סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני חוזים(510)

שאל בפורום דיני חוזים

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

25/12/2019 13:34 ניר שאלה בדיני חוזים
בין השנים 2015 ועד היום אני עובד בחברת פלאפון(אני עובד עם קביעות).
במהלך החצי שנה האחרונה אני וחברה דנו בנושא סיום העסקה "מרצון" לאור התרחשויות לא נעימות שהתרחשו בזמן העסקתי (התעמרות בעבודה, פגיעה בשכר המגיע לי כחוק ועוד)ומפה שלאור העובדה שלא עבדתי במשך תקופה עקב אובדן כושר עבודה מלא וחלקי במהלך השנתיים האחרונות אשר מגביל גם במספר שעות העבודה היומיות הנדרשות ועל כן נתבקשתי לשבת בבית לסירוגין עד למציאת פתרון לטענותיי ובכך לסיים את כל הטענות, ההליכים וכן העסקתי בחברה גם כן.
לאחר משא ומתן במשך חודשים רבים בהם אני והחברה העלנו את טענותינו נקבעה פגישה מסכמת ובמהלך השיחה סוכם כי אין הסכמה בנוגע להתייחסות החברה לטענותיי אשר הפנתי במשך תקופה ארוכה וכל זה כאשר הוצגו ראיות ועל אף עובדה זו מכחישה החברה את כל טענותיי, לאור "הפגישה המסכמת" ולאחר שיחה ארוכה שכללה נציג מטעם משאבי אנוש, ההנהלה והוועד ביקשתי לחשוב על הדברים.
עם סיום הפגישה נשלח אלי הסכם סיום העסקה ובו דף וויתור זכויות עקב "מענק פרישה" כתוספת למה שמגיע לי כעובד ובגובה של עשרים אלף שקלים בהס"כ ומחולק מ 4,000 שקלים ימי הודעה מוקדמת ו16,000 אלף שקלים כ-"מענק מיוחד".
לאחר מחשבות רבות ולאחר רצון טוב לסיים את ההליך ולקבל כספים המגיעים לי (קרן פנסיה, פיצויי פיטורין, ימי הודעה מוקדמת וכו') והכסף אשר מגיע בהסכם שנכרת בנינו שכן חתמתי על החוזה בתוספת הערה "חוזה זה נחתם תחת מחאה או/ו לחץ וחתימתי כפופה לבדיקה משפטית ככל ואדרש".
חתימתי מהווה גמירות דעת וההערה נרשמה לאור התנהלות החברה שידה על העליונה כמעסיק שמכתיב את סדר הדברים ולפי קצבו ועל כל העולה על רוחו.
לאחר כשלושה ימים החברה הודיע כי חוזרת בה מההסכם ומבקשת שאשוב לעבודה במידי שכן היעדרות מהווה הפרת משמעת.
בהמשך להודעת ההנהלה טענתי כי החברה אינה יכולה לחזור בה מההצעה ובטח לאחר "משא ומתן" ממושך של כחצי שנה ובין זמנים אלו גם ישבתי בבית, היות וישנה הצעה שנשלחה אלי במייל אישי תוך כדי בקשה בהולה לחתום על ההסכם וזאת לאחר עיכובים וכשלים מצד החברה – הליכים בירוקרטים הגרמו לי להפסדי שכר (יש הודעה ממנהלת משאבי אנוש שמבינה ששגתה בשהות הזמנים) ומעל כל זה בוודאי שחתימתי על ההצעה מהווה קיבול להצעתם וזאת לאחר מספר ימים של מחשבה ובכך החתימה מהווה גמירות דעת וקבלת ההסכם ללא שום שינוי מהותי למעט הערה משפטית .
לאחר מספר שעות ולאור תשובתי להפרת הסכם החברה - נציגה מטעם ההנהלה ציינה כי חברת פלאפון חוזרת בה מהסכם וזוהי תשובתה סופית לאחר בדיקה חוזרת בנוגע לעמדתה של החברה, קרי מפרים את ההסכם, הסברתי לה שזה הפרה יסודית ובכל זאת זה המענה/תשובה שקיבלתי.
