סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני מיסים(135)

שאל בפורום דיני מיסים

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

12/02/2020 20:14 רותי גילוי מרצון וכסף משוויץ
שלום וברכה.

שאלה קצת מורכבת, ואולי גם מסר לרואי חשבון ויועצי מס וכמובן לעורכי דין.... אני לא מדייק באחוזים ובסכומים.

אחות של אבא שלי נפטרה לפני כ20 שנה והשאירה נכסים ועסק פעיל בחו"ל (שוויץ), לדודה לא היו ילדים, כך שאבי ועוד שני אחים היורשים שלה. במשך כמה שנים הכסף נכנס לחשבון שלנו בשוויץ, רואה חשבון של העסק שלה היה משלם מיסים בשוויץ ומחלק לנו את הכספים.

לפני כ7 שנים ניגש אל אבי הרואה חשבון שלנו כאן בארץ (אבא התעסק בפיקוח בנייה) והמליץ לנו לעשות גילוי מרצון כאן בישראל, ולהכניס חופשי את הכל לארץ. לטענתו מיסים שילמנו על הכסף בשוויץ ואין סיבה שנחוייב כאן שוב, כמובן לא מדובר בכסף שהברחתי, או עסק שלנו, אלא נטו ירושה ורווחים מהעסק שעדיין פעיל. לטענותו אולי 50 אלף שקל מגיע כן למדינה, והוא ינסה לריב איתם... ואבא אמר שבשמחה, וחתם על הגילוי מרצון מבלי לקרוא או להבין מי נגד מי... הוא סמך על הרו"ח שהוא משרד דיי גדול וותיק.

לרואה חשבון היה עובד מצויין שהתעסק בתחום הגילויי מרצון, והוא הכיר כנראה מישהו במחוז ירושלים שאיתו היה מתעסק, אבא שלי העביר כל מסמך אפשרי, פשוט תקופה ארוכה עבד רק לחפש ולהשיג מסמכים. אלא שהעובד במס הכנסה נפטר במהלך חופשה..., ושוב הגיע פקיד חדש וכמובן הכל מחדש, ואז העובד במשרד הרואה חשבון הסתכסך כנראה עם ההנהלה ועזב, וכך הספור נמשך עד לפני כשנה. בכל אותם שנים אבא מצהיר על כל שקל שנכס לחשבונם בשוויץ ולא נדרש לשלם בישראל שום מס.

לפני כשנה הרו"ח חשבון קרא לאבא שלי וצרח עליו.... אתה יודע מה מס הכנסה רוצים לעשות לך....מליוני שקלים הם רוצים ממך... , מתברר כי מ2006 אבא אמור לשלם למדינה 15 אחוז על כל שקל שנכנס לו, בלי להתייחס למיסוי השוויצרי. וכעת רשות המיסים דורשים על הגילוי מרצון 2.4 מליון שקלים כלומר עד שנת 2013 שבו עשינו את ה"גילוי" - הם דורשים 2.4 ומאז הם דורשים 15 אחוז על כל שקל שנכנס כולל ריבית והצמדה וקנסות (חצי מליון רק זה לבד)

ואז התחלנו לעקל את העניין,והתחלנו ללמוד את חוקי המיסים. ובכן האמנה השוויצרית עם מדינת ישראל אומרת שאומנם אני משלם שם מיסים, אלא שאם אני משלם במדינה שבו אני חי שהיא כאן בישראל 15% מס, הרי שהשוויצרים מחזירים לי כמעט 20 אחוז מס בחזרה! כלומר כדאי לי לשלם כאן בישראל כי אני יוצא מורווח. אלא ש... אני יכול כרגע לעשות זאת עד 3 שנים רטרואקטיבית. וכעת מס הכנסה בישראל דורשת מעבר לשנים עד הגילוי מרצון שזה היה ב2013 עד להיום....

כל המשפחה היו בשוק טוטאלי.... אבא דיווח כל השנים, רכש כמה דירות לחיות מהשכירויות, חילק לילדים ולנכדים את הכסף, קנה דירות לילדים... הרואה חשבון העביר את השומות אבל כיום אנחנו מבינים שגם הם במשרד לא ידעו את החוק, לא ידעו את האמנה, לא ידעו את ההבדלים עם ירושה ודיוידנדים... וכעת רשות המיסים רוצה את שלה...

אבא ניגש לאחד ממשרדי העו"ד הגדולים במדינה לפגישה, הם היו מאוד סקפטים, הסבירו שלא כדאי לנסות לריב עם רשות המס כי הם עלולים לעצור אותו.... והטעות הגדולה שהוא בכלל חתם על הילוי מרצון. שממש לא היה נצרך- אין מה לגלות כי אבא לא גנב כלום.... סך הכל ירושה נחמדה. היה צריך שומת מס וזהו!!! אבא יצא שם יותר פסימי משכנס.

בסוף אבא לקח רו"ח מוכר וידוע, שגם כעס מאוד שאבא חתם על הגילוי מרצון, מה שנתן לרשות המס לשחק איתו.... ובכל אופן הצליח להפחית בסכום משמעותי את הגילוי מרצון- אבל על השנים שלאחר הגילוי מרצון רשות המס דרשו את ה15 אחוז כאמור כולל ריבית והצמדה מלאים!!! אבא שילם המון כסף (למעלה מ 5 מליון שקל שכבר לא היה לו נזיל...) (כעת הגיש בקשה להחזיר לפחות על ה3 שנים אחורה)

ובקיצור, אם היה לאבי את הידיעה שצריך לשלם כאן מס, לא רק שהוא היה שמח לעשות זאת, אלא אפילו היה מרוויח כמה שקלים (כאמור אתה משלם בישראל 15 אחוז ומקבל מהשוויצרים כמעט 20 אחוז בחזרה). הוריי לא מבינים כלום במיסוי וסמכו את ידיהם על הרו"ח ועובדי משרדו - כמו שגם כעת בכל הדיונים הם סמכו ידיהם על הרו"ח המוכר... שאין לנו באמת מושג מה הוא עשה ומה לא...

כעת שאלה כבידת משקל, האם אנחנו יכולים לתבוע את המשרד רואה החשבון שבעצם בכל השנים הללו לא עשו כלום!!! ובעצם גרמו לו לשלם מליוני שקלים מיותרים!!! כשאבא שלי הציג לו את מה שהוא גרם לו... אז הוא טוען 'אתה אמרת לי שאתה משלם בשוויץ ולא מעוניין לשלם כאן...' ובקיצור מאשים את אבי בהכל, כעת גם טוען הרו"ח הראשון- שהרו"ח שלקחנו לדיונים בעצם סתם התנדב לרשות המס ובכלל לא התמקח על התשלומים... ואנחנו אשמים... מה דעתכם בנידון. תודה. בזמנו הרבה אמרו אין כפל מס... מתברר שאכן זה נכון, אבל רק אם אתה עושה את זה כמו שצריך... עצוב ומכעיס.

עורכי דין מובילים בפורום דיני מיסים

עו"ד עמית בר-טוב

"ניסיון כביר בייצוג מול מוסדות רשת המיסים והחקירה, בכל הערכאות השיפוטיות, בין השאר בעבירות צווארון לבן, מס וכלכליות ..."

אורית בן ברוך
עו"ד אורית בן ברוך

"הניסיון המקצועי שלי יחסוך לכם מס.."