סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,317)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

01/07/2018 23:25 אור בקשה למתן פסק דין חלוט- בלתי ניתן לערעור
שלום, אני חייבת עזרה דחוף!

אני הגשתי תביעה קטנה בעניין לשון הרע, הוצ' דיבה ופגיעה בפרטיות על סך 30,000 ש"ח.
לא הוגש כתב הגנה מצד הנתבעת ואף לא הייתה כל התייצבות לדיון מטעמה- בסופו של דבר, נגמר בכך שקיבלתי פסק דין בהיעדר הגנה על הסכום הכולל של התביעה.
כשבועיים לאחר מכן, אני נכנסת לאתר נט המשפט וקוראת את הבקשה ההזויה של הנתבעת בתיק לביטול פסק הדין, בטענה כי מעולם לא קיבלה את כתב התביעה (למרות אישור מסירה קיים וחתום).

-בכל מקרה השופטת החליטה לתת לה הזדמנות נוספת והייתה מוכנה לבטל את הפס"ד ולקבוע דיון חדש בנושא- וזאת, בכפוף להפקדת פיקדון בסך 1500 שח (מצד הנתבעת כמובן): בנט המשפט נכתב- "כנגד הפקדה של 1500 שח יבוטל פסק הדין והדיון ייקבע מחדש" .
מכל מקום, המועד האחרון בו הייתה לנתבעת האפשרות להפקיד את הסכום היה ב28.06.2018- כלומר לפני 4 ימים. -אז השאלה שלי היא כזאת:
מה אני עושה עכשיו? הרי לרוץ להוצאה לפועל ולפתוח לה תיק אני לא יכולה לפני שניתן פס"ד סופי בעניין. אז האם פשוט לגשת שוב לבית המשפט ולהגיש בקשה מסודרת למתן פסק דין חלוט? ואם כן, איך אמורה להיראות בקשה כזאת מבחינת ניסוח? פשוטה ו"טכנית" המנוסחת במס' שורות בודדות? או שרצוי שתהיה ארוכה ומפורטת בדוגמאות וציטוטים מפסקי דין קודמים (שניתנו גם כן בהיעדר הגנה)? -כי אם אצטרך להביא דוגמאות וציטוטים עכשיו אז זה משהו שאני לא בקיאה בו כלכך (אני לא עורכת דין וגם ניסוח ב"לשון החוק" בעייתי לי). אני יכולה כמובן ללכת לעו"ד שינסח את המכתב הזה בשבילי- וזה כמובן גם יעלה לי כסף. השאלה הגדולה אבל- האם באמת קיים הצורך. אני פשוט מעולם לא נתקלתי במקרה כזה בעבר.
**נקודה- שלדעתי חשובה מאוד- שארצה לציין כאן: הנתבעת, היא לא אדם פרטי אלא עירייה (מדובר בפוסט לשון הרע חריף שכולל בתוכנו גם הטרדה מינית ופגיעה קשה בפרטיות שפורסם כנגדי באתר האינטרנט שבבעלות הנתבעת. לאחר פניות מרובות -ומותעדות!- מצדי בבקשה למחיקת הפוסט שום דבר לא נעשה בנידון ואז פתחתי בהליכים משפטיים)
אשמח מאוד מאוד לעזרה והכוונה! תודה, אור (אפשר גם ליצור אתי קשר טלפוני)

שלום אור,
עליך להגיש בקשה לקבלת פסק דין בהעדר הגנה והסביר את הסיבה.
באם את יודעת להשתמש בנט המשפט תוכלי להגיש את הבקשה באמצעות נט המשפט ואמצעות פקס.
באם את מעוניינת בסיוע בכתיבת הבקשה, את מוזמנת לפנות אליי.

פסק דין בהיעדר הגנה כבר קיבלתי ממזמן, ביום הדיון עצמו לצורך העניין, - אבל הנתבעת התנגדה לו וביקשה ביטול +דיון חוזר והשופטת הסכימה בתנאי שהיא תפקיד תחילה סכום של 1500 שח (פיקדון) כתנאי לביטול הפס"ד וקביעת דיון מחדש.
התאריך של המועד הסופי לתשלום הפיקדון עבר כבר מלפני 4 ימים (היא יכלה להפקיד את הסכום עד ה28.06.2018 ולא עשתה זאת) -עכשיו מה שאני רוצה זה לבקש לקבל פס"ד חלוט (לא בהיעדר הגנה!- חלוט!!) -מבחינת סופי ומוחלט!- שהיא לא תוכל לערער עליו בהמשך- ולא יודעת איך מנסחים בקשה מהסוג הזה!!!! זה מה שאני מנסה להבין פה..
כמו שאמרתי, בבקשה זו (של הפס"ד החלוט) האם חשוב להביא ציטוטים ודוגמאות מפסקי דין קודמים שגם בהם ניתן פס"ד חלוט או שבקשה מהסוג הזה אמורה להיות יותר פשוטה וטכנית בכמה שורות בודדות בנוסח- "מאחר והנתבעת לא הפקידה את סכום הפיקדון עד למועד הסופי שניתן לה -אני מבקשת לקבל פס"ד חלוט בנושא ולשים סוף לעיסוק בסוגיה זו"?- בקיצור אני דואגת כי אני לא רוצה שיסתכם בסוף בכך שהשופטת לא תאשר את בקשתי ודואגת ממצב שהנתבעת תהיה יכולה לערער גם לאחר מתן הפס"ד החלוט

שלום,
אני חושב שנתתי תשובה ברורה לגמרי.
באם לא הבנת את רשאית לפנות אליי טלפונית.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.