סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על ארנונה ומיסוי מוניציפאלי(297)

שאל בפורום ארנונה ומיסוי מוניציפאלי

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

לפורום זה אין מנהל

רוצה לנהל את הפורום?

צור קשר

18/09/2022 10:30 דוד גוטמן חיוב ארנונה רטואקטיבית
אני מתגורר בשכירות במושב תפרח, במועצה מרחבים.
יש במושב שכונה מאוד גדולה הנקראת "הגבעה". מאז הקמת היישוב ועד לפני כשלוש שנים לא היה חיוב ארנונה בגבעה.
"ביום בהיר" הגיע מודד למדוד את הנכסים בגבעה ואחר תקופה הגיעו גם חיובי תשלום ארנונה. אלא, שאני (מתגורר בשכירות בנכס מעל 15 שנים) לא קיבלתי חיוב תשלום. ביררתי פה אצל מישהו שעוסק בבניין במושב, אמר לי שלא כולם קיבלו וזה תהליך שייקח קצת זמן.
לאחר כחצי שנה שעדיין לא קיבלתי חיוב תשלום, הלכתי למועצה לברר למה לא שולחים לי. למרבה הפתעתי, הנכס שאני מתגורר בו לא היה רשום במחשב, ישבתי שם כרבע שעה, נחקר בכל מיני שאלות זיהוי ואימות (כגון חשבון חשמל, מים, טלפון, מיקום מדוייק של הנכס [שדרך אגב ממש נמצא סמוך לכביש ואינו נסתר מעיני בשר ודם] וכולי), בסוף השארתי פרטים וביקשתי שיטופל כדי שלא יהיה אחר כך חיוב רטרו ובלגאן.
למעשה לא השתנה שום דבר עד ש....
עד שהייתה החלוקה של כרטיסי מזון לזכאים בתקופת הקורונה ודווקא המשלמים ארנונה, ומי שלא משלם היה צריך להגיש בקשה מיוחדת. מאחר שאני הייתי זכאי לכרטיס אבל מאידך לא הייתי משלם ארנונה, שוב פניתי למועצה בעניין, ולא קיבלתי מענה עד ש...עד שביקשתי להגיש בקשה מיוחדת למי שאינו משלם ארנונה. אז כבר לא הייתה להם ברירה (כנראה) ושוב פעם שאלות...וגם האשמות שאני התחמקתי...ולאחר תקופה ממש קצרה שלחו מודד ו...וגם חיוב רטרו' של ארנונה של שנה וחצי.
שילמתי מייד את החיוב של אותה שנה אבל חיוב הרטרו לא הסכמתי מאחר שאני הייתי במועצה והודעתי להם שאני לא מקבל חיוב תשלום ארנונה, וזאת האשמה שלהם שלא טיפלו בזה, ומעולם היה חובת תשלום על הנכס.
זה בקיצור ממש...ועכשיו אני לפני וועדת ערר שבמועצה...עוד כחודש וחצי.
הבעייה שלי שלא לקחתי מהפקידה איזה מכתב או פתק על הדיווח שלי באותו היום.
אבל יש לי מיילים שלחתי מועצה בנושא הארנונה באותו הזמן בערך שהלכתי למועצה לדווח על חוסר חיוב תשלום...יש לי עדים שהיו איתי באותו היום במועצה...אומנם לא היו איתי באותו החדר. כמובן שהם וגם אשתי יודעים מכל הסיפור.
1. האם כבודו מכיר כזה מקרה, שביום בהיר החליטו על חיוב ארנונה בשכונה מסויימת ואחד מהנכסים לא קיבל חיוב תשלום, והלך לדווח לגובה התשלום, וגובה התשלום לא עשה דבר ואח"כ הגובה מבקש תשלום רטרו' ?
2. האם הסיכוי לקבל זיכוי בבית משפט הוא גבוה ?

תודה תודה תודה.