סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,402)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

17/08/2020 18:35 חיים שאלה בעניין יפוי כח שאלה בעניין יפוי כח
שלום.
לאבא שלי + אדם נוסף יש תביעה נגד חברה מסויימת.
מדובר על תביעה בבית משפט לתביעות קטנות.
הם רוצים לתבוע את החברה, אך שתיהם פוחדים להופיע בביהמ"ש, ויש גם סיבות נוספות שלא מאפשרות להם לעשות זאת.
השאלה שלי היא האם במידה ושתיהם חותמים על יפוי כוח נוטריוני עבורי - זה בסדר שאני ייצג אותם בבהימ"ש?.
האם צריך לבקש לבקש אישור מבית המשפט לכך?, והאם יש סיבה שבית המשפט לא יאשר את זה?.
חשוב להדגיש שאני לא עורך דין ואין לי שום השכלה משפטית, ולא יהיה לי שום טובת הנאה כתוצאה מכך שאייצג אותם.
אשמח לתשובתכם!
תודה רבה!

שלום,
לצורך ייצוג בבית משפט לתביעות קטנות אין צורך ביפוי כוח נוטריוני,
אלא יש צורך לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות (לשופט) - לבקש להיות מיוצג ולהסביר מדוע.
בית המשפט הוא הגורם שמכריע בסופו של יום לגבי הייצוג.
בהחלט יכולות להיות סיבות שבית המשפט ידחה בקשה זו.

16/08/2020 17:59 ורה סקליארסקי תביעה בשל עיכוב וחוסר מענה תביעה בשל עיכוב וחוסר מענה
שלום, האם יש ייתכנו לתביעה כאשר במהלך 7 חודשים (כולל סגר קורונה) בעל עסק מצלמות לא סיים עסקה (חסר מיקרופון, הסבר לאפליקציה, אין הקלטה) ולא עונה, רק מתכתב בוואטס אפ, מגיע אחרי הרבה רדיפה ולא מסיים בכל ביקור (4). לא נותן מענה גם בתקלה.

שלום,
כן.

17/08/2020 06:21 אסתר נזקי צנרת נזקי צנרת
היה לנו אירוע צנרת ביום שבת.התקשרנן למוקד החרום של חברת הביטוח ולא ענו.הזמנו שרברב פרטי תיקן בעלות של 2300שח. החברה מעריכה את העבודה ב1100שח שמתוכם ינוכה השתתפות עצמית 750שח. האם שווה לתבוע? האם הם צריכים לפרט את עלות העבודה שהעריכו?

שלום,
אינני עוסק בשאלה האם שווה (אין זו שאלה משפטית).
יש לבדוק את ההסכם מול חברת הביטוח. ככל שהיתה הפרת הסכם מצד חברת הביטוח ויש לך את הראיות המתאימות להוכחת הטענות אזי ישנה עילה לתביעה ואת רשאית לתבוע.
למעשה מה שיש לבדוק האם יש לכם עילה לתביעה וראיות להוכחת עילת התביעה והטענות.

16/08/2020 15:41 רפי תהליך שיחרור של פדקס תהליך שיחרור של פדקס
האם ניתן לחברת פדקס כאשר היא מביעה מחול חלק עבורי ולא מבצעת את הנדרש בחוק אני אמור לשלם את הקנסות ועיקובים שלהם מרשלנות שלהם

שלום,
שוחחנו ארוכות בטלפון. בהתאם לתיאור המקרה בהחלט יש לך עילה לתביעה בעניינך.

13/08/2020 09:37 ניצן ביטול עסקה בגין קבלת מוצר פגום ביטול עסקה בגין קבלת מוצר פגום
קניתי מכשיר טלפון נייד באתר ישראלי, המכשיר הגיע אלי תוך יומיים.
מסיבות של עומס עצום בעבודה התפניתי לפתוח אותו רק לאחר 12 ימים מקבלתו ולתדהמתי גיליתי שהוא שבור.
אדגיש כי המכשיר הונח במקום מוגן ולא נגעתי בו מרגע קבלתו ועד לפתיחתו.
מיד למחרת הודעתי לחברה שהמכשיר הגיע שבור, וצירפתי תמונות.

