סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על גישור גירושין(61)

שאל בפורום גישור גירושין

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

21/07/2013 10:24 גילי מהרצליה גידול משותף בהתאם להסכם נישואין
לי ולבעלי יש הסכם מהנישואין שלנו, ויש בו סעיף על גידול משותף של הילדים. בהסכם כתוב כי לא משנה אם ניפרד אי-פעם, גידול הילדים יהיה משותף ושווה. אנחנו כנראה עומדים להתגרש, ואני ממש לא מעוניינת לגדל את הילדים (שנתיים ושלוש) איתו. האם הסכם זה, שנעשה רק בין שנינו, תקף בבית משפט? איך אני משתחררת ממנו?

גילי שלום,
בהתאם לנתונים שהצגת לא ברור איזה מן הסכם ערכתם ביניכם, האם מדובר בהסכם אשר ניתן לו תוקף של פסק דין מאת ביהמ"ש או מדובר בהסכם שערכתם שניכם באופן עצמוני לבדכם. באם מדובר בהסכם אשר אושר וניתן לו תוקף של פס"ד יש להתייחס אליו כאל כזה, פס"ד הינו חלוט, אך, באם מדובר בהסכם אשר אתם ניסחתם וחתמתם ביניכם, יש לומר כי הינך יכולה לפנות לביהמ"ש לענייני משפחה ולתבוע כי המשמורת תהיה בלעדית וזאת למרות שלפי חוק האפוטרופוסים הבלעדיים של הילדים הם ההורים. יש לציין ולהסביר, כי אינך יכולה למדר את אבי ילדייך מגידולם באופן מלא, הוא אביהם וזו גם טובת הילדים ברוב המקרים. גם באם הינך מתגרשת מבעלך אין זה אומר כי גם על הילדים להתגרש מאביהם ותצטרכי לשתף אותו בהחלטות הקשורות אליהם ולגידולם. אך באם את מעוניינת במשמורת בלעדית יש לפנות לביהמ"ש.
יש לומר כי, ישנה חזקת הגיל הרך שילדים עד גיל 6 יהיו אצל האם, חזקה זאת מכוח היותה חזקה ניתנת לסתירה והיו גם ועדות שהמליצו לשנות חזקה את החזקה הזו. לעת עתה חזקה זו עדיין נמצאת בעולמנו וניתן לומר, כי למקרה הנ"ל היא פועלת לטובתך.