אני מניח שהכוונה למכללה ולבוגרים.
טרם מתן חוות דעת על המקרה הנקודתי, יש לבחון תחילה את נוסח ההודעות ולוודא כי לא ניתנה הסכמת התלמיד לקבלת הודעות.
שלום ענת,
ככל שלא הודיעו לך וקיבלו את אישורך מראש לקבלת הודעות כאמור או ככל שהסכמת ולאחר מכן שינית דעתך וביקשת להסיר את שמך מרשימת התפוצה ולא פעלו כרצונך, וככל שמדובר בהודעה בעלת תוכן פרסומי מסחרי, נראה כי המפרסמים הפרו את הוראות חוק תקשורת (בזק ושידורים) התשמ"ב-1982 - דבר שמקנה לך עילת תביעה.
ניתן לתבוע במסגרת הגשת תביעה קטנה (תלוי בסכומים) ואף לעיתים כתביעה ייצוגית, שם התובע יהא זכאי לגמול מיוחד.
אנא פני לייעוץ משפטי פרטני.
שלום,
יש לבחון תחילה האם מדובר בהטעיה/אי גילוי לצרכן - פרסום מחיר מסוים וגבייה של מחיר אחר. המוכר לטעמי רשאי להעלות מחיר כל עוד עושה זאת בשקיפות. במידה ואכן עסקינן בהטעיה, אזי על פניו נראה כי קיימת עילה.
אני סבור כי יש לצור קשר לבירור פרטני עם עורך דין העוסק בתחום לבחינת המקרה המתואר.
שלום גלית,
על-פניו נראה כי מדובר בטעות נקודתית ולא בהתנהלות שיטתית אלא אם יתאפשר בידך להשיג ראיות המעידות שאין מדובר בטעות חד פעמית (כמקרים נוספים באותן נסיבות שיציגו את התנהלות החברה כדפוס פעולה).
במקרה זה, כיוון שהטענה האפשרית בדבר טעות חד פעמית בחיוב כרטיס אינה מופרכת, הייתי ממליץ לך תחילה לפנות לחברה בכתב ולקבל את עמדתם הרשמית טרם פתיחת הליכים משפטיים.