סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על גישור גירושין(61)

שאל בפורום גישור גירושין

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

04/07/2013 09:53 ישראל מה הצודק והנכון להסכם גירושים לענין מיסוי נדחה ברכישת מחצית מגרש ע"י אחד הצדדים
יש לנו מגרש שעל מנת להפכו לדירה הראויה לפטור יש להשקיע ולבנות עליו בית. אנו מעונינים לכלול בהסכם אפשרות לפיה אחד מאיתנו ירכוש את מחצית המגרש מהשני (במסגרת התחשבנות). עלתה השאלה מה יש לעשות עם תשלום מס השבח.
שכן הצד הרוכש לוקח על עצמו סיכון לחיוב עתידי במס (במקרה שלא יהיה לו פטור מסיבה כלשהי) שכן סעיף 4 לחוק מס שבח אינו פוטר ממס אלא רק מוציא מתחולה ומכיל את השבח בגין תקופת הנישואים על המכירה הבאה.
האם סעיף שקובע שהצד המוכר יקבל את אותו סכום שהיה מקבל במכירה לצד ג' בלתי תלוי (שזה המצב האלטרנטיבי במקרה ולא ירכש ע"י אחד מאיתנו) הנו סעיף הוגן? או שמא יש מקובלה אחרת? מה הייתם ממליצים לכתוב ולמה.

ישראל שלום,
גישור מבוסס על וולונטריות מצד הצדדים, כלומר כל צד בוחן את אפשרויותיו והוא זה אשר מנהל את הדו- שיח אם הצד השני. בגישור גירושין, כל צד מציג את עמדותיו ואת רצונותיו. במידה ועולה סוגיה מיסויית או אחרת על הצדדים לפנות אל בעלי מקצוע כמו לדוגמא אל עו"ד העוסק באספקטים המיסויים על מנת שייעץ להם בכדי לא לקפח איש מהצדדים. המגשר עצמו איננו נוקט בעמדה לצד זה או אחר גם אם העניין הוא בתחום מומחיותו. על כן, בכדי לדעת את כל העניין על בוריו ולראות את כל התמונה יש להציג את כל כולה בפני המגשר וכן בפני עו"ד לעניין המיסויי.