סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,317)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

30/06/2020 04:33 גלעד בלסיאנו בקשת גננת לאי קיזוז חצי חודש מרץ קורונה
שלום רב,

ברצוני להיעזר בניסיונך המשפטי בנושא צרכני המדבר על התשלום לגן ילדים פרטי עבור הילד שלי בגין חצי חודש מרץ עבור תקופה בה הגן היה סגור והכפייה של הגננת לדרוש תשלום על התקופה הזו כהתחשבנות על חגי אפריל לכאורה שגם בהם לא היה גן בכל חודש אפריל , האם חוקי לקזז חגי אפריל בתקופת קורונה שאין גן כנגד חצי חודש מרץ בתקופת קורונה בה אין גן גם כן?

כלומר , האם הגננת יכולה לבוא ולדרוש שהיא גובה את השיקים ולא מחזירה כספים ולא מחזירה שיקים להורים כמוני היות ובמילא באפריל כל שנה היא בחופש בחגים ולכן יש לקזז את החגים שהיא במילא בחופש ( באפריל 2020 זה היה גם קורונה) כנגד חצי חודש מרץ שלא היה גן בהוראת מדינה?

כעת מסרבת להחזיר את השיק האחרון של שנת הלימודים הנוכחית היות ואפילו ששיק זה מהווה סכום הקיזוז הנל איננה מוכנה להחזירו ורוצה לפרוע אותו כי מבחינתה אין מקום לקיזוז לפי ההסבר של קיזוז חגי אפריל אל מול מרץ קורונה

האם חוקי ? מה ניתן לעשות כדי למנוע גביית הכספים במידה ומפרה את חוק הגנת הצרכן ומפרה את הוראות משרד העבודה שגם קבע שיש להחזיר להורים כסף למיטב הבנתי...

תודה מראש
בברכה

שלום,
כידוע לך אין מערכת חוקים העוסקת בקורונה ועל כן שאלתך אינה רלוונטית כפי שנשאלה (אם אין חוק בנוזא מסוים אזי לא ניתן לטעון לכך שאינו חוקי).
בעניינך - יש לפעול בהתאם להסכם עליו אתה חתום. ככל שתקופה ארוכה לא ניתן שירות בהתאם להסכם ובכל זאת התשלום בעבור השירות שולם - אזי יש לך זכות לבקש את הכספים בחזרה. לצורך כך יהיה עליך לפנות לבית המשפט כדי שיכריע בעניינך (שוב כיוון שאין חוק ספציפי בעניין).

שלום רב , אין חוזה חתום , רק שיקים 12 חודשים קדימה בגין כל שנת הלימודים שניתנו והועברו בתחילת השנה לידי הגננת, מראה על רצון הצדדים בהתנהגות זו לבוא בהתקשרות שנתית לגבי מתן שירותי גננות עבור הילד וההורים. מעבר לכך אין כל מסמך חתום . שאין חוזה ואין תנאים וסעיפים , של מי ידו על העליונה בנוגע לטענות ופרשנויות - של הלקוח הצרכן ההורה או של ספק השירות במקרה הזה, הגננת? כלומר , מי ניזוק יותר מהיעדר חוזה , הלקוח או הספק ?

שלום,
באם אין הסכם אזי הגננת אינה יכולה לפעול בהתאם לרצונה ולקזז כספים.
כפי שאתה מבין כעת הצרכן הוא זה שנפגע מזה שאין הסכם בכתב בין הצדדים.

שלום רב, לא הבנתי , אם אין הסכם בכתב בין הצדדים , מה גובר על מה בבית משפט במקרים מעין אלו , דעתו של הצרכן או דעתו של הספק ( במקרה כזה הגננת ) ? כלומר , היעדר הסכם זה אינטרס של הצרכן או אינטרס של הספק , על מי מגן החוזה ? בנוסף, מה לגבי ההחלטות שהתקבלו בצוות הבין משרדי שבראשותו עמד המשנה ליועמ"ש עו"ד ארז קמיניץ שבו המליצו לקזז חופשת פסח ועצמאות מחצי חודש מרץ שלא היה גן בתקופת קורונה , אלו כמובן רק המלצות ולא חקיקה...ממה שהתפרסם...

שלום,
בית המשפט ישמע את טיעוני הצדדים ואז יחליט בהתאם. באם אין הסכם בכתב בין הצדדים אין יתרון לאף צד ועל כן בית המשפט הוא הגורם שיכריע.
לשאלתך השנייה - כפי שאתה מציין המלצות אינם חקיקה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.