סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על עורכי דין(2,345)

שאל בפורום עורכי דין

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

18/06/2019 17:52 שלי דיני עבודה
שלום וברכה אני מועסקת בגן דתי מוכר שאינו רשמי ויש לי כמה תהיות..מעסיקים אותי כגננת שניה בגן ובפועל אני בכלל מקבלת שכר של סייעת מה שאומר שהלבישו עלי תפקיד גננת כשבפועל קיבלו רשות לסייעת שניה ולא גננת שניה ( הסייעת מקבלת שכר ומחזירה להם מזומן כל חודש את ההפרש שכביכול כניראה היה מגיע לי). יש לי תואר ראשון והם אמרו שהם לא משלמים לי על התואר תוספת שכר וביקשו במפורש שלא אכתוב בחוזה שיש לי תואר !!!! מצד שני הבאתי להם תעודות ותואר ואני חושבת שהם לוקחים לעצמם כספים שמגיעים לי. בנוסף הם זכאים לסייעת נוספת בגן
לפי חוק סייעת שניה אבל יש הרבה ימים שאני לבד עם אשת צוות אחת למרות שעל פי חוק יש זכאות לעוד איש צוות אני ועוד עובדת נוספת על 36 ילדים ולא משלמים לנו תוספת שכר ( לאן הכסף הולך ??) קרו כמה ימים כאלה ואף אחת לא מתלוננת. אשמח לדעת אם יש מה לעשות בנידון וכמו שכתבתי משהו בשכר הזעום שלי ובזכויות שלי כעובדת גננת במקום סייעת (שיקרו לי שהם קיבלו רשות להעסיק גננת שניה ובאתי על תקן גננת שבפועל זה בכלל לא שכר של גננת ,אמרו לי שכנכנסתי שבחודש דצמבר יעלו לי את השכר ובפועל התחמקו ולא טיפלו בדבר) אני רוצה לדעת מה החוק אומר לגבי תוספת תואר , לגבי זה שאני מועסקת לבד בכמה מהימים עם סייעת אחת וללא עזרה נוספת ואין שום תוספת על הקושי ומרגיש לי ניצול לכל דבר ועניין.
תודה

שלום רב שלי,

הייתי נזהר בלשונך ולא ממהר להסיק מסקנות מסוג:

"אני חושבת שהם לוקחים לעצמם כספים שמגיעים לי"

או

"קרו כמה ימים (מקרים) כאלה ואף אחת לא מתלוננת..."



שכן, היה ויתגלה כי את טועה במסקנותייך ובה בעת כי את בוחשת בקלחת, ודבר זה יגיע למעסיקך, לא רש שדבר זה יהיה אמתלה בעבורו לפטרך, אלא אף להגיש נגדך תביעת לשון הרע/הוצאת דיבה.

ועתה לעצם שאלתך:

קשה לי לענות פרטנית מבלי שראיתי את הסכם העסקה שלך.
בנוסף, איני יודע אם את עובדת עירייה או משרד החינוך או שהמדובר בכלל ברשת גנים פרטיים או בגן דתי מוכר אך פרטי.
פרטים אלה חשובים כדי לבחון אם קיים הסכם קיבוצי, צו הרחבה שמחייב את הגן לשלם את שכרך לפי קריטריונים מוגדרים, בין היתר: תפקיד, דרגה, וותק, השכלה אקדמית וכיו"ב.

בכל מקרה, היה ויש אמת בטענותייך, ותוכיחי כי המדובר בהרעה בתנאי העסקה או גרוע מכך, הפרתם, תוכלי א ו ל י להתפטר כדין מפוטרת ולאחר מכן להגיש תביעה בבית דין לעבודה נגד המעסיק.

אפשר כמובן לשלוח מכתב התראה מעו"ד למעסיק...אך לעיתים זה יוצר אפקט שלילי, הן כקטליזטור לפיטורייך בהמשך והן ע"י חשיפת קלפייך המהווים עילה אפשרית לתביעה, דבר שאני מניח שאת רוצה בשלב זה לשמור קרוב לחזה.

