סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על דיני ביטוח(178)

שאל בפורום דיני ביטוח

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום דיני ביטוח

עו"ד רפאל אלמוג
איזור: תל אביב
פקס: 03-6916635
טלפון: הצג טלפון

"בכל יום ביומו, אני נלחם את מלחמתו של האזרח הפשוט כנגד תאגידי הביטוח והגופים הרפואיים הגדולים. המפתח להצלחה שלי - מאבק עיקש ללא פשרות, יושרה והגינות..."

30/09/2019 09:56 עדי ביטוח סיעודי - כפל עם הקופ"ח?
רציתי לדעת אם אני צריך לקחת רכיב של ביטוח סיעודי כחלק מביטוח בריאות פרטי שאני עושה, בזמן שאני יודע שיש לי ביטוח סיעודי כחלק מהביטוח שלי בקופת חולים. זה אותו ביטוח בעצם או שיש הבדל? בפרטי מקבלים יותר מבקופ"ח? ואם באמת יש לי את שני הביטוחים, אז איך זה עובד במקרה של תביעה? אני יכול לקבל משניהם החזרים או רק מאחד? ומה זה אומר המשפט הזה "מבוטח אשר אינו יכול לבצע שלוש מתוך שש הפעולות שפורטו לעיל זכאי לתגמולי הסיעוד" שקראתי באתר של חברת ביטוח אחת (זה הקישור )? איפה אני מוצא את הפירוט הזה? והוא יכול להשתנות בעתיד? זה קשור למה שקובעים בביטוח לאומי?

עדי שלום,

השיקול האם לרכוש כיסוי ביטוח סיעודי נוסף הוא באחריותך בלבד. אין בהכרח כפל ביטוח, בייחוד שעה שהביטוחים הקולקטיביים בקופות החולים הינם גם בערכי פיצוי וגם בערכי שיפוי (תלוי מיקום המבוטח הסיעודי). יחד עם זאת, מומלץ לבחון את תנאי הפוליסה הפרטית.
הגדרה של אדם כסיעודי נקבעת על בסיס יכולתו לבצע את פעולות היומיום, בשפה המקצועית – פעולות ה - ADL (רחצה, אכילה, ניידות, הלבשה, מעברים ושליטה על סוגרים). ניתן למצוא את הפוליסות באתר האינטרנט של חברת הביטוח. כל פוליסה יכולה לקבוע את מצבו הסיעודי של האדם בהתאם למספר הפעולות שהוא מסוגל לבצע (לרוב, 3 מתוך 6 פעולות כפי שציינת), כמו גם את סכום הפיצוי החודשי.
במקרה בו אדם הופך לסיעודי, ניתן להגיש תביעת סיעוד נגד שתי חברות הביטוח במקביל ולקבל מהן פיצוי בהתאם.
אציין כי אין קשר בין קביעות המוסד לביטוח הלאומי לבין תביעות סיעוד כאלה ואחרות מול חברות הביטוח.

בברכה,
רפאל אלמוג, עו"ד

עורכי דין מובילים בפורום דיני ביטוח

הדס מושקוביץ
עו"ד הדס מושקוביץ

בעלת משרד עורכי דין במחוז המרכז, בעלת ידע וניסיון עתיר בתחום דיני הנזיקין והביטוח, לרבות נזקי נזילות, שריפה, תאונות עבודה ותאונות דרכים