סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,320)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

06/11/2022 10:52 בר אחריות על תיקון של מסך טלוויזיה
שלום, באוגוסט 2018 רכשתי מסך טלוויזיה עם אחריות לשנה, ושילמתי על אחריות ל-3 שנים נוספות (עד אוגוסט 2022).
ביולי 2022 הייתה תקלה במסך, פניתי לחברה והתקלה תוקנה ללא עלות במסגרת האחריות. באותה עת גם נאמר לי שתהיה לי אחריות על התיקון למשך 3 חודשים.
באוקטובר 2022, כחודשיים וחצי לאחר הקלקול והתיקון הראשונים, התקלה חזרה. האחריות שרכשתי נגמרה, אבל לפי מה שנאמר לי עדיין אמורה הייתה להיות אחריות על התיקון. כעת החברה טוענת שכיוון שהתיקון הראשון בוצע במסגרת האחריות ולא בתשלום, לא חלה עליו האחריות ל-3 חודשים, והם מסרבים לבצע תיקון נוסף ללא תשלום.
אשמח להבין מה הזכויות שלי במקרה הזה. האם יש חובה לתת אחריות לתקופה מסוימת על תיקון שבוצע במסך? האם החובה חלה גם אם התיקון בוצע ללא תשלום?

שלום,
אם יש לך הוכחות לכך שהובטחה לך אחריות ל 3 חודשים נוספים אז מצוין. יש לך עילה לתביעה וראיות מתאימות להוכחת הטענות.
מענה לשאלותיך : אין חובה לתת אחריות לתקופה מסויימת על תיקון שנעשה. האחריות שקיבלת היא במסגרת האחריות הכללית (אלא אם כן נאמר לך אחרת ויש לך ראיות מתאימות להוכחת הטענות).
התיקון בוצע ללא תשלום במסגרת האחריות שהיתה לך על הטלוויזיה.

במידה והחברה מודה שהנוהל הוא לתת 3 חודשי אחריות על תיקון, האם מותר להם להחריג זאת אך ורק לתיקונים שנעשו בתשלום, ולא לתיקונים באחריות? הרי שילמתי על האחריות. הם לא מכחישים שהנוהל שלהם הוא לתת אחריות על התיקון, פשוט טוענים שהמקרה שלי מוחרג מהנוהל הזה.
ושאלה נוספת באותו עניין, האם העובדה שהתקלה חזרה לאחר כל כך מעט זמן לא מעידה על כך שהתיקון לא נעשה כהלכה? מדובר באותה תקלה בדיוק (פס כהה במסך, בדיוק באותו המקום כפי שהיה בפעם הקודמת). אציין גם שמדובר בתקלה שמחמירה עם הזמן ולכן ייתכן שהחלה עוד לפני כן ופשוט לא הבחנו בה באותו שלב.

שלום,
1. יש צורך לבחון את עניין ההחרגע בהסכם שיש ביניכם. אני לא חושב שצריכה להיות החרגה בעניין שהרי שילמת על אחריות.
2. נכון, העובדה שהתקלה חזרה על עצמה לאחר זמן קצר יכולה להעיד על רשלנות בתיקון שנעשה, אך כדי לבחון זאת יהיה צורך בחוות דעת איש מקצוע.

בהמשך ל-2 - יש לי תמונות מהיום שבו הוחזרה לי הטלוויזיה, ורואים כי גם מיד לאחר התיקון התקלה לא נעלמה לחלוטין, אלא רק פחתה באופן משמעותי. עם זאת, לא דיווחתי מיידית לחברה על כך, כיוון שבאותה העת זה לא הפריע לצפייה, וסברתי שיש לי שלושה חודשי אחריות למקרה שהתקלה תחמיר, כפי שאכן קרה. האם ניתן להשתמש בתמונות הללו כראייה לכך שהתיקון לא נעשה כראוי? או שמאחר ולא דיווחתי על כך מיידית טענה כזו לא תתקבל (או אף תפעל לרעתי)?
מאחר ומדובר בסך-הכל במוצר של כ-2,000 ש״ח אני חוששת שפנייה לאיש מקצוע תעלה יותר מהפיצוי שאוכל לקבל לאחר מכן בתביעה קטנה...

שלום,
ניתן להשתמש בתמונות בתביעה קטנה להוכחת הטענות.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.