סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על עורכי דין(2,342)

שאל בפורום עורכי דין

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

16/06/2019 10:19 זוהר שאלה בנוגע להסכמה חופשית ביחסי מין
שלום רב,
יש לי שתי שאלות בנוגע לנושא הסכמה חופשית ביחסי מין:
1.בהנחה שמדובר ביחסים שאינם יחסי מרות ולא נעשו תחת איומים או דברים בסגנון, מה נחשב להסכמה חופשית? האם חובה לשמוע הסכמה מילולית מפורטת, או שניתן להסיק אותה בדרכים נוספות? ובמידה שניתנה הסכמה, האם ניתן לטעון מאוחר יותר "הסכמתי אבל לא רציתי" על מנת שהמעשה יחשב לאונס?
2.בנוגע ליחסי מין תחת השפעת אלכוהול - במידה והאישה לא מפגינה סימני שכרות וטוענת שהיא לא שיכורה כשהיא נשאלת, האם זו עדיין אחריות הגבר במידה והיא טוענת מאוחר יותר שהיא כן הייתה שיכורה? לצורך העניין - האם עצם העובדה שראה אותה שותה מעבירה אליו את האחריות, כי זה "צריך לעורר בו חשד"?

שלום רב,

במסגרת הפורום, קצרה היריעה לתת מענה לשאלותיך הרבות בעניין הסכמה חופשית וגיל הסכמה, ומתי יוגדרו יחסי מין כאונס.
יש פסיקה ענפה ומאמרים משפטיים למכביר ברשת האינטרנט.

לפיכך אענה בקצרה ביותר על שאלותיך:

1. הסכמה חופשית מתייחסת למצב שבו כל אחד מהמעורבים ביחסי המין רוצה בהם, ומתוך כך המעורבים מסכימים יחד על עצם קיומם של יחסי המין ועל האופן שבו יתקיימו, כל זאת מתוך בחירה חופשית ומבלי שהופעלו עליהם לחצים או איומים כלשהם. בהקשר זה חשוב לזכור כי המושג 'רצון' מתאר מצב סובייקטיבי ונתון לפרשנויות רבות..

רצונות של אנשים שונים יכולים להיות חופפים ויכולים גם לסתור זה את זה. נקודה זו היא מהותית ביותר, שכן הדרך היחידה לוודא שרצון של אדם אחד לא יגבר על הרצון של אדם אחר - כפי שקורה במצבים של פגיעה מינית - היא להסכים יחד על המעשים, כלומר לבטא את הרצונות, לנהל עליהם משא ומתן ולהתקדם רק כאשר ישנה הסכמה חופשית של המעורבים.

רוצה לומר: כדי לא להיקלע לסיטואציה בו המעשה יוגדר כלחץ, רצוי תמיד לקבל הסכמה מפורשת של הבחורה לקיום יחסי מין, אחרת זה נתון לפרשנות. אינדיקטורים חיצוניים של הבחורה שמראים רצון והסכמה תמיד עוזרים פה, אבל גם זה נתון לפרשנויות רבות, שכן אף אחד לא היה בסיטואציה, אין מצלמה, אין הקלטה וזו מילה כנגד מילה.

2. אכן כן, הגבר אמור להיות הצד האחראי ככל שהוא יזם את המגע המיני. שאלתך זאת גם קשורה לשאלה הקודמת, שכן אם הבחורה תחת השפעת אלכוהול, איך ניתן לפרש את הסכמתה לקיום יחסי מין?

נושא זה תלוי בפרשנויות רבות, שכן יש משקל לכמות האלכוהול אותה שתתה הבחורה לפני תחילת קיום יחסי המין, והאם הביעה סימנים לחוסר רצון או התלהבות להמשיך את המגע, ולמרות כל אלה, אתה המשכת.

לא התייחסת לכך בשאלתך, אבל יש משמעות מרחיקת לכת על האחריות הפלילית של הצד היוזם ככל שגיל הבחורה הוא בתחום האפור של "גיל ההסכמה" וגרוע מכך, אם הוא מתחת לגיל.

ובכל מקרה, אם לפי שאלותיך המדובר בחקירה משטרתית שהייתה לאחר הגשת תלונה כנגדך, קרי: אתה "אחרי" המעשה וחושש, מציע להיוועץ עם עו"ד פלילי בנושא רגיש זה.
ואם אתה לפני "המעשה", מציע לך לא לעשות דבר וחצי דבר שמעורב בו אלכוהול, ככל שהמדובר ביחסי מין עם מכרה מזדמנת.

יובהר ויודגש כי, אנו עושים כל שביכולתנו לענות תשובות על שאלות הגולשים בצורה מקצועית, אך לרוב, המדובר בתשובות כלליות בלבד. לפיכך, המידע הניתן אינו מהווה יעוץ משפטי אינו מהווה תחליף להתייעצות פרטנית עם עורך דין העוסק בתחום. המסתמך/ת על המידע שבפורום עושה זאת על אחריותו/ה בלבד. בכל מקרה יש להיוועץ עם עורך דין לפני נקיטת כל הליך ולא להסתמך על מקורות מידע כלליים.

לייעוץ משפטי פרטני ומסודר בהתאם למקרה הספציפי ניתן לפנות אלינו ולתאם פגישת ייעוץ בטלפון 03-6126633 או 054-7649435 לעו"ד איתן אמירי מהמשרד או להשאיר פרטים דרך לשונית "קבל ייעוץ אישי" ונעשה מאמץ לשוב אליך בהקדם.

בהצלחה!
עו"ד איתן אמירי,
משה פרץ ושות', משרד עו"ד


עורכי דין מובילים בפורום עורכי דין

גב' פנינה אריאלי

"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."

עו"פ גד בנט

"עריכת פטנט בצורה מקצועית, דורשת הבנה טכנית מקצועית ומעמיקה, לא פחות מחשיבה עסקית..."

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.

ריקי אופק אבן צור
עו"ד ריקי אופק אבן צור

משרד עורכת הדין ריקי אופק מציע שירותי משרד בתחומים של -פשיטות רגל ייצוג חייבים,פירוקי חברות,דיני משפחה ודיני עיזבונות.

עו"ד יריב קדם

"המכנה המשותף של לקוחותינו הוא פעילות מסחרית, עסקית ו/או משפטית בתחום הקניין הרוחני או סחר בינלאומי..."