סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על מיסוי מקרקעין(180)

שאל בפורום מיסוי מקרקעין

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

19/02/2020 12:12 אילנה לוין עסקת אופציה
מדובר בעסקת אופציה לרכישת משרד לתקופה של 4 חודשים בתמורה לסך השווה ל5% מתמורת המימוש זאת בהתאם להוראות  סע' 49 י לחוק לעניין הגדרת אופצייה ייחודית .מקבל האופציה  מעוניין להכניס להסכם האופציה סע' המאפשר לו להאריך את תקופת האופציה ב-4 חודשים נוספים ( סה"כ תקופת האופציה גם במידה ומקבל האופציה יחליט להאריך מסתכמת ב-8 חודשים ), בתמורה לתשלום נוסף , באופן שעם קבלת התשלום הנוסף שעל מקבל האופציה לשלם במידה ויחליט להאריך את תקופת האופציה, תמורת האופציה תסתכם בסכום הגבוה יותר משיעור של 5% מתמורת המימוש.
האם רק לאחר התשלום השני שישלם מקבל האופציה, ככל ויבחר להאריך את התקופה, שיחד עם התשלום הראשון שמשולם בחתימה על ההסכם יעלה על 5% מגובה התמורה, האופציה הופכת מייחודית לכללית וכתוצאה מכך תחויב גם במס רכישה ובמס שבח ?
או שבגלל שיש למקבל האופציה את הזכות להאריך את התקופה בתמורה לתשלום  סכום נוסף שלאחריו הסכום עבור האופציה יעלה על 5%, כבר בחתימה על הסכם האופציה מדובר בעצם באופציה כללית המהווה עסקה במקרקעין החייבת במס שבח ורכישה ?
מסמ"ק רשאים להוסיף לצדדים גם קנסות וריבית על תשלום מס השבח ומס הרכישה  במידה והעסקה תדווח כאופציה ייחודית הפטורה ממיסים ולאחר התשלום הנוסף בגין הארכת תקופת האופציה היא הפכה לאופציה כללית החייבת במס שבח ומס רכישה?