סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,317)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

11/05/2020 09:38 משה אמזרי החלפת מוצר פגום(באחריות)

שלום,
ביום שבת בבוקר המקרר שלי התקלקל. רכשתי אותו לפני כ8 חודשים והוא עדיין נמצא בתקופת אחריות. בתעודת האחריות כתוב שהמוצר תוקן בתוך יום עסקים אחד ממועד פתיחת הקריאה.
ביום ראשון בבוקר פתחתי קריאה לחברת התיקונים, הגיע טכנאי לאחר מספר שעות ואמר שהמקרר לא ניתן לתיקון.
היום(יום שני) יצרו איתי קשר במטרה לספק מקרר חלופי מדגם אחר. אמרו שהמקרר יגיע רק מחר(יום שלישי).

למיטב הבנתי אם פתחתי קריאה ביום ראשון בבוקר, ואני מקבל מוצר חלופי רק ביום שלישי (בשעה שטרם ידועה) - עבר יותר מיום עסקים אחד והחברה לא עמדה במה שמובטח בתעודת האחריות. אני צודק? האם מגיע לי פיצוי?
אציין שדרשתי מספר פעמים לאורך כל השיחות לקבל את המקרר החלופי היום לכל המאוחר והסברתי שהרבה אוכל מתקלקל ונגרם לי נזק.

מעבר לכך:
אני חייב להסכים למקרר מדגם אחר(משופר לטענת החברה)?
מה לגבי אחריות על המוצר החדש? אני זכאי לשנה של אחריות מחודשת או שרק לתקופה שנותרה באחריות על המוצר שהתקלקל?

שלום,
ראשית - כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי לעיין בכתב האחריות (יתכן שאתה מערבב בין מתן שירות בתוך יום עסקים אחד לבין החלפת המוצר). יש לבדוק סוגיה זו בכתב האחריות.
שנית, מדוע מחליפים לך מקרר לדגם אחר ? זה משהו שמקובל עליך ?
לבסוף - כן אתה רשאי לקבל פיצוי כספי בגין הפרת הסכם (כתב אחריות), הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך בשל כך.
בנוסף - אינך חייב להסכים למקרר מדגם אחר (אלא אם כן תנאי זה מצוי בתעודת האחריות).
לגבי האחריות - האחריות צריכה להיות על המוצר החדש לתקופה של (לפחות שנה).
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

11/05/2020 13:41 משה אמזרי תשובות

תודה על תגובתך!
על תעודת האחריות כתוב:
״אנו מתחייבים לתקן את המוצא תוך 7 ימים מיום הקריאה(למוצרים אותם יש לעיין במעונו של הצרכן), במקרים בהם הקלקול מונע את השימוש העיקרי שלשמו מיועד המוצר יבוצע התיקון במועדים כדלדקמן, מיום קבלת הקריאה:
א. מקררים ומקפיאים תוך יום עסקים אחד
...״

הדגם שונה כי הדגם שלי כבר לא במלאי. לא בדקתי עדיין לעומק מה ההבדלים בין הדגמים כך שטרם החלטתי שזה מקובל עליי.

שלום,
כפי שכתבתי לך עליי לעיין במסמך.
בהתאם למה ששלחת כאן אכן עליהם לתקן בתוך יום עסקים אחד.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.