סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על תאונות עבודה(232)

שאל בפורום תאונות עבודה

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

09/08/2013 22:00 אתי כהן סיום יחסי עובד מעביד עקב פגיעה בעבודה
עוזרת בית שלי שנפגעה בעבודה אצל אחד המעבידים שלה - עבדה כל יום אצל מעסיק אחר - והגישה תביעה לתאונת עבודה אשר אושרה לה וכמו כן רופא תעסוקה קבע שאסור לה לחזור לעבודתה לצמיתית - נפגעה בעמוד השדרה. היא אינה עובדת כבר 3 חודשים. כיצד עלי לסיים את יחסי העבודה ביני לבינה ומתי ? אודה על תשובתך

אתי ערב טוב,

תוכלי לפטר אותה לאחר שהיא תסיים לממש את ימי המחלה והיא תשוב לעבודה.
שימי לב כי עליך לעשות לעובדת שימוע וכמובן לתת לה הודעה מוקדמת.

תודה על תשובתך - אולם איזה ימי מחלה אני אמורה לשלם לה אם היא מקבלת כבר מבטוח לאומי בגין התאונה שאירעה לה - והיא לא תהיה כשירה לחזור לעבודה לצמיתות כפי שקבע לה רופא תעסוקה. האם יש כפל תשלומים ? ממני ומבטוח לאומי ? שאלתי בבטוח לאומי אם יש לי השתתפות עצמית כלפי העובדת כפי שנהוג אצל עובדים חודשיים המועסקים אצל מעסיק יחיד - השתתפות של 12 יום במקרה של תאונת עבודה - ונאמר לי כי במקצוע של עובדי נקיון לא דורש הבטוח הלאומי השתתפות עצמית והתשלום בגין הפגיעה חל עליהם מהיום השני לתאונה . לכן לא ברורה לי תשובתך לשלם לה ימי מחלה וגם לערוך לה שימוע - איזה שימוע אם היא מודיעה לי שלא תוכל לחזור לעבודה והיא בת 66 . גם ללא התאונה שלצערי קרתה לה - היא יכולה היתה להתפטר עקב גילה ולהיות זכאית לפיצויים שאינני מתנגדת לשלם לה בהתאם לחוק. לכן , אבקשך לבדוק שוב תשובתך ואשמח אם תודיעי לי מה עלי לעשות . תודה

אתי שלום,

אין כפל תשלום וכל עוד העובדת אינה יכולה לחזור לצמיתות ותמשיך לקבל כספים נוספים מביטוח לאומי (נכה נזקקת וקצבת נכות) את לא צריכה לשלם לה ימי מחלה.

אין צורך לעשות לעובדת שימוע אם היא מחליטה להתפטר בעצמה בעקבות המצב הבריאותי שלה וכן לפרוש בעקבות הגעתה לגיל פרישה וגם במקרה זה עליך לשלם לה פיצוי פיטורים שאני מבינה שאינך מתנגדת לשלם.

ככל והעובדת ותרצה להמשיך לעבוד על אף החלטת הרופא התעסוקתי שעדיין נחשבת בגדר המלצה עליך לעשות לה שימוע.

ראשית תודה על תשובתך עו"ד שטינברג - לא אין לי התנגדות לתשלום פיצויי הפיטורין ואף אתן לה מענק - מתנה היות ושרתה אותי בנאמנות שנים רבות . במידה ותרצה לחזור לעבודה - על אף המלצת רופא תעסוקה שאינה מסוגלת לעבוד בנקיון לצמיתות - מה פירוש לערוך לה שימוע ? מה עלי לומר לה ועל מי תחול האחריות במידה ויקרה לה מקרה דומה בעתיד - כרגע במצב לא טוב ועומדת להגיש תביעה לנכות לבטוח הלאומי למרות שמקבלת כבר קיצבת זיקנה . אודה אם תואילי להדריך אותי אם תקבל קיצבת נכות - האם תוכל לעבוד ולא לפגוע בקיצבת הנכות (אני יודעת שהיא תצטרך להחליט בין ק. זיקנה לנכות ) . אודה על תשובתך והדרכתך . בברכה אתי

אתי שלום לך,

הליך השימוע על קצה המזלג:
ככל והעובדת תתעקש לחזור למקום העבודה, יש לשלוח אליה מכתב זימון לשימוע האומר כי היא מוזמנת לשיחת שימוע תוך מספר ימים בעניין המשך העסקתה אצלך לאור ממצאי הרופא התעסוקתי הקובעים כי אינה יכולה לשוב לעבודתה כמנקה לצמיתות.

בשימוע עצמו עליך להסביר למה את נאלצת לפטר אותה, לתת לה להגיב, אם היא תרצה להביא חוו"ד מרופא אחר אשר יקבע אחרת כי היא כן יכולה לחזור לעבוד.

לאחר השימוע עליך לקבל החלטה אם את מעוניינת שהיא תביא חוו"ד מרופא אחר או לפטר אותה, לאחר קבלת החלטתך עליך לעדכן בכתב את העובדת - אם את נאלצת לפטר אותה או מאפשרת לה להביא לך חוו"ד רפואית הקובעת אחרת.

תחול עליך אחריות אם תקבלי אותה בחזרה לעבודה מבלי שהיא נתנה לך חוו"ד רפואית כי היא רשאית לחזור לעבודה ו\או אם כתוצאה מהתרשלותך תיגרם לה פגיעה נוספת - כגון: שלא אפשרת לה סביבת עבודה בטוחה, למשל סיפקת לה סולם ישן ולא בטוח וכו'.

לגבי להמשיך לעבוד ולא לפגוע בקצבת הנכות או הזקנה - ניתן לעבוד עד סכום מסוים והסכום נקבע לפי פרמטרים מסוימים, לפיכך, אני ממליצה לך להפנות את השאלה לפורום ביטוח לאומי שלנו או לפנות לביטוח לאומי עצמו בשאלה.

ראשית אין מילים בפי להודות לך עו"ד שטינברג סיון על תשובותיך הברורות והמלומדות. אני מעריכה זאת מאד. לידיעתך , אני לא פיטרתי את העוזרת שלי - היא זו שאמרה לי שאיננה מסוגלת לחזור בשלב זה ושאדאג לי לעוזרת אחרת. אני גם נמצאת אתה בקשר יום יומי - היות והיינו כבר כמו משפחה. היא זו שמבקשת את עזרתי בפניה למוסד לבטוח לאומי ואני מעונינת לעזור לה במידת האפשר כי היא מתקשה בכתיבה והבנת החוק ואני לא רוצה שהיא תקופח כי מצבה הכלכלי בבית הוא בכי רע. אז לפחות אם אין בריאות שתהיה לה הכנסה כל שהיא אם תעבור את הוועדה הרפואית של הבטוח הלאומי ויקבעו לה אחוזי נכות במידה כזאת שתוכל לקבל קיצבת נכות כתוצאה מפגיעה בעבודה (לא מנכות כללית זאת זה איננה יכולה לקבל היות ומקבלת כבר ק. זיקנה) . מכל מקום כל מעסיקיה לא התנגדו לשלם לה את המגיע לה בגין סיום עבודתה ועוד בדרך כזו של פגיעה בעבודה . אני מודה לך ומאחלת לך שנה טובה מתוקה ובריאה שזה הכי חשוב בכל גיל ! תבואי על הברכה.

הקלד את תגובתך