סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על תאונות עבודה(232)

שאל בפורום תאונות עבודה

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

06/09/2013 06:44 לאה כהן תאונת עבודה
בתאריך ה 1/8/2013 בדרכי לעבודה מהבית לכיון הרכב נפלתי ושברתי את יד ימין, הגשתי תביעה לביטוח לאומי ונדחיתי על ידם בטענה שנמצאתי עדיין בתחום ביתי הפרטי. יש לציין שאני גרה בבית שיש לו כניסה פרטית וחצר שאני מחנה את הרכב האם זה לא תאונת עבודה? אני עדיין עם גבס ביד ולא יודעת למי לפנות לקבל תשלום למחייתי. מצפה לתשובתך ותודה מראש

לאה בוקר טוב,

תשובתי מתחלקת למספר חלקים:

1. כל עוד נפלת בשטח הפרטי של ביתך - בתוך חצר פרטית מגודרת שרק לך ולבני משפחתך יש גישה אליה אז לצערי הצדק עם ביטוח לאומי ואין מדובר בתאונת עבודה.
על מנת שתאונה בדרך לעבודה תיחשב כתאונת עבודה - על התאונה להתרחש לאחר שיצאת מדלת הבית ומהשטח הפרטי ויצאת לרשות הרבים.
במידה והחצר בו החנית את רכבך בחצר המשותפת לך ולשכנים או בחצר שאמנם שייכת רק לך אך היא פרוצה וכל עובר אורח מהרחוב יכול לעבור בה - אז יתכן ויש עילה וניתן להגיש תביעה לביה"ד לעבודה על ההחלטה של ביטוח לאומי.

2. במידה ואין מדובר בתאונת עבודה - אם את מבוטחת בקרן פנסיה - הפוליסה כוללת גם רכיב של אובדן כושר עבודה ואת זכאית להגיש תביעה לחברת הביטוח ולבקש לקבל גמלה (כ - 75% משכרך).
במידה ויש לך ביטוח מנהלים - בדקי אם רכשת בנפרד פוליסה של אובדן כושר עבודה ואז גם תוכלי לקבל גמלה מחברת הביטוח כל עוד לא תהיי מסוגלת לעבוד.
לתשומת ליבך - ההתיישנות של הגשת תביעה של אובדן כושר עבודה - היא 3 שנים ממועד התאונה, על כן יש לפעול במהירות ולדווח לחברת הביטוח על התאונה.

3. יש לבדוק אם את מבוטחת בפוליסה של תאונות אישיות שגם יכולה להיות רלוונטית למקרה זה, יש לקרוא את הפוליסה.

4. במידה ומסיבה כלשהי אינך מבוטחת בקרן פנסיה או בביטוח מנהלים, את זכאית לקבל מהמעסיק תשלום עבור ימי מחלה ועד למקסימום הימים שצברת.

5. רק במידה ואת לא זכאית לימי מחלה או אין לך מספיק ימי מחלה שמכסים את כל התקופה, את זכאית להגיש תביעה לביטוח לאומי - בגין תאונה רגילה שהיא לא תאונת עבודה או תאונת דרכים, ותהיי זכאית לקבל תשלום עד 90 יום ממועד התאונה. יש למלא את טופס בל 2201 ניתן להוריד מהאינטרנט מאתר הביטוח הלאומי.

מומלץ מאוד להיות מלווה בהליכים אלו ה ע"י עו"ד הבקיא בתחום אשר ידאג כי תקבלי את הגמלה המגיעה לך. אם תרצי, משרדי ישמח לסייע לך בעניין זה בתום החג.

בברכת בריאות וחג שמח,
סיון שטינברג עו"ד