הנציגה במוקד הטלפוני אישרה שאקבל זיכוי בכרטיס האשראי שלי לאחר שאשלח להם את המוצר.
לאחר מכן החברה התחילה לטעון כי הם חייבים קודם לבצע בדיקות על המכשיר, ואז טענו שהוא יצא תקין מהספק ולכן המכשיר נשבר בבית הלקוח. כמו כן הם טענו שהיות והמכשיר לא נפתח מיד עם קבלתו הוא נשבר בבית הלקוח. שני הטיעונים האלו לא הגיוניים ושגויים.

כעת, כשהמוצר נמצא אצל החברה כמעט חודש ולאחר דרישות חוזרות ונשנות מאיתנו לקבל את ההחזר הכספי הם אמרו שיש להם אפשרות לבצע את ההחזר הכספי ובמקרה כזה אנחנו חשופים לתביעה מצד הספק.

יש לציין שכל התקשורת נעשתה מול החברה עצמה ולא מול הספק וכן כי המכשיר לא נמצא בידינו כבר מעל חודש ולטענתם עבר בדיקות שונות, אז בדיקות נוספות שלו לא תהיינה אמינות משום שלא ידוע באילו תנאים הוא הוחזק בפרק הזמן הזה.

כמו כן עקב כמות הזמן הרבה שהמכשיר היה במקום לא ידוע ומשום שנעשו עליו בדיקות אנחנו לא מעוניינים בו כלל ולא סומכים על השימוש בו.

האם הספק אכן יכול לתבוע אותנו במקרה כזה?

שלום,
השאלה היא לא האם הספק יכול לתבוע כיוון שיכול כל אחד יכול לתבוע.
השאלה היא האם יש לספק עילה לתביעה.
בהתאם למתואר אין עילה לתביעה. כמו כן בהתאם לחוק ניתן לבטל עסקה (עסקת מכר מרחוק) בתוך 14 יום ולקבל כספך בחזרה ללא קשר למצבו של המוצר.

12/08/2020 10:58 פזית בעיה בקבלת החזר כספי עבור נופש בעיה בקבלת החזר כספי עבור נופש
שלום, רצינו להתייעץ מה לעשות, משפחתי היתה צריכה לצאת לנופש בפסח בי'ם עם חברת ענבר תיירות, הוריי ,פנסיונרים, שרק רצו להינות מחופשה עם הילדים והנכדים שילמו בכרטיסי אשראי סכומי כסף גבוהים על 3 חדרים . עקב הסגר לא יצאנו, הכספים המשיכו לרדת וחברת האשראי אליהם צלצלנו מס' פעמים לא הסכימו לעצור את התשלומים (טענו שרק בהוראה של החברה) , ענבר מצידם הבטיחו 'הכסף יחזור בקרוב זה רק לוקח קצת זמן '..(יש לי שיחה מוקלטת) בנתיים גילינו שהחברה בקריסה ובחובות גדולים, ורימו עוד עשרות אנשים. מה ניתן לעשות? האם תביעה קטנה ? תביעה ייצוגית? תביעה עם עו"ד ?

שלום,
בטרם רצים להגיש תביעות - אני ממליץ לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ משפטי בעניינכם, בחינת הראיות, הסטטוס המשפטי של החברה וטיפול משפטי על ידי איש מקצוע.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ סיוע וטיפול משפטי בעניינכם, אתם מוזמנים לפנות למשרדי ואשמח לסייע.

