סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על פינוי בינוי(77)

שאל בפורום פינוי בינוי

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

24/12/2017 03:44 חן התחדשות עירונית מתחם ההסתדרות גבעתיים
הועדה המחוזית לתכנון ובניה אשרה תוכנית פינוי בינוי ברחוב ההסתדרות גבעתיים 503-0204412 , לפני וקבעה כי אנו התושבים באחד המתחמים בתוכנית צריכים להתפנות ממקום מגורם האיכותי והמרווח למקום אחר בתוכנית ,כאשר כל התנאים שנקבל במתחם זה הם התנאים הגרועים בכל המתחמים בפרויקט . לדוגמא: נקבל שטח קטן משמעותית באזור הגרוע בתוכנית, עם המגדלים הגבוהים בתוכנית, מספר הדירות, צפיפות לדונם וכל דבר אחר הינו הרע ביותר בתוכנית מלבד דבר אחד: מציעים לנו פיצוי גדול יותר בדירה לעומת יתר המתחמים . ביקשנו עוד קודם לכן לאפשר לנו לבחור מקום מגורים לבחירתנו באחד המגדלים האחרים בפרויקט אבל זה לא אושר.
שאלות:
1.הועדה המחוזית לתכנון ובניה קבעה שהיא לא מקבלת את ההתנגדות שהגשנו קודם לכן: לפעול לפי סעיף 122 בחוק התכנון ובניה מכיוון שבתמורה המוצעת לנו נעשתה התחשבנות בבעלי הדירות . מכיוון שלא מאפשרים לנו לעבור לשטח אשר בפועל קרוב יותר משמעותית למגורנובפרויקט , רצינו לשאול: האם הועדה המחוזית יכולה להתעלם מהחוק ולפעול כרצונה ? האם החוק לא גובר על שיקולים תכנוניים? האם הועדה יכולה לפעול בניגוד לחוק בגלל שנקבעה לדוגמא מגבלה של מספר קומות במתחם הקרוב למגורינו ומסיבה זו תפעל נגד החוק ותשלח אותנו לגור במתחם הגרוע בפרויקט מכל הבחינות ?
2. אנו מתכוונים להגיש בקשה לועדה המחוזית לאפשר להגיש ערר למועצה הארצית. אם מהלך זה לא ישנה את ההחלטה ,אנו שוקלים להמשיך לאחר מכן בעתירה מינהלית . לפי מה שהבנתי יש לנו 45 יום להגיש עתירה מינהלית מרגע ההחלטה שניתנה אבל מצד שני הבנתי שרצוי למצות את ההליך בועדות התכנון כפי שרשמתי. תהליך הפנייה להגשת ערר ,קבלת תשובה מהמחוזית ואולי הגשת ערר /או לא להגיש ערר , לוקח לדעתי בין 30 ל-45 יום לפחות. במקביל התוכנית מתקדמת ללא טבלאות איזון ויקח כחודש לראות טבלאות איחוד וחלוקה. נראה שלא ניתן למצות את ההליך לפני שיחלפו להם 45 יום הניתנים להגיש עתירה מינהלית . מה ניתן לעשות ? האם 45 יום להגשת עתירה מינהלית נספרים מיום שהתקבלה החלטה אחרונה של הוועדה המחוזית לאפשר /לא לאפשר לנו להגיש ערר , או 45 יום לעתירה נספרים לאחר קבלת החלטת של המועצה הארצית לתכנון ובניה אם יאפשרו לנו להגיש ערר ?
3. האם יש לך הצעה אחרת לפעול ?
4.האם חייבים להגיע עם יצוג עו"ד לעתירה מינהלית ? איזה התמחות של עו"ד נדרשת ? נגד מי אנו עותרים נגד החלטת הגוף האחרון שהוא כרגע הועדה המחוזית לתכנון ובניה ?