שורה תחתונה:

ייתכן שקמה לך עילת תביעה נגד מעסיקך, אך לצורך בדיקה מעמיקה של המקרה הספציפי ולא רק במסגרת פורום משפטי שאינו תחליף לייעוץ משפטי בעניין, אכן מציע לך לשקול להגיע לייעוץ משפטי ולבחון את צעדייך בתבונה בהתאם לנסיבות המקרה.

יכול להיות שיש כשל ארגוני - מערכתי ולא מדובר במקרה אחד.
גם דבר זה יכול להיבדק ולהיבחן לעומק רק במסגרת ייעוץ משפטי פרטני.

חשוב לזכור, המוציא על חברו עליו הראיה להוכיח את אמיתות דבריו וטענותיו.

אם אכן, אתן כמה עובדות שמרגישות כי נגרם להן עוול, את יכולה להגיע יחד עם עוד סייעת או אפילו שתיים שמרגישות כי נפגעו ממעסיק זה לפגישת ייעוץ אחת וחלוק בתשלום, כדי לבחון את התחלת נקיטת צעדים משפטיים נגד אותו מעסיק.

טיפ אחרון: הפזיזות מהשטן וסוף מעשה במחשבה מעמיקה תחילה...ולכן חשוב להיות זהירים בעניין כל עוד את ממשיכה לעבוד אצל אותו מעסיק.

ככל שאת חפצה בייעוץ אישי ופרטני תוכלי לפנות אליי לתיאום פגישה ולהגיע יחד עם אחת או יותר מאלה שאת טוענת שנפגעו לפגישת ייעוץ מסודרת בתשלום.

הנייד 054-7649435

בהצלחה!

עו"ד איתן אמירי,

משה פרץ ושות', משרד עו"ד

יובהר ויודגש כי, אנו עושים כל שביכולתנו לענות תשובות על שאלות הגולשים בצורה מקצועית, אך לרוב, המדובר בתשובות כלליות בלבד. לפיכך, המידע הניתן אינו מהווה יעוץ משפטי אינו מהווה תחליף להתייעצות פרטנית עם עורך דין העוסק בתחום. המסתמך/ת על המידע שבפורום עושה זאת על אחריותו/ה בלבד. בכל מקרה יש להיוועץ עם עורך דין לפני נקיטת כל הליך ולא להסתמך על מקורות מידע כלליים.

לייעוץ משפטי פרטני ומסודר בהתאם למקרה הספציפי ניתן לפנות אלינו ולתאם פגישת ייעוץ בטלפון 03-6126633 או 054-7649435 לעו"ד איתן אמירי מהמשרד או להשאיר פרטים דרך לשונית "קבל ייעוץ אישי" ונעשה מאמץ לשוב אליך בהקדם.
בהצלחה!
עו"ד איתן אמירי,

משה פרץ ושות', משרד עו"ד

עורכי דין מובילים בפורום עורכי דין

Gו"ד קובי בן סימון
עו"ד קובי בן סימון

"משרדנו שם לו למטרה להעניק לכל אחד מלקוחותיו שירות נאות, יחס אישי, ואת מלוא תשומת הלב הראויה..."

עו"ד דקל קרבר

"נשמח לספק לכם שירותי ייצוג מקצועיים ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר תוך דגש על שירות מסור ומקצועי..."

גב' פנינה אריאלי

"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."

עו"ד ליאת גלילי פרל

"משרדי מעניק ייעוץ וייצוג בנושאים שונים בקניין רוחני, מול גופים ורשויות שונות, בארץ ובחו"ל, תוך הקפדה על ידע ומקצועיות ..."

עו"פ גד בנט

"עריכת פטנט בצורה מקצועית, דורשת הבנה טכנית מקצועית ומעמיקה, לא פחות מחשיבה עסקית..."