סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני עבודה(4,075)

שאל בפורום דיני עבודה

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

05/05/2018 16:28 ויקטור ענישה של עובד
השתלשלות הדברים
אני עובד בחברת ארקיע מזה כ- 8 שנים. מתוכם כ- 5 שנים משמש כמנהל בטיחות והשירות בטיסה. כמו כן, במשך כ- 4 שנים משמש כמדריך והבוחן הדיילים בחברה.
1. בתאריך 17.10.2017 נקראתי למשרד של דייל הראשי בטענה שמשמועות הדיילים עלה שבכמה טיסות לא עשיתי תדריך לפני הטיסה בתור מנהל הבטיחות והשירות בטיסה. קיבלתי נזיפה מדייל הראשי על כך
2. בתאריך 31.10.2017 נקראתי שוב למשרד של דייל הראשי הפעם הגיעו שמועות למשרד שעישנתי סיגריה אלקטרונית במטוס. אכן עישנתי סיגריה אלקטרונית במטוס אך ביחד עם עוד מנהלים כולל סגן דייל ראשי. אך רק אני נקראתי למשרד לשיחה שבסופה הוחלט להטיל עלי עונש של השעיה מתפקיד מנהל הביטחות והשירות בטיסה לחצי השנה. החזירו אותי לתפקיד דייל זוטר. אומנם השכר השעתי שלי נשאר כמו בתפקיד מנהל השירות והבטיחות אך באורך תקופת העונש לא קיבלתי הטבות שכר שהגיעו לי בתור המנהל לרבות אש"ל חו"ל גדול יותר ואחוזים ממכירות הדיוטי םרי שהם גבוהים יותר אצל מנהלי הבטיחות והשירות בטיסה. לאחר כ- 4 חודשים, מכיוון שהיינו קרובים לתקופת חג הפסח והיה מחסור במנהלי הטיסה, התבקשתי לכתוב מכתב בקשה להמתיק לי את העונש ובכך הומתק לי עונש. והחל מתאריך 01.02.2018 חזרתי לתפקיד מנהל הבטיחות והשירות בטיסה. חשוב לציין שלא קיבלתי העתק החלטה בעניין הזה. ולא ניתנה לי זכות לטעון דברים. וגם לא הוזמן נציג ועד הדיילים לשיחה זאת. ( יש לנו חוזה קיבוצי מיוחד לדיילי אויר ).
3. בתאריך 11.04.2018 קיבלתי הודעת ווטסאפ זועמת מסגן דייל ראשי שהיום בטיסה אחד הנוסעים כתב תלונה לדייל הראשי שלא הצעתי לו קפה, לא חייכתי. ונדרשתי מיד לרשום התגובה. גם צוין, שדייל הראשי מאוד כועס עלי. רשמתי תגובה, שלאור תנאי מזג האויר בתור מנהל הבטיחות והשירות בטיסה החלטתי שלא להציע באופו יזום קפה לנוסעים ( לאורך כל הטיסה היו קפיצות רציניות ). בתשובה נאמר לי שיהיה בירור במשרד של דייל הראשי בתאריך 16.04.2018
4. בתאריך 16.04.2018 התייצבתי לפגישה במשרד דייל הראשי. לפגישה הוזמן גם נוסע שרשם עלי תלונה. בשיחה, התברר לי שהנוסע המתלונן הוא עובד החברה ומאוד מקורב להנהלה. שוב, בשיחה זאת, לא רצו לשמוע את מה שיש לי להגיד ובסופה נאמר לי שההחלטה לגבי תתקבל בהמשך. כך שוחררתי מהשיחה.
5. בתאריך 25.04.2018 הודיע לי דייל הראשי שמחר ( 26.04.2018 ) יש לי שיחה עם סמנכ"ל מבצעים ( מנהל של דייל הראשי ). אמרתי לו שאני מבקש לדחות את השיחה כי אני רוצה להתכונן ולהתייעץ בנושא. נאמר לי שזה לא ניתן.
6. בתאריך 26.04.2018 התייצבתי במשרד של סמנכ"ל המבצעים. בפגישה נוכחו דייל ראשי וסגנו. בשיחה סמנכ"ל המבצעים טען שבחצי שנה האחרונה ישנה הדרדרות בתפקוד שלי. הוא שוב נזכר על עניין של עישון סיגריה אלקטרונית ( העבירה שעליה קבלת קיבלתי עונש ) והוא מחליט להטיל עלי עונש של השעיה מתפקיד הפרסר לתקופה של שנה. ושוב לא היה נוכח נציג ועד הדיילים בפגישה זו. ולא ניתן לי עותק של ההחלטה.
7. באותו היום ( 26.04.2018 ) פניתי באופו רשמי לועד הדיילים. בנוסף, ביקשתי מדייל הראשי לשלוח לי העתקים של ההחלטות גם מחודש אוקטובר וגם משיחות האחרונות.
8. בתאריך 02.05.2018 לאחר מספר בקשות חוזרות שלח לי סגן הדייל הראשי סיכומי שיחה מתאריכים 17.10.2017 ו- 31.10.2017
9. בתאריך 03.05.18 שלח סמנכ"ל המבצעים את סיכום השיחה מתאריך 26.04.18
10. בתאריך 04.05.18 רשמתי תגובה להחלטת סמנכ"ל המבצעים שבה אני טוען כי נשללה ממני זכות הטיעון, ושאני לא מסכים לאשמות ושהעונש לא צודק ולא מידתי.

חשוב לי לציין שלאורך כ- 8 שנים שאני בחברה מעולם לא הוטלו עונשים של השעיה מתפקיד מנהל הבטיחות והשירות בטיסה על דיילים, למרות שהיו אירועים רבים שבהם דיילים ביצעו עבירות וקיבלו תלונות מהנוסעים וחלק העבירות היו אף עבירות חמורות כולל עבירות פליליות. הגרוע מכל, שהאשמה והענישה מתבססות על שמועות שהגיעו למשרד של דייל הראשי ללא כל הוכחה ממשית.
וגם לפי דעתי כל התהליך האחרון נעשה ברובו על אמוציות ולא בלב פתוח ונפש חפצה.

עורכי דין מובילים בפורום דיני עבודה

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.

Gו"ד קובי בן סימון
עו"ד קובי בן סימון

"משרדנו שם לו למטרה להעניק לכל אחד מלקוחותיו שירות נאות, יחס אישי, ואת מלוא תשומת הלב הראויה..."

עו"ד סיון שטינברג פליישר
עו"ד סיון שטינברג- פליישר

"לוחמת על זכויות לקוחותיי ללא פשרות, כאשר לנגד עיני כל העת טובתם האישית בלבד..."