סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,317)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

14/04/2019 08:28 אביבית תביעה מול חברת לנובו
שלום,
טאבלט של לנובו שנמסר לתיקון במעבדת החברה במסגרת האחריות (פקד ההדלקה שלו נתקע לאחר כחודש וקצת שהיה אצלנו), חזר מתיקון כשבטופס המעבדה צויין שהוא הגיע עם עם מעיכה בפקד ההדלקה (שאותו תיקנו). בהסתכלות על המכשיר נראה שיש פגיעה בפלסטיק מחפץ חד שכנראה קרתה כשניסו לחדור כדי לתקן את פקד ההדלקה, ושבר קטן באותו אזור. המכשיר נמסר למעבדה דרך חברת שליחויות שחברת לנובו הפנתה אותי אליה (כחלק מהשירות שלהם). למיטב ידיעתי כשמסרתי את המכשיר הוא היה ללא פגיעות אלה והן נגרמו במעבדה או בדרך אליה.
נציג חברת השליחויות צילם את המכשיר לפני המסירה וגם תיעד בטופס שהיתה "שריטה קלה במסך ומכות קלות בפינות המכשיר". לא צויין כלום על פקד ההדלקה.
מאז לא הצלחתי לקבל הוכחה מחברת לנובו שאכן המכשיר יצא ממני עם המכות שצויינו, למרות שבהתכתבויות שונות כולל מכתב התראה ששלחתי להם ציינתי שהמכשיר צולם טרם המסירה ושיבדקו מול חברת השליחויות ויוכיחו שהוא התקבל למשלוח עם פגיעה. בנוסף הם לא תיקנו תקלה נוספת שדיווחתי עליה והמכשיר חזר עם תקלה נוספת שלא הייתה קודם במיקרופון שהפסיק לעבוד וכעת הם מציעים רק תיקון בתשלום ולא מוכנים לתקן במסגרת האחריות את שני הליקויים הנ"ל.

השאלה שלי היא האם יש עילה לתביעה והאם אני צריכה לתבוע רק את חברת לנובו או גם את חברת השליחויות? לפי הבנתי לנובו הם הלקוחות של חברת השליחויות ולא אני ובמידה והנזק קרה בעת המשלוח, זה עדיין באחריות לנובו לפצות אותי ולהתחשבן אחר כך עם חברת השליחויות אם ירצו.
תודה מראש,
אביבית

רק לחדד: כשהטאבלט חזר מתיקון צויין בטופס המעבדה שהוא הגיע אליהם עם מעיכה באזור פקד ההדלקה ושאם התקלה תחזור הוא יישלח להצעת מחיר. בנוסף הם לא מוכנים כעת לתקן גם את הליקויים שלא קשורים למעיכה זו ושאחד מהם היה קיים גם טרם המסירה (נעילת מסך שלא משתחררת בפעם הראשונה) והאחר הגיע מתיקון לקוי (מיקרופון שהפסיק לעבוד).

סליחה על החפירה אבל שכחתי לציין שהמכשיר נקנה בחנות KSP במת"מ באוקטובר 2018. לאחר שגילינו את התקלה פנינו אליהם לתיקון והם הפנו אותנו למעבדה שמספר הטלפון שלה רשום על גבי החשבונית. מאז לא פניתי אליהם שוב בנושא. האם יש לי עניין כלשהו לתבוע אותם או להוסיף אותם לתביעה?

שלום,
נדמה כי לא שלחת את סיפור המקרה, אנא שלחי שוב את סיפור המקרה המלא כדי שאוכל להשיב על שאלתך.

שלום,
טאבלט של לנובו נקנה בחנות KSP במת"מ באוקטובר 2018. לאחר כחודש וקצת פקד ההדלקה שלו נתקע. פנינו ל-KSP לתיקון והם הפנו אותנו למעבדת CPM של לנובו שמספר הטלפון שלה רשום על גבי החשבונית. הטאבלט נמסר לתיקון במעבדת לנובו במסגרת האחריות וחזר מתיקון כשבטופס המעבדה צויין שהוא הגיע עם מעיכה בפקד ההדלקה (שאותו תיקנו) ושאם התקלה תחזור הוא יישלח להצעת מחיר. בהסתכלות על המכשיר נראה שיש פגיעה בפלסטיק מחפץ חד שכנראה קרתה (לדעתי) כשניסו לחדור כדי לתקן את פקד ההדלקה, ושבר קטן באותו אזור. המכשיר נמסר למעבדה דרך חברת שליחויות זיגזג שחברת לנובו הפנתה אותי אליה (כחלק מהשירות שלהם). למיטב ידיעתי כשמסרתי את המכשיר הוא היה ללא פגיעות אלה והן נגרמו במעבדה או בדרך אליה.
נציג חברת השליחויות צילם את המכשיר לפני המסירה וגם תיעד בטופס שהיתה "שריטה קלה במסך ומכות קלות בפינות המכשיר". לא צויין כלום על פקד ההדלקה.
מאז לא הצלחתי לקבל הוכחה מחברת לנובו שאכן המכשיר יצא ממני עם המכות שצויינו, למרות שבהתכתבויות שונות כולל מכתב התראה ששלחתי להם ציינתי שהמכשיר צולם טרם המסירה ושיבדקו מול חברת השליחויות ויוכיחו שהוא התקבל למשלוח עם פגיעה. הם שלחו תמונה עם מכה שצולמה במעבדה אבל מטושטשת מעט ולא ברור אם צולמה לפני או אחרי התיקון וזו גם לא תמונה שצילם הנציג במעמד המסירה.
בנוסף הם לא תיקנו תקלה נוספת שדיווחתי עליה (נעילת מסך שלא משתחררת בפעם הראשונה) והמכשיר חזר עם תקלה נוספת שלא הייתה קודם -המיקרופון הפסיק לעבוד. כעת הם מציעים רק תיקון בתשלום ולא מוכנים לתקן במסגרת האחריות אפילו את שני הליקויים הנ"ל וממשיכים לטעון שהמכשיר הגיע עם המכות.
השאלה שלי היא האם יש עילה לתביעה והאם אני צריכה לתבוע רק את חברת לנובו או גם את חברת השליחויות? לפי הבנתי לנובו הם הלקוחות של חברת השליחויות ולא אני ובמידה והנזק קרה בעת המשלוח, זה עדיין באחריות לנובו לפצות אותי ולהתחשבן אחר כך עם חברת השליחויות אם ירצו.
לחברת KSP לא פניתי שוב מאז שהפנו אותי למעבדת CPM. האם יש לי עניין כלשהו לתבוע אותם או להוסיף אותם לתביעה?

