סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני חוזים(510)

שאל בפורום דיני חוזים

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

16/07/2023 20:27 אביב ביטול צ'ק שכירות אחרון בגלל שבעל דירה לא שילם על נזילה
שלום רב,
אני שוכר דירה מזה שנה. קיבלתי חיוב מים גבוה מאוד (פי 4) במרץ אפריל, חברת המים התריעה שמדובר כנראה בנזילה ועלי להגיש להם בדיקת טכנאי. בעל הדירה הביא טכנאי, שאני לא ראיתי, ואמר לו שהמד מים מראה שהכל תקין. החיוב החריג כך חשבנו היה בגלל נזילה בניאגרה. נזילה שאני פתרתי לבד. בעל הדירה לא הציע להשתתף בסכום החריג של המים. ושלמתי סכום שגבוה פי 4 מהסכום הממוצע.
בחודש מאי יוני הגיע חשבון מים של פי 9 ! חריגה של 850 אחוז לפי חברת המים. בעל הדירה מצידו בדק מול חברת המים ואמר לי שמד המים לא מראה נזילה והוא ממשיך לבדוק את הדברים, והוא מניח שמדובר בתקלה במד המים של תאגיד המים. מכיוון שחודש יולי הוא החודש האחרון שלי בדירה, כי החוזה נגמר ביולי 2023, ציינתי לפניו שהפרוצדורה מול חברת המים תיקח זמן והיא אחריות שלו כי הוא בעל הדירה, ואני עןזב את הנכס, ואני אמור לשלם בחודש יולי על כל החיוב הגבוה במים, ולכן אני מבקש שישלם את החשבונית הגבוהה, בקיזוז ממה שאני בדרך כלל משלם כל חודשיים בממוצע.
בעל הדירה לא הסכים לשלם בטענה שהוא עוד בבדיקות מול חברת המים, וככה או ככה הוא יתחלק איתי חצי חצי בלבד. לא הסכמתי לחצי לחצי, דרשתי שישלם את חיוב המים הגדול מינןס החיוב הממוצע שאני משלם כל חודשיים, שכן זו אחריותו. לא הסכים.
אמרתי לו שבגלל שזה החודש האחרון, אם הוא לא יתן לי התחייבות שישלם את מרבית החריגה, אני מבטל לו את הצ'ק שאמור לרדת ביולי - הצק האחרון, ואני אקזז לו מהשכירות את היתרה הגבוהה והעביר לו בהעברה בנקאית. לא הסכים.
ביצעתי את הביטול, כמו כן ביטלתי גם את צ'ק הביטחון, ושלחתי לו הודעה ביום הביטול (היום שהכסף היה אמור לרדת) שיתן לי את מספר חשבון הבנק שלו והעביר לו את סך דמי השכירות מינוס ההוצאה החורגת על המים. - לא הגיב לי.
עבר למעלה משבוע וחצי, והוא עדיין לא מגיב לי ולא נתן לי חשבון בנק להעביר לו את הכסף. אני שולח לו הודעה מידי יומיים שיתן לי חשבון בנק להעביר לו את הכסף - אך אינו עונה.
שאלתי היא כזו, בהנחה ואני כבר שבוע מהיום, שולח לו הודעות שיתן לי חשבון להעביר לו את הכסף מינוס הקיזוז, והוא לא עונה - מה הצעדים המשפטים או האחרים שהוא יכל לבצע, ומה הסיכויים שלי בנוגע לקייס כאן. ואיך עלי להתכונן.
(אין ערבות בנקאית. רק צק ביטחון שביטלתי.)
תודה.

עורכי דין מובילים בפורום דיני חוזים

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.

גב' פנינה אריאלי

"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."

עו"ד דקל קרבר

"נשמח לספק לכם שירותי ייצוג מקצועיים ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר תוך דגש על שירות מסור ומקצועי..."