12/08/2020 02:55 איליה האם ניתן לתבוע את חברת מכללת פסגות - ולחייב אותם להחזיר לי את כל מה ששולם להם ? האם ניתן לתבוע את חברת מכללת פסגות - ולחייב אותם להחזיר לי את כל מה ששולם להם ?
אני התעניינתי בלימודי יזמות עסקית ונדל"ן. בסוף שנת 2018 בבלק פריידי מכללת פסגות הציעו לי הצעה מעולה - שני הקורסים האלה בסך 8000 ש"ח. לאחר שהתחלתי את הקורס נדל"ן והגעתי לשיעור 3 מתוך 17, הייתה לי הרצאה חינמית מטעם החברה על קורס ניהול פיננסי, ואחרי ההרצאה המרצה הסביר לי שאין לי כלכך מה לחפש בנדל"ן ללא הון עצמי. יום למחורת אני התקשרתי לשירות לקוחות של מכללת פסגות, וביקשתי לעשות המרה לשני קורס אחרים (ניהול פיננסי + שוק ההון גולד בסיסי), הם הסכימו בתוספת 1000 ש"ח, וביקשתי להוסיף עוד קורס "אימון מנטאלי" שאותו הוסיפו לי בעוד 1500 ש"ח. (הוא עובד פעם בחצי שנה)
כאשר התחיל הקורס גולד ובו זמנית הקורס ניהול פיננסי בהתחלה הכל היה טוב, אבל לקראת שיעור 7 (אמצע קורס) הבנתי שאני לא מסתדר עם דרך הלימוד של המרצה. וביקשתי לעבוראת הקורס אצל מרצה אחר. הם הסכימו - אך על בסיס מקום פנוי והכניסו אותי לאותו קורס אצל מרצה אחר, אך רק מ שיעור 6. שגם שם פיספסתי הרבה חומר בגלל צורת לימוד שונה ממרצה למרצה.
מאחר ובסוף הקורס המרצה החליט לטוס לחול, דחו לנו את הקורס בשבועיים, ואני הייתי צריך לטוס לחו"ל מסיבות אישיות מייד עם סיום הקורס.. פיספתי את שני השעורים האחרונים בקורס גולד.
לאחר מכאן ביקשתי לעבור את הקורס שוב מהשיעור הראשון ועד האחרון. סירבו לי (בנימוק שניצלתי את האפשרות לחזור על הקורס בפעם שנייה).
כמה שבועות אחרי זה, הציעו לי להמשיך בקורס שוק ההון מורחב (פרו טרייד) במחיר 2500 ש"ח, הסכמתי ונודע לי שהקורס כולל בתוכו את האימון מנטאלי כחלק מהמסלול, ביקשתי לזכות אותי ב1500 ש"ח ששילמתי באת המרת קורסים - סירבו (בנימוק שהם לא רואים שום הוכחה שקיבלתי מהם את הקורס ב1500 ש"ח.
התחלתי את הפרו טרייד, עם חורים בידע בגלל הדרך שלמדתי את הבסיס (גולד), ועוד בהמשך הקורס המכללה החליטה להעביר את המיקום של הקורס למקום אחר, במקום מגדלי ויטה ברמת גן (שזה מול הבית שלי), למכללת רמת גן - מה שהיה מצריך ממני נסיעה של שעה באותובוס, ולא תמיד הייתי מספיק להגיע לתחילת קורס \ או לעבודה אחרי סיום שעות הקורס.
התקשרו אלי מהמכללה והציעו שיעור אחד אישי עם מרצה אחד על אחד לחיזוק החומר, הסכמתי.
באחד מהמפגשים האחרונים של פרו טרייד, התקשר אלי נציג מכירות מטעם החברה עם הצעה לשיפור מצבי בלימודים. בהצעה היה מדובר על מסלול "מועדון משקיעים לטווח של 24 חודשים" במחיר 6000 ש"ח. בהתחלה לא הייתי בטוח שאני צריך את זה, אז לאחר כמה שעות הנציג חזר אלי עם הצעה נוספת והציע לי בנוסף למסלול מועדון משקיעים לשנתיים ועוד 5 שיעורי קואצ'ינג אישיים – במתנה! (ב6000 ש"ח). הסכמתי לזה (התקיימה העסקת טלפון מול נציג מכירות של מכללת פסגות בתאריך 2.12.2019 ב19:42 בערב - כאשר החברה כבר לא פעלה מטלפון אישי של אחד המנהלי של המסלול מועדון).