תודה מראש,
אביבית

שלום,
1. כן בהתאם למתואר יש לך מספר עילות לתביעה (הפרת הסכם, רשלנות, הפרת חוק הגנת הצרכן).
2. אם לדעתך חברת השליחויות היא זו שגרמה לנזק - עליך לתבוע גם את חברת השליחויות. אכן הכל באחריות החברה החתומה על כתב האחריות מולך.
3. שוב, באם לדעתך חברת KSP או מעבדת CPM התרשלו - הן צריכות להופיע כנתבעות בתביעה.

1- אני לא יודעת אם חברת השליחויות או המעבדה גרמו לנזק- רק טוענת שלמיטב ידיעתי מסרתי אותו תקין וקיבלתי עם פגיעה. אז לתבוע את שתיהן או רק את לנובו ושיריבו ביניהן אחר כך?
2- האם מעבדת CPM ולנובו הן שתי ישויות נפרדות מבחינתי או שאני צריכה לתבוע רק את לנובו שהמעבדה תחת אחריותה?
3- באם אגיש תביעה ועד למועד התביעה חברת לנובו כן תטרח ותשיג צילומים מחברת השליחויות ונניח בסופו של דבר יתברר שטעיתי ואכן הפגיעה הייתה שם לפני שמסרתי את הטאבלט (סיכוי נמוך). האם אז אהיה בבעיה מבחינה משפטית או לחילופין האם עדיין אוכל לקבל פיצוי בגין הטרטור שאותו עברתי מפני שלא בדקו זאת קודם במהלך ההתכתבויות שלנו?
תודה מראש,
אביבית

שלום,
1. עליך להוכיח כי מסרת את המחשב ללא פגיעה, שאחרת באם אין לך ראיות להוכחת טענותיך לא הייתי מגיש תביעה.
2. לכל חברה יש ישות משפטית נפרדת בהתאם למידע שנמסר לרשם החברות.
3. במקרה כזה תחויבי לשלם פיצויים לחברות אותן גררת לבית המשפט.

איך אפשר להוכיח כזה דבר?לא צילמתי אותו לפני.יש מישהו שעובד איתי ושהסתכלנו יחד לפני כן על הטאבלט וגם הוא זוכר שלא הייתה פגיעה אבל הצילומים שצילם נציג חברת השליחויות לפני המשלוח לא מגיעים לידיי מכיוון שהם טוענים שהלקוח זו המעבדה...מכיוון שהמעבדה לא משתפת פעולה בנושא וכל מה ששלחו לי זה צילום מטושטש שבהתחלה כתבו שצולם לפני הכניסה למעבדה (ולא רואים בו את מהות הנזק בכלל) ולאחר מכן כתבו שכך המכשיר יצא מהמעבדה (סתרו את עצמם), כל מה שיש לי זה הזיכרון שלי להסתמך עליו.
בנוסף יש את שני הליקויים האחרים שאמורים להיות במסגרת האחריות שהם מוכנים כעת לתקן רק בתשלום. גם על זה אני אמורה לוותר?

שלום,
זוהי לא תוכנית מתן יעוץ משפטי בהתכתבות.
תחום המשפט הוא תחום רציני. בדיוק כפי שאינך מתייעצת עם מכונאי רכב בהתכתבות כיצד לתקן את המנוע ששבק חיים או אינך מתייעצת עם רופא בהתכתבות כדי לרפא מחלה, כך גם בעולם המשפט.
אם את רוצה להצליח בתביעה, מן הראוי להתייחס ברצינות, לקבוע פגישת ייעוץ מסודרת במשרד עו"ד ולאחר קבלת ייעוץ משפטי מלא להחליט האם את מגישה תביעה או לא.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.