סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על פשיטת רגל(287)

שאל בפורום פשיטת רגל

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

22/07/2020 05:19 גיל צ'קים לשכ"ד לאחר הפטר
שלום רב,
אני נמצא שנתיים וחצי לאחר הפטר - מהתהליך פשר שנמשך חמש שנים ולאחר שנים רבות קודם של נסיון כושל לשקם מצב כלכלי אליו קרסתי מטעמי בריאות, וכמובן ששמי הטוב נותר מסומן במערכת הבנקאית . אני עובד ברציפות בהתאם ליכולותי מבחינת הבריאות, ויש לי משכורת קבועה , לא גבוהה מאד, אך יציבה מאד.
בבואי לפתוח חשבון בנק , כי יש לי צורך בצ'קים לתשלום שכר דירה, נתקלתי בסירוב. הבנק הסכים רק לחשבון ללא צקים ( אין לי צורך בכרטיס אשראי). הגם שהקשיים עם הבנק הזה היו כבר לפני כ 20 שנה מנהל הסניף אפילו לא טרח לשוחח איתי, ולמעשה, גורשתי בבושת פנים. אציין כי מעולם לא היה מדובר בסכומים גבוהים , אלא בעסק קטן שקרס עקב חובות "שרשרת" לא שילמו לי על עבודתי , ואני יצרתי חוב, ואז בעיות הבריאות הכריעו.

האם לעולם אתקל בסירוב לצ'קים ? לגבי כרטיס אשראי אין לי צורך ומעדיף להתנהל במזומן בשוטף.

האם יש דרך לקבל פנקס אחד או 12 צ'קים לשנה עבור תשלום שכירות לדירה ? שהרי ידוע לי שאפילו בתהליך פש"ר מאפשרים זאת - אז למה לא למי שכבר שנתיים וחצי אחרי ?

איך אדם כמוני יכול לחזור לשיקום מלא של חייו , כאשר המערכות ממשיכות להביט בו כ פגום - זאת בעוד שקודקודי המדינה בכלכלה ובפוליטיקה, מתנהלים כעניין שבשגרה, בדרכים עקלקלות .
אודה לעצתך הטובה והמקצועית.

גיל שלום,

חוק הבנקאות, התש"א-1981, סעיף 2 בחוק אומר כך:

"כי תאגיד בנקאי לא יסרב סירוב בלתי סביר לתת שירותים ממספר סוגים, וביניהם פתיחת חשבון עובר ושב וניהולו כל עוד החשבון ביתרת זכות או " הלקוח עומד בתנאי ההסכם בינו לבין התאגיד הבנקאי בקשר לניהול החשבון."

בנוסף בפסק הדין מ.ל.ה נקבע:

"מכאן שכל עוד מצוי חשבון הבנק של המבקשת ביתרת זכות והמבקשת עומדת בתנאי ההסכם שבינה לבין הבנק, אין הבנק רשאי למנוע מהמבקשת לנהל את חשבון הבנק ובכלל זה למשוך שיקים מחשבונה, אלא אם נמצא לכך הסבר סביר ".

כלומר הנך רשאי לפנות לבית-המשפט להוצאת צו עשה המחייב את הבנק להנפיק פנקסי שיקים, כמובן הכל בהתאם להתנהלות של החשבון. אך טרם פנייה לערכאות משפטיות, ניתן לפנות לבנק באמצעות מכתב (מומלץ מעו"ד) ולכתב את המפקח על הבנקים בדרך כלל זה מספיק, או לחלופין ניתן לנסות לבקש פנקסי שיקים בבנקים אחרים.


את/ה מוזמנ/ת לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך. 03-7700022

בברכה,
איגי בקרמן, עו"ד
050-3-222-111