סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על הטרדה מינית(149)

שאל בפורום הטרדה מינית

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום הטרדה מינית

איזור: תל אביב
פקס: 039643614
טלפון: הצג טלפון

"את המשרד הקמתי במטרה לסייע לאזרח הקטן מול רשויות החוק בהליכים פליליים"

13/07/2022 12:14 שירה הטרדה על ידי ועד בית
שלום אשמח לעזרה
אני בת 26, מתגוררת לבדי בבניין מזה כחצי שנה. בתחילת התקופה שאני מתגוררת בבניין זה קרה - מי שמתפקד כועד הבית בבניין (היחידי, אין עוד נציגים מלבדו) (גם אציין שהוא שחקן בתכנית ילדים אז הוא מוכר בקרב הקהל יעד הזה) דיבר עימי מספר פעמים שיחות חולין בכניסה לבניין. כעבור זמן מה הוא סיפר לי שהוא טס לחול וביקש ממני לעשות כמה מטלות של הבניין , בניהן להשקות את הגינה המשותפת ולהאכיל חתולים. הסכמתי כי רציתי ליצור רושם שאני דיירת נוחה בבניין ואשמח לעזור בגבול הטעם הטוב , למרות שלא מתפקידי לעשות את זה. הועד בית , נקרא לו עומר, הודה לי מאוד וביקש להזמין אותי אליו למפגש להכרת תודה וכו. כמובן שמתוך רצון טוב להתיידד עם השכנים וליצור שכנות טובה הסכמתי , ונפגשנו בערב אחד בדירה שלו. הוא פתח בקבוק יין ושתיתי וגם הוא שתה . דיברנו וכו והיה נחמד ואז הוא העיר לח הערה - ״בפעם הראשונה שראיתי אותך (משהו כזה) אני רואה שיורדת (במדרגות) בחורה יפה ״. אמרתי תודה וכו אבל זה הרגיש לי לא טוב וכמו הרבה מאוד נשים במצבים האלה באותן הרגע התעלמתי מהאות הזאת כדי להמשיך להיות נחמדה ומנומסת ולא קטנונית. אחרי זה דיברנו עוד קצת והוא דיבר על אפליקציית טיק טוק, ואיך שתמיד מראים שם בנות ערומות. התחיל להראות לי סרטונים בעלי אופי מיני מהאפליקציה הזאת , כאילו ״לצחוק על זה״ שאיזה מגוחך זה . אני מצידי הפניתי את המבט למקום אחר כי גם זה גרם לי להרגיש לא נוח. מיד לאחר מכן הלכתי לדירתי. מאז , כמעט בכל יום עומר שלח לי הודעה, מה נשמע, ויש אחרי זה -״ רוצה לבוא אליי הביתה לשתות״. כמובן באותם רגעים גפ לא הרגשתי בנוח כי זה הרגיש מוזר. מיותר לציין אבל אציין אנחנו גרים בשכונה אמידה ומתורבתת כלומר אינטראקציות מסוג שתייה בלבד ושימוש הסמים וכו זה לא נחשב למפגש סביר. הגבתי במעין ״לא, יום אחר נפגש ״ מתוך נימוס ושכנות טובה כי באותו הרגע לא הצלחתי להבין מה קורה בעצם. עומר שלח לי כל יום הודעה, באיזשהו שלב פשוט הפסקתי לענות והוא המשיך לשלוח באובססיביות , עם כמובן הצעות של בואי אליי לשתות (לדוגמא ״יש אצלי בקבוק יין שחייב להסתיים, תצטרפי אליי?״ לאחר שלא עניתי לו במשך חודש ). אציין כמה נקודות: 1. מעולם לא יזמתי איתו אף אינטראקציה. כלומר לא שלחתי לו הודעה ראשונה. רק עניתי לו כי חשבתי שהוא צריך ממני משהו שקשור לבניין. 2. לאחר התקופה של ההטרדות הוא שאל אותי לראשונה משהו שקשור לבניין , עניתי לו בנושא הבניין וביקשתי שיפסיק לשלוח לי הודעות שלא קשורות לבניין כי הוא מטריד אותי - ההצעות שלו מטרידות אותי והתדירות שלהן. הוא התחיל להתעמת איתי , לנסות לערער אותי, להמשיך איתי בשיחה , ביקשתי ממנו פשוט להפסיק והוא כמובן מכחיש ואומר שהוא לא יודע על מה אני מדברת ושזה לא הטרדה.
בגלל שהוא הועד בית אז הוא בעל מין סמכות לעשות כל מיני פעולות בבניין . בגלל צורך אישי שלו (ולמרות התנגדות מספר שכנים כולל אותי ) הוא מאכיל חתולים רבים בכניסה לבניין (אני יודעת שזה חוקי אבל אפשר להאכיל במקומות שלא מציקים לשכנים בכניסה לבניין, מבינה שלפי החוק מותר לו להיות בלתי נסבל ולעשות דווקא) והוא גידל חתולים בכניסה לבניין בתוך ערמות של שמיכות מסריחות ומגירות וכו (פשוט ערמות של זבל בכניסה לבניין, באיזשהו שלב צירף שם גם עוד ערמות של זבל לא קשורות לחתולים , בקיצור היה שם נזק תברואתי ולא הגייני עבור אנשים שמשלמים כסף רב לשכירות) ואני אישית ביקשתי ממנו להפסיק והוא עושה לי דווקא וממשיך עם זה . זה בינתיים משהו אחד אבל אני מבינה מזה שלא אוכל לפנות אליו באף נושא אף פעם בגלל שהעמדתי אותו במקום בעקבות ההטרדה . האם יש איזושהי עזרה שאוכל לקבל הנושא ?

מציע לך לשוחח עם בעל הבית שלך שבוודאי מכיר אותו והוא יסביר לו שיקח כמה צעדים אחורה. אני לא נכנס עכשיו לניתוח משפטי אם זו הטרדה או לא מאחר וצריך לפתור את זה בדרך נורמלית