סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צוואות וירושות(1,281)

שאל בפורום צוואות וירושות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

26/06/2019 07:51 דליה צוואה
שלום רב. נישואין שניים של בעלי עם ילדים . יש לנו ילדים משוטפים. בעלי ערך צוואה והוריש הכל לי ולילדים המשוטפים. אחרי כי שנה הוא נתן לי במתנה ללא תמורה מחצית הדירה שלנו. השאלה שלי האם בכל זאת הילדים שלו יכולים להגיש התנגדות לצוואה ו למחצית מהדירה שקיבלתי במתנה מבעלי?

שלום רב,

לפני הכל ואחרי הכל, בעניינך, אני מציעה לך לקבל ייעוץ אישי פרטני לסוגיה המדוברת כדי להיערך לכל תרחיש אפשרי בהתאם, ולא לחפש תשובות באינטרנט לעניין כה מורכב, כך שככל שא צריכה לבצע שינויים תעשי אותם עכשיו, ולא אחרי לכתו של בעלך לבית עולמו, בתקווה כי בשיבה טובה ואריכות חיים.

חסרים לי המון נתונים בשאלתך, לכן אענה בכלליות רבה:

המתנה היא הסכם שנערך בימי חייו של המנוח ולכן אין לטעון טענות בעניין המתנה במסגרת התנגדות לקיום צוואה או התנגדות לצו ירושה. המשמעות היא שכדי לבטל מתנה שהעניק אדם שנפטר, יש להגיש תביעה לביטול הסכם המתנה, ולא התנגדות לצוואה או כל הליך אחר העוסק בעיזבון המנוח.

מאידך, בפרשת גפטר נקבע על ידי בית המשפט כי הסכם המקנה זכויות או חלק מזכויות בנכס במתנה, ומתנה את העברתן בפטירת הנותן אינו עומד בתנאי הדין.
רוצה לומר: אסור להעניק מתנה שבפועל תעבור למקבל המתנה רק לאחר פטירתו של המעניק. לכן, אם מדובר במתנה המוענקת לאחר פטירת המנוח שלא באמצעות צוואה, הרי שיש לטעון כי היא בטלה כדינו של כל הסכם בירושה עתידית הנוגע להענקת זכויות לאחר מיתה בעיזבון על יסוד סעיף 8 לחוק הירושה.

השאלה המשפטית העומדת לדיון שעשויה לעלות במקרה זה היא האם הוענקה מתנת ירושה או מתנת עיזבון. בעוד שאסור להעניק מתנה שמטרתה לנשל יורש עתידי מירושתו, מותר להעניק נכס מתוך העיזבון העתידי.

ככלל, באיזון בין שתי הזכויות המתמודדות, צוואה גוברת על מתנה, ולא בגלל הליך של התנגדות לקיום צוואה, אך לכך יש תנאים רבים שצריכים להתקיים, וככל שבעלך בחיים, ואת רוצה להבטיח את המתנה, יש בידך היום ולא לאחר לכתו לעשות את השינויים הדרושים, שכן, לאחר לכתו לא תוכלי לעשות דבר וחצי דבר.

יש עוד שאלות משפטיות רבות בעניין שלך, כדי לדעת, אם וכאשר, איך בית המשפט יכריע בדבר, ככל שהילדים יפתחו בהליך משפטי כנגדך בעניין המתנה, שאלות או סוגיות להם הפסיקה מתייחסת בהרחבה, ופורום זה, אינו המסגרת לפרטם.

ככל שתרצי ייעוץ משפטי פרטני, בתשלום כמובן, של מה את צריכה לעשות כדי להבטיח את המתנה, את מוזמנת לפנות אליי לטלפון הנייד שמפורסם למטה, וגם זאת רק לאחר שיהיו בידיי כל הנתונים שחסרים כרגע.

בהצלחה!
עו"ד איתן אמירי,
מומחה לדיני משפחה וירושה
משה פרץ ושות', משרד עו"ד

יובהר ויודגש כי, אנו עושים כל שביכולתנו לענות תשובות על שאלות הגולשים בצורה מקצועית, אך לרוב, המדובר בתשובות כלליות בלבד. לפיכך, המידע הניתן אינו מהווה יעוץ משפטי אינו מהווה תחליף להתייעצות פרטנית עם עורך דין העוסק בתחום. המסתמך/ת על המידע שבפורום עושה זאת על אחריותו/ה בלבד. בכל מקרה יש להיוועץ עם עורך דין לפני נקיטת כל הליך ולא להסתמך על מקורות מידע כלליים.

לייעוץ משפטי פרטני ומסודר בהתאם למקרה הספציפי ניתן לפנות אלינו ולתאם פגישת ייעוץ בטלפונים: 03-6126633 או 054-7649435 או להשאיר פרטים דרך לשונית "קבל ייעוץ אישי" ונעשה מאמץ לשוב אליך בהקדם.

עורכי דין מובילים בפורום צוואות וירושות

עו"ד משה פרץ
עו"ד משה פרץ

"ליווי לכל אורך ההליך המשפטי אל מול הגורמים הרלוונטיים תוך דגש על מתן יחס אישי ומקצועי..."

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.

אורית בן ברוך
עו"ד אורית בן ברוך

"הניסיון המקצועי שלי יחסוך לכם מס.."

ריקי אופק אבן צור
עו"ד ריקי אופק אבן צור

משרד עורכת הדין ריקי אופק מציע שירותי משרד בתחומים של -פשיטות רגל ייצוג חייבים,פירוקי חברות,דיני משפחה ודיני עיזבונות.

גב' פנינה אריאלי

"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."