בנוסף לדברים האמורים טענתי שככל והחברה לא מכבדת את ההסכם ודרשה ממני באופן גלוי לשבת בבית מיום "השיחה המסכמת" לאחר משא ומתן ממושך בנוגע להמשך תפקידי בחברה וכמוזכר לעיל יש לשלם לי בגין הזמנים שישבתי בבית בהתאם לדרישת החברה וזאת על אף שביקשתי לחזור לעבודה בזמנים אלו!
שכן עת שישבתי בבית ממתין להתייחסות החברה לא שולמתי בגין זה ומפה שיש הלנת שכר החל מיום 22.10.2019 ועד ליום 22.12.2019(יום הודעת החברה לביטול החוזה).
ביום 22.10.19, התקיימה השיחה – שיחה שהתקיימה לשמוע את כל טענותיי.
ביום 04.12.2019, התקיימה שיחה נוספת "שיחה מסכמת" – שיחת סיכום לטענותיי וחוזה מוכן לחתימתי וסיום העסקתי.
ביום 19.12.2019, נשלח החוזה כאמור חתום להנהלה.
ביום 22.12.2019, הודיע ההנהלה כי לא מקבלת את החוזה וחוזרת בה וזאת מבלי לתת אפשרות לתקן את הטעות ככל שראו לנכון עקב ההערה שרשמתי "חוזה זה נחתם תחת מחאה או/ו לחץ וחתימתי כפופה לבדיקה משפטית ככל ואדרש".
בנוסף לדברים האמורים חברת פלאפון מחויבת לשלם לי שכר בגין הזמן שישבתי בבית לדרישתם והרי שממילא לא שולם לי תשלום ומועד תשלום שכר עבור חודש נובמבר ודצמבר חלפו(אלו זמנים שאמרו לי מפורשות לא להגיע לעבודה יתר החודשים במסגרת משא ומתן היה באופן מטושטש).
נתבקשתי לא להגיע לעבודה עד להסכם סיום העסקה שהופר בסופו של יום ולטענת החברה הם לא הפרו ואין הפרה היות וזה "טיוטה מבחינתם"(אחרי מספר פגישות ומשא ומתן של כחצי שנה).
עוד יודגש כי אני עובד במחלקת מכירות ומפה שהשכר בפועל תמיד גבוה מהמינימום אך גם את המינימום בקושי החברה מוכנה לשלם ולשיטתם ישלמו לי בגין הזמן הזה "לפנים משורת הדין" וזאת רק למשך חודש ושבוע בלבד.
לא למותר לציין, כי בכל הזמן הזה כלל הגורמים בחברה מיודעים, החל ממשאבי אנוש - ההנהלה וכלה בוועד עובדים שמסתמן כי אינו לוקח צד או פועל עקב ההתנהגות הדורסנית של החברה ובשונה מחובתם הסטטוטורית בחוק.
בעקבות הדברים האמורים חברת פלאפון מלנה את שכרי ומפרה הסכם ולכן אני מבקש את עזרתכם לברר את עניין החוזה והלנת השכר.
אבקש שני דברים להבין:
1. במצב דברים אלו מתקיים הלנת שכר? ואם כן ממתי ההלנה מתחילה בפועל?
2. האם בוצע הפרה יסודית של ההסכם/ האם הם יכולים לחזור בהם מהסכם?
אקדים בברכת חג שמח ואודה על פועלך הטוב והמהיר
בברכה,

השאלות העולות הן בתחום דיני עבודה.
מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמתעסק בכך.

עורכי דין מובילים בפורום דיני חוזים

גב' פנינה אריאלי

"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."

עו"ד דקל קרבר

"נשמח לספק לכם שירותי ייצוג מקצועיים ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר תוך דגש על שירות מסור ומקצועי..."

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.