סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על הסכם ממון(166)

שאל בפורום הסכם ממון

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

16/07/2013 09:34 סיון עזרה כספית רק מצד אחד
שלום רב,
אני ובעלי נשואים כ-4 שנים. לפני כשנתיים קנינו דירה לאחר עזרה מאוד גדולה של הוריי על מנת שיהיה לנו הון עצמי התחלתי. מתוך סכום ההון העצמי שהיה ברשותנו : 1/4 של בעלי ו-3/4 של הוריי. הקשר של בעלי עם הוריו היה לא טוב עוד לפני שהוא הכיר אותי, ובכלל מאז שהתחתנו.(הם לא מכירים את ילדנו).כאשר קנינו את הדירה גם לקחנו משכנתא גדולה שאותה אנו משלמים כמובן יחדיו. כאשר קנינו את הדירה אבי דיבר איתי ואמר שנעשה איזשהו הסכם בכתב המציין שהכסף שהוא נתן לנו הוא בגדר הלוואה משום שזאת על מנת להגן על כל הכסף שהוריי נתנו. הדבר נשכח ולא עשינו דבר ושום הסכם. בעלי אמר שאין לו בעיה לחתום על כל דבר משום שהוא יודע שאם לא הייתה את עזרת הוריי לא היינו מצליחים לרכוש דירה. לאחרונה אני נתקלת בהמון אנשים שמבינים בתחום ופתחו את עיניי בנושא לגבי הסכם כתוב כאשר אם חס וחלילה אני ובעלי ניפרד הרכוש מתחלק חצי חצי וזה לא פיר משום שכמעט כל ההון העצמי הוא של הוריי. מה אני אמורה לעשות? יש איזה ניסוח של מכתב שיכול להיות בינינו לבין הוריי שיכול להגן על כספיי הוריי, כמו כן ברצוני לדעת אם החוק אומר שאם חס וחלילה קורה משהו לבעלי, הוריו יכולים לדרוש משהו מהדירה, או שזה שלי ושל ילדיי? אני לא מוכנה שכסף שהוריי עבדו כל החיים שלהם ועזרו לי ילך לאנשים אחרים. בבקשה תיידעי אותי מה ניתן לעשות.

סיוון שלום רב,

לדעתי הדבר הטוב ביותר בכדי להגן על הכספים שניתנו לכם על ידי ההורים יהיה הן באמצעות הסכם הלוואה והן באמצעות הסכם ממון בו יוסדר הנושא הרכושי בינכם.
אשר לעניין זכויות הורי בעלך, באם יקרה משהו חו"ח לבעלך במותו יורשיו יהיו את במחצית מהרכוש והמחצית הנוספים יתחלקו בין ילדכם בחלקים שווים.
על כל פנים, מוטב כי תיוועצי עם משרדנו בשיחת ייעוץ פרטנית בנושא, או אז יינתן מענה על כמלול שאלותייך בהרחבה רבה.
בברכה,
תמר בן אלי, עו"ד