סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני חוזים(510)

שאל בפורום דיני חוזים

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

03/08/2022 14:06 אלה ס תיקון דחוף בדירה שבעל הדירה מסרב לתקן
שלום. שכרתי דירה שלצערי הרב לא בדקתי לעומק כי לא היה ניתן לבדוק וכשנכנסתי כבר לדירה גיליתי שהמנעול בחלון בממ''ד שבור וצריך להחליף אחד חדש. יידעתי את בעל הדירה הוא טוען בתוקף שהוא משתתף אך ורק 200 שקלים בתיקון כשהתיקון עולה 400 שקלים. הוא מצפה מימני להוציא מכספי האישי על הדירה שלו 200 שקלים הנוספים שהוא מסרב.

אני שוכרת בעיר שדרות. אצלנו ממ''ד זה עניין של חיים ומוות. זה לא מותרות או סובל דיחוי. מה עושים במצב כזה? לתקן ולהוריד מהשכירות מותר לי?
יש סעיף בחוזה שאומר שאם בעל הדירה לא יכל לתקן אז אני יכולה להוריד מהשכירות עם קבלה ועם סכום סביר. הוא לא פירט מה זה סכום סביר.
אני אובדת עצות ומרגישה רע שאני משלמת שכירות והוא מסרב לתקן את הממ''ד. מעבר הוא מאיים שאם אוריד משהו מהשכירות הוא יחל עליי ''סנקציות'' לטענתו. הזוי.
גם הידיות בדלת הממ''ד תקולות. הוא לקח ידיות של דלת רגילה והתקין שם

תודה מראש

שלום אלה, קודם כל הבטחון והחיים שלכם חשובים יותר ולכן ממליץ לך לתקן מכספך הפרטי בהקדם האפשרי את ידית הממ"ד כדי שתהיו מוכנים לשעת חירום. שנית, את יכולה לפנות למשכיר ולומר לו שעפ"י חוק השכירות והשאילה הוא מחוייב לספק לך תשתיות חיוניות תקינות במושכר ואין ספק שידית הממ"ד נכללת בכך.
תעמדי על כך שיאשר לך לקזז את עלות התיקון משכר הדירה או שישיב לך את ההוצאה בהתאם לקבלה שתספקי לו.

בהצלחה
עו"ד דרור הראל

סעיךף 7 (א) לחוק: המשכיר חייב, תוך זמן סביר לאחר שקיבל דרישה לכך מאת השוכר, לתקן במושכר, או בנכס שלו המשמש את המושכר, כל דבר הגורם הפרעה של ממש לשימוש הרגיל במושכר או לשימוש בו על פי המוסכם בינו ובין השוכר (להלן – פגם), בין שהפגם היה בזמן מסירת המושכר לשוכר ובין שהתהווה לאחר מכן, זולת פגם שהשוכר אחראי לו לפי חוק השומרים, תשכ"ז-1967, או שתיקונו, לפי ההסכם או לפי המקובל בנסיבות, אינו חל על המשכיר.

ובסעיף 16
תרופות בשל אי-תיקון פגם או אי-התאמה
(תיקון מס' 1) תשע"ז-2017
9.(א)דרש השוכר מהמשכיר לתקן את הפגם או את אי-ההתאמה ולא תיקן המשכיר את הפגם או את אי-ההתאמה בתוך זמן סביר מהמועד שקיבל על כך דרישה מאת השוכר, רשאי השוכר –
(תיקון מס' 1) תשע"ז-2017
(1)לתקן את הפגם או את אי-ההתאמה ולדרוש מהמשכיר החזרת הוצאותיו הסבירות;
(תיקון מס' 1) תשע"ז-2017
(2)להפחית את דמי השכירות, כל עוד לא תוקן הפגם או אי-ההתאמה, לפי היחס שבו פחת שווי השכירות עקב הפגם לעומת שוויה לפי החוזה.
(תיקון מס' 1) תשע"ז-2017
(ב)רצה השוכר לתקן את הפגם או את אי-ההתאמה, עליו להודיע על כך למשכיר זמן סביר מראש.
(תיקון מס' 1) תשע"ז-2017
(ג)פגם או אי-התאמה שתיקונם דחוף עד שאין לדרוש מן השוכר שימתין לתיקונם בידי המשכיר, רשאי השוכר לתקנם כאמור בסעיף קטן (א)(1) בלי דרישה לפי סעיף 7(א) או הודעה לפי סעיף קטן (ב).
(תיקון מס' 1) תשע"ז-2017
(ד)על אף האמור בסעיף 16א, השוכר זכאי לתקן בעצמו בכל עת פגם שתיקונו אינו באחריות המשכיר, ובלבד שנתן למשכיר הזדמנות סבירה לתקן את הפגם.

04/08/2022 03:19 אלה תגובה

תודה רבה לך. עודדת אותי ממש. כמה שלא ניסיתי להסביר לו כמה זה חשוב הוא אטום לחלוטין. האם לתקן ולהוריד מהשכירות זה בסדר ואין לו זכות להתפרע כנגדי ולנקוט נגדי איומים? הבעיה שגם הנעילה בחלון וגם הידיות בדלת הכניסה מקולקלים. אם לתקן חייב לתקן גם את הידיות בדלת הכניסה לממ''ד ואברר מה המחיר. הוא ממש הרס את הממ''ד
תודה שוב ממש מעריכה

עורכי דין מובילים בפורום דיני חוזים

עו"ד דקל קרבר

"נשמח לספק לכם שירותי ייצוג מקצועיים ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר תוך דגש על שירות מסור ומקצועי..."

גב' פנינה אריאלי

"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.