סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

07/03/2015 09:35 יגאל כנר חיבור לחברת חשמל חיבור לחברת חשמל
שלום .
מבקש עצה משפטית בענין חיבור לחברת החשמל ( חה"ח) .
אני חבר בקיבוץ מעל 30 שנה ובתקופה זו מחברים את כל בתי הקיבוץ ישירות לחה"ח , עד היום הביאה חה"ח את החשמל למקום מרכזי וממנו הקיבוץ היה אחראי להוליכו לבתים ולתחזוקתו . לקראת החיבור של ביתי - הגיעו אלי בודקים מחברת החשמל והשאירו רשימת תיקונים שעלי לבצע על מנת שיחברו את ביתי לחה"ח . מבירור שעשיתי עם עוד חברים מתברר שעלות התיקונים הנדרשים נעים בין 4000-11000 ש"ח לבית . התיקונים הנדרשים הם אחרי לוח החשמל כמו- התקנת מפסקים דו-קוטביים על מאווררי תקרה ומזגנים, ביטול נקודות חשמל, החלפת כבלי הפנדל בכבלים אחרים ועוד .
ואני שואל : האם מיליוני הבתים והמבנים בישראל עומדים בתקנים הנדרשים ממני ומיתר חברי קיבוצי ? האם חה"ח יכולה לדרוש שינויים בתוך הבית אחרי לוח החשמל? האם כאשר יתקלקל לי המזגן הם יהיו אחראים לתיקונו ? הרי הוא עומד בתקנים שלהם , ברור לי שהתשובה היא לא . לכן איזו זכות יש להם לדרוש ממני משהו שהם לא אחראיים עליו? כל בית בקיבוץ כבר שילם מכיסו 5000 ש"ח לחה"ח כדי שיחברו אותנו מהפילר . הקיבוץ שילם כ-7 מיליון ש"ח על התשתיות בתוך הישוב .
אשמח לתשובה .
תודה יגאל

02/11/2014 07:13 דיאנה ביטול הסכם לסלון כלות ובקשת החזר מקדמה ביטול הסכם לסלון כלות ובקשת החזר מקדמה
יום 1.9.14 הייתי סטודיו לכלות "זוג" בקריות שנמצא ברחוב חלוצי התעשיה 16, מפרץ חיפה, טל': 04-8493630 וביקשתי להשכיר שמלת כלה ליום חתונתי ביום 5.3.14. נדרשתי ע"י בעלת המקום סיגי לשלם סכום של 900 ש"ח מקדמה.

לאחר ששמעתי ביקורות מאוד לא טובות על המקום ועל בעלת המקום ומאחר וגם הבנתי שהסכום שמבקשים ממני לשלם מאוד גבוה עבורי, רציתי לבטל את העסקה. חשוב לציין שעדיין לא בוצעה שום עבודה עבורי, לא היו מדידות, לא הוזמנו בדים ואפילו לא ראיתי שום שמלות שקיימות עכשיו בתצוגה של סלון הכלות. השיחה בינינו הייתה בלבד בנושא סגירת העסקה. נמסר לי ע"י בעלת העסק להגיע באמצע דצמבר כדי לראות קולקציה חדשה שעומדת לצאת ובמידה והיא לא תמצא חן בעיניי, אוכל לעשות עיצוב אישי והתשלום עבור כך הוא 12,500 ש"ח עבור שמלה וחצאית נוספת+אביזרים+שיער.

חשוב לי מאוד לציין שבמקביל, גם גיליתי שהשירות שם לוקה בחסר, ההתבטאויות של בעלת המקום יכולות להיות מאוד קיצוניות ובוטות במידה ומשהו לא מוצא חן בעינייה, ושמספר כלות יצאו יצאו ביום חתונתן עצבניות ולא מרוצות.

מאחר ועדיין לא בוצע שום שירות עבורי, המחירים גבוהים מדי בשבילי ובנוסף שמעתי ביקורות לא טובות על המקום, הגעתי למסקנה שברצוני לבטל את העסקה.

