סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על תאונות עבודה(232)

שאל בפורום תאונות עבודה

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

10/05/2013 04:44 מיכל נסיעת עבודה לשלושה ימים שבזמני החופשי נפלתי ושברתי רגל
אנח פונה בשם בעלי שהוא נהג אוטובוס טיולים. בעלי נסע עם קבוצה לשלושה ימים לאילת, ביום השני לשהותו באילת בזמן שהיה חופשי מהקבוצה בעלי נגש לחנות בעיר בצאתו מהחנות מעד ונפל ושבר את רגלו ופונה לביה"ח. האם מקרה זה נחשב לתואנת עבודה? למי אנחנו אמורים להגיש את ימי המחלה?

מיכל שבת שלום,

לדעתי מדובר בתאונת עבודה שכן ביום החופשי בעלך לא יכול היה לחזור הביתה אלא היה חייב להישאר בכדי להחזיר את המטיילים בחזרה הביתה ועל כן התאונה קרתה לו במסגרת העבודה.

באשר להגשת ימי המלחה - ראשית, יש להחתים את המעסיק על טופס בל 250 - הודעה על תאונת עבודה (ניתן להוריד מהאינטרנט) ועם הטופס לגשת לרופא על מנת שיתן לבעלך תעודה רפואית לנפגע בעבודה ולא אישורי ימי מחלה רגילים.

את התעודה הרפואית לנפגע בעבודה יש להגיש לביטוח לאומי יחד עם טופס בל 211 - תביעה לקבלת דמי פגיעה והכרה בתאונה כתאונת עבודה. רצוי מאוד למלא את הטופס יחד עו"ד הבקיא בתחום.

יודגש כי אם ביטוח לאומי יכיר בתאונה של בעלך כתאונת עבודה הוא יכול לקבל דמי פגיעה עד 90 ימים ממועד התאונה בשווי של 75% משכרו וכן יכול להגיש תביעה לביטוח לאומי לקביעת דרגת נכות.

לגבי הנפילה ביציאה מהחנות - מדוע בעלך נפל ?

בברכה,

סיון שטינברג עו"ד
מנהלת פורום תאונות עבודה

ע"וד סיוון תודה רבה על התשובה , בנוגע לשאלתך איך בעלי נפל : בעלי כשיצא מהחנות הוא לא שם לב שירידה מהחנות היא בשיפוע בעל כיוונים שונים , מעד ונפל שבר את קרסולו

ערב טוב מיכל,

אז אני מבינה מדבריך שבעלך נפל כתוצאה מחוסר תשומת לב ולא בגלל מחדל של החנות עצמה. ככל והייתה רשלנות מצד בעל החנות שבגינה נפל בעלך אז היה ניתן גם להגיש תביעה כנגד בעל החנות עצמה.

רפואה שלמה לבעלך!

בברכה,

סיון שטינברג, עו"ד
מנהלת פורום תאונות עבודה