצידה.
כמו כן, מאחר והמומחה ביצע כאמור רק בדיקה חלקית (בשל סירוב השכנה) ובשל כך לא הצליח לקבוע מי הגורם לנזילה - ועד הבית או דירת השכנה, האם השכנה תוכל לטעון שהמקור אינו מדירתה?
האם ניתן להגיש תביעה קטנה במקרה זה (וכאמור לא פנייה למפקח)?
שוב תודה...

שלום,
אין טעם לתקן בדירתך לפני שמתקנים את מקור הבעיה.
זה כמו לשים פלסטר על יד קטועה.
תתקן ובעוד 3 חודשים הכל יחזור למצב הקודם. מה הטעם ?
כן. ניתן להגיש תביעה קטנה בעניין נזקים שנגרמים מדירות של שכנים.

13/07/2020 13:52 שמשון שאלה כתב ויתור שאלה כתב ויתור
שלום רב,

במידה והגישו נגדי תביעה קטנה, לא קיבלתי מכתב ההתראה בכלל, ועכשיו קיבלתי הזמנה לדיון.
ברצוני להסדיר את החוב ולשלם לתובע, התובע נעזר בעורך דין ששולח את המסמכים.

אך זה מתבצע? האם אני צריך להחתים אותו על מסמך מסויים?האם העורך דין של התובע מחתים אותי על מסמך ויתור?

אנא הבהר לי בבקשה כיצד לנהוג נכון לסיים את הסיפור.


תהיו בריאים
תודה

שלום,
יש מספר אפשרויות לפעולה בעניין זה.
באם יש עו"ד מעורב בצד השני אני ממליץ לך לאזן את הדברים ולשכור עו"ד אשר ייצג אותך.
בכל מקרה יש צורך לעיין במסמכים אשר יוצגו לך לצורך אישורך וחתימתך.

12/07/2020 12:23 תומר סגירת הגן בפתאומיות סגירת הגן בפתאומיות
שלום רב.
היום לקחתי את הבן שלי לגן(גן עירייה) והגן היה סגור בשעה 9 הגיע הגננת ואמרה שאינה יכולה לפתוח את הגן היום כי הסייעת לא באה ושלחה את הילדים לבית. עכשיו אני משלם על הקייטנה של הגן האם ניתן לתבוע החזר תשלום עבור היום הזה? למרות שאני שילמתי דמי השתתפות 200 ש"ח מבדיקה שערכתי בחוזה מול הקייטנה נמצא שיש הפרת חוזה.

שלום,
בהתאם למתואר יש פה הפרת הסכם ועל כן אתה רשאי לתבוע בגין הפרת ההסכם והחזרת התשלום עבור יום זה, בנוסף לכל ההוצאות הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך בעניין.

12/07/2020 06:26 אמיר תביעת ספאם נגד חל תביעת ספאם נגד חל"צ

שלום רב,
הגשתי תביעה קטנה, בכתב ההגנה טענו שהם חל"צ וכן שההודעות שנשלחו (לעידוד רכישת כרטיסים למופעים) אינם מהווים דבר פרסומת לפי הגדרת החוק.
מה אני יכול לטעון כנגד?
לדעתי אין משמעות לאופן ההתאגדות...
תודה מראש

שלום,
אין משמעות לכך שמדובר בחל"צ.
אני הייתי מציג בדיון פסקי דין בענייני ספאם התומכים בטענותיך לצורך חיזוק טענותיך בבית המשפט.

10/07/2020 20:33 Ultravox המלצה ושאלה המלצה ושאלה
שלום לחברי הפורום,

1. ברצוני להמליץ על עורך דין חיים איציקובסקי, ה
עורך דין מספר 1 בישראל בנושאי צרכנות ותביעות קטנות.
המלצתי לכל חבריי וכך גם ממליץ למבקרי הפורום.

2.האם מפרסם ששולח דבר פרסומת בדוא"ל חייב לרשום פרטים כל שהם על המאגר מידע ממנו נלקחו הפרטים האישיים ועוד מידע שנוגע למאגרי מידע? אשמח לפירוט על הדברים שצריכים להיכלל בהודעה בנושא מאגר מידע.
2.1 מדוע אין דרישה לרשום פרטי מאגר מידע בהודעות פרסומת בסמס אלא רק בדוא"ל?