כאשר דיברתי עם בעלת המקום ואמרתי לה שיש לי כרגע קשיים כלכליים לממן את העסקה ושייתכן שאני אדחה את החתונה, היא ביקשה שאציג לה ראשית אישור ביטול עסקה עם אולם האירועים ורק לאחר מכן, היא תשקול באם לבטל לי את העסקה ושלא מדובר רק במתן המקדמה שנתתי לה אלא גם על סכום נוסף. קרי, היא תבקש ממנה להשאיר את 900 ש"ח של המקדמה ששילמתי לה במזומן ותגבה סכום נוסף לתשלום מאחר ועל ההסכם בינינו, ישנו סעיף שאומר כי החוזה אינו ניתן לביטול אך לא מצויין שום דבר לגבי מקרה בו ארצה לבטל את העסקה ומהם דמי הביטול. מאחר וזה נשמע לי מאוד מורכב וכי יהיה קושי לקבל את כספי בחזרה ובנוסף, לשלם לה סכום נוסף, החלטתי לרדת מזה כדי להימנע ממתחים ולחצים מיותרים והחלטתי שאני אשאר בסלון הכלות הנוכחי. מס' ימים אח"כ, גיליתי שוב כי יש פערים במחירים ובתנאי החבילה שניתנו לי לבין מישהי אחרת שחתמה איתם על עיסקה ושנראה כי ייגבה ממני סכום גבוה מאוד. בנוסף, שוב שמעתי מנשים שונות שסגרו שם עסקאות כי השירות לקוי והמומלץ לי לא להמשיך בעסקה ולנסות לבטלה. בנוסף, גיליתי כי יש תביעות רבות שעומדות כנגד העסק, ואני לא מוכנה לקחת סיכונים כאלה, בטח לא בכל הנוגע לחתונתי וכי במקרה של איזושהי בעיה שיכולה לצוץ בסלון הכלות, יכולה לגרום לי הפסדים כספים ואני לא מעוניינת בכך במיוחד בתחילת כדרכי כזוג טרי.

אבקש את עזרתכם וייעוצכם בנוגע למס' שאלות:

האם אני יכולה לבטל עסקה זו?

האם אני זכאית לקבל את המקדמה ששילמתי חזרה?

האם היא יכולה לדרוש ממני תשלום נוסף (מעבר למקדמה ששולמה) על שירות שלא בוצע בכלל (להזכירכם, לא הוזמנו עבורי בדים, לא נעשו מדידות, לא שוריינה לי אף שמלה)?

מה הם הזכויות שלי במקרה כזה? אני לא מעוניינת לקחת את הסיכון שבמהלך התקופה בה אצטרך להגיע למדידות וביום חתונתי להיות במתח ובעצבים?

אודה לעזרתכם בהקדם על מנת שלא יעבור זמן רב מדי ואז בכלל לא תהיה לי האפשרות לבטל את העסקה. מה גם, שאני צריכה עכשיו לסגור עם סלון נוסף ואין לי יותר מדי זמן לחכות כדי לסגור. 900 ש"ח עבור מקדמה הם סכום משמעותי עבורי שיכול לעזור לי בסידורי החתונה.

הנושא דחוף לי מאוד ולכן אודה עם מישהו יוכל ליצור עימי קשר בהקדם. תודה רבה ויום מקסים :-)

22/01/2015 15:35 אביבה אותו מקרה

וואוו חברה שלי באותו מצב עם הסלון כלות הזה בדיוק אותו סיפור !! אשמח באמת אם יענו ונבדוק את האופציות האחרות ככ עצוב שבנוסף לכל הסידורים גם הסלון כלות ״זוג״ עושה את כל הבלאגן הזה לכלות

אנחנו ממש מוטרדים,
היחס שם גועלי ואישתי לעתיד מוטרדת ממה יהיה ואיך.
היא עשתה שם 2 מדידות והיא לא אהבה כלום, הבחורה שם שמודדת (שמה "אור" ) מאד פגעה בה והתייחסה בצורה שונה לחלוטין מהשלב בו סגרה את החוזה,
כאילו שכעת כשהיא שבויה אפשר לזלזל בלקוח.
היא מעוניינת לבטל את החוזה וניתנה מקדמה של 1000 שקלים.
אנחנו נשמח לעצה בדחיפות

תודה רבה לעונים

04/03/2015 16:58 מתנאל החזר מקדמה החזר מקדמה
אני סטודנט באונ' אריאל לפני כשלוש חודשים הגשתי בקשה למעונות שמלווה בתשלום מקדמה של 800 ש"ח (יותר משכר הדירה לחודש). לאחר מספר ימים ביטלתי את הבקשה לפני שבכלל נכנסתי לדירה או חתמתי על החוזה עקב סיבות בבית.
עקב זה ביקשתי בקשה שוועדת חריגים לקבל את הסכום הזה או חלק ממנו שכמו כן גם הוא מלווה בתשלום של 100 ש"ח (במידה ואני זכאי אני מקבל החזר) שוועדה זו יושבת פעם בחודשיים על הבקשות של הסטודנטים.

לאחר חודשיים בדיוק קיבלתי תשובה שאיני זכאי להחזר מכיוון שהיה ניתן לבטל עד ספטמבר.

תשובה זו תמוהה בעיני מכיוון שנרשמתי בנובמבר, לאחר שיצרתי קשר עם מדור רווחה אמרו לי שיחזרו אלי עם תשובה. ןהיום לאחר שבועיים אף אחד לא יצר איתי קשר ולכן אני מניח שלא נפלה טעות במייל ששלחו ליע אלה אף אחד לא דן בה למרות התשלום שלי.

כמו כן אני מבקש שיחזרו אלי לטלפון ואף אחד לא מתקשר חסרה אלא אם אני מתקשר אליהם.



אשמח אם תוכלו לעזור לי בנידון מכיוון שאיני מכיר עוד ערוצים שיכולים לעזור לי בזה.

(פניתי לאגודת הסטודנטים אך עוד לא חזרו אלי)

****עדכון****
היום לאחר שדנו בפניה מחדש החזירו לי תשובה שאיני זכאי לקבל החזר כספי כלל..

28/02/2015 12:23 יוסי תביעה שכנגד תביעה שכנגד
האם אני יכול להגיש תביעה שכנגד בתביעות קטנות לאחר קבלת פסק דין ??

28/02/2015 12:18 יוסי מניעת ראיה מרכזית מניעת ראיה מרכזית
התובע נגדי דיבר על ראיה מרכזית במשפט אך טען שכדי להציגה דרושה דרישה של בית המשפט.
ראיה זו היתה הדבר היחיד שיכול להוכיח את טענותי , ביקשתי מהשופט להציג ראיה זו אך הוא סרב. ופסק נגדי.
מה ביכולתי לעשות כדי למנוע את פסק הדין.

19/02/2015 07:20 יורי רבינוביץ טלוויזיה שמתקלקלת בלי סוף טלוויזיה שמתקלקלת בלי סוף
שלום רב,

לפני כשנה רכשנו טלויזיית פיליפס. במהלך השנה נזקקנו לשירות שלו פעמיים עקב תקלות. פעם אחת החליפו את הטלויזיה ופעמיים לקחו אותה לשירות לתיקון במעבדה.
האם קיים חוק המחייב את היבואן או את ספק השירות להחליף את המוצר לדגם אחר או לבטל את העסקה במקרה שהתקלה חוזרת יותר מפעמיים?

בברכה,

יורי רבינוביץ

10/02/2015 20:27 מייק צו כנגד מי שאינו בעל דין בהעדרו צו כנגד מי שאינו בעל דין בהעדרו
שלום רב,

האם בתיק פירוק חברה שופט יכול ליתן צו כנגד גורם שאינו צד בתיק ומעולם לא נכח בדיונים?

תודה!

01/01/2015 15:32 רמי ידגרוב שירות איתותים של מכללת פסגות שירות איתותים של מכללת פסגות
גם אני מעוניין ליתנתק מהשירות איתותים והם לא מוכנים אני חושב שאנחנו צריכים ליתארגן ולתבוע אותם קבוצה גדולה של אנשים וגם אני חושב שצריך שמי שנרשם לשירות איתותים שידעשזה ל3שנים כי לי נאמר שאחרי שנה אני יכול לצאת מהשירות המספר שלי הוא 0508858772

05/02/2015 05:44 אלכס צודק..

גם אני נתקלתי בכך שאי היה אפשר לצאת מהם.. בטוח שלא רק אני. מילא זה היה תורם. אגב, יש מכללה מעולה שנקראת Forexlive אצלם אין התחייבויות על איתותים ויש להם חדר מסחר שבו ממש לוקחים עסקאות כל יום, ממליץ בלום לנסות ואין שם שום התחייבות

25/01/2015 03:12 רונן הטעייה צרכנית, קניית טלפון סלולרי הטעייה צרכנית, קניית טלפון סלולרי
שלום, לפני כחודש רכשתי מכשיר lg g2 מחנות סלולר בכרכור.

1. בזמן הקנייה המכשיר שאותו רכשתי הוא דגם d800- דגם שמסתבר כלל אינו מתאים לרשתות הסלולר בארץ מבחינת תדרים. כששאלתי מדוע זה לא הדגם שמפורסם בכל החנויות בארץ (דגם d802) אמר לי בעל החנות כי הדגם שאני רוכש הוא בעל 32 GB ולכן זה הדגם הרלוונטי. כשהגעתי לביתי הסתבר לי שזהו בכלל דגם אמריקאי וכמובן שהוא ללא אחריות יבואן כפי שהובטח לי במעמד בקנייה ואף בשיחה קודמת לקניה.
2. הדגם שאותו רכשתי כלל אינו תומך בתדרים של דור 3. ניתן אמנם לגלוש בנייד בדור 4 אך בחברת אורנג אין כיסוי לדגם זה מה שגורם לבעיות גלישה קשות.
3. עוד באותו הערב שבתי לחנות וביקשתי להחזיר את המכשיר. הבעלים טען כי הוא מוריד לי 300 ש"ח בגין השימוש!!! סירבתי כמובן. לאחר דין ודברים עם הבעלים הבנתי שבעצם "אכלתי אותה".
4. מאז שבתי לחנות שוב והבעלים מסרב להחזיר לי את כספי.

אשמח לדעתך, מה עלי לעשות?

22/01/2015 15:35 שם כותרת השאלה כותרת השאלה
הקלד את שאלך

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.