סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על גירושין(526)

שאל בפורום גירושין

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

16/02/2014 07:56 מירי רישום דירה
שלום רב, אנחנו בתהליך גרושין די מסורבל, למרות שהנישואין נמשכו שנה ואין ילדים. קנינו דירה בספטמבר 2012, שבועיים לפני כן חתמנו על הסכם ממון. בהסכם כתבנו כי חלוקת הרכוש תתבצע לפי הרישום בטאבו. כיוון שהדירה היתה לשיפוץ, רצינו קודם לגייס כסף לשיפוץ ולהבין מה העלויות שלו ואז להתייחס לסכום הכללי של דירה + שיפוץ ולרשום בטאבו באחוזים המתאימים. הדירה עלתה מיליון ש"ח + 100 אש"ח שיפוץ ולכן בחודש דצמבר 2012 לאחר שהיו לנו את כל הסכומים הערכנו אותה ב-1.1 מש"ח.
כל ההון הראשון של הדירה, 600 אש"ח היה שלי. על היתרה לקחנו משכנתה של 500 אש"ח. כאמור הסכומים האלה התבהרו רק בחודש דצמבר 2012, אחרי שלקחנו קבלן שיפוצים. עד לזמן הזה ההסכם שלנו כבר קיבל תוקף משפטי וכבר היינו נשואים. אז, נתננו הוראה לעורכי הדין שלנו לרשום כך, והם התכוונו לרשום את הדירה. אלא שאחרי החתונה התחילו כל מיני בעיות אישיות ביננו והרישום התעכב. בעלי היה אחראי על הנושא הזה והוא כאמור לא קידם את זה. כשפתרנו לכאורה את הבעיות האישיות שלנו, התקלקל מונה המים והתחיל להיות חוב לעירייה. ואז אי אפשר היה לרשום את הדירה. הוא התעקש לא לשלם את חשבונות המים המנופחים אלא להילחם מול תאגיד המים במכתבים. הסחבת הזאת נמשכה עד ספטמבר 2013, במהלכה עורכי הדין של הדירה באופן חוזר ונישן ביקשו ממנו לסדר את הנושא והוא סחב את זה. בספטמבר 2013 נפרדנו והדירה בפועל לא היתה רשומה בטאבו. כעת, הוא "הפך את עורו" ודורש רישום של 50-50 על הדירה, מהר הלך שילם את חוב המים המנופח, הגיע למשרדם של עורכי הדין המשותפים ודרש שירשמו את הדירה לאלתר 50-50. הם אמרו לו שאינם מתכוונים לעשות זאת כי ההוראה שניתנה להם היתה אחרת. הוא לקח עורך דין משלו בטענה שעורכי הדין המשותפים הם חברים שלי ובצד שלי וכעת טוען שמעולם לא נתן הוראה אחרת חוץ מה-50-50. לקחתי גם עורך דין. לזכותו עומדים בעצם שני מסמכים - חוזה קניה והערת האזהרה בטאבו, שמצוינת שם בעלות של 50-50, משהו שהעורכי דין המשותפים כתבו כדיפולט, כי בספטמבר 2012 עוד לא ידענו כמה כסף אני אוכל לגייס (קרן השתלמות שלי, ההורים וכו) וכמה יעלה לנו השיפוץ, רק בדצמבר 2012 זה נודע ונמסר להם. עורכי הדין המשותפים, שלושה במספר, נלחצו, הם כנראה הבינו שהשאירו פרצה פתוחה. הם הגישו טען ביניים לבית דין לענייני משפחה, ושם, בין השאר, כתבו שלושה תצהירים משפטיים שבהם הם מצהירים שקיבלו הוראה לרשום את הדירה באחוזים 250 לו ו- 850 לי (כלומר 77.2% ו-22.8% לערך). בעלי מכחיש וטוען שהם לקחו את הצד שלי ומציג את המסמכים שכאמור שם מופיעה בעלותו באחוזים שווים לי ולו.
השאלה שלי היא מה תופס במקרה הזה - תצהירים של עורכי הדין או שני המסמכים (חוזה קניה והערת האזהרה)? כמה משקל יש לתצהירים שלהם (בשבועה כמובן) ומה הסיכויים שלי באמת לקבל את הזכות לרישום כפי שהיה צריך להיות?
ומה ההליך הנכון לדעתך? עורך הדין שלי רוצה להגיש בקשה לפירוק שיתוף.
תודה רבה,
מירי

1. טוב עשו עורכי הדין שפנו ביוזמתם לבית המשפט
2. אני מניחה כי אין הכוונה "ברישום הדירה בפועל" כרישום פורמאלי, אלא היה מקום כי במועד מילוי הטפסים הרלוונטים לעסקה כגן שטרי מכר וכולי ואף בהסכם היו רושמים את האחוזים שלכל אחד מכם יש ולכן בזה טעו עורכי הדין. הרי ממילא אם המסמכים היו רשומים 50:50 הם היו מעבירים את הרישום באופן הזה ולא יכולים לשנות על דעת עצמם דבר בטאבו מבלי להחתים שוב את כל הנוגעים בדבר מחדש...
3. יתכן ובית המשפט יתערב ויפעיל שיקול דעת להציל את עורך, ובשים לב כי הפנייה נעשה מיידית, מגובה בעדויות מהימנות וכולי. אני מציעה שגם את תנסי לקיים שיחות עם בעלך על "מה לא ידעת, מה לא סיכמנו", שיחה קצרה, ממצה שתוקלט ותשמש אותך במידת הצורך בהתדיינות המשפטית. לעיתים זה עובד !

בהצלחה
חיה לזר נוטקין , משרד עו״ד וגישור
פארק המדע - רחובות
גירושין l אבהות l הסכם יחסי ממון l סכסוכי ירושה l פירוק שיתוף במשק (מושבים) l צוואות

עורכי דין מובילים בפורום גירושין

עו"ד עודד פסקל

מנהל משרד התחום דיני משפחה , הסכמי ממון , הסכמי גירושין מורכבים , ירושות צוואות ועוד. צוות המשרד ישמח להעניק ייעוץ וליווי מקצועי בכל שלבי התהליך

עו"ד משה פרץ
עו"ד משה פרץ

"ליווי לכל אורך ההליך המשפטי אל מול הגורמים הרלוונטיים תוך דגש על מתן יחס אישי ומקצועי..."

ריקי אופק אבן צור
עו"ד ריקי אופק אבן צור

משרד עורכת הדין ריקי אופק מציע שירותי משרד בתחומים של -פשיטות רגל ייצוג חייבים,פירוקי חברות,דיני משפחה ודיני עיזבונות.

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.

עו"ד חיה לזר נוטקין

"אני מאמינה כי יש להתחיל טיפול בתיק משפטי בתחום דיני המשפחה על ידי למידה ובניית אסטרטגיה שמתאימה לאותו לקוח ולאותו מקרה"