תודה מראש ובריאות לכולם

שלום,
בהתאם לחוק אין חובה לרשום פרטים כלשהם על מאגר המידע ממנו נלקחו הפרטים האישיים.
בכל מקרה כדי להחזיק מאגר מידע על פרטים אישיים יש צורך באישור ובדיווח למדינה על כך. כל מאגרי המידע מופיעים ופתוחים לקהל הרחב.
כמו כן - חל איסור על חברות לרכוש ולמכור מאגרי מידע, כך שלא ניתן לסחור במאגרים אלה.
ראה בעניין זה חוק הגנת הפרטיות.
לשאלתך 2.1 עליך לפנות בעניין זה לכנסת ישראל (היא הגורם המחוקק במדינה ולה התשובה).

לפי חוק הגנת הפרטיות:

ו. (א) כל פניה בדיוור ישיר תכיל באופן ברור ובולט –

(1) ציון כי הפניה היא בדיוור ישיר, בצירוף ציון מספר הרישום של המאגר המשמש לשירותי דיוור ישיר בפנקס מאגרי מידע;
(2) הודעה על זכותו של מקבל הפניה להימחק מן המאגר כאמור בסעיף קטן (ב), בצירוף המען שאליו יש לפנות לצורך כך;
(3) זהותו ומענו של בעל מאגר המידע שבו מצוי המידע שעל פיו בוצעה הפניה, והמקורות שמהם קיבל בעל המאגר מידע זה.

'בהרבה מיילים פרסומיים שאני מקבל למטה רשום, פרטיים נלקחו מהמאגר מספר 7373828292929, על מנת להסיר ניתן לפנות לכתובתנו. קיבלת מייל זה כי הסכמת להכללה במאגר לדיוור ישיר....'


אשמח התיחסתוך

התייחסתי.
חוק הספאם אינו חוק הגנת הפרטיות.

11/07/2020 05:44 איציק בבאז'אנוב תור ארוך בחנות חשמל תור ארוך בחנות חשמל
שלום רב,

המתנתי זמן רב בתור לקבלת שירות בחנות מחשבים. בהחלט פרק זמן שלא סביר,
בעקבות המצב המתנה בחוץ בעמידה ובשמש.

1 האם יש חוק בנושא, באם כן, אבקש הפניה לחוק המתאים.
2 אילו הליכים אני יכול לנקוט כדי לתקן הליקוי וכדי לקבל פיצוי על הזמן שאבד ועל הנזק שנגרם לי כתוצאה מהשמש והמתנה ארוכה בעמידה.


תודה


תודה רבה

שלום,
בעקבות מגפת הקורונה ישנן הנחיות הממשלה לפעול כפי שמתואר.
התורים אינם רק בחנויות מחשבים אלא גם ברשתות המזון ובכלל. אלו ההנחיות על מנת למנוע התפשטות והדבקה של הקורונה.

10/07/2020 10:08 שני חזן קיבלתי ספאם למייל קיבלתי ספאם למייל
שלום,

קיבלתי מייל ספאם למייל.
פניתי לחברה במכתב התראה שיחדלו ושישלמו פיצוי.
האם טוענים שאישרתי בעבר, אמרתי להם שיתכבדו ויציגו את האישור, נציג החברה אמר שזה
דורש בדיקה עם איזה חברה ואנשי מחשוב וזה הליך שעולה כסף וכו וכו.

:

א. לאחר בקשתי לקבל הוכחה, האם חלה עליהם חובה חוקית להציג לי הוכחה שהסכמתי לקבל ספאם במייל?

ב. האם קיים תסריט שבו הם ידרשו ממני לשלם על ה "פרוצדורה" שלהם של להשיג את הפלט או ההוכחה שאני הסכמתי
,שהרי לטענתם זה דורש מצידם השקעה כספית ופניה לגורם צד ג'?



תודה רבה
סופש נעים

שלום,
א. כן.
ב. לא.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.