סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על עורכי דין(2,342)

שאל בפורום עורכי דין

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

25/08/2019 15:35 אלכסנדר האם קיימת עילה לתביעה
שלום. ביום שישי האחרון אני, אשתי ובתי בת שנתיים ניסינו להיכנס עם רכב לחניון של קניון רננים. היה לנו כלב באוטו ושומר אמר שאי אפשר להיכנס. הוסבר לו שאני נשאר באוטו ואשתי (שהיא גם בחודש תשיעי) צריכה שניה להיכנס לקניון ולקנות משהו. שומר דיבר בצורה לא יפה אמר תסתובב מיד. וביקשתי לדבר עם אחראי משמרת....כאן כנראה נשרף לו איזה פיוז. הוא התחיל לצרוח לתת מכות על אוטו. לקלל ולצעוק תסתלכו מכאן.
אני מצידי המשכתי לדרוש לדבר עם אחראי שלו. יצאתי מאוטו במטרה לצלם התנהגות שלו. הוא התנפל אליי. נתן לי מכות ( מכה לפנים ומכה לאזור חזה) זרק טלפון על הרצפה והתחיל לדרוך אליו).

כמובן הזמנתי משטרה שבאה כחצי שעה אחרי אירוע. ניידת דיברה איתי בטלפון. הם באו דיברו כמה דקות עם שומר ושלחו אותו הביתה...מבחינתם אירוע הסתיים. אמרו אם אתה רוצה תגיש תלונה בתנחה. כמובן שאעשה את זה כנראה מחר.

נזק פיזי ממשי לא נגרם לי הוא לא שבר לי לסט...גם בה יש לי מגן מסך טוב כך שגם טלפון לא נשבר.
אבל האם יש כאן על מה לתבוע אותו, חברת אבטחה, הנהלת הקניון? נגרם לי נזק נפשי מאד רציני. כל זה היה גם נגד עיני בתי הקטנה. אשתי שהיא עוד שניה יולדת היית כמה ימים ממש בהתקף חרדה (מקווים שזה לא עשה נזק לעובר). תודה למשבים!

שלום רב,

מצטער לשמוע על האירוע אותו עברת.

חסרים לי המון נתונים, ולכן אתייחס באופן כללי ולא פרטני לשאלתך.

כל אדם אשר נפגע ממעשה של תקיפה, רשאי להגיש תלונה במשטרה נגד התוקף וכן להגיש תביעת פיצויים, במסגרתה ידרוש הנפגע פיצוי כספי בגין כל הנזקים שנגרמו לו עקב התקיפה, כולל עגמת נפש.

כל שתלונה מטעמך למשטרה תניב כתב אישום והרשעה, לתוצאה המשפטית בהליך הפלילי יש השלכה רבה על ההליך האזרחי ועל כן כדאי להמתין עם הגשת תביעת הנזיקין, עד לסיומו של ההליך הפלילי.

הסיבה לכך פשוטה: במקרה שבו ההליך הפלילי נגד התוקף הסתיים בהרשעה, יוכל הנפגע לבחור בין הגשת תביעה אזרחית נגררת לפלילים, לבין הגשת תביעה אזרחית נפרדת, עצמאית.

בנוסף, אתה יכול לשקול להגיש קובלנה פלילית באופן עצמאי כנגד התוקף, בפרט אם רשות אכיפת החוק - המשטרה, לא תרים את הכפפה ותעשה דבר בעניין התלונה, בכלל זה, סגירת התיק מחוסר עניין לציבור.

חשוב לדעת איזה ראיות יש לך, והאם יש עדויות של נוכחים בסביבה שצלמו את המתרחש.

ככל שהמדובר בתביעה נזיקית וודאי שכל המעורבים בתקרית יהיו הנתבעים, בין היתר, המעסיק של אותו שומר - חברת השמירה, הקניון וכו'.

זאת ובנוסף, לבתי המשפט לתביעות קטנות מגיעות לא מעט תביעות העוסקות בעלבונות, במסגרתן נתבע פיצוי בשל העלבון הצורב ותחושת ההשפלה. חשוב לציין, כי לפעמים העלבון נכנס להגדרת "לשון הרע", כמשמעה בחוק איסור לשון הרע.

על פי החוק, לשון הרע היא דבר שפרסומו עלול, בין היתר, להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג. במקרה כזה, לבית המשפט יש סמכות לפסוק פיצוי ללא הוכחת נזק, בסכום מקסימלי של 50 אלף שקל. אולם, מכיון שסכום זה גבוה מתקרת בית המשפט לתביעות קטנות, תביעות כאלו נדונות בדרך כלל בבית משפט השלום.

לסכומו של דבר:

אתה יכול וצריך לפעול בעניין, שכן מחר יכול ואותו שומר יתנהג כך כלפי אזרחים תמימים אחרים, וייתכן שיש לו גם רישום פלילי!.

יוער, כי קשה עד בלתי אפשרי לבצע מהלכים חכמים מסוג זה בלי עו"ד באופן שיימקסם את הפיצוי לו אתה זכאי.

ככל שתבחר ואתה חפץ בכך, אני מציע לך לא להסתפק בד"ר אינטרנט ולהגיע באופן מסודר לייעוץ בתשלום, יחד עם אשתך, שהיתה נוכחת באירוע, ומשם נוכל להתקדם ולהחליט מה הדרך הנכונה ביותר לפעול בהתאם לנסיבות המקרה הספציפיות, הנזק הנפשי והנלווה שנגרם לכם, וחומר הראיות שיש בידך.

באותה מידה, שאנחנו משקיעים בתשובות בפורום הכללי הזה, תוכל להניח, כמה מורכב וסבוכים יכולים להיות מקרים שכאלה מבחינה משפטית, ולכן אין תחליף לייעוץ 1:1.

דרך אגב, גם תלונה למשטרה צריך לדעת איך להגיש ומה לומר!!!

נייד ליצירת קשר 054-7649435. יש לי גם וואטצאפ.

יובהר ויודגש כי, אנו עושים כל שביכולתנו לענות תשובות על שאלות הגולשים בצורה מקצועית, אך לרוב, המדובר בתשובות כלליות בלבד. לפיכך, המידע הניתן אינו מהווה יעוץ משפטי אינו מהווה תחליף להתייעצות פרטנית עם עורך דין העוסק בתחום. המסתמך/ת על המידע שבפורום עושה זאת על אחריותו/ה בלבד.

בהצלחה!
עו"ד איתן אמירי,
משה פרץ ושות', משרד עו"ד

עורכי דין מובילים בפורום עורכי דין

גב' פנינה אריאלי

"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."

ריקי אופק אבן צור
עו"ד ריקי אופק אבן צור

משרד עורכת הדין ריקי אופק מציע שירותי משרד בתחומים של -פשיטות רגל ייצוג חייבים,פירוקי חברות,דיני משפחה ודיני עיזבונות.

Gו"ד קובי בן סימון
עו"ד קובי בן סימון

"משרדנו שם לו למטרה להעניק לכל אחד מלקוחותיו שירות נאות, יחס אישי, ואת מלוא תשומת הלב הראויה..."

עו"ד יריב קדם

"המכנה המשותף של לקוחותינו הוא פעילות מסחרית, עסקית ו/או משפטית בתחום הקניין הרוחני או סחר בינלאומי..."

עו"פ גד בנט

"עריכת פטנט בצורה מקצועית, דורשת הבנה טכנית מקצועית ומעמיקה, לא פחות מחשיבה עסקית..."