ביקשתי להקפיא את המסלול מועדון עד שאסיים את החזרה על כל החומר (גולד + פרו טרייד + מנטאלי) ורק אז להתחיל את המסלול מועדון.
לאחר כשבועיים קבעתי שיעור חיזוק אישי הראשון (שהוצע לפני חתימה של המועדון) – עשו לי אותו בשעות לא נוחות, והמרצה בשיעור אמר שאין לו מה ללמד אותי בשעות שאין מסחר פעיל בבורסה.
אחרי השיעור ניסיתי לקבוע עוד שיעור, לשעות בזמן המסחר, אך לקראת השיעור משהו השתבש והקדימו את שעות השיעור, לכן התקשרתי למרצה והודעתי לו שלא אגיע.
לאחר מכאן קבעתי עוד שיעור והגעתי (עם מרצה אחר ממה שביקשתי) – בפועל זה היה השיעור ה1 מתוך 5 שהיו במתנה למסלול מועדון.
בתחילת שנת 2020, בסופו של דבר הסכימו לי לחזור על הקורס גולד הבסיסי, אך בגלל משבר הקורונה שהגיע בו זמנית, השיעורים עברו מפרונטלי לאונליין במערכת זום (שזה גרוע – כי אין אפשרות לאינטרקציה עם סטודנטים אחרים ועם המרצה).
כמה ימים אחרי סיום הקורס כאשר פניתי לשירות לקוחות וביקשתי לבטל את מסלול מועדון משקיעים (כי עקב משבר הקורונה, אני לא אוכל לפתוח חשבון מסחר אמיתי) – נאמר לי בשלוחת שירות לקוחות שאין כזה מסלול, אלה המסלול העיקרי הוא 5 שיעורי קואצ'ינג אישיים במחיר 8640 ש"ח (והטבה: מועדון משקיעים לשנתיים).
*לפרוטוקול: כאשר בעיצומה של משבר הקורונה, התקשרתי לשירות לקוחות, וביקשתי להקפיא את התשלומים (700 ש"ח לחודש) לכמה חודשים – הם פשוט סירבו לי.
ב11.8.2020 קבעתי פגישה עם מנהל סניף רחובות, בניסיון להסדיר את זה ללא הגשת תביעה, ולהבין מה ניתן לעשות, עם כל המקרים שפשוט גנבו ממני כסף (1500 בפעם הראשונה עם קורס מנטאלי + עכשיו במקום 6000 ש"ח שנסגר בשיחה טלפונית, שאיכשהו הגיע ל8640 ש"ח בפועל).
המנהל אמר לי שאין ביכולתם לבטל את ההסכם, למרות שלטענתי הוא רשום לא נכון, ושאני יכול לבקש מהחברה כל דבר, חוץ מלקבל את הכסף בחזרה.
חוץ מזה – הוא אמר לי שכבר לא קיים בשירות של המכללה מסלול מועדון וקואצ'ינג – אלה הם החליפו אותו במשהו אחר, חדיש יותר וטוב יותר לפי דעתם.
ביקשתי ממנו להשמיע לי את השיחות טלפון בעט ביצוע כל ההסכמים – הוא חיפש במערכת שלהם, ואמר לי שאין להם את ההקלטות.
אז שאלתי אותו: אם אין לכם שום הוכחות לתהליך ביצוע העסקאות, למה אנ חייב לשלם על זה ? הוא ענה: אנחנו שלחנו לך הסכם המייל ובוואצאפ, אם לא קראת אותו ולא סירבת לו תוך 14 יום מעט קבלתו – ההסכם נחשב פועל למרות שלא חתמת עליו..
# עד היום לא קיבלתי מהמכללה שום תעודה על סיום שום קורס, לא סיימתי שום קורס כמו שנועד, ונכון להיום אני אחרי כל הדרך שעברתי כסטודנט במכללת פסגות – נהיה לי געילה מכל הנושא של שוק ההון וכן מהמכללה עצמה.
לכן להצעה של מנהל הסניף רחובות - לבקש כל דבר מלבד זיכוי כספים - אני לא יכול יותר להאמין לחברה אחרי כל מה שקרה.
במציאות - אני שילמתי למכללה 13000 ש"ח בלא כל תמורה, איבדתי שנה וחצי של זמני וקיבלתי געילה מכל הנושא שתמיד חלמתי עליו עוד מסיום השירות הצבאי שלי.
וה לא כולל ה8650 ש"ח שאני חייב להם על כלום.

שלום,
נדמה כי המכללה ניסתה לעשות הרבה על מנת לאפשר לך ללמוד אצלה.
באם שילמת בעבור לימודים ולבסוף לא קיבלת אותם, אתה רשאי להגיש תביעה בעניין.
בסופו של יום בית המשפט יקבע האם מגיעה לך השבה כספית יחסית או מלאה.

שהיה מדובד על 6000 בשיחת טלפון, ובפועל הפכו את כל תיאור ההסכם ואת הסכום ללא אישור שלי ?

מה השאלה ?

רשמתי, שדיברתי אישית עם מנהל סניף ראשי, והוא אמר שאין להם שיחות טלפוניות מוקלטות.. זאת אומרת אין לי וגם להם הוכחה על תהליך העסקה.
אבל מה שחשוב, לפי הנוהל הם חייבים לשמור הקלטות של עסקאות טלפון, ואני לא חייב להקליט אותם בעצמי.
בפועל הפכו ושינו את כל ההכסם שסוכם בטלפון, וגם את מחיר שסוכם בטלפון, ובסופו של דבר רשמו את מה שהם רצו.

שלום,
כן בהחלט אפשר לתבוע על חוזה לא תקין. אך לצורך כך עליך להציג את החוזה הלא תקין כדי שתוכן לטעון כי אינו תקין.
הסכם שנעשה בשיחה טלפונית הוא תקין לכל דבר ועניין.

ההסכם שונה על ידי החברה, ולא הסכמתי לתנאים החדשים ולסכומים החדשים.

שלום,
אם כך ההסכם ששונה ושעליו לא הסכמת - לא חל עליך.
לא ניתן לשנות הסכמים באמצע מבלי ששני הצדדים מסכימים לכך.

11/08/2020 18:07 יחזקאל ביטול חוזה שכירות רכב ביטול חוזה שכירות רכב
הזמנתי רכב בחברת השכרה וקבלתי מחיר מסוים הובהר לי כי בתשלום מראש אקבל הנחה נוספת והסכמתי לכך ושילמתי את כל הסכום. לאחר כשעה מתקשרים אלי מחברת ההשכרה שהם טעו בחישוב המחיר ונתנו לי מחיר נמוך מדי וברצונם לבטל את ההזמנה (שכבר שולמה ע״י במלואה) ולעדכן הזמנה במחיר היקר. מאחר שלא הבעתי את הסכמתי הם פשוט ביטלו את ההזמנה בחד צדדיות. נאלצתי לאחר מכן להזמין שוב במחיר היקר מה עלי לעשות???

שלום,
באם יש לך ראיות להוכחת הטענות בהתאם לחוק הגנת הצרכן - אתה רשאי לתובע את החברה לקבלת פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ש"ח.

תודה על המענה.
רק אשמח לברר האם קבלה וחוזה על התשלום של ההזמנה הראשונה (והזולה) שבוטלה על ידם זוהי ראיה מספקת???

שלום,
לא. אחרת ניתן לומר כי אתה פנית לחברה וביקשת לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.
יש צורך במכלול ראיות להוכחת טענותיך. השמנה וביטול אינם מספיקים (כי ניתן לספר באמצעות ראיות אלו סיפור אחר).

ראשית שוב תודה
אנסה לנמק את ראייתי.
מאחר ושילמתי את כל התשלום מראש אין באפשרותי לפי תקנון חברת ההשכרה לבטל את העסקה (ובתמורה לצורת עסקה שכזאת אני מקבל הנחה) ואם כך הרי שביטול יכול להיעשות רק על ידם כי אף אחד לא יבטל חוזה שממילא לא יקבל שקל חזרה ואם בהפרש של שעה ישנם שני חוזים משולמים הרי בהכרח שחברת ההשכרה היא המבטלת
אשמח לדעתך על ראיה זו

שלום,
כיוון שעסקינן בניתוח ראיות ומסמכים, נדמה לי כי הגיוני להציג את הראיות והמסמכים לצורך קבלת ייעוץ משפטי בגינם.
לנהל דיון בשלט רחוק על מסמכים וראיות אותם יש להציג להוכחת הטענות ביית משפט, אינו הגיוני בנסיבות העניין.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ משפטי אתה רשאי לפנות למשרדי.

10/08/2020 20:07 גואד חמדאן החזרת כסף ממכללה החזרת כסף ממכללה
שלום שמי גואד
אני ואשתי רצינו ללמוד עיצוב פנים (אנחנו דתיים מותר לאישה ללמוד רק בכפר )
אז מצאנו קורס בכפר של עיצוב פנים שמנהלת אותו מכללת תי אם
אז התרשמנו מהמכללה ואמרנו שאנחנו רוצים ללמוד
אחרי חודשים בא מורה בשם זאכי זוהד הוא היה במפגש הראשון שהוא המורה הוא בא והוצי חוזה ואנחנו חתמנו וקבל את הכסף וביקשנו קבלות הוא אמר כשאני אגיע הביתה אני אשלח במייל עד עכשו לא קבלנו אבל הקטע לא פה
אז אחרה חודש התחלנו ללמוד בחוזה כתוב 360 שעות לימוד אז התחלנו לימודים פעם בשבוע כל שיעור 3 שעות
מהתחלת השנה אנחנו למדנו רק 11 שיעורים אני ואשתי ביקשנו שיעשה עוד שיעור בשבוע או להוסיף עוד שעה משהו שנספיק לסיים את הלמודים מאז הוא התעצבן והוא התחיל להתנהג בצורה מוזרה לדבר אלי מילים לא יפים וגם לאשתי (אשתי בהריון בחודש השמיני )
אחרי שבקשנו חזרנו הביתה ואני שלחתי את עבודת הבית שאני סיימתי אותה ואשתי אמרה יפה כל הכבוד (בקבוצת ואטסאב ) מול כל התלמידים הוא אומר לאשתי יש סיכוי שאת תגיעי לרמה הזות
אשתי אמרה אין אחד בעולם יגיע לבעלי
אז הוא התעצבן לא יודע למה ואתחיל להגיד שאשתי זולה והמילים שלה זולים והיא לא מבינה כלום והיא הכי חלשה בכיתה מול כל הקבוצה בואצאב והוצי אותה מהקבוצה אני ראיתי את זה והתעצבני אמרתי למורה תשמור על הכבוד יותר טוב לפני שאני מתעצבן אז הוצי אותי מהקבוצה ואמר אין כוח בעולם תחזיר אותכם
הוא קבל את כל הכסף 17000 שח ואנחנו בקושי חיים רצינו ללמוד בגלל לחיות יותר טוב בקצת אני חוסך את הכסף הזה יותר משנה אז ביקשתי כסף חזרה שיחזיר הוא אמר שהוא לא מחזיר ככה כתוב בחוזה אני קראתי את החוזה כתוב שאם המורה מוצי תלמיד הוא חייב להחזיר את כל הכסף וגם הוא אמר שאתם עדיין לא שלמתם את כל הסכום ואנחנו סגרנו חשבון יש הודעות שמוכיחים את זה אז התקשרתי למכללה הם אומרים שהוא בכלל לא שלם להם לא יודע מה זה קשור אלי אז אני רוצה עורך דין שידע איך להחזיר לי את הכסף שלי וההפסיד שקרה

שלום,
קראתי את הדברים.
אתה מוזמן לפנות אליי לצורך קבלת ייעוץ, סיוע וטיפןל משפטי בעניינך.

10/08/2020 19:06 יצחק חוק הטכנאים באחריות מורחבת חוק הטכנאים באחריות מורחבת
קניתי מזגן שהחברה נותנת אחריות מלאה מורחבת של 5 שנים. כחודש וחצי לפני פקיעת האחריות המורחבת-היתה תקלה ופניתי למוקד שירות וקבעו מועד להגעת טכנאי. לצערינו הטכנאי לא הגיע כלל באותו יום ,ופניתי שוב למוקדנית השירות שקבעה יום ושעה , ושוב הטכנאי לא הגיע בזמנים שקבעו,אך באיחור של יותר משעתיים וחצי הטכנאי התקשר אלי והודיע שיגיע בעוד כ-20 דקות וכן היה, והמזגן תוקן. פניתי לחברה בכתב לקבלת פיצוי כספי ע"פ חוק הטכנאים, וחזרו אלי מהחברה עם התנצלות על המקרה-אך טענו שכיון שהמזגן רק בהרחבת אחריות שעומדת להסתיים ולא באחריות של השנה הראשונה לקניה אינני זכאי לפיצוי. שאלותי 1.האם חוק הטכנאים לפיצוי חל גם על הרחבת אחריות? 2.אם כן , אז האם אוכל לדרוש פיצוי עבור אי הגעת הטכנאי ביום שנקבע (בתחילה) ,וגם פיצוי נוסף על איחור בהגעת הטכנאי של יותר משעתיים מהמועד שנקבע ?
תודה רבה

שלום,
התשובות ל 2 שאלותיך הן כן.
על החברה לפצות אותך בהתאם לחוק הטכנאים.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.