שלום רב נחמה,
שאלתם לא ברורה ולכן אענה בכלליות רבה.
ככלל, אין לאדם זכות להשתמש בשמו הפרטי, שם משפחתו או כינויו כשם לעסק, אם קיים עסק קודם אשר צבר מוניטין תחת שם זה.
למרות זאת לכלל זה חריג והוא חריג השימוש בשם.
מטרת החריג היא לאפשר לאדם לממש את האינטרסים שלו ואת רצונו להפיק רווחים בעסקים, וכן לצבור מוניטין מבלי שיהיה בכך בכדי להטעות את הציבור או לרכב על מוניטין של עסק ואנשים אחרים ולכן השאלה החשובה היא: "האם הלקוח מזהה את העסק או המוצר בשם ולכן דמיון עלול להטעות, או שהוא חוקר ומחפש זהות ספציפית?".
החריג חל כאשר מתקיימים התנאים הבאים:
א. השימוש הוא בשם של בעל העסק – הפסיקה הרחיבה זאת גם לכינוי אמיתי.
ב. בעל העסק נמנע מלעשות כל דבר אחר העלול ליצור בלבול או הטעייה ביחס לעסקו של אדם אחר.
ג. בעל העסק פועל בתום לב.
ד. העסק הוא יחיד, להבדיל מתאגיד – תנאי זה טושטש עם הזמן.
ה. השימוש בשם נועד לתאר את העסק ולא סחורה.
יובהר ויודגש כי, אנו עושים כל שביכולתנו לענות תשובות על שאלות הגולשים בצורה מקצועית, אך לרוב, המדובר בתשובות כלליות בלבד. לפיכך, המידע הניתן אינו מהווה יעוץ משפטי אינו מהווה תחליף להתייעצות פרטנית. המסתמך/ת על המידע שבפורום עושה זאת על אחריותו/ה בלבד.
בהצלחה!
עו"ד איתן אמירי,
משה פרץ ושות', משרד עו"ד
"על מנת לספק ללקוחותיי את השירות הטוב ביותר, מקפיד על לימוד מקיף ורחב אודות עסקיהם"
"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."
"לוחמת על זכויות לקוחותיי ללא פשרות, כאשר לנגד עיני כל העת טובתם האישית בלבד..."
"משרדנו שם לו למטרה להעניק לכל אחד מלקוחותיו שירות נאות, יחס אישי, ואת מלוא תשומת הלב הראויה..."
"אמינות ומהימנות, יושרה, מקצועיות ומאבק בשיתוף פעולה מלא ושקוף עם לקוחותינו, הינם כללי ברזל של משרדנו..."