סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני משפחה(909)

שאל בפורום דיני משפחה

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

12/01/2021 07:01 שי האם שינוי נסיבות בבקשה לשינוי מזונות מספיק שהוכח שהתקיים בזמן הגשת התביעה ולפניה? והאם שינוי הפוך במהלך ההליך יכול להוות סיבה לדחייתה?
שלום, אשמח לעזרה בשאלה טכנית משפטית. מייצג את עצמי בבקשה לשינוי מזונות שנקבעו בפסק דין.

האם בבקשה לשינוי מזונות (לאור שינוי נסיבות מהותי) מספיק שהוכח כי במועד הגשת התביעה (ואף לפניה) התקיימו שינויי נסיבות מהותיים המצדיקים את פתיחת התיק וחישובם מחדש? (לדוגמא בין היתר עלייה בשכר אחד הצדדים שעלה ב 100% כשנה לאחר פסק הדין)

פסק הדין המקורי ניתן לפני הלכת 919/15 חושבו המזונות בצורה מגדרית ולא שוויונית ובצורה שברורה על פי המקרה שאינה צודקת. ( זמני שהות 7/7 העברת מזונות מההורה המשתכר נמוך ונקבע כי זהו פוטנציאל השתכרותו להורה המשתכר גבוה יותר)

מה קורה אם במהלך ההליך של התביעה לשינוי המזונות לאור שינויי נסיבות שהתקיימו - הליך שנמשך ונמשך כולל משבר הקורונה - מספר חודשים לאחר הגשת התביעה לשינוי המזונות, הצד שהרוויח באופן ניכר ושכרו עלה מהותית, טען שפוטר ועבר למקום עבודה חדש בשכר דומה למה שהרוויח בזמן מתן פסק הדין?

האם ניתן לדחות את התביעה בתואנה כי כעת לא מתקיימים שינויי נסיבות? לאחר קדם משפט ולפני תצהיר עדות ראשית?

או האם היות והוכח כי התקיימו שינויי נסיבות שנה לאחר פסק הדין, ואף בזמן הגשת התביעה, וכאשר פסק הדין שניתן לא נקבע לפי 919/15 - סיבה כזו לא מצדיקה דחיית התביעה - ויש לבחון את המקרה כעת על פי 919/15.

תודה מראש. מייצג את עצמי.

פסק הדין בבע"מ 919/15 קובע כי במצב המשפטי כיום, יש לבחון את פערי ההכנסות בין ההורים ואת זמני השהייה של כל הורה עם הילדים ולפיהם לקבוע את שיעור המזונות. אולם, הוא עדיין משאיר שיקול דעת נרחב, לבתי המשפט לענייני משפחה בכל מקרה לגופו. הלכה למעשה, אם זמני השהות שלך רחבים ניתן לבקש להפחית שיעור המזונות לפי זמני השהות של הילדים עמך. כמו כן, בהליך תביעה להפחתת מזונות עליך להגיש תצהיר עדות ראשית המעיד על ירידה בהכנסות שאני מבין שכבר לא קיימת לכן זה עלול להשפיע על סיכויי ההפחתה ועל היקף ההפחתה שכן לא קיים כבר השינוי הנסיבות המהותי של ירידה בהכנסה.

17/01/2021 08:54 שי חידוד השאלה :)

תודה רבה אביב על התשובה. אחדד את השאלה שלי:

השאלה היא אם התקיים שינוי נסיבות בזמן הגשת התביעה ורואים כי אכן התקיים הן לפי כתב ההגנה. האם במידה ושינוי הנסיבות "חוזר אחורה" במהלך ההליך למה שהיה בפסק הדין ---- אך עדיין הנתונים מראים כי יש חוסר צדק והפרשי שכר משמעותיים כמו במפסק הדין---- האם בית משפט יכול לדחות תביעה בתואנה ששינוי הנסיבות חזר אחורה?

או האם במידה והוכח בזמן הגשת התביעה כי התקיימו שינויי נסיבות ולמרות וכי שינוי הנסיבות "חזר לאחור במהלך ההליך, על בית המשפט עדיין לבחון מחדש כעת על פי בעמ 919/15 גם אם במידה מופחתת לאוןר פערי הכנסה שעדיין מהותיים גם לפי פסק הדין?.

לדוגמא:

בפסק הדין הוחלט על מזונות מהורה א' - משתכר 8000 להורה המשתכר גבוה 13,500 ש"ח. ילדים מעל 6. זמני שהות 7/7.

פסק הדין ניתן כמה ימיןם לפני 919/15.

הורה א' ערער. בערוער רק הופסקו המזונות ששילם הורה א' (שמשתכר פחות) כי זו היתה תביעה של הורה ב' (שמשתכר יותר) למזונות על פי ההלכה הישנה.ולךכן לא קבעו מזונות מהורה ב' להורה א' בערעור ורק הפסיקו אותם.

שנה לאחר פסק הדין הורה ב' התחיל עבודה חדשה ב שכר של 24,000 ש"ח. הורה א' נשאר עם 8,000.

שנה אחרי הערעור הגיש הורה א' בקשה לחישוב מזונות לפי 919/15 בגלל שינוי נסיבות - בעיקר בגלל עליית שכרו של הורה ב' שהיא מהותית.

הגיעה הקורונה וההליך נמשך...אך כתב ההגנה והנספחים אכן מראים שכר הורה ב של 24,000 בשנה שלפני הבקשה לחישוב לפי 919/15.

בקדם משפט הורה ב' עדכן את השופט כי פוטר ועבר לעבודהחדשה בשכר של 14,500

השופט טוען כי ההבדל/שינוי הנסיבות כעת לא מהותי ומבקש מהורה א' (8000 ש"ח) לשקול משיכת התביעה.

היות ופסק הדין ניתן לפני 919/15 ועדיין יש הבדלים מהותיים האם אין מקום עדיין לקבל את הבקשה ולחשב את המזונות על פי 919/15? שכן בפסק הדין נפסקו מזונות להורה א' (8000) לידי הורה ב' (13,500) זמני שהות 7/7?

האין שיקול צדק ושוויון לרבות טובת ילדים לא גוברת על נסיון בית המשפט להביא לסופיות דיון/סיום הליכים בין הצדדים מתוך כוונה להותיר לפי תוצאת הערעור בעבר והותרת מזונות 0?

בע"מ 919/15 קובע כי באחריות הורית משותפת שיש זמני שהות שווים ושוויון בהכנסות - כל צד זן את ילדיו. ממה שאתה מתאר, קיים יתרון משמעותי להורה ב' בהיקף הכנסותיו של 40 אחוז מהורה א' ולכן לדעתי יש מקום לחייב את הורה ב' במזונות ילדים באופן מופחת.

לתיאום פגישת ייעוץ ניתן לפנות אלי בנייד: 052-5407233.

בברכה,

אביב סטרול, עו"ד מנהל פורום משפחה

עורכי דין מובילים בפורום דיני משפחה

עו"ד אריה לרנר
עו"ד אריה לרנר

"המשרד מציע פתרונות משפטיים ברמה גבוהה, תוך התאמה מלאה לצרכיו של הלקוח ובהתאם לנסיבות המקרה..."

גב' פנינה אריאלי

"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."

עו"ד עודד פסקל

מנהל משרד התחום דיני משפחה , הסכמי ממון , הסכמי גירושין מורכבים , ירושות צוואות ועוד. צוות המשרד ישמח להעניק ייעוץ וליווי מקצועי בכל שלבי התהליך

עו"ד חיה לזר נוטקין

"אני מאמינה כי יש להתחיל טיפול בתיק משפטי בתחום דיני המשפחה על ידי למידה ובניית אסטרטגיה שמתאימה לאותו לקוח ולאותו מקרה"

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.

פסקי דין אחרונים בנושא פורום דיני משפחה

משמורת משותפת
משמורת משותפת בקונפליקט גבוה

עו"ד אמיר שי המתמחה בהליכי משמורת משותפת, בסקירה מרתקת על הקונפליקט המתעורר עקב משמורת במשפחות בהם ההורים אינם מסתדרים